Την 3η Ελληνική Εβδομάδα για την Παιδεία στα ΜΜΕ διοργανώνουν το MLI, το JAJ και το Τμήμα Δημοσιογραφίας του ΑΠΘ

Η 3η Ελληνική Εβδομάδα για την Παιδεία στα ΜΜΕ ξεκινάει στις 9 Νοεμβρίου 2019.

Parallaxi
την-3η-ελληνική-εβδομάδα-για-την-παιδεί-510469
Parallaxi

Το Media Literacy Institute και το Journalists About Journalism (www.jaj.gr) σε συνεργασία με το Peace Journalism Lab του Τμήματος Δημοσιογραφίας και ΜΜΕ του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης διοργανώνουν για τρίτη συνεχή χρονιά την Ελληνική Εβδομάδα για την Παιδεία στα ΜΜΕ, από τις 9 έως τις 15 Νοεμβρίου 2019. 

Ποια είναι η έννοια της παιδείας στα Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης και πόση σημασία έχει αυτή στην καθημερινή μας ζωή; Πόσο συνδεδεμένη είναι η πληροφόρηση με την παραπληροφόρηση στα ΜΜΕ και το διαδίκτυο; Τι ρόλο παίζει η τεχνητή νοημοσύνη στις ειδήσεις και το οπτικοακουστικό περιεχόμενο που μεταδίδουμε, λαμβάνουμε ή δημιουργούμε σε διάφορες πλατφόρμες επικοινωνίας; Μπορούν οι βιβλιοθήκες να βοηθήσουν στην αναγνώριση ψευδών ειδήσεων;

Αυτά και άλλα σχετικά ερωτήματα θα διερευνηθούν μέσα από μια σειρά δράσεων στο πλαίσιο της διοργάνωσης, που έχει ως στόχο να τονίσει τη σημασία της ειδησεογραφικής παιδείας στα ΜΜΕ και την πληροφορία, της ειδησεογραφικής παιδείας (media, information & news literacy). 

Ακολουθώντας το μοντέλο των αντίστοιχων εκδηλώσεων της UNESCO, η Ελληνική Εβδομάδα για την Παιδεία στα Μέσα επιχειρεί, όπως και τις προηγούμενες χρονιές, να εξοικειώσει τους πολίτες κάθε ηλικίας με τις βασικές αρχές, έννοιες και γνώσεις, έτσι ώστε να μπορούν να κρίνουν και να ελέγχουν το online και το έντυπο περιεχόμενο που αναζητούν, διαβάζουν, αναπαράγουν ή δημιουργούν οι ίδιοι, αλλά και τις πληροφορίες που διακινούνται στο διαδίκτυο, σε εφαρμογές κοινωνικής δικτύωσης, ΜΜΕ και δημοφιλείς πλατφόρμες επικοινωνίας.

Η 3η Ελληνική Εβδομάδα για την Παιδεία στα ΜΜΕ ξεκινάει στις 9 Νοεμβρίου 2019 με μια σειρά εργαστηρίων από ειδικούς, ξένους και Έλληνες, εισηγητές, προσκεκλημένους από διαφορετικές βιβλιοθήκες της Αθήνας και με κεντρικό θέμα: «Ψευδείς ειδήσεις: Πληροφορία και Βιβλιοθήκες».

Στις 15 Νοεμβρίου και στο πλαίσιο διεθνούς συνεδρίου με θέμα: «Παραπληροφόρηση στον Κυβερνοχώρο: Η Παιδεία στα Μέσα συναντά την Τεχνητή Νοημοσύνη», ειδικοί από το χώρο της δημοσιογραφίας, της εκπαίδευσης, της τεχνολογίας και των θετικών επιστημών, θα ασχοληθούν με το ρόλο της Τεχνητής Νοημοσύνης στο συνεχώς μεταβαλλόμενο τοπίο της ενημέρωσης σήμερα.

Πρόγραμμα 3ης Ελληνικής Εβδομάδας για την Παιδεία στα ΜΜΕ

Οι δράσεις είναι ελεύθερες για το κοινό.

Σάββατο 9 Νοεμβρίου: Εργαστήρια: Ψευδείς ειδήσεις: Πληροφορία και Βιβλιοθήκες

Πού: Ίδρυμα Ευγενίδου (Λ. Συγγρού 387, Π. Φάληρο) 

Συνδιοργάνωση: MLI & Οργανωτική Επιτροπή Ενίσχυσης Βιβλιοθηκών που απαρτίζεται από τους: Goethe-Institut Athen, Ινστιτούτο Θερβάντες της Αθήνας, U.S. Embassy Athens, Βιβλιοθήκη των Βορείων Χωρών στην Αθήνα, Εθνική Βιβλιοθήκη της Ελλάδος, Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης (ΕΚΤ), Ένωση Ελλήνων Βιβλιοθηκονόμων και Επιστημόνων Πληροφόρησης (Ε.Ε.Β.Ε.Π.), Ίδρυμα Ευγενίδου, Μουσική Βιβλιοθήκη «Λίλιαν Βουδούρη» του Συλλόγου Οι Φίλοι της Μουσικής, Βιβλιοθήκη της Βουλής των Ελλήνων, Σωματείο «Διαβάζοντας Μεγαλώνω» και Δημοτική Βιβλιοθήκη Νέας Φιλαδέλφειας – Νέας Χαλκηδόνας

Σάββατο 9 Νοεμβρίου – Παρασκευή 15 Νοεμβρίου: Ενημερωτική καμπάνια για την Παιδεία στα Μέσα στα social media

Πού: Social Media (Facebook, Twitter, LinkedIn, Instagram) MLI & JAJ 

(https://www.facebook.com/journalistsaboutjournalism https://twitter.com/JaJ_GR https://www.linkedin.com/company/journalistsaboutjournalism/ https://www.instagram.com/jaj.gr/)

Κατά τη διάρκεια της εβδομάδας πραγματοποιείται ενημερωτική καμπάνια για θέματα που σχετίζονται με την Παιδεία στα ΜΜΕ, με την προβολή βίντεο, συνεντεύξεων και άλλου υλικού στα social media του MLI & JAJ.

Παρασκευή 15 Νοεμβρίου: Διεθνές Συνέδριο «Παραπληροφόρηση στον Κυβερνοχώρο: Η Παιδεία στα Μέσα συναντά την Τεχνητή Νοημοσύνη». Θα δοθούν βεβαιώσεις παρακολούθησης.

Πού: Ινστιτούτο Διεθνών Σχέσεων (Χίλλ 3-5, Αθήνα)

Συνδιοργάνωση: MLI, Σχολή Εφαρμοσμένων Μαθηματικών και Φυσικών Επιστημών του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου, Τμήμα Διεθνών, Ευρωπαϊκών και Περιφερειακών Σπουδών Πάντειου Πανεπιστημίου 

Υποστήριξη: Πρεσβεία των ΗΠΑ στην Αθήνα, Πρεσβεία Σουηδίας στην Αθήνα

Διεθνές Συνέδριο

Το Media Literacy Institute (MLI) και το newsroom Journalists About Journalism (JAJ-www.jaj.gr) σε συνεργασία με το Peace Journalism Lab (PJL) του Τμήματος Δημοσιογραφίας & ΜΜΕ του ΑΠΘ διοργανώνουν επιπλέον διεθνές συνέδριο με θέμα «Παραπληροφόρηση στον Κυβερνοχώρο: Η Παιδεία στα Μέσα συναντά την Τεχνητή Νοημοσύνη», την Παρασκευή 15 Νοεμβρίου στο χώρο του Ινστιτούτου Διεθνών Σχέσεων (Χιλλ 3-5, Αθήνα).

Το συνέδριο υλοποιείται με την υποστήριξη και συνεργασία του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου (Τομέας Μαθηματικών της Σχολής Εφαρμοσμένων Μαθηματικών και Φυσικών Επιστημών), της Πρεσβείας των ΗΠΑ στην Αθήνα και της Πρεσβείας της Σουηδίας στην Αθήνα, και αποτελεί τον επίλογο της 3ης Ελληνικής Εβδομάδας για την Παιδεία στα ΜΜΕ

Στο πλαίσιο του συνεδρίου, ειδικοί από το χώρο της δημοσιογραφίας, της εκπαίδευσης, της τεχνολογίας και των θετικών επιστημών, θα ασχοληθούν με το ρόλο της Τεχνητής Νοημοσύνης στο συνεχώς μεταβαλλόμενο τοπίο της ενημέρωσης σήμερα.

Η γλώσσα του συνεδρίου είναι τα ελληνικά και θα υπάρχει διερμηνεία προς τα αγγλικά. Η είσοδος είναι ελεύθερη για το κοινό. Θα δοθούν βεβαιώσεις παρακολούθησης.

Ακολουθεί το αναλυτικό πρόγραμμα του συνεδρίου και τα βιογραφικά των ομιλητών.

Παρασκευή 15 Νοεμβρίου 2019 – Ινστιτούτο Διεθνών Σχέσεων (Χιλλ 3-5, 10558, Αθήνα)
Ώρα Πρόγραμμα
09.30-10.00 Προσέλευση – Εγγραφές
10.00-10.05 Έναρξη συνεδρίου

Χαιρετισμός: Σίσσυ Αλωνιστιώτου, Διευθύντρια Media Literacy Institute & Journalists About Journalism

10.10-11.30 Α. Παιδεία στα ΜΜΕ και Τεχνητή Νοημοσύνη (ΤΝ): Κακόβουλες παρεμβάσεις στα social media μέσω μεθόδων ΤΝ και ο ρόλος της παιδείας στα Μέσα στην πληροφόρηση του κοινού.

Συντονισμός: Μαρία Κοζάκου

Παρεμβάσεις: 

– Stephanie Edgerly: New media, new challenges: Media literacy in the Digital Age 

– Γιάννης Χρυσάκης: Η σοφία του πλήθους ως λύση στην παρακολούθηση δεδομένων 

– Κατερίνα Χρυσανθοπούλου: Τα δάκτυλα του νου: ποιος αποφασίζει τι διαβάζουμε στην οθόνη μας;

– Έφη Ανδρεάδου: Σχεδιάζοντας παιδαγωγικές στρατηγικές – Δημιουργώντας κριτικά σκεπτόμενους αναγνώστες των Μέσων

11.30-13.30 Β. Δημοσιογραφία και παραπληροφόρηση στην εποχή της Τεχνητής Νοημοσύνης: Η αξία των εργαλείων παραπληροφόρησης και αντι-πληροφόρησης της Τεχνητής Νοημοσύνης και η ανάγκη για δημοσιογραφική επάρκεια στη χρήση τους. 

Συντονισμός: Σίσσυ Αλωνιστιώτου

Παρεμβάσεις:

– Christian Christensen: Immigration, Populism and the Weaponization of Sweden 

– Γιώργος Γιαννακόπουλος: Τεχνητή Νοημοσύνη και παραπληροφόρηση: Είναι τα εργαλεία που κάνουν τη διαφορά;

– Κώστας Γιαννακίδης: Η δημοσιογραφία στην εποχή των αλγορίθμων

– Βασίλης Μεζάρης: Βίντεο και Τεχνητή Νοημοσύνη: Δυνατότητες και περιορισμοί της Τεχνητής Νοημοσύνης στον εντοπισμό αλλοιώσεων σε βίντεο 

– Νίκος Σαρρής: Ευρωπαϊκό παρατηρητήριο κατά της παραπληροφόρησης

13.30-14.45 Διάλειμμα – ελαφρύ γεύμα
14.45-16.00 Γ. Πολιτική δέσμευση σε έναν συνεχώς συνδεδεμένο κόσμο: Ο ρόλος των διεθνών οργανισμών στη σωστή ενημέρωση των πολιτών: πρωτοβουλίες και διαδικτυακή διάδοση περιεχομένου και η επίδρασή τους στις αντιδράσεις του κοινού.

Συντονισμός: Βασίλης Νέδος 

Παρεμβάσεις:

– Άγγελος Αθανασόπουλος: Η Γεωπολιτική της Πληροφορίας

– Θεόδωρος Καρούνος: Η ανάπτυξη των ψηφιακών κοινών μπορεί να μας προστατέψει από του κινδύνους του ψηφιακού κόσμου;

– Σοφία Παπαδημητρίου: Ψηφιακός Γραμματισμός και Γραμματισμός στα Μέσα: Καλές Πρακτικές, Ευρωπαϊκά Πλαίσια και Έργα

– Pavel Pavlov: Birds View of the Media Landscape

16.00-16.30 Διάλειμμα – καφές
16.30-18.00 Δ. Ηθική, Αλγόριθμοι, κακή πληροφόρηση και οι Αξίες της Δημοκρατίας: Επιπτώσεις της παραπληροφόρησης στις διεθνείς σχέσεις.

Συντονισμός: Πέτρος Παπασαραντόπουλος

Παρεμβάσεις: 

– Στέλιος Βιρβιδάκης: Η ηθική της αλήθειας στον κυβερνοχώρο

– Πέτρος Στεφανέας: Διαδραστικές αφηγήσεις και ψευδείς ειδήσεις

– Αλεξάνδρα Βουδούρη: Διασυνοριακή διάδοση της παραπληροφόρησης: Η περίπτωση της Συμφωνίας των Πρεσπών

– Δημήτρης Τριανταφυλλίδης: Πικρά μαθήματα μίας απροετοίμαστης χώρας: η χρήση του διαδικτύου για τη δημιουργία διαιρέσεων με αφορμή διάφορες κοινωνικές εκδηλώσεις

ΟΜΙΛΗΤΕΣ & ΣΥΝΤΟΝΙΣΤΕΣ

Η Σίσσυ Αλωνιστιώτου σπούδασε στη Νομική Σχολή του Εθνικού Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών στο τμήμα Πολιτικών Επιστημών. Στη συνέχεια παρακολούθησε μαθήματα ηλεκτρονικής δημοσιογραφίας στο τμήμα Art et Archeologie, στο Πανεπιστήμιο Paris I της Σορβόννης. Από το 1987 εργάζεται ως δημοσιογράφος σε διάφορα έντυπα πανελλαδικής κυκλοφορίας. Από το 1992 εργάστηκε αποκλειστικά στην Ελευθεροτυπία και στην Κυριακάτικη Ελευθεροτυπία, αναλαμβάνοντας θέσεις διοικητικής και δημοσιογραφικής ευθύνης. Αρθρογραφεί στην εφημερίδα Καθημερινή από το 2014. Ασχολείται με ζητήματα News & Media Literacy από το 2012 και έχει δημιουργήσει την ιστοσελίδα Journalists About Journalism και το Media Literacy Institute.

Ο Άγγελος Αθανασόπουλος, γεννημένος το 1975 στην Αθήνα, σπούδασε Επικοινωνία, Δημοσιογραφία, Επιστήμες Μέσων Ενημέρωσης και Διεθνείς Σχέσεις. Εδώ και αρκετά χρόνια αρθογραφεί για την εφημερίδα Το Βήμα. Υπήρξε, επίσης, τακτικός σχολιαστής και αρθρογράφος σε διάφορα ελληνικά και ξένα ΜΜΕ. Το 2011 βραβεύτηκε με το δημοσιογραφικό βραβείο «Ελένη Βλάχου», ένα βραβείο, το οποίο απονέμεται ανά διετία για εξαιρετικές επιδόσεις στους τομείς της ειδησεογραφικής κάλυψης και του σχολιασμού ευρωπαϊκών και διεθνών θεμάτων για λογαριασμό ελληνικών ΜΜΕ. Το 2008 ήταν Marshall Memorial Fellow για το German Marshall Fund of the United States (GMF).

Η Έφη Ανδρεάδου, υποψήφια Διδάκτορας του Τμήματος Δημοσιογραφίας και Μέσων Μαζικής Επικοινωνίας του ΑΠΘ, είναι υπεύθυνη προγραμμάτων παιδαγωγικού σχεδιασμού σε τυπικά και μη τυπικά πλαίσια μάθησης. Είναι απόφοιτος του Τμήματος Επιστημών της Εκπαίδευσης στην Προσχολική Ηλικία του Δημοκρίτειου Πανεπιστημίου Θράκης και του Μεταπτυχιακού Προγράμματος «Καινοτόμες Παιδαγωγικές Προσεγγίσεις σε Πολυπολιτισμικά Περιβάλλοντα», του ιδίου Τμήματος. Έχει αναπτύξει σημαντικές πρωτοβουλίες στο σχεδιασμό εκπαιδευτικών προγραμμάτων και εργαστηρίων για παιδιά προσχολικής και σχολικής ηλικίας, καθώς και προγράμματα εμψύχωσης για φοιτητές και εν ενεργεία εκπαιδευτικούς. Από το 2017 εργάζεται ως επιστημονικά υπεύθυνη μάθησης και εκπαίδευσης στο Μουσείο Φυσικής Ιστορίας Αλεξανδρούπολης. 

Ο Στέλιος Βιρβιδάκης σπούδασε φιλοσοφία στην Αθήνα, στο Παρίσι και στις ΗΠΑ. Έχει διδάξει σε διάφορα Πανεπιστήμια στην Ελλάδα και στο εξωτερικό και από το 2005 είναι Καθηγητής φιλοσοφίας του Τμήματος  Ιστορίας και Φιλοσοφίας της Επιστήμης του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών. Έχει συγγράψει τη μονογραφία La robustesse du bien (1996) [σε επαυξημένη ελληνική έκδοση, Η υφή της ηθικής πραγματικότητας (2009)], καθώς και εγχειρίδια για τη διδασκαλία της φιλοσοφίας στο Λύκειο. Έχει δημοσιεύσει πολλά άρθρα σε ελληνικά και σε διεθνή επιστημονικά περιοδικά, σε συλλογικούς τόμους, πρακτικά συνεδρίων και φιλοσοφικά λεξικά, κυρίως στον χώρο της γνωσιολογίας, της ηθικής και της ιστορίας της φιλοσοφίας.   

Η Αλεξάνδρα Βουδούρη καλύπτει τα διπλωματικά & ευρωπαϊκά θέματα για ελληνικά Μέσα Ενημέρωσης (έντυπα και ηλεκτρονικά), με έμφαση στις εξελίξεις στη Νοτιοανατολική Ευρώπη και κυρίως, τα Βαλκάνια. Συνεργάζεται από το 2013 με την αγγλόφωνη ιστοσελίδα Macropolis.gr, όπου αναλύει την τρέχουσα πολιτική επικαιρότητα με έμφαση σε ζητήματα που άπτονται της εξωτερικής πολιτικής της χώρας. Παρουσιάζει από το 2011 και έως σήμερα τον διεθνή Τύπο σε πολιτική εκπομπή του Αθήνα 9,84. Έχει καλύψει Ευρωπαϊκά Συμβούλια, Γενικές Συνελεύσεις των Ηνωμένων Εθνών, καθώς επίσης επισκέψεις υπουργών Εξωτερικών και ξένων ηγετών στην Ελλάδα. Έχει συνεργαστεί με άλλα ελληνικά και διεθνή μέσα ενημέρωσης (BBC, ΣΚΑΙ, SBC), ενώ έχει πάρει αρκετές συνεντεύξεις με Ευρωπαίους αξιωματούχους και ξένους πρέσβεις στην Ελλάδα.

Ο Κώστας Γιαννακίδης εργάζεται ως δημοσιογράφος τα τελευταία τριάντα χρόνια. Το 1995 συντόνισε την είσοδο της πρώτης ελληνικής εφημερίδας (Μακεδονία) στο ίντερνετ και το 2000 τη δημιουργία του flash.gr και του sportnews.gr, δύο μεγάλων ενημερωτικών κόμβων. Ήταν επίσης ιδρυτικό μέλος και διευθυντής σύνταξης του protagon.gr, ενός site γνώμης με υψηλό βαθμό επιδραστικότητας την τελευταία δεκαετία. Έχει εργαστεί σε πλήθος εντύπων, στην τηλεόραση και στο ραδιόφωνο. Σήμερα αρθρογραφεί στο Protagon, στην Athens Voice και στην εφημερίδα Φιλελεύθερος. Διατηρεί καθημερινή εκπομπή στον ραδιοφωνικό σταθμό Best 92.6 και παρουσιάζει ένα εβδομαδιαίο talk show στο One Channel. 

Ο Γιώργος Γιαννακόπουλος είναι συνιδρυτής και τεχνικός διευθυντής της SciFY, καθώς και συνεργαζόμενος ερευνητής στο Εργαστήριο Μηχανικής Γνώσης και Λογισμικού (SKEL) του ΕΚΕΦΕ «Δημόκριτος». Απόφοιτος Πληροφορικής του ΕΚΠΑ, πήρε το διδακτορικό του στην Τεχνητή Νοημοσύνη από το ΤΜΠ&ΕΣ του Πανεπιστημίου Αιγαίου. Έχει εργαστεί σε πληθώρα ερευνητικών έργων (OntoSum, OKKAM, SYNC3, NOMAD, SemaGrow), είναι ο οργανωτής της κοινότητας MultiLing (Multilingual Multi-document Summarization) και των αντίστοιχων workshops (TAC 2011, ACL 2013). Παράλληλα έχει εργαστεί πάνω από 15 χρόνια στη βιομηχανία της πληροφορικής. 

O Θεόδωρος Καρούνος γεννήθηκε το 1953 στον Μπαρσινίκο. Αποφοίτησε από τη Σιβιτανίδειο Μέση Τεχνική Σχολή το 1970 και από το πρόγραμμα Λυκείου του πανεπιστήμιου της πολιτείας της Νέας Υόρκης το 1975. Σπούδασε κοινωνιολογία και στη συνέχεια επιστήμη υπολογιστών στη Νέα Υόρκη, όπου ολοκλήρωσε και τις μεταπτυχιακές του σπουδές το 1983, εργάστηκε στην ΙΒΜ, έως το 1987.  Από το 1987 εργάστηκε στην Ελλάδα σε θέσεις με αρμοδιότητα το σχεδιασμό και υλοποίηση συστημάτων και πολιτικών σε θέματα πληροφορικής και τηλεπικοινωνιών. Ασχολείται κυρίως με θέματα που αφορούν την ανοιχτότητα και με δράσεις που την υλοποιούν στην εκπαίδευση, στη δημόσια διοίκηση και τον ιδιωτικό τομέα.

H Μαρία Κοζάκου είναι Δημοσιογράφος με σπουδές στην Επικοινωνία και ΜΜΕ και μεταπτυχιακές σπουδές στην Ποιοτική Δημοσιογραφία και τις Νέες Τεχνολογίες. Έχει εξειδικευθεί στο ραδιόφωνο σε μια πορεία που ξεκινά από το 1997, σε ιδιωτικά ραδιόφωνα και, από το 2001, στην ΕΡΤ. Από την αρχή της “ψηφιακής εποχής” έχει εργαστεί ως συντάκτρια και αρχισυντάκτρια σε websites, όπως στα sites των ραδιοφώνων της ΕΡΤ, ως content manager ιστοσελίδων προσώπων και πλέον κάνει consulting εταιριών στο Social Media Strategy. Ταυτόχρονα γράφει σε περιοδικά, ειδικά έντυπα και εφημερίδες. Παρακολουθεί διαχρονικά τις εξελίξεις περί την επικοινωνία και δημοσιογραφία, συμμετέχει σε σεμινάρια στην Ελλάδα και το εξωτερικό για την εκμάθηση των νέων δημοσιογραφικών εργαλείων, έχει μεγάλη εμπειρία σε project management και στις σχέσεις μεγάλων δημοσιογραφικών οργανισμών. Συχνά δίνει τη φωνή της σε διαφημιστικά, trailers και αφηγήσεις.

Ο Βασίλης Μεζάρης εργάζεται ως Ερευνητής στο Ινστιτούτο Τεχνολογιών Πληροφορικής και Επικοινωνιών (ΙΠΤΗΛ) του Εθνικού Κέντρου Έρευνας και Τεχνολογικής Ανάπτυξης (ΕΚΕΤΑ) από το 2007. Τα ερευνητικά του ενδιαφέροντα περιλαμβάνουν μεταξύ άλλων τις περιοχές της κατανόησης πολυμέσων και της τεχνητής νοημοσύνης. Είναι Συνεργαζόμενος Εκδότης (Associate Editor) των επιστημονικών περιοδικών IEEE Transactions on Multimedia και IEEE Signal Processing Letters, και υπηρετεί τακτικά ως κριτής για πολλά επιστημονικά περιοδικά και συνέδρια. Έχει συμμετάσχει σε πολλά ερευνητικά έργα, και είναι ο Συντονιστής (Coordinator) των Ευρωπαϊκών ερευνητικών έργων InVID (2016-2018) και MOVING (2016-2019) του προγράμματος Ορίζοντας 2020 (Η2020), καθώς και Πρεσβύτερο Μέλος (Senior Member) της ΙΕΕΕ και μέλος του Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδας.

Ο Βασίλης Νέδος γεννήθηκε το 1977, μεγάλωσε και ζει στην Αθήνα. Ιστορικός με ειδίκευση στην Ευρωπαϊκή ιστορία σπούδασε στο ΕΚΠΑ και στο ΕΑΠ (BA, Mphil). Εργάστηκε ως δημοσιογράφος στην εφημερίδα Το Βήμα (2000-2008) και από το 2008 εργάζεται στην εφημερίδα Καθημερινή στους τομείς Διπλωματίας και Άμυνας. Υπήρξε σχολιαστής στον τηλεοπτικό σταθμό Action24 και μέχρι σήμερα σχολιάζει και παρουσιάζει θέματα των ειδικοτήτων του στον τηλεοπτικό σταθμό ΣΚΑΙ. Αρθρογραφεί στην Εσθονική εφημερίδα Post Imees.

Η Σοφία Θ. Παπαδημητρίου σπούδασε στο Μαθηματικό τμήμα, έκανε μεταπτυχιακό στην Πληροφορική και Επιχειρησιακή Έρευνα του Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθήνας και ολοκλήρωσε τη διδακτορική διατριβή της στη Σχολή Ανθρωπιστικών Σπουδών του Ελληνικού Ανοικτού Πανεπιστημίου στο πεδίο της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης το 2014. Από το 2015 είναι προϊσταμένη του Τμήματος Εκπαιδευτικής Ραδιοτηλεόρασης και Ψηφιακών Μέσων του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων. Διδάσκει και επιβλέπει διπλωματικές εργασίες σε μεταπτυχιακά προγράμματα στο ΕΑΠ, στο Πανεπιστήμιο Πειραιά και στο Πανεπιστήμιο Κρήτης. Συμμετέχει στη συγγραφή κεφαλαίων σε συλλογικούς τόμους των εκδόσεων IGI Global Books, Ελληνοεκδοτική και Gutenberg.

Ο Πέτρος Παπασαραντόπουλος γεννήθηκε το 1955 στην Καλαμάτα. Χημικός μηχανικός της Πολυτεχνικής Σχολής του Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης, υπήρξε μέλος του Κεντρικού Συμβουλίου του «Ρήγα Φεραίου» και της συντακτικής επιτροπής του «Θούριου» στη μεταπολίτευση του 1974. Εργάστηκε ως δημοσιογράφος στις εφημερίδες Αυγή, Εγνατία, Θεσσαλονίκη και στο περιοδικό Αντί. Ιδρυτής και διευθυντής του ραδιοφωνικού σταθμού της Θεσσαλονίκης Ράδιο Παρατηρητής και του λογοτεχνικού περιοδικού Παρατηρητής. Υπεύθυνος εκδόσεων στους εκδοτικούς οίκους Παρατηρητής και Επίκεντρο. Διευθυντής σύνταξης στο περιοδικό Balkan Horizons. Ιδρυτικό μέλος του Κέντρου για τη Δημοκρατία και τη Συμφιλίωση στη Νοτιοανατολική Ευρώπη (CDRSEE) και γενικός γραμματέας της Ένωσης για τη Δημοκρατία στα Βαλκάνια.

Ο Νίκος Σαρρής είναι προϊστάμενος του τμήματος Innovation Lab της εταιρίας ATC, με πολυετή εμπειρία σε ερευνητικά έργα με έμφαση στο χώρο της ανάλυσης δημοσιογραφικού περιεχομένου. Την τελευταία πενταετία ηγείται της προσπάθειας ανάπτυξης εφαρμογών που έχουν στόχο την εκτίμηση της αξιοπιστίας πληροφοριών που προκύπτουν μέσα από τα κοινωνικά δίκτυα. Ο ίδιος συντονίζει το έργο SOMA, το οποίο έχει θεσπίσει το Ευρωπαϊκό παρατηρητήριο κατά της παραπληροφόρησης.

Ο Πέτρος Στεφανέας σπούδασε μαθηματικά, λογική και πληροφορική στα Πανεπιστήμια Αθηνών, Οξφόρδης και στο ΕΜΠ. Ασχολείται ερευνητικά με τη λογική και τις τυπικές μεθόδους στην πληροφορική, καθώς και με τη φιλοσοφία της πληροφορικής. Είναι επίκουρος καθηγητής στον Τομέα Μαθηματικών του ΕΜΠ.

Ο Δημήτρης Τριανταφυλλίδης γεννήθηκε στη Θεσσαλονίκη. Σπούδασε Φιλοσοφία στο τότε Κρατικό Πανεπιστήμιο του Κιέβου (Ουκρανία) της ΕΣΣΔ, όπου και εκπόνησε τη διατριβή του. Στη συνέχεια σπούδασε Θεολογία στο ΑΠΘ. Εργάστηκε για αρκετά χρόνια στην ιδιωτική Τεχνική Εκπαίδευση και στην Επαγγελματική Κατάρτιση. Στη συνέχεια μεταπήδησε στη Δημοσιογραφία και εργάστηκε ως στέλεχος μεγάλων εφημερίδων και τηλεοπτικών σταθμών. Το 2013 ίδρυσε τις εκδόσεις s@mizdαt που ειδικεύονται κατά κύριο λόγο στη ρωσική γραμματεία και το 2014 το περιοδικό «Στέπα», μια επιθεώρηση ρωσικού πολιτισμού. Τα δημοσιογραφικά και επιστημονικά του ενδιαφέροντα εκτείνονται από τη λογοτεχνία και την ποίηση, τη φιλοσοφία και τη θεολογία, μέχρι τη Γεωπολιτική με έμφαση τη Ρωσία. 

O Γιάννης Χρυσάκης είναι μηχανικός έρευνας και ανάπτυξης στην ομάδα Πληροφοριακών Συστημάτων του Ινστιτούτου Πληροφορικής του Ιδρύματος Τεχνολογίας και Έρευνας στο Ηράκλειο. Έχει πτυχίο πληροφορικής από το Τμήμα Επιστήμης Υπολογιστών του Πανεπιστήμιο Κρήτης και Master Πληροφοριακών Συστημάτων (κύριος τομέας), και Τεχνολογιών Ηλεκτρονικού Εμπορίου (δευτερεύουσα περιοχή). Τα ερευνητικά του ενδιαφέροντα στρέφονται γύρω από τους τομείς του σημασιολογικού ιστού, της ψηφιακής συντήρησης, των συνδεδεμένων ανοιχτών δεδομένων και της ψηφιακής ιδιωτικότητας. Διαθέτει εκτενή εμπειρία έρευνας και ανάπτυξης σε πολλά εθνικά και ευρωπαϊκά χρηματοδοτούμενα έργα. Επίσης, υπήρξε μέλος επιτροπών προγραμμάτων και αξιολόγησης σε διάφορα διεθνή περιοδικά, συνέδρια, εργαστήρια, αλλά και ερευνητικά έργα. 

Η Κατερίνα Χρυσανθοπούλου έχει ολοκληρώσει πανεπιστημιακές σπουδές πληροφορικής, αγγλικής φιλολογίας και γνωσιοεπιστημών (MSc) και εργάζεται ως συγγραφέας και διερμηνέας (www.planitas.gr). Έχει συνεργαστεί ως ερευνήτρια με το Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών, το Ινστιτούτο Επεξεργασίας Λόγου και το Εθνικό Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών. Έχει σχεδιάσει και υλοποιήσει εκπαιδευτικά προγράμματα για το Ελληνικό Κέντρο Βιοσύνθεσης, το Ελληνο-Αμερικανικό Κολλέγιο Αθηνών, το Ιόνιο Πανεπιστήμιο, τη Γενική Γραμματεία Επαγγελματικής Κατάρτισης και το Stories Media Lab. Ως συγγραφέας έχει δημοσιεύσει μυθιστορήματα και μελέτες και συντονίζει εργαστήρια γραφής στο Κολέγιο Αθηνών.

Ο Christian Christensen είναι Καθηγητής Δημοσιογραφίας στο Τμήμα MME στο Πανεπιστήμιο της Στοκχόλμης. Πήρε το διδακτορικό του από το Τμήμα Ραδιοτηλεόρασης-Ταινιών του Πανεπιστημίου του Τέξας το 2001. Στις πρόσφατες δημοσιεύσεις του ασχολήθηκε με τη σχέση μεταξύ διαφάνειας, δημοσιογραφίας και πολιτικής (με έμφαση στα WikiLeaks), καθώς και με τη χρήση των μέσων κοινωνικής δικτύωσης στην πολιτική και τη δημοσιογραφία. Σήμερα συμμετέχει σε διάφορα ευρωπαϊκά έργα, ενώ αρθρογραφεί τακτικά στην εφημερίδα The Guardian και σε άλλα διεθνή έντυπα.

Η Stephanie Edgerly είναι Αναπληρώτρια Καθηγήτρια στο Πανεπιστήμιο Northwestern (Illinois, ΗΠΑ), που διερευνά το πώς τα χαρακτηριστικά των νέων μέσων μεταβάλλουν τον τρόπο με τον οποίο το κοινό “καταναλώνει” τα νέα και το πώς επιδρούν στην πολιτική δέσμευση. Η Δρ. Edgerly ενδιαφέρεται ιδιαίτερα για τη μείξη ειδησεογραφικού και ψυχαγωγικού περιεχομένου, τον τρόπο με τον οποίο άτομα και ομάδες δημιουργούν και μοιράζονται ειδήσεις σε ιστοσελίδες των μέσων κοινωνικής δικτύωσης, καθώς και για το πώς το κοινό επιλεκτικά “καταναλώνει” τα μέσα μαζικής ενημέρωσης. 

Ο Pavel Pavlov είναι Διευθύνων Σύμβουλος της HyperAspect, μιας εταιρείας στη Σόφια, Βουλγαρία, που ασχολείται με εφαρμογές Τεχνητής Νοημοσύνης, μεθόδους ανάλυσης δεδομένων, και γενικότερα τον ψηφιακό μετασχηματισμό επιχειρήσεων από διάφορους κλάδους. Παράλληλα, η εταιρεία αναπτύσσει τεχνολογικά συστήματα που σχετίζονται με την παρακολούθηση και ανάλυση δεδομένων στα ΜΜΕ.

Σχετικά Αρθρα
Σχετικά Αρθρα