Μετρό Θεσσαλονίκη: Καθυστερήσεις στο έργο, λόγω στάσης πληρωμής στους υπεργολάβους;

Πληροφορίες αναφέρουν ότι συνεργεία ολόκληρα έχουν σταματήσει τις εργασίες από το Πάσχα – Τι λέει η Αττικό Μετρό;  

Φίλιππος Δεργιαδές
μετρό-θεσσαλονίκη-καθυστερήσεις-στο-990441
Φίλιππος Δεργιαδές

Καθαρά επικοινωνιακή και προεκλογικής χρήσης ήταν η πρόσφατη κυβερνητική φιέστα με τους Μενδώνη – Καραγιάννη, για την επανατοποθέτηση των αρχαίων στη Βενιζέλου, όπου για το ίδιο το έργο δεν μάθαμε τίποτα καινούργιο όπως για  μείζον ζήτημα του φορέα λειτουργίας του Μετρό που παραμένει άλυτο ενώ σύμφωνα με πληροφορίες πολλές εργασίες στα εργοτάξια, που εκτελούνται από υπεργολάβους έχουν διακοπεί ή εκτελούνται με ρυθμούς χελώνας, διότι οι υπεργολάβοι είναι απλήρωτοι.

Οι πληροφορίες αναφέρουν ότι πρόκειται για 6 -7 εργολάβους οι οποίοι έχουν να δουν το χρώμα του χρήματος εδώ και ένα 6μηνο περίπου. Οι ίδιες πληροφορίες αναφέρουν ότι 3 εξ αυτών έχουν σταματήσει τις εργασίες από το Πάσχα και μετά.

Πρόκειται για  εργολαβικά συνεργεία που εκτελούν σημαντικές εργασίες όπως εγκατάσταση δικτύων αεραγωγών, ηλεκτρολογικές και υδραυλικές εγκαταστάσεις, εργασίες ελαιοχρωματισμών και γυψοσανίδων κ.α. που είναι απαραίτητα για τη διαμόρφωση των χώρων των σταθμών του μετρό.

Οι πληροφορίες επίσης αναφέρουν ότι πιθανά αυτή η στάση πληρωμών να συνδέεται και με την πώληση του ΑΚΤΟΡΑ στην εταιρία ΙNTRAKAT και πως το θέμα ενδεχομένως να είναι γραφειοκρατικό και διαδικαστικό. Όμως οι καθυστερήσεις είναι αρκετών μηνών και δημιουργούνται πολλά ερωτήματα για την διαχείριση ενός έργου μείζονος σημασίας για την πόλη, όταν μάλιστα αυτές οι εξελίξεις σημειώνονται και σε καθαρά προεκλογικό χρόνο.

Το θέμα της μη πληρωμής των υπεργολάβων, αγγίζει ακόμα και θέματα υγιεινής.  Σύμφωνα με τις πληροφορίες, απλήρωτη είναι και η εταιρία που έχει αναλάβει την καθαριότητα των χώρων υγιεινής και την λειτουργία των χημικών τουαλετών, με αποτέλεσμα να δημιουργούνται ανθυγιεινές συνθήκες εργασίες. Για το θέμα υπήρξε και παρέμβαση του Σωματείου Εργαζομένων του Μετρό Θεσσαλονίκης, που έθεσε το θέμα στη διεύθυνση της κοινοπραξίας. «Υπάρχουν θέματα υγιεινής και ασφάλειας που πρέπει να λυθούν» τόνισε ο πρόεδρος του Σωματείου Εργαζομένων του Μετρό Θεσσαλονίκης Θωμάς Μιχαλόπουλος.

Από την προεκλογική φιέστα της Μενδώνη και του Καραγιάννη, μπροστά στις  «επανατοποθετημένες» αλλά διαλυμένες αρχαιότητες της πόλης στο σταθμό Βενιζέλου, δεν ακούστηκε τίποτα για την πορεία του έργου, το οποίο θεωρητικά κάπου εκεί στα τέλη του 2023 ή στις αρχές ή την άνοιξη του 2024, θα είναι έτοιμο. Οι κυβερνητικοί παράγοντες απέφυγαν επιμελώς να αναφερθούν στην πορεία του έργου, φοβούμενοι προφανώς τις επικίνδυνες ερωτήσεις για όλα τα μείζονα ζητήματα, όπως την πορεία των εργασιών διαμόρφωσης στον τερματικό σταθμό της Ν. Ελβετίας, που ακόμα βρίσκεται στη φάση του σχεδιασμού.

Τα υπουργείο Μεταφορών και η Αττικό Μετρό, οφείλουν να ξεκαθαρίσουν το τοπίο για να ξέρουν οι πολίτες της Θεσσαλονίκης, σε ποια ακριβώς φάση είναι το έργο, και αν η «στάση» πληρωμών στους υπεργολάβους θα κοστίσει νέες καθυστερήσεις στην συνολική πορεία του έργου.

Σχετικά Αρθρα
Σχετικά Αρθρα