Κομισιόν: Η μετάβαση στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση δημιούργησε σημαντικές προκλήσεις

Όσα ανέφεραν.

Parallaxi
κομισιόν-η-μετάβαση-στην-εξ-αποστάσεω-644127
Parallaxi

Την ανησυχία της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για την κατάσταση που επικρατεί στον χώρο της εκπαίδευσης εξαιτίας της πανδημίας του κορονοϊού, εκφράζει η Επίτροπος Καινοτομίας, Έρευνας, Πολιτισμού, Εκπαίδευσης και Νεολαίας, Μαρίγια Γκάμπριελ απαντώντας σε ερώτηση των ευρωβουλευτών του ΣΥΡΙΖΑ – Προοδευτική Συμμαχία.

Όπως τονίζεται στην απάντηση, “η Επιτροπή συμφωνεί ότι η μετάβαση στην εξ αποστάσεως μάθηση δημιούργησε σημαντικές προκλήσεις ως προς την ποιότητα και την ένταξη και ότι η εξ αποστάσεως μάθηση δεν προορίζεται να αντικαταστήσει τη διά ζώσης μάθηση” και προστίθεται ότι “τα παιδιά που προέρχονται από περιβάλλον που μειονεκτεί και εκείνα που αντιμετωπίζουν κίνδυνο φτώχειας και κοινωνικού αποκλεισμού έχουν επηρεαστεί κατά δυσανάλογο τρόπο από τη μετάβαση στην ψηφιακή εκπαίδευση”.

Η Επιτροπή επισημαίνει επίσης ότι η συμμετοχή χωρίς αποκλεισμούς αποτελεί κατευθυντήρια αρχή των δράσεων του νέου σχεδίου δράσης για την ψηφιακή εκπαίδευση 2021-2027. Σε αυτό το πλαίσιο, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή λαμβάνει σειρά μέτρων για τη στήριξη της ψηφιακής εκπαίδευσης και κατάρτισης χωρίς αποκλεισμούς: Η Πρωτοβουλία Επενδύσεων για την Αντιμετώπιση του Κορονοϊού προσφέρει στα κράτη μέλη μεγαλύτερη ευελιξία όσον αφορά τη χρήση των κονδυλίων πολιτικής συνοχής, μεταξύ άλλων στον τομέα της εκπαίδευσης και κατάρτισης χωρίς αποκλεισμούς ενώ περιλαμβάνονται επενδύσεις σε σχολικές υποδομές και εξοπλισμό. Τέτοιες επενδύσεις είναι επίσης δυνατές στο πλαίσιο της πρωτοβουλίας REACT-EU και των μελλοντικών προγραμμάτων πολιτικής συνοχής.

Οι ερωτήσεις τις οποίες υπέβαλαν οι ευρωβουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ – Προοδευτική Συμμαχία με πρωτοβουλία του Ευρωβουλευτή Αλέξη Γεωργούλη, στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή είναι οι εξής:

1. Καθώς προκρίνεται όλο και περισσότερο η στροφή στην ψηφιακή εκπαίδευση, σκοπεύει η Επιτροπή να λάβει μέτρα α) για την ίση πρόσβαση των μαθητών που στερούνται εξοπλισμού ή/και υποδομών ευρυζωνικότητας, και β) για τη διασφάλιση της μη αντικατάστασης της διά ζώσης εκπαίδευσης από την τηλεκπαίδευση, κινδύνου που επισημαίνεται και από την UNESCO και θα σημαίνει την απώλεια κοινωνικοποίησης των παιδιών, η οποία αποτελεί και τον πρωταρχικό σκοπό του σχολείου ως κοινωνικού θεσμού;

2. Σκοπεύει να λάβει μέτρα για τη διασφάλιση της συμπεριληπτικής εκπαίδευσης και του δικαιώματος στην πρόσβαση στην δωρεάν υποχρεωτική εκπαίδευση εφόσον, κατά τις εκτιμήσεις μελέτης της ίδιας της Επιτροπής, παρατηρούνται διαφορετικές ταχύτητες ως προς τις υποδομές ψηφιακής εκπαίδευσης μεταξύ δημόσιας και ιδιωτικής εκπαίδευσης;

3. Σκοπεύει να προβλέψει κονδύλια χρηματοδότησης για ενίσχυση των σχολικών δομών σε εξοπλισμό, σε προσωπικό και σε ενημερωτικές δράσεις έναντι της πανδημίας;

ΠΗΓΗ: ΑΠΕ-ΜΠΕ

Σχετικά Αρθρα
Σχετικά Αρθρα