Καλαφάτης: Το μετρό θα γίνει θέλουν δεν θέλουν κάποιοι
«Το μετρό βρίσκεται στην τελική του φάση και μέσα στο 2023 θα έχουμε την τελική του μορφή».
Τη διαβεβαίωση ότι «το μετρό θα γίνει, θέλουν δεν θέλουν κάποιοι», έδωσε ο Υφυπουργός Εσωτερικών αρμόδιος για θέματα Μακεδονίας-Θράκης, Σταύρος Καλαφάτης, μιλώντας στη θεματική ενότητα «Τα μεγάλα έργα και η αναπτυξιακή προοπτική», του Thessaloniki Helexpo Forum που πραγματοποιείται στο πλαίσιο της 85ης ΔΕΘ.
Ο κ. Καλαφάτης υπογράμμισε ότι «το μετρό βρίσκεται στην τελική του φάση και μέσα στο 2023 θα έχουμε την τελική του μορφή επιτέλους» και ανέφερε χαρακτηριστικά: «νιώθουμε ότι αυτό που έγινε με τις μακέτες του μετρό πριν τρία χρόνια ήταν βαθύτατη προσβολή προς τους Θεσσαλονικείς». Έκανε, παράλληλα λόγο για εξέλιξη σε μια σειρά έργων και εξέφρασε την ελπίδα ότι στο τέλος της προσπάθειας αυτής η Θεσσαλονίκη θα έχει όλες τις απαραίτητες υποδομές για να υποστηρίξει το ρόλο της ως σύγχρονος περιφερειακός πόλος.
Για το θέμα του μετρό, η αν. Τομεάρχης Μακεδονίας-Θράκης της Κοινοβουλευτικής Ομάδας του ΣΥΡΙΖΑ, Προοδευτική Συμμαχία, Κυριακή Μάλαμα, είπε ότι πρόκειται για το «γεφύρι της Άρτας». Είπε ότι ο ΣΥΡΙΖΑ «παρέλαβε το μετρό με το 20% των κατασκευαστικών έργων και το παρέδωσε με το 80% των έργων αυτών» και εκτίμησε ότι «το μετρό θα μπορούσε να είναι ήδη σε λειτουργία χωρίς το σταθμό Βενιζέλου για τα επόμενα δύο τρία χρόνια».
Αναλυτικότερα, ο κ. Καλαφάτης, σημείωσε μεταξύ άλλων, ότι η πόλη θα έχει μια δυναμική με τα έργα που γίνονται στις υποδομές, την αναψυχή και τα νοσοκομεία και πρόσθεσε: «θα δώσουμε μια διαφορετική εικόνα και προοπτική σε έναν κόσμο που αλλάζει και σε μια πορεία που η Θεσσαλονίκη θα καλύψει χαμένο έδαφος».
Η κ. Μάλαμα σχολίασε, από την πλευρά της, ότι «φέτος βλέπουμε όλοι τη ΔΕΘ της μακέτας» και σημείωσε ότι «το τελευταίο διάστημα έχουμε πλημμυρίσει με βιντεάκια τρίλεπτα και μακέτες». Για την ανάπλαση της Πλατείας Αριστοτέλους πρότεινε «οι φάκελοι που κατατέθηκαν στον αρχιτεκτονικό διαγωνισμό να τεθούν στην κρίση των πολιτών της Θεσσαλονίκης μέσω τοπικού συμβουλευτικού δημοψηφίσματος».
Ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης Κωνσταντίνος Ζέρβας παρουσίασε στοιχεία για τον τομέα των υποδομών, επισημαίνοντας ότι «η Ελλάδα βρίσκεται μόλις στην 37η θέση παγκοσμίως και 18η θέση μεταξύ των χωρών της ΕΕ στην ποιότητα των συνολικών υποδομών» ενώ «στην Ελλάδα ο μέσος όρος των επενδύσεων για τις υποδομές τη δεκαετία 2009 -19 αντιστοιχούσε μόλις στο 14% του ΑΕΠ, το χαμηλότερο στην ΕΕ υποσκάπτοντας την ποιότητα των υποδομών στη χώρα μας». Όλα αυτά, όπως είπε, «μας χτυπάνε το καμπανάκι όχι ότι μόνο πρέπει να σχεδιάσουμε αλλά και να τρέξουμε και στην πόλη μας και στη χώρα μας».
Νέο βίντεο από τα δοκιμαστικά δρομολόγια του μετρό Θεσσαλονίκης
Ο Δήμαρχος Πυλαίας-Χορτιάτη, Πρόεδρος της Περιφερειακής Ένωσης Δήμων Κεντρικής Μακεδονίας, Ιγνάτιος Καϊτεζίδης έκανε ιδιαίτερη αναφορά στην ανάπλαση του παραλιακού μετώπου, ενώ ειδικά για το παιδιατρικό νοσοκομείο που χρηματοδοτεί και ολοκληρώνει το ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος στο Φίλυρο διαβεβαίωσε ότι θα γίνει το καλύτερο νοσοκομείο της Ευρώπης. Συγκεκριμένα τόνισε: «οι δρόμοι σύνδεσης με το νοσοκομείο ήδη στα τέλη του χρόνου ή τις αρχές του 2022 θα έχουν ξεκινήσει ώστε να είναι έτοιμοι με την ολοκλήρωση του έργου ενώ για την υδροδότηση της ευρύτερης περιοχής και του νοσοκομείου που ήταν ένα πρόβλημα για το Φίλυρο, με πρωθυπουργική εντολή δεσμεύτηκαν 8,5 εκ ευρώ για τη σύνδεση της ευρύτερης περιοχής μέσα από το πρόγραμμα Αντώνης Τρίτσης».
Στην ανάγκη για περισσότερο τουρισμό, περισσότερους επισκέπτες και έργα ουσίας στην πόλη επισήμανε ο Πρόεδρος του Επαγγελματικού Επιμελητηρίου Θεσσαλονίκης, Μιχάλης Ζορπίδης, λέγοντας: «θέλουμε να γίνει το έργο όσο το δυνατόν πιο γρήγορα».
Κλείνοντας την συζήτηση ο Πρόεδρος του ΔΣ του Δημοσιογραφικού Συγκροτήματος «Μακεδονία Ενημέρωση Α.Ε.» Παναγιώτης Καραμόσχος ανέφερε ότι «η Μακεδονία γιορτάζει τα 110 χρόνια της και τα 3 χρόνια της νέας εκδοτικής προσπάθειας» και υπογράμμισε ότι «πρέπει να δημιουργήσουμε ένα καινούριο όραμα για την πόλη της Θεσσαλονίκης» με ιδιαίτερη έμφαση στην πολιτιστική της ιστορία.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ