Η ενεργειακή κρίση μειώνει την παραγωγή αυτοκινήτων
Οι απώλειες στις αυτοκινητοβιομηχανίες της Ευρώπης, θα φτάσουν πάνω από 1 εκατομμύριο οχήματα ανά τρίμηνο
Καθώς οι κυβερνήσεις ανακοινώνουν έκτακτα μέτρα για τη μείωση της βιομηχανικής χρήσης του φυσικού αερίου και την αύξηση αποθήκευσής του, οι αυτοκινητοβιομηχανίες σε όλη την Ευρώπη εντείνουν τις προσπάθειές τους για μείωση της χρήσης ενέργειας.
Η Ευρωπαϊκή Ένωση Κατασκευαστών Αυτοκινήτων(ACEA) ανακοίνωσε μια επισκόπηση ορισμένων από τις βασικές δράσεις που έχουν αναλάβει τα μέλη της βραχυπρόθεσμα και μεσοπρόθεσμα.
Αυτές οι τρέχουσες δράσεις θα πρέπει να ενταχθούν στο πλαίσιο των συνεχιζόμενων προσπαθειών για τη βελτίωση της ενεργειακής απόδοσης της παραγωγής αυτοκινήτων τα τελευταία 15 χρόνια. Παρά την αυξημένη πολυπλοκότητα της παραγωγής οχημάτων, η συνολική κατανάλωση ενέργειας από την παραγωγή αυτοκινήτων έχει μειωθεί κατά 23% τα τελευταία 15 χρόνια, όπως δείχνουν τα τελευταία στοιχεία της ACEA.
Ενώ οι ελλείψεις της εφοδιαστικής αλυσίδας, ιδιαίτερα εκείνες που επηρεάζουν τους ημιαγωγούς, συνεχίζουν να διαταράσσουν τις παγκόσμιες μεταποιητικές δραστηριότητες και να περιορίζουν την παραγωγή, η εστίαση στην Ευρώπη στρέφεται στις επιπτώσεις της διακοπής της παροχής φυσικού αερίου από τη Ρωσία.
Σύμφωνα με την τελευταία πρόβλεψη της S&P Global Mobility, οι πιθανές απώλειες παραγωγής από εργοστάσια παραγωγής στην Ευρώπη θα μπορούσαν να φτάσουν πάνω από 1 εκατομμύριο μονάδες ανά τρίμηνο, ξεκινώντας από το τέταρτο τρίμηνο του 2022 έως ολόκληρο το 2023.
Η τριμηνιαία ευρωπαϊκή παραγωγή ελαφρών οχημάτων είχε προβλεφθεί να κυμανθεί μεταξύ 4 και 4,5 εκατομμυρίων μονάδων, με την αναμενόμενη μέτρια ανάπτυξη. Ωστόσο, με πιθανούς περιορισμούς λόγω του ενεργειακού δελτίου, η παραγωγή θα μπορούσε να μειωθεί σε 2,75-3 εκατομμύρια μονάδες ανά τρίμηνο.
Βραχυπρόθεσμες ενέργειες αυτοκινητοβιομηχανιών:
Τεχνικές εναλλακτικές λύσεις: Αντικατάσταση σταθμών συνδυασμένης παραγωγής θερμότητας και ηλεκτροπαραγωγής με φυσικό αέριο με πράσινη ηλεκτρική ενέργεια (π.χ. πιλοτικοί σταθμοί θέρμανσης που λειτουργούν με ηλεκτρική ενέργεια για την τήξη αλουμινίου). Ανάπτυξη σχεδίων για τη μεταφορά υδρογόνου σε μονάδες παραγωγής. Νέα μελέτη για την πρόσθεση ηλιακών συλλεκτών. Αύξηση της ενεργειακής απόδοσης και μείωση της κατανάλωσης φυσικού αερίου. Μείωση της θερμοκρασίας του περιβάλλοντος στα εργοστάσια. Μείωση του χρόνου που η βαφή διατηρείται ζεστή – μια διαδικασία που μπορεί να αντιπροσωπεύει έως και το 40% της ζήτησης αερίου.
Μεσοπρόθεσμες ενέργειες αυτοκινητοβιομηχανιών:
Τεχνικές εναλλακτικές λύσεις: Επενδύσεις σε ηλιακή, γεωθερμική και υδρογόνο ενέργεια για μείωση της εξάρτησης από το φυσικό αέριο. Επενδύσεις για την παραγωγή ενέργειας. Μετάβαση από το φυσικό αέριο στην ηλεκτρική ενέργεια και άλλες ανανεώσιμες πηγές ενέργειας. Μετατόπιση της παραγωγικής ικανότητας. Ανακατανομή της παραγωγής οχημάτων σε παράκτιες ζώνες της Ευρώπης που έχουν πρόσβαση σε προμήθειες αερίου που μεταφέρονται μέσω θαλάσσης.
Η Ευρωπαϊκή Ένωση Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA) εκπροσωπεί 16 μεγάλους κατασκευαστές αυτοκινήτων, φορτηγών και λεωφορείων στην Ευρώπη.