Top

Κύμα αντιδράσεων κατά Μενδώνη μετά την αποποίηση ευθυνών για Λιγνάδη

Ποιοι ζητούν την παραίτηση της υπουργού;

Parallaxi
κύμα-αντιδράσεων-κατά-μενδώνη-μετά-τη-725499
Parallaxi

Ένα τεράστιο κύμα αντιδράσεων έχει ξεσπάσει κατά της υπουργού Πολιτισμού Λίνας Μενδώνη, μετά τη συνέντευξη τύπου που παραχώρησε, νωρίτερα το πρωί της Παρασκευής.

Γεννηματά: Για την Κυβέρνηση της ΝΔ η λέξη «φιλότιμο», είναι απόλυτα άγνωστη

Η δήλωση της Φώφης Γεννηματά, Προέδρου του Κινήματος Αλλαγής:

«Ο κ. Μητσοτάκης και η κ. Μενδώνη έσπασαν σήμερα κάθε ρεκόρ της υποκρισίας και θράσους. Προκαλούν την κοινή γνώμη.

Αλήθεια ποιος διόρισε στο Εθνικό Θέατρο τον «επικίνδυνο», όπως ομολόγησαν κ. Λιγνάδη;

Αλήθεια ποιος επί εβδομάδες προσπαθεί με κάθε τρόπο να συγκαλύψει την υπόθεση;

Την απάντηση πλέον την γνωρίζουν όλοι οι Έλληνες. Και για τα δύο ερωτήματα.

Η κ. Μενδώνη, με εντολή του ίδιου του κ. Μητσοτάκη.

Η υπόθεση έχει ήδη πάρει το δρόμο της δικαιοσύνης και δεν πείθει κανέναν η σημερινή καθυστερημένη αντίδραση της Κυβέρνησης.

Σε οποιαδήποτε Ευρωπαϊκή χώρα, κάποιος θα είχε αναλάβει την ευθύνη και θα είχε παραιτηθεί. Αλλά εδώ για την Κυβέρνηση της ΝΔ η λέξη «φιλότιμο», είναι απόλυτα άγνωστη.

Ντροπή»!

Σκουρολιάκος σε Μενδώνη: Δεν διόρισα τον Λιγνάδη στο Εθνικό Θέατρο

ΚΚΕ: Αντί να πάρουν θέση για αυτά τα φαινόμενα, κρύβονταν πίσω από εξαγγελίες

Η τοποθέτηση του ΚΚΕ:

«Οι ευθύνες της υπουργού Πολιτισμού και κυρίως του πρωθυπουργού για την “υπόθεση Λιγνάδη” δεν κρύβονται ούτε παραγράφονται με καθυστερημένες δηλώσεις καταδίκης.

Οι ευθύνες τους αφορούν κυρίως στη διατήρηση του Λιγνάδη στη θέση του καλλιτεχνικού διευθυντή του Εθνικού Θεάτρου, παρά τις φήμες κι ακόμη περισσότερο τις καταγγελίες, για περιστατικά σεξουαλικής κακοποίησης, ακόμη και ανηλίκων.

Αντί να πάρουν θέση για αυτά τα φαινόμενα, κρύβονταν πίσω από εξαγγελίες για “Κώδικες Δεοντολογίας”, αλλά και από υποκριτικά καλέσματα ορισμένων προς τον πρωθυπουργό “να προχωρήσει σε κάθαρση”.

Οι ευθύνες τους, όμως, έχουν να κάνουν και με το γεγονός ότι συντηρούν κι εντείνουν την εργασιακή ζούγκλα και την ανασφάλεια στον χώρο του Πολιτισμού -και όχι μόνο- αναπαράγοντας τις οικονομικές και κοινωνικές πιέσεις, που υποχρεώνουν κάποιον ή κάποια να “μένουν σιωπηλοί”. Αλλά και διατηρώντας το απαράδεκτο νομοθετικό πλαίσιο του Ποινικού Κώδικα, που ρίχνει στα μαλακά τη σεξουαλική παρενόχληση στο χώρο εργασίας».

ΜέΡΑ25: Οι ευθύνες για την διαχείριση της υπόθεσης Λιγνάδη βαραίνουν πλέον τον ίδιο τον Πρωθυπουργό

Η ανακοίνωση του ΜέΡα25:

«Τα θύματα κακοποίησης και βιασμού από το “Γνωστό Σκηνοθέτη” σήμερα δέχτηκαν άλλη μια επίθεση, αυτή τη φορά από την κυβέρνηση η οποία όφειλε ως θεματοφύλακας να στείλει το μήνυμα ότι δεν υπάρχει ασφαλής χώρος για Κτήνη.

Αντίθετα, η κυρία Μενδώνη προσπάθησε στη σημερινή της συνέντευξη Τύπου να διασπείρει την ενοχή σε οποιονδήποτε είχε παρακολουθήσει έστω μία παράσταση του κυρίου Λιγνάδη, σε μια πολιτιστική βερσιόν του “Μαζί τα φάγαμε”. Η έκδηλη αγωνία της να προστατεύσει τον Πρωθυπουργό αλλά και τον εαυτό της από την υπόνοια των ίδιων στενών σχέσεων που μέχρι πριν το ξέσπασμα του σκανδάλου διαφημίζανε αφειδώς, δείχνει ότι καμία κάθαρση δεν θα έρθει οικειοθελώς, και κανένας δεν πρόκειται όχι να παραιτηθεί, αλλά έστω να αναγνωρίσει ολιγωρία απέναντι σε ένα “κοινό μυστικό”. Μόνο damage control και συγκάλυψη, στο δρόμο που χάραξαν οι “ορφανές’ ντιρεκτίβες στoυς δημοσιογράφους της ΕΡΤ να εξαφανίζουν τις φωτογραφίες όπου ο κ. Λιγνάδης εμφανίζεται δίπλα στους σημερινούς αρνητές της ύπαρξής του.

Είναι πλέον σαφές μετά το σημερινό, ότι το μπαλάκι της ευθύνης έχει φύγει από την κυρία Μενδώνη. Αλλά δεν έχει φύγει από τον Πρωθυπουργό, ο οποίος σήμερα κλώτσησε τη μπάλα προς την πλευρά της Προέδρου της Δημοκρατίας, αντίθετα με την μέχρι σήμερα τακτική του να “επεμβαίνει αποφασιστικά” όταν οι εγκληματικές ευθύνες Υπουργών του είναι πλέον αδύνατον να συμμαζευτούν.

Τα θύματα όμως περιμένουν κάτι δραστικότερο από οι συνεντεύξεις Τύπου και τα damage control.

Όσο αργεί η κάθαρση, εμπεδώνεται η συνενοχή».

Δούκα: Να δούμε πόσο ακόμα θα τραβήξει η παρωδία

Θέση πήρε και η ηθοποιός Ζέτα Δούκα, που αποτέλεσε την αρχή του #MeToo στον χώρο του θεάτρου.

«Η σημερινή ημέρα μπορεί κάλλιστα να χαρακτηριστεί “Παγκόσμια ημέρα κωλοτούμπας”. Για να δούμε πόσο ακόμα θα τραβήξει η παρωδία», έγραψε χαρακτηριστικά σε στόρι της στο Instagram.

Νικόλας Αγγελής: Ήρθε η ώρα να χάσετε τον ύπνο σας απ’ τα ουρλιαχτά μας

Σκιαδαρέσης: Η Μενδώνη είναι ένας επικίνδυνος άνθρωπος

«Η Μενδώνη είναι ένας επικίνδυνος άνθρωπος και χωρίς υποκριτική τέχνη! Παραιτήσου τώρα!!!! #nomoremendoni», έγραψε στο Facebook ο ηθοποιός Γεράσιμος Σκιαδαρέσης.

Η Μενδωνη ειναι ενας επικινδυνος ανθρωπος και χωρις υποκριτικη τεχνη! Παραιτησου τωρα!!!! #nomoremendoni

Δημοσιεύτηκε από Gerasimos Skiadaresis στις Παρασκευή, 19 Φεβρουαρίου 2021

Τα καυστικά posts της Έλενας Ακρίτα

Η Έλενα Ακρίτα έκανε αρκετά posts που σχολίασε την υπουργό Πολιτισμού. «Τα άτομα που κακοποίησε ο Λιγνάδης είναι λιγότερα από τα άτομα που δεν κακοποίησε ο Λιγνάδης», έγραψε σε ένα από αυτά.

Παιδιά είναι σούργελο η γυναίκα, δίνει συνέντευξη για τον Λιγναδη και διαβάζει την κριτική που έγραψα εγώ για τον Οιδιποδαχαχαχαχα #Μενδώνη.

Δημοσιεύτηκε από Elena Akrita στις Παρασκευή, 19 Φεβρουαρίου 2021

Καφετζόπουλος: Κυρία Μενδώνη έχετε βαρύ παρελθόν

Ο ηθοποιός έγραψε στο Facebook:

“Προς κύριαν Μενδώνην

Να σας πω δυο κουβέντες για το θέμα της εξαπάτησης. Είμαι ειδικός.

Όλοι οι καλλιτέχνες είμαστε εξαπατητές. Μάλιστα όσο καλύτερα εξαπατήσουμε το κοινό μας τόσο περισσότερο θα γνωρίσουμε δόξα, χειροκροτήματα, αποθέωση – και γιατί όχι, κάποιες φορές γενναία οικονομική ανταμοιβή.

Η διαφορά – που ως φαίνεται δεν σας είναι και πολύ σαφής – είναι ότι εμείς πριν επιδοθούμε στην τέχνη της εξαπάτησης το δηλώνουμε φαρδιά πλατιά: «στο ρ ό λ ο του Άμλετ ο Χ. Ψ.», ή «Μόμπι Ντικ, η φάλαινα», μ υ θ ι σ τ ό ρ η μ α, «η Κάλπικη Λίρα» κινηματογραφική τ α ι ν ί α. Και ούτω κάθε εξής.

Έτσι, γνωρίζει ο εκ των προτέρων εξαπατούμενος – τίμια πράματα – ότι θα ε π ι δ ι ώ ξ ο υ μ ε να τον εξαπατήσουμε, με αποτέλεσμα, αν το πετύχουμε για μερικές στιγμές π.χ. στη διάρκεια μιας παράστασης, να δώσουμε το έναυσμα στη φαντασία του «εξαπατηθέντος» να συμπληρώσει αυτά που ελλειπτικά παρουσιάζουμε στη σκηνή και να φτιάξει μέσα του έναν μη-πραγματικό αλλά πολύ ισχυρό σε συμβολισμό κόσμο. Λέγεται «τέχνη». Και – αν είναι άξια λόγου – κάνει τον εξαπατηθέντα να φύγει χαρούμενος ή/και προβληματισμένος ή/και συγκινημένος ή/και «χτυπημένος απο την ομορφιά». Εν παση περιπτώσει να μην κλαίει τα λεφτά που έδωσε στο ταμείο. [μια και είστε του αρχαίου πιο πολύ παρά του σύγχρονου πολιτισμού, σας συστήνω να (ξανά)διαβάσετε τη θαυμάσια περιγραφή του Ξενοφώντα στο «Συμπόσιο» του. Τις σελίδες που περιγράφει πως ένας προαγωγός, μια αυλητρίδα-ηθοποιός κι ένας νεαρός συνάδελφος της, αναπαριστούν μια ερωτική σκηνή και την επίδραση που είχε αυτό στους συνδαιτημόνες, αριστούργημα]

Αυτό που υποστηρίζετε ότι πάθατε εσείς λέγεται α π ά τ η (η κοινή). Μην τα μπερδεύετε.

Μάλιστα σε άλλες χώρες οι έχοντες θέσεις ευθύνης παραιτούνται για πολύ μικρότερες αιτίες. (Π.χ.: «τα καλώδια που αγόρασα με τα χρήματα των φορολογουμένων ήταν κακής ποιότητας, με απάτησαν, παραιτούμαι για λόγους ευθιξίας»).

Θα έλεγα ότι σας τη χαρίζουμε, αν δεν είχατε βαρύ παρελθόν. (Δεν έχουμε ξεχάσει πόσο υπονομεύσατε την εφαρμογή του Νόμου Γερουλανου για το σινεμα όταν τα κανατε πλακάκια με κατι παλαιολιθικούς συνδικαλιστές ή την παντελή απουσία σας απο ότι αφορούσε οτιδήποτε άλλο εκτός απο τον μουσειακό πολιτισμό, την προσβλητική απουσία σας απο την ενίσχυση των καλλιτεχνών και των υπολοίπων δραστηριοποιούμενων στις τέχνες (τεχνικοί, βοηθητικοί εργαζόμενοι, επιχειρηματίες, μακρύς ο κατάλογος) που πλήγηκαν αφάνταστα απο την επιδημία (που μάλιστα συνοδεύτηκε απο την ακόμα προσβλητικότερη δήλωση σας ότι όλοι αυτοί δεν έχουν ανάγκη γιατί τα παίρνουν μαύρα…) Ακόμα, θα σας τη χαρίζαμε αν δεν είχατε επιχειρήσει να πετάξετε στις κερκίδες την καυτή πατάτα Λιγνάδη που έτυχε στη βάρδια σας, με δικαιολογίες που δεν έπειθαν ούτε τους αφελέστερους καλοπροαίρετους. Τέλος, μπορεί και να τα καταπίναμε όλα αν δεν δείχνατε αυτό το απεχθές πρόσωπο που πολιτικάντη που προσπαθεί πάση θυσία να σώσει το δέρμα του: μέσα σε δυο-τρεις μέρες πήγατε απο το ένα άκρο του «δεν ξέρω, δεν άκουσα», στο άλλο της μηνυτήριας αναφοράς, της εξαπάτησης απο έναν επικίνδυνο – όπως τώρα λέτε – άνθρωπο και της μεταφοράς σε άλλους της δικής σας ευθύνης να εποπτεύετε. Και μάλιστα να αφήνετε να εννοηθεί ότι μια και γνωρίσατε τον επικίνδυνο 3 μέρες πριν το διορισμό του, κάποιος άλλος, ίσως υψηλότερα ιστάμενος, έλαβε την απόφαση που έχει την υπογραφή σας; Ντροπή

Κυρια Μενδώνη, θα παρακολουθούσα, σίγουρα όχι με συμπάθεια αλλά με κάποια κατανόηση την προσπάθεια να σώσετε τη δουλειά σας. Άλλωστε δεν θεωρώ ότι η δική σας απομάκρυνση έχει να προσφέρει κάτι ουσιαστικό στο σοβαρότατο θέμα που μας απασχολεί αυτόν τον καιρό.

Πλην όμως το «όφις με ηπάτησε» έχει απορριφθεί προ πολλού ως αιτία απαλλαγής

Μ όλα τα παραπάνω έχετε αναδειχτεί σε πολλαπλά βλαβερή παράμετρο για το σύγχρονο ελληνικό πολιτισμό. Έτσι δεν μπορώ παρά να συνταχθώ αυτούς που ζητούν να αποχωρήσετε.

Αν με την ευκαιρία αυτή, του εξοστρακισμού 5-6 τοξικών ανθρώπων στις τέχνες ξεφορτωθούμε κι εσάς το όφελος θα είναι διπλό.”

https://www.facebook.com/photo.php?fbid=10219813384347369&set=a.2407288063913&type=3

Πανελλήνια Ομοσπονδία Θεάματος κατά Μενδώνη: «Αδιανόητη η σύνδεση υποκριτικής και υποκρισίας»

Σχόλιο για τη συνέντευξη Τύπου που παραχώρησε η Λίνα Μενδώνη, όπου μεταξύ άλλων ανέφερε ότι «εξαπατήθηκε» από τον Δημήτρη Λιγνάδη, έκανε η Πανελλήνια Ομοσπονδία Θεάματος – Ακροάματος (ΠΟΘΑ). Η ΠΟΘΑ εξανίσταται για την «αδιανόητη για κάθε πολιτισμένο άνθρωπο, πόσο μάλλον για την υπουργό Πολιτισμού» που έκανε η κ. Μενδώνη μεταξύ της υποκριτικής τέχνης και της υποκρισίας.

«Σήμερα η κ. Μενδώνη προσπαθώντας να αποποποιηθεί τις ευθύνες της για την υπόθεση Λιγνάδη, υπέπεσε σε ένα τεράστιο ατόπημα. Ισχυρίστηκε ότι ο κ. Λιγνάδης την εξαπάτησε “επειδή είναι καλός ηθοποιός”» σημειώνει η ΠΟΘΑ.

Και προσθέτει στη συνέχεια ότι: «Η σύνδεση της Υποκριτικής Τέχνης με την υποκρισία και την εξαπάτηση και η στοχοποίηση του σπουδαίου επαγγέλματος του Ηθοποιού είναι αδιανόητη για οποιονδήποτε πολιτισμένο άνθρωπο, αλλά όταν προέρχεται από την ίδια την Υπουργό Πολιτισμού, τότε μετατρέπεται σε μείζον πολιτικό θέμα. Θεωρούμε ότι πλέον η παραίτηση της Υπουργού είναι μονόδρομος, όπως άλλωστε είναι το πανδημο αίτημα του καλλιτεχνικού χώρου».

Δείτε την ανάρτηση της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Θεάματος – Ακροάματος:

https://www.facebook.com/pothapage/posts/1541786279347955

Διγενή κατά Μενδώνη : Παραιτηθείτε και λογοδοτήστε τώρα – Είστε ανίκανη

Βαρύτατους χαρακτηρισμούς κατά της υπουργού Πολιτισμού Λίνας Μενδώνη στη σκιά των καταγγελιών στο χώρο του θεάτρου κατά γνωστών ηθοποιών και σκηνοθετών, εκτόξευσε η δημοσιογράφος Σεμίνα Διγενή.

Με ανάρτησή της στα social media, η κ. Διγενή καλεί την υπουργό Πολιτισμού όχι μόνο να παραιτηθεί αλλά και να λογοδοτήσει χαρακτηρίζοντάς την μάλιστα ανίκανη, ανεπιθύμητη και επικίνδυνη.

«Δεν αρκεί μια παραίτηση. Παραιτηθείτε και λογοδοτήστε τώρα κ. Μενδώνη! Είστε ανίκανη, ανεπιθύμητη και επικίνδυνη! Κι επειδή γνωρίζατε και σιωπούσατε, να εξεταστείτε κι από εισαγγελέα!» σημειώνει η γνωστή δημοσιογράφος για να προσθέσει.

«Να λογοδοτήσετε»

«Όσοι συγκαλύψατε, ανεχτήκατε, κουκουλώσατε αίσχη, μαζί με όλο το παρακράτος του συστήματός σας, να κληθείτε να λογοδοτήσετε. Κι ο πρωθυπουργός! Πρωτίστως. Ξεγραπωθείτε από το θρόνο κι εσείς κι οι σύμβουλοι κι οι παρατρεχάμενοί σας και απολογηθείτε…».

Για να καταλήξει η ανάρτησή της με το hashtag: #eimasteoloimazi #nomoremendoni

https://www.facebook.com/seminadigenipage/posts/775728026374463

Σχετικά Αρθρα
Σχετικά Αρθρα