Και τελικά #moreMendoni

Το παρασκήνιο πίσω από μια παραίτηση που δεν έγινε ποτέ.

Άκης Σακισλόγλου
και-τελικά-moremendoni-725490
Άκης Σακισλόγλου

Τι κι αν πολλοί πίστευαν στα δημοσιογραφικά πηγαδάκια πως η υπουργός πολιτισμού σήμερα θα παραιτηθεί. Τι κι αν το ζητούσαν επίμονα εδώ και μέρες πάρα πολλοί καλλιτέχνες με το κίνημα #nomoremendoni και μάλιστα επώνυμα μέσα από τα κοινωνικά δίκτυα.

Η Λίνα Μενδώνη εμφανίστηκε στη σημερινή συνέντευξη τύπου τιμήτρια των πάντων σχετικά με το σκάνδαλο Λιγνάδη δηλώνοντας πως φταίνε όλοι εκτός από εκείνην αφού εκείνη… «δεν ήξερε».

Αφήνοντας στο περιθώριο τα στοιχεία που αποδεικνύουν πως επί δικής της θητείας στη θέση της γενικής γραμματείας του υπουργείου, ο ηθοποιός και σκηνοθέτης είχε απαλλαγεί των καθηκόντων του στη σχολή του εθνικού θεάτρου, άρα η ίδια ήταν ενήμερη για όσα του καταλογίζονταν τότε, ερχόμαστε στο πρόσφατο παρελθόν και στο 20ήμερο των καταγγελιών εναντίον του Δημήτρη Λιγνάδη.

Στις 2 Φεβρουαρίου ήδη κορυφώνονταν οι φήμες για παραίτηση του Δημήτρη Λιγνάδη ως αποτέλεσμα των συνεχιζόμενων αποκαλύψεων και καταγγελιών στο σωματείο των ηθοποιών. Τότε, η υπουργός πολιτισμού θεώρησε σωστό να βγει και να διαψεύσει τα ρεπορτάζ. «Οι αποφάσεις της Υπουργού Πολιτισμού και Αθλητισμού ανακοινώνονται αποκλειστικά μέσω των δελτίων Τύπου του ΥΠΠΟΑ και όχι από ιδιωτικά προφίλ στα social media. Κάθε άλλη «αξιόπιστη πληροφορία» είναι παραπλανητική και εξυπηρετεί ασαφείς σκοπιμότητες», είχε ανακοινώσει τότε το υπουργείο.

Ολα αυτά, φυσικά, κράτησαν μόλις τέσσερις μέρες αφού στις 6 Φεβρουαρίου ο Δημήτρης Λιγνάδης υπό το βάρος των συνεχόμενων καταγγελιών εναντίον του εξωθήθηκε σε παραίτηση που η Λίνα Μενδώνη έκανε τελικά δεκτή. Παρά την επιβεβαίωση των ρεπορτάζ που λίγο νωρίτερα είχε διαψεύσει η υπουργός, η ίδια όχι μόνον δεν ανέλαβε κάποια ευθύνη για τα όσα συνέβησαν αλλά, αντιθέτως, έσπευσε να υπερασπιστεί τον παραιτηθέντα και ξεκαθαρίσει πως: «μέχρι στιγμής δεν υπάρχουν επώνυμες καταγγελίες για τον πρώην, πλέον, διευθυντή του Εθνικού Θεάτρου. Από κει και πέρα, όπως είπε, ο καθένας έχει τα όριά του απέναντι στις φήμες και μπορεί να επιλέξει με ποιον τρόπο θα υπερασπιστεί τον εαυτό του».

Από τη στιγμή της επίσημης αποδοχής της παραίτησης του Δημήτρη Λιγνάδη στις 6 Φεβρουαρίου μέχρι σήμερα μεσολάβησαν 13 μέρες στο απόλυτο κοντράστ αντιδράσεων: από τη μία πλευρά συνεχείς καταγγελίες, επώνυμες, ανώνυμες, στα μέσα ενημέρωσης, στο ΣΕΗ και στη δικαιοσύνη κι από την άλλη πλευρά η εκκωφαντική σιωπή του υπουργείου Πολιτισμού και του πρωθυπουργού που έμεινε έξω από το κάδρο των αντιδράσεων παρότι η επιλογή του Δημήτρη Λιγνάδη για τη θέση του διευθυντή του εθνικού θεάτρου ήταν δική του και η σχέση της πρωθυπουργικής οικογένειας μαζί του πασίγνωστη.

Φαίνεται, λοιπόν, μετά και τη σημερινή συνέντευξη τύπου της υπουργού πολιτισμού πως η στρατηγική της κυβέρνησης είναι να πέσει όλο το βάρος πάνω στον Δημήτρη Λιγνάδη. Η φράση της Λίνας Μενδώνη ότι «είναι ένας επικίνδυνος άνθρωπος» καταδεικνύει τις προθέσεις.

Παράλληλα, η υπουργός καλείται να εξηγήσει την αντίφαση της σημερινής δήλωσης της ότι «όπου χρειαστεί θα ανανεωθεί το θεσμικό πλαίσιο και θα μπουν κανόνες που θα καθορίζουν με ακρίβεια τις διευθυντικές θέσεις» με τις ενέργειες που η ίδια έκανε τον Ιούλιο του 2019. Τότε η Λίνα Μενδώνη, μέσα σε έναν μήνα από την ανάληψη των καθηκόντων της ως υπουργού πολιτισμού ακύρωσε στη Βουλή τον διαγωνισμό για την πλήρωση της θέσης του καλλιτεχνικού του εθνικού θεάτρου «για λόγου δημοσίου συμφέροντος» τοποθετώντας τελικά εκεί τον Δημήτρη Λιγνάδη. Μάλιστα η αξιωματική αντιπολίτευση έχει καταγγείλει τις μεθοδεύσεις αυτές ζητώντας την παραίτηση της Λίνας Μενδώνη με το επιχείρημα πως από τότε ήταν μεθοδευμένη η τοποθέτηση του Δημήτρη Λιγνάδη στη θέση. Το ζήτημα είναι απλώς αν η επιλογή ήταν της υπουργού ή του ίδιου του Κυριάκου Μητσοτάκη.

Σχετικά Αρθρα
Σχετικά Αρθρα