Νέες ανατιμήσεις «φωτιά» ενώ το πορτοφόλι αδειάζει
Αυξήσεις έως και 30% από 1η Αυγούστου σε είδη πρώτης ανάγκης - Στα «κάγκελα» καταναλωτικές ενώσεις που κάνουν λόγο για έμμεσες αυξήσεις μέσω μείωσης ποσότητας
Στο «κυνήγι» των προσφορών από σούπερ μάρκετ σε σούπερ μάρκετ έχουν βγει το τελευταίο διάστημα οι καταναλωτές στην προσπάθεια τους να βρουν στην καλύτερη δυνατή τιμή τα προϊόντα που θέλουν για τα νοικοκυριά τους.
Με τη βενζίνη να παραμένει στα ύψη, τους λογαριασμούς να έρχονται ο ένας μετά τον άλλον και τις υποχρεώσεις του καθενός να «τρέχουν», το φετινό καλοκαίρι μοιάζει να είναι «καυτό» από οικονομικής απόψεως.
Και μπορεί η τσέπη να αδειάζει, όμως στον ορίζοντα έρχονται νέες αυξήσεις «φωτιά» σε βασικά είδη πρώτης ανάγκης, καθώς από 1η Αυγούστου αναμένονται να «εκτοξευθούν» ακόμα και κατά 30%.
Τα απορρυπαντικά και τα καλλυντικά που πωλούνται από τα ράφια των σούπερ μάρκετ φαίνεται ότι θα είναι αυτά που θα πάρουν την «ανηφόρα» όσον αφορά την τιμή τους.
Ακριβότερα όμως όπως όλα δείχνουν θα είναι και τα γαλακτοκομικά προϊόντα, επιβαρύνοντας εκ νέου την τσέπη των καταναλωτών. Υπολογίζεται ότι θα υπάρξει μια αύξηση της τιμής που μπορεί να φτάνει και το 7%.
Νέες ανατιμήσεις όμως θα υπάρξουν και στα ζυμαρικά, όμως αυτές χρονικά μετατίθενται για τις αρχές του φθινοπώρου.
Οι καταναλωτές βλέπουν το τελευταίο πεντάμηνο στο όνομα της ενεργειακής κρίσης και του πολέμου στην Ουκρανία, τα εβδομαδιαία και μηνιαία έξοδα τους στο σούπερ μάρκετ να αυξάνονται διαρκώς.
Παράγοντες της αγοράς εκτιμούν ότι οι νέες αυξήσεις θα έχουν άμεσο αντίκτυπο στην καταναλωτική κίνηση, καθώς οι πολίτες θα αναγκαστούν να «κόψουν» από τα ψώνια τους.
Όλα αυτά την ώρα που οι ενώσεις καταναλωτών κάνουν λόγο για έμμεσες αυξήσεις από πλευράς των βιομηχανιών.
Πώς συμβαίνει αυτό; Μέσω της μείωσης της ποσότητας των προϊόντων που προσφέρουν, αλλά και την αλλαγή των συσκευασιών που γίνονται και αυτές μικρότερες.
Φυσικά, οι τιμές παραμένουν ίδιες…
Πολλοί βέβαια καταναλωτές πέφτουν στην «παγίδα» αυτή, καθώς δεν θα μπουν στη διαδικασία για να δουν τις λεπτομέρειες που αφορούν για παράδειγμα το βάρος μιας συσκευασίας.
Ποια ψώνια; Οι λογαριασμοί
Ολοένα και λιγότερα αναμένεται να ξοδέψουν οι Έλληνες τους επόμενους μήνες για την αγορά προϊόντων.
Αυτό προκύπτει και από την έρευνα του Σύνδεσμου Επιχειρήσεων και Λιανικής Πωλήσεως Ελλάδος (ΣΕΛΠΕ) με την επιστημονική υποστήριξη του εργαστηρίου ELTRUN του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών.
Ένας στους δύο καταναλωτές δηλώνει πως θα μειώσει τις δαπάνες για αγορά προϊόντων το επόμενο εξάμηνο.
Και αυτό διότι θα επιλέξει να δώσει τα χρήματα αυτά προκειμένου να πληρώσει τους λογαριασμούς του.
Στο καταναλωτικό κοινό επικρατεί κλίμα απαισιοδοξίας και είναι χαρακτηριστικό της μελέτης το γεγονός ότι η τρέχουσα περίοδος θεωρείται η χειρότερη την τελευταία διετία στο να προχωρήσουν σε σημαντικές αγορές για το σπίτι τους.
Μεγάλη φυσικά είναι και η ανησυχία για το φθινόπωρο, καθώς οι καταναλωτές θα κοιτάξουν και πάλι να καλύψουν μέσα από τα εισοδήματά τους τους λογαριασμούς κοινής ωφέλειας και να βάλουν σε δεύτερη μοίρα αγορές προϊόντων, αλλά και έξοδα που αφορούν την εστίαση και την προσωπική διασκέδαση.