Μετ’ εμποδίων η επανεκκίνηση του σιδηρόδρομου τρεις εβδομάδες μετά την τραγωδία

Κόπηκαν δρομολόγια για λόγους ασφαλείας - Τερεζάκης: Στόχος μας η πλήρης λειτουργία των συρμών εντός 5 εβδομάδων

Parallaxi
μετ-εμποδίων-η-επανεκκίνηση-του-σιδη-987162
Parallaxi

Τρεις εβδομάδες μετά το συγκλονιστικό σιδηροδρομικό δυστύχημα στα Τέμπη που είχε ως αποτέλεσμα να χάσουν την ζωή τους 57 συνάνθρωποι μας, το τρένο επανεκκινείται σταδιακά και κάτω από δικλείδες ασφαλείας.

Έτσι, από σήμερα Τετάρτη, ξεκινούν τα δρομολόγια του Προαστιακού Σιδηροδρόμου της Αθήνας, Πειραιάς-Αθήνα-Αεροδρόμιο, Άνω Λιόσια-Κάντζα και Αθήνα-Χαλκίδα, ο Προαστιακός Πάτρας και τα δρομολόγια Ολυμπία- Πύργος- Κατάκολο, Διακοφτό- Καλάβρυτα.

Αντίθετα τα δρομολόγια Θεσσαλονίκη-Φλώρινα και Θεσσαλονίκη-Δράμα όπως και τα εμπορευματικά δρομολόγια δεν θα ξεκινήσουν καθώς η Hellenic Train έχει ήδη στείλει ειδοποίηση για την ακύρωση τους στις εταιρείες (για τα εμπορευματικά). Αυτό καθώς σε επιστολή τους οι μηχανοδηγοί (ΠΕΠΕ) σημειώνουν 9 σημεία που πρέπει να επιλυθούν για να μπορούν να ξεκινήσουν τα δρομολόγια με ασφάλεια.

Αφορούν τις σιδηροδρομικές γραμμές Θεσσαλονίκη-Αλεξανδρούπολη, Πλατύ-Φλώρινα, Αθήνα-Θεσσαλονίκη (σήραγγες Τεμπών και Πλαταμώνα), Πειραιάς-Κιάτο, Αλεξανδρούπολη-Ξάνθη, Λάρισα-Βόλος. Επίσης ζητείται η παύση των συρμών AEG και η άμεση λειτουργία του GSMR.

Οπως είπε ο πρόεδρος των μηχανοδηγών, Κώστας Γενιδούνιας μετά τη συνάντηση των εργαζομένων με τη διοίκηση της εταιρείας κάποια από τα δρομολόγια δε θα πραγματοποιηθούν.

«Τα δρομολόγια θα αρχίσουν στα σημεία που δεν έχουμε εκφράσει ενστάσεις εμείς οι μηχανοδηγοί και σε όλα τα κομμάτια που δεν υπάρχουν στα 9 σημεία στην επιστολή που δώσαμε στη δημοσιότητα. Υπάρχει η δική μας ένσταση για την γραμμή Πλατύ – Φλώρινα, στην γραμμή προς Στρυμόνα, Σέρρες – Δράμα, και υπάρχει και ένσταση δική μας που αφορά το κομμάτι των επικοινωνιών μέσα στις σήραγγες Τεμπών και Πλαταμώνα» εξηγεί ο Κώστας Γενιδούνιας.

Το πρώτο δρομολόγιο του προαστιακού Αθήνα – Χαλκίδα ξεκίνησε στις 05:24. Επίσης εκτελούνται τα δρομολόγια του προαστιακού στο τμήμα Αθήνα – Αεροδρόμιο. Επιπλέον, αναμένεται σήμερα να επανεκκινήσει κι ένα ζεύγος εμπορευματικής αμαξοστοιχίας στο δρομολόγιο Αθήνα – Θεσσαλονίκη και Θεσσαλονίκη – Αθήνα. Αρχικά θα υπάρχουν περιορισμένα δρομολόγια και αυστηρά μέτρα ασφαλείας ενώ ανά πενθήμερο θα προστίθενται γραμμές έτσι ώστε να υπάρξει πλήρης ανάπτυξη των δρομολογίων, πριν από το Πάσχα.

Ο νέος διευθύνων σύμβουλος του ΟΣΕ Παναγιώτης Τερεζάκης σε δηλώσεις του στους δημοσιογράφους στο Σταθμό Λαρίσης τόνισε: «Τόσο η διοίκηση όσο και οι εργαζομένοι του ΟΣΕ είμαστε αποφασισμένοι να θέσουμε σε λειτουργία εκ νέου τα τρένα της χώρας. Δηλώνουμε ότι θα κάνουμε ότι είναι ανθρωπίνως δυνατόν για να ξανακερδίσουμε την εμπιστοσύνη του επιβατικού κοινού μας. Με δεδομένο ότι ο σιδηρόδρομος είναι το πλέον φιλικό στο περιβάλλον μέσο αξίζει να δώσουμε όλες μας τις δυνάμεις για τη γρήγορη και ασφαλέστερη επαναλειτουργία του, θέλουμε και εσείς να σταθείτε δίπλα μας γιατί για όλους μας η επόμενη μέρα του ελληνικού σιδηροδρόμου είναι ένα στοίχημα που πρέπει να το κερδίσουμε όλοι μαζί. Ξεκίνησαν ήδη τα προαστιακά σήμερα από Αθήνα για Χαλκίδα και Αθήνα για Αεροδρόμιο, για τις υπόλοιπες έχει ανακοινωθεί το πρόγραμμα από τον υπουργό και τον πρωθυπουργό και σταδιακά μέσα σε πέντε εβδομάδες σκοπεύουμε να αποκαταστήσουμε τη λειτουργία των συρμών με τα μέτρα ασφαλείας που έχουμε ανακοινώσει.

Από την πλευρά των εργαζομένων, ο Ιωάννης Κοκκινάκης σταθμάρχης του ΟΣΕ, ο οποίος ήταν στη νυχτερινή βάρδια μιλώντας στην ΕΡΤ, επεσήμανε ότι ήταν πολύ δύσκολη η επανεκκίνηση για εκείνον μετά από από 40 χρόνια δουλειάς, καθώς ο κόσμος ήταν φοβισμένος και προσπαθούσε να τους εμψυχώσει για να ανέβουν στο τρένο. Σημείωσε πως «ξεκίνησαν σήμερα, μετά από πολύ καιρό από το τραγικό συμβάν -που μας έπληξε όλους συναισθηματικά και ψυχολογικά- τα δρομολόγια για το Αεροδρόμιο και τη Χαλκίδα. Έχουμε 18 δρομολόγια για το Αεροδρόμιο και 12 για Χαλκίδα. Οι εντολές που μας έχουν δοθεί από τη διοίκηση είναι δύο σταθμάρχες ανα βάρδια, δυο μηχανοδηγοί και δύο συνοδοί στις αμαξοστοιχίες και οι συρμοί να κινούνται με μειωμένες ταχύτητες». Επίσης ζήτησε συγγνώμη για το σιδηροδρομικό δυστύχημα και κάλεσε τον κόσμο να επανέλθει και να τους στηρίξει και να ταξιδεύουν και πάλι με το τρένο.

Εν τω μεταξύ, ο υπουργός Δικαιοσύνης ανακοίνωσε ότι η κλοπή σιδηροδρομικού υλικού μετατρέπεται σε κακούργημα.

Αργά το βράδυ της Τρίτης (21/3) σύμφωνα με πληροφορίες της ΕΡΤ και της Ρεγγίνας Σαβούρδου, ο ΟΣΕ έδωσε στη Hellenic Train τις εγγυήσεις ασφάλειας που είχαν ζητήσει οι εργαζόμενοι για πλήρη επικοινωνία με το σύστημα GSM-Railways, που είναι ένα διεθνές πρότυπο ασύρματων επικοινωνιών στον σιδηρόδρομο. Αξίζει να σημειωθεί όμως πως οι συγκεκριμένες εγγυήσεις δόθηκαν για τον βασικό άξονα στο τμήμα Θριάσιο – Ειδομένη ώστε να ξεκινήσουν κανονικά τα εμπορευματικά τρένα. Παρά τις εγγυήσεις που δόθηκαν καμία αντίδραση δεν έχει ακόμη εκδηλωθεί (00:28) από πλευράς Hellenic Train.

Σε ότι αφορά στα υπεραστικά επιβατικά τρένα, που θα εκτελούσαν δρομολόγια στα τμήματα «Θεσσαλονίκη – Δράμα» και «Θεσσαλονίκη Φλώρινα» φαίνεται πως παίρνει τελικά μια εβδομάδα παράταση η ακινησία, καθώς οι εργαζόμενοι έχουν θέσει ζητήματα ασφάλειας για τα συγκεκριμένα τμήματα του δικτύου.

Τα μέτρα ασφαλείας

Πλέον, κάθε σταθμός στελεχώνεται με δυο σταθμάρχες και όλοι οι προαστιακοί συρμοί με δυο μηχανοδηγούς και τουλάχιστον έναν συνοδό. Επιπλέον μειώνεται η ταχύτητα σε τμήματα που δεν καλύπτονται από σηματοδότηση. Συγκεκριμένα, το όριο ορίζεται στα 80 χλμ/ώρα σε προαστιακούς και εμπορευματικούς συρμούς και στα 100 χλμ/ώρα στις επιβατικές αμαξοστοιχίες.

Τα άμεσα μέτρα:

  • 2 σταθμάρχες σε κάθε σταθμό
  • 2 μηχανοδηγοί +1 συνοδός στον Προαστιακό

Μείωση ταχύτητας

  • 80χλμ σε προαστιακούς/εμπορευματικούς συρμούς
  • 100χλμ σε επιβατικές αμαξοστοιχίες

ΠΗΓΕΣ: news247.gr / ΕΡΤ

ΠΗΓΗ ΕΙΚΟΝΑΣ: Eurokinissi

Σχετικά Αρθρα
Σχετικά Αρθρα