Κουτσούμπα: Θριαμβολογούν που οι Θεσσαλονικείς θα ταλαιπωρούνται χωρίς μετρό για 4 ακόμη χρόνια

«Να σταματήσουν τώρα όλες οι εργασίες καταστροφής των αρχαιοτήτων και να καταργηθεί ο Σταθμός Βενιζέλου»

Parallaxi
κουτσούμπα-θριαμβολογούν-που-οι-θεσσ-850022
Parallaxi
Πηγή: SOOC

Την απόφαση της Επιτροπής Αναστολών του ΣτΕ σχολιάζει με δήλωση της η πρόεδρος του ΣΕΑ, Δέσποινα Κουτσούμπα.

Αναλυτικά όσα αναφέρει:

Για το Σταθμό Βενιζέλου/Μετρό Θεσσαλονίκης

Δημοσιεύτηκε χτες η περίληψη της 6/2022 Απόφασης της Επιτροπής Αναστολών της Ολομέλειας του Συμβουλίου της Επικρατείας που απορρίπτει την αίτηση του ΣΕΑ και άλλων φορέων για την αναστολή της απομάκρυνσης των αρχαιοτήτων που έχουν έλθει στο φως λόγω των εργασιών κατασκευής του σταθμού Βενιζέλου του Μετρό Θεσσαλονίκης.

Παρότι δεν αποτελεί κρίση επί της αίτησης ακύρωσης, όπως η ίδια η απόφαση αναφέρει, πρόκειται για την απόφαση που αφήνει το περιθώριο στην Αττικό Μετρό, το Υπουργείο Πολιτισμού και την ΑΚΤΩΡ-Κορρές να συνεχίσουν την καταστροφή των αρχαιοτήτων την οποία άλλωστε ξεκίνησαν με την δημοσίευση των προηγούμενων αποφάσεων του ΣτΕ τον Ιούλιο 2021.

Στο εγγύς μέλλον, όταν και οι αρχαιότητες θα έχουν καταστραφεί και ο Σταθμός Βενιζέλου δεν θα έχει ολοκληρωθεί, θα γραφεί η ιστορία τόσο των παραπλανητικών και ψεύτικων επιχειρημάτων που προέβαλαν η Αττικό Μετρό και η Υπουργός Πολιτισμού στο ΣτΕ, αλλά και το ιστορικό αυτών των αποφάσεων του ΣτΕ, που διαψεύδονται ταυτόχρονα σχεδόν με την έκδοσή τους.

Στους (εκ νέου) θριαμβολογούντες για την απόφαση θα θέλαμε να υπενθυμίσουμε ότι από τον Ιούλιο 2021 η ανάδοχος Κοινοπραξία έχει ξεκινήσει το καταστροφικό της έργο, χωρίς κανένα δικαστήριο να την έχει σταματήσει. Κι όμως, όπως επακριβώς είχε προβλέψει ο ΣΕΑ, η απόσπαση δεν κράτησε “4 μήνες” όπως ψευδώς ισχυριζόταν ο Ταχιάος, ούτε “5,5 μήνες” όπως ψευδώς ισχυριζόταν η Μελέτη Κορρέ: 7 μήνες μετά η απόσπαση δεν έχει ολοκληρωθεί, ενώ ακολουθεί ανασκαφή σε 1200 τ.μ. υποκείμενων αρχαιοτήτων.

Η ολοκλήρωση του Σταθμού Βενιζέλου, που δεν είναι ακόμη κατασκευασμένος, χρειάζεται ακόμη 15 μήνες αρχαιολογικού έργου (χωρίς να υπολογίζουμε την επανατοποθέτηση των αρχαιοτήτων, που δεν πρόκειται να γίνει πριν τη λειτουργία του Μετρό) και 24 μήνες κατασκευαστικού έργου πριν από τις δοκιμαστικές διαδρομές των συρμών.

Στους (εκ νέου) θριαμβολογούντες για την απόφαση, θα θέλαμε να επισημάνουμε ότι θριαμβολογούν για την καταστροφή ολόκληρου του έργου της βασικής γραμμής του Μετρό, και της γραμμής της Καλαμαριάς, που μεταφέρονται για το 2025!

Στους (εκ νέου) θριαμβολογούντες για την απόφαση, επισημαίνουμε ότι θριαμβολογούν για το ότι οι πολίτες της Θεσσαλονίκης θα συνεχίσουν να ταλαιπωρούνται χωρίς μετρό για 4 ακόμη χρόνια, ενώ οι 12 σταθμοί της βασικής γραμμής είναι σχεδόν έτοιμοι, αλλά δεν παραδίδονται. Θριαμβολογούν για το ότι το σύνολο του έργου του Μετρό θα πάρει εκ νέου παράταση και μετά την 31/12/2023 θα πληρώνεται από εθνικούς πόρους. Θριαμβολογούν για το ότι η Ανάδοχος Κοινοπραξία εισπράττει παχυλές αποζημιώσεις με την προκλητική (και ερευνητέα) συναίνεση της Αττικό Μετρό.

Εδώ που βρίσκεται το έργο σήμερα, όποιος ενδιαφέρεται για να πάψει η ταλαιπωρία των πολιτών της Θεσσαλονίκης και να μην εκτροχιαστεί το έργο του Μετρό, ένα πράγμα μπορεί να ζητήσει: να σταματήσουν τώρα όλες οι εργασίες καταστροφής των αρχαιοτήτων και να καταργηθεί ο Σταθμός Βενιζέλου ως επιβατικός σταθμός, ώστε να παραδοθεί όλη η βασική γραμμή του Μετρό σε 12 μήνες από σήμερα.

Κάθε άλλη στάση από δημόσια πρόσωπα ελέγχεται για τη σκοπιμότητά της, καθώς τα εκατομμύρια ευρώ των αποζημιώσεων προστίθενται κάθε μήνα.

Μετρό Θεσσαλονίκης: Χορός εκατομμυρίων και καθυστερήσεις με τις ευλογίες της Αττικό Μετρό

Σχετικά Αρθρα
Σχετικά Αρθρα