Οι αλλαγές στον εργολάβο και στο βάθος τα αρχαία

Φαίνεται ότι οι αρχαιότητες της Βενιζέλου έχουν την τύχη τους δεμένη και με την τύχη της ΑΚΤΩΡ.

Parallaxi
οι-αλλαγές-στον-εργολάβο-και-στο-βάθος-628993
Parallaxi

Το έργο του Μετρό Θεσσαλονίκης δεν βρίσκεται μόνο εν αναμονή της απόφασης του ΣτΕ, που όπως φαίνεται σύμφωνα με τελευταίες μας πληροφορίες βρίσκεται πια πολύ κοντά, αλλά και εν αναμονή του της κατάληξης της εταιρικής κρίσης που ξέσπασε στον εργολάβο του έργου την ΕΛΛΑΚΤΩΡ.

Εκεί μετά τις πρόσφατες αλλαγές αναζητείται ακόμη σταθερό ιδιοκτησιακό σχήμα για την εταιρεία ΑΚΤΩΡ, θυγατρική του Ομίλου που έχει αναλάβει και το Μετρό της Θεσσαλονίκης. Υπάρχουν βέβαια κάποιες κινήσεις τον τελευταίο καιρό, που ίσως προοιωνίζουν τις εξελίξεις.

Θυμίζουμε ότι οι αδελφοί Καλλιτσάντση κατάφεραν να πάρουν τα ηνία στην ΕΛΛΑΚΤΩΡ,  τον Ιούλιο του 2018 με την επικράτηση με ποσοστό 52,91% των ψήφων της γενικής συνέλευσης έναντι της πλευράς Μπόμπολα – Κούτρα, άρα και την πρωτοκαθεδρία και στον ΑΚΤΩΡ, απομακρύνθηκε ο Δ. Κούτρας που ήταν ο Γενικός Διευθυντής. Μαζί με τον Δ. Κούτρα έφυγαν από τον Όμιλο βασικά στελέχη του κατασκευαστικού τομέα. Ο Δ. Κούτρας βρέθηκε στον όμιλο της ΙΝΤΡΑΚΑΤ, όπου παραμένει μέχρι σήμερα στη θέση του ως πρόεδρος του Δ.Σ.

Μετά την απομάκρυνση των αδερφών Καλλιτσάντση  διοίκηση του ΕΛΛΑΚΤΩΡ, υπάρχει έντονη φημολογία για το ποιες θα είναι οι κινήσεις του Δημήτρη Κούτρα.

Προσφάτως μάθαμε ότι ο Παναγιώτης Κορακίτης, Διευθυντής της ΑΚΤΩΡ πριν το 2018, και άμεσα εμπλεκόμενος τότε με το έργο του Μετρό Θεσσαλονίκης, έφυγε από την ΙΝΤΡΑΚΑΤ, όπου βρισκόταν τα τελευταία χρόνια, και γύρισε στον ΑΚΤΩΡΑ. Πρόκειται για μια κίνηση με μεγάλο συμβολισμό σε σχέση με το έργο.

Η είδηση αυτή είναι ενδιαφέρουσα και για έναν ακόμη λόγο: ο Π. Κορακίτης, όπως και ο ίδιος ο Δ. Κούτρας, είναι γνωστό ότι είναι υπέρμαχοι της κατασκευαστικής λύσης για την κατασκευή του Σταθμού Βενιζέλου με τις αρχαιότητες σε διατήρηση κατά χώραν.

Άλλωστε οι ίδιοι επέλεξαν τον Π. Βέττα για την συγκεκριμένη Μελέτη της διατήρησης των αρχαιοτήτων και συνεργάστηκαν μαζί του για να γίνει εφικτή η λύση που είχε προκριθεί από την προηγούμενη κυβέρνηση. Η μελέτη του Βέττα, που τώρα αμφισβητείται από την νέα Διοίκηση της Αττικό Μετρό ως μη εφαρμόσιμη, κατά κοινή ομολογία του τεχνικού κόσμου, που είδε την παρουσίασή της στο ΑΠΘ από τον ίδιο τον μελετητή, είναι μια άρτια μελέτη, απόλυτα κατασκευάσιμη και θα έλυνε τα προβλήματα που έχουν ανακύψει και προωθούν ως λύση τον τεμαχισμό και την απόσπαση των αρχαιοτήτων.

Θα προλάβουν οι εξελίξεις το ΣτΕ;

Κανείς δεν είναι σε θέση να γνωρίζει πότε ακριβώς θα εκδοθεί η απόφαση του ΣτΕ για τις αρχαιότητες της Βενιζέλου. Καθώς όμως τα χρονοδιαγράμματα που έδινε ο κ. Ταχιάος έχουν ήδη παρέλθει προ πολλού, φαίνεται ότι ήδη η Αττικό Μετρό είναι αναγκασμένη να ανιχνεύει άλλες λύσεις. Όλο και περισσότερο ακούγονται φωνές και ψίθυροι για την τμηματική παράδοση της κύριας γραμμής του Μετρό. Αλλιώς, η Αττικό Μετρό θα βρεθεί στη δυσάρεστη θέση μετά από μήνες καθυστερήσεων, να απολογείται για τις καθυστερήσεις, που εντάθηκαν όταν η ίδια αποφάσισε να αλλάξει τον σχεδιασμό.

Σε κάθε περίπτωση, όλα θα εξαρτηθούν και από την κατάσταση της ΑΚΤΩΡ, η οποία ακόμη και πριν την αλλαγή στη διοίκηση της ΕΛΛΑΚΤΩΡ αντιμετώπιζε σημαντικά οικονομικά προβλήματα. Χαρακτηριστικό είναι ότι είχαν δεσμευτεί τραπεζικοί της λογαριασμοί. Στις 22/4 υπάρχει καθορισμένη γενική συνέλευση που θα δείξει που οδεύει η εταιρία.

Φαίνεται ότι οι αρχαιότητες της Βενιζέλου έχουν την τύχη τους δεμένη και με την τύχη της ΑΚΤΩΡ. Μια διαφορετική μέρα στην ΑΚΤΩΡ θα σημάνει και μια διαφορετική αντιμετώπιση των αρχαιοτήτων; Ή θα προλάβει η απόφαση του ΣτΕ να δώσει τη λύση; Είδομεν…

Σχετικά Αρθρα
Σχετικά Αρθρα