Ελλάδα

Νέος Κ.Ο.Κ. και νέα όρια ταχύτητας κυκλοφορίας στα 30 χλμ

Που και από πότε θα τεθούν σε ισχύ - Προς μηδενικό ΦΠΑ στα κράνη

Parallaxi
νέος-κ-ο-κ-και-νέα-όρια-ταχύτητας-κυκλο-923807
Parallaxi

Με στόχο την αναβάθμιση του επιπέδου οδικής ασφάλειας, την ηλεκτροκίνηση και την ψηφιοποίηση των υπηρεσιών, το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών έλαβε πρωτοβουλίες σχετικά με τα όρια ταχύτητας, τονίζοντας ότι θα υπάρξει μηδενικό ΦΠΑ στο κράνος.

Ο Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, αρμόδιος για τις Μεταφορές, κ. Μιχάλης Παπαδόπουλος τόνισε ότι καταβάλλεται μια σημαντική προσπάθεια τα τελευταία χρόνια, καθώς από το 2014, όταν είχαν τοποθετηθεί οι πρώτοι φορτιστές, μεσολάβησαν 4,5 χρόνια χωρίς να γίνουν βήματα μπροστά.

«Στο πεδίο της ηλεκτροκίνησης, στόχος μας είναι να αντιμετωπίσουμε τα προβλήματα προτού δημιουργηθούν και όχι αφού δημιουργηθούν, όπως συνηθίζεται στην Ελλάδα», είπε σε συνέντευξή του στην ιστοσελίδα, carandmotor.gr.

«Το ηλεκτρικό αυτοκίνητο έχει τρεις φάσεις: Η πρώτη είναι η αγορά, η δεύτερη είναι η φόρτιση και η τρίτη φάση, που τη θεωρώ εξίσου σημαντική, είναι το τι γίνεται με το ηλεκτρικό αυτοκίνητο στη συντήρηση και όταν κλείσει ο κύκλος ζωής του. Σε λίγο διάστημα θα εκδώσουμε μία υπουργική απόφαση η οποία θα ρυθμίζει – μεταξύ άλλων – πώς θα πιστοποιούνται οι τεχνίτες των ηλεκτρικών αυτοκινήτων και το τι θα γίνεται με τις μπαταρίες αυτοκινήτων όταν ολοκληρώνεται ο κύκλος ζωής τους.

Όλα αυτά τα ζητήματα θα ρυθμίζονται με μια υπουργική απόφαση, η οποία παράλληλα ολοκληρώνει το νομικό και τεχνικό πλαίσιο γύρω από το ηλεκτρικό αυτοκίνητο. Με αυτό τον τρόπο φροντίζουμε εκ των προτέρων για μια σειρά από ζητήματα που θα εμφανιστούν στο προσκήνιο όταν αναπτυχθεί περαιτέρω η ηλεκτροκίνηση».

Όσον αφορά στην ψηφιοποιήση, ο Υφυπουργός Μεταφορών σημείωσε ότι έγινε η ψηφιοποίηση του διπλώματος οδήγησης και της ταυτότητας, ενώ δόθηκε η δυνατότητα στους πολίτες να ολοκληρώνουν τη μεταβίβαση των αυτοκινήτων τους με ηλεκτρονικό τρόπο.

«Ψηφιοποιήσαμε σχεδόν όλες τις υπηρεσίες και δράσεις που σχετίζονται με το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών και τις Περιφέρειες. Σημαντικό ρόλο στην ψηφιοποίηση διαδραμάτισε μια πολύ ουσιαστική παρέμβαση του Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών, Κώστα Καραμανλή, καθώς μετά από 38 χρόνια άλλαξε το Πληροφοριακό Σύστημα, επιτρέποντας τη διασύνδεση της βάσης δεδομένων των Διευθύνσεων Μεταφορών με πληροφοριακά συστήματα άλλων Υπηρεσιών, με άμεσο όφελος την ταχύτερη εξυπηρέτηση του πολίτη. Αν δεν είχε γίνει αυτή η αλλαγή, δεν θα μπορούσαμε να υλοποιήσουμε τις σχετικές δράσεις», τόνισε ο κ. Παπαδόπουλος.

Νέος Κ.Ο.Κ. και ΦΠΑ στο κράνος

Ο Υφυπουργός Μεταφορών δήλωσε ότι η οδική ασφάλεια έχει ως κεντρικό άξονα έναν νέο Κ.Ο.Κ. ο οποίος θα λειτουργεί βάσει της σημερινής πραγματικότητας, που σημαίνει να απενοχοποιήσουμε το όχημα, καθώς δεν φταίει κανένα άλλο μέλος μιας οικογένειας, αν ένα στενό συγγενικό του πρόσωπο περάσει με κόκκινο.

Επιπλέον, επανέλαβε την πρότασή του για μηδενικό ΦΠΑ στο κράνος. Όπως είπε: «Μια πρότασή μου, την οποία εξετάζουμε σε συνεργασία με το Υπουργείο Οικονομικών, είναι η θέσπιση μηδενικού ΦΠΑ στα κράνη. Το κράνος ως προϊόν έχει ημερομηνία λήξης και ανάλογα με τη χρήση του πρέπει να αντικαθίσταται. Επομένως, πρέπει να δώσουμε τη δυνατότητα στους Έλληνες πολίτες – και κυρίως στη νέα γενιά που χρησιμοποιεί μοτοσικλέτα – να αγοράζει κράνος τη στιγμή που πρέπει. Και ασφαλώς να εμφυσήσουμε στους νέους ανθρώπους την κουλτούρα του «φοράω κράνος για προσωπική μου ασφάλεια».

Ο Υφυπουργός Μεταφορών ανέφερε ότι ολοκληρώθηκε η διαβούλευση και σύντομα θα ανακοινωθεί ο Στρατηγικός Σχεδιασμός που αφορά την οδική ασφάλεια για την περίοδο 2021 – 2030, συμπληρώνοντας ότι: «Η οδική ασφάλεια αποτελεί προτεραιότητα της Κυβέρνησης. Και κάποια στιγμή πρέπει όλοι μας να περάσουμε από τη θεωρία στην πράξη, καθώς η υφιστάμενη κουλτούρα δεν συνάδει με την οδική ασφάλεια. Είναι, λοιπόν, υποχρέωση όλων μας, συμπεριλαμβανομένου του Υπουργείου Παιδείας, να διαμορφώσουμε από την παιδική ηλικία μια κουλτούρα που θα προάγει την οδική ασφάλεια».

Δημιουργία ζωνών 30 χλμ./ώρα στις αστικές περιοχές

«Δίνουμε στους δήμους και τις περιφέρειες τη δυνατότητα δημιουργήσουν στο οδικό δίκτυο που υπάγεται στη δικαιοδοσία τους ζώνες στις οποίες το ανώτατο όριο ταχύτητας θα περιορίζεται σε 30 χλμ./ώρα. Από την άλλη, δεν γίνεται όλοι οι δρόμοι της Αθήνας να έχουν ανώτατο όριο ταχύτητας 30 χλμ./ώρα. Κάτι τέτοιο θα ήταν παράλογο και πρακτικά αδύνατο. Αυτό που πρέπει να γίνει είναι να υπάρχει μια διαβάθμιση. Για παράδειγμα, στον Δήμο Φιλοθέης – Ψυχικού υπάρχουν Δρόμοι Ήπιας Κυκλοφορίας, δηλαδή δρόμοι με προτεραιότητα στην κίνηση των πεζών. Σε αυτούς τους δρόμους ένα όχημα δεν γίνεται να κινηθεί με ταχύτητα 30 χλμ./ώρα. Επίσης, δεν γίνεται σε όλη τη Μεσογείων να κινείσαι με 30 χλμ./ώρα. Κάτι τέτοιο θα ήταν αδιανόητο. Επομένως, οι δήμοι θα πρέπει να προβούν σε μία διαβάθμιση των δρόμων τους και να αποφασίσουν ποια θα είναι τα όρια ταχύτητας», πρόσθεσε.

Σχετικά με τα όρια ταχύτητας, ο κ. Παπαδόπουλος είπε: «Εκφράζοντας αποκλειστικά και μόνο την προσωπική μου άποψη, υπάρχουν κομμάτια στην εθνική οδό τα οποία φαίνεται να μην έχουν επικαιροποιημένη σηματοδότηση του ορίου ταχύτητας. Δεν λέω ότι τα όρια ταχύτητας στα συγκεκριμένα κομμάτια πρέπει να μικρύνουν ή να μεγαλώσουν. Προσωπική μου άποψη είναι ότι πρέπει να γίνει μια μελέτη η οποία θα καθορίζει ποιο ανώτατο όριο ταχύτητας ταιριάζει σε κάθε τμήμα των αυτοκινητοδρόμων».

Απαντώντας αν είναι πρώιμη η συζήτηση για ζώνες μηδενικών ρύπων εντός των πόλεων, όπου θα εισέρχονται αποκλειστικά ηλεκτρικά αυτοκίνητα, ο Υφυπουργός Μεταφορών τόνισε:

«Φυσικά, σήμερα δεν θα μπορούσαμε να εφαρμόσουμε κάτι τέτοιο. Παρά τη ραγδαία αύξηση των ηλεκτρικών αυτοκινήτων τα τελευταία χρόνια, ο αριθμός των σχετικής τεχνολογίας οχημάτων δεν είναι ακόμη ικανός να υποστηρίξει μία ζώνη μηδενικών ρύπων και ως εκ τούτου, όχι μόνο δεν θα βοηθούσαμε τους κατοίκους, αλλά θα τους δημιουργούσαμε και πρόβλημα.

Έως τα τέλη του 2023, όμως, που τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα θα είναι πολύ περισσότερα, ίσως τότε θα μπορούσαμε να δημιουργήσουμε ζώνες μηδενικών ρύπων, δίνοντας την ευκαιρία στους πολίτες να κεφαλαιοποιήσουν την αγορά ηλεκτρικού αυτοκινήτου. Εμείς ήδη το σκεφτόμαστε, απλώς θέλουμε να το ξεκινήσουμε στην τρέχουσα κυβερνητική θητεία μας και να το συνεχίσουμε στην επόμενη, σε συνεργασία με το Υπουργείο Περιβάλλοντος».

Ηλεκτρικά αυτοκίνητα και σημεία φόρτισης

«Τα σημεία φόρτισης έχουν αυξηθεί, αλλά αυτό είναι ένα ζήτημα το οποίο δεν γίνεται να υλοποιηθεί σε μία ημέρα. Εμείς περιμένουμε από τους δήμους, ειδικά μέσω των ΣΒΑΚ, να χωροθετήσουν σημεία φόρτισης ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Εφόσον γίνει μια σοβαρή και ορθή χωροθέτηση, δεν χρειάζεται να υπάρχει κάτω από κάθε πολυκατοικία φορτιστής», δήλωσε και με αφορμή τη νομοθετική πρωτοβουλία να καταστούν υποχρεωτικές οι αντιολισθητικές αλυσίδες, όταν το απαιτούν οι καιρικές συνθήκες, τόνισε:

«Κάθε χρόνο όταν ξεκινάει χιονόπτωση δημιουργείται το ίδιο πρόβλημα και όλοι παρατηρούμε σε συγκεκριμένα σημεία νταλίκες να διπλώνουν, αυτοκίνητα να κολλάνε και να μπλοκάρει ο δρόμος. Αυτό διότι, κακώς επιτρέπουν τη διέλευση οχημάτων που δεν «φοράνε» αντιολισθητικές αλυσίδες ή δεν φέρουν χιονολάστιχα. Οι οδηγοί, λοιπόν, μπορούν εύκολα να έχουν τις αλυσίδες τους στο όχημα, στον χώρο όπου έχουν είτε τη ρεζέρβα ή το κιτ επισκευής του ελαστικού. Άρα είτε θα έχεις τις αλυσίδες στο αυτοκίνητό σου, όπως έχεις το φαρμακείο και τον πυροσβεστήρα, είτε τις βάζεις στο όχημα όταν ανακοινωθεί από την Τροχαία ή την Πολιτική Προστασία ότι θα έχει χιόνι ή παγετό».

Σχετικά Αρθρα
Σχετικά Αρθρα