Προσωπικός Αριθμός: Αντίστροφη μέτρηση για τη λήξη της προθεσμίας του
Οι πολίτες καλούνται να ολοκληρώσουν τη διαδικασία ενεργοποίησης, προκειμένου να αποφύγουν καθυστερήσεις και προβλήματα στις συναλλαγές τους με το Δημόσιο
Λήγει η προθεσμία για την έκδοση του Προσωπικού Αριθμού (Π.Α.) Καθώς έως τις 5 Νοεμβρίου, οι πολίτες καλούνται να ολοκληρώσουν τη διαδικασία ενεργοποίησης, προκειμένου να αποφύγουν καθυστερήσεις και προβλήματα στις συναλλαγές τους με το Δημόσιο.
Ο Προσωπικός Αριθμός θα αποτελέσει το νέο ενιαίο εργαλείο ταυτοποίησης, αντικαθιστώντας σταδιακά τον ΑΦΜ και τον ΑΜΚΑ. Για την ενεργοποίησή του, απαιτείται είσοδος στην πλατφόρμα gov.gr με τους προσωπικούς κωδικούς Taxisnet και επιβεβαίωση των στοιχείων. Όσοι δεν μπορούν να ολοκληρώσουν τη διαδικασία ηλεκτρονικά, μπορούν να απευθυνθούν σε ΚΕΠ ή σε Προξενική Αρχή.
Η διαδικασία είναι πλήρως ψηφιακή και απλή. Ο πολίτης εισέρχεται στην εφαρμογή myinfo.gov.gr με τους κωδικούς Taxisnet και επιβεβαιώνει τα προσωπικά του στοιχεία. Στη συνέχεια, επιλέγει την ενότητα «Έκδοση Π.Α.».
Πώς εκδίδεται ο Προσωπικός Αριθμός
Η διαδικασία είναι ψηφιακή και γίνεται μέσω της πλατφόρμας myinfo.gov.gr με τους προσωπικούς κωδικούς Taxisnet ή εναλλακτικά σε ΚΕΠ και Προξενικές Αρχές.
- Ο πολίτης εισέρχεται στην εφαρμογή myinfo.gov.gr με τους κωδικούς Taxisnet
- Επιβεβαιώνει τα προσωπικά του στοιχεία
- Επιλέγει «Έκδοση Π.Α.»
- Ο αριθμός δημιουργείται αυτόματα
Ο Π.Α. αποτελείται από 12 αλφαριθμητικούς χαρακτήρες, εκ των οποίων τουλάχιστον οι 9 είναι αριθμοί. Περιλαμβάνει 3 αλφαριθμητικά στοιχεία ως πρόθεμα και τα 9 ψηφία του ΑΦΜ, ενώ το τρίτο ψηφίο λειτουργεί ως ψηφίο ελέγχου εγκυρότητας (check digit).
Η σημασία του Προσωπικού Αριθμού
Η μη έκδοση του Π.Α. μπορεί να οδηγήσει σε καθυστερήσεις και αποκλεισμούς από βασικές υπηρεσίες όπως:
- Υποβολή φορολογικών δηλώσεων
- Καταβολή ασφαλιστικών εισφορών
- Ηλεκτρονικές συναλλαγές με το Δημόσιο
- Υποβολή φορολογικών δηλώσεων
- Καταβολή ασφαλιστικών εισφορών
- Ηλεκτρονικές συναλλαγές με το Δημόσιο
Με απλά λόγια, έως τις 5 Νοεμβρίου όλοι οι πολίτες πρέπει να έχουν εκδώσει τον νέο Προσωπικό Αριθμό, ώστε να συνεχίσουν ομαλά τις συναλλαγές τους με τις δημόσιες υπηρεσίες και τα ψηφιακά συστήματα του κράτους.
Πηγή: ethnos.gr
