Ελλάδα

Οι Έλληνες «κόβουν» τον καφέ από έξω

Ο «καφές στο σπίτι», ή ο «καφές από το σπίτι» συνεχίζει να κερδίζει έδαφος

Parallaxi
οι-έλληνες-κόβουν-τον-καφέ-από-έξω-600221
Parallaxi

Η μείωση της κατανάλωσης καφέ σε καφετέριες που αγγίζει το 10% θα συνεχιστεί και το 2023 μιας και η συνήθεια του “πάμε για καφέ έξω” δεν επανήλθε ποτέ στα προ της πανδημίας επίπεδα.

Αντίθετα ο «καφές στο σπίτι», ή ο «καφές από το σπίτι», που «δοξάστηκε» τους ατέλειωτους μήνες του εγκλεισμού, συνεχίζει να παραμένει ψηλά στις προτιμήσεις των καταναλωτών, γεμίζοντας τα ταμεία προμηθευτών και σούπερ μάρκετ.

«Τα δύο χρόνια της πανδημίας οι Έλληνες έμαθαν να φτιάχνουν τον καφέ τους στο σπίτι. Αγόρασαν εξοπλισμό, πειραματίστηκαν, βολεύτηκαν. Όταν σταμάτησαν τα περιοριστικά μέτρα είχε ξεκινήσει να φουντώνει η ακρίβεια και οι «απολαύσεις», ακόμη και οι φθηνές, όπως ο καφές εκτός σπιτιού, άρχισαν να μειώνονται για ένα σημαντικό τμήμα του πληθυσμού» αναφέρει ιδιοκτήτης café στον ΟΤ.

Παρότι ο κλάδος του Ho.Re.Ca. (ξενοδοχεία, εστιατόρια, καφετέριες) ήταν από τους κερδισμένους εφέτος λόγω των αυξημένων τουριστικών ροών, η κατανάλωση καφέ δεν ευνοήθηκε όσο θα περίμενε κάποιος, όπως συνέβη με την μπύρα και τα αλκοολούχα ποτά. Άλλωστε ανέκαθεν η αγορά της καφεστίασης, η αξίας της οποίας αγγίζει τα 3 δισ. ευρώ, βασιζόταν στην αγοραστική κίνηση του εσωτερικού και όχι στους τουρίστες.

Η αιτία της μείωσης, σύμφωνα με παράγοντες του κλάδου, εστιάζεται στην ελάττωση των παραγγελιών. «Οι δύο καφέδες ή οι τρεις καφέδες την ημέρα έγιναν ένας ή δύο», λένε χαρακτηριστικά.

Με δεδομένο ότι οι πληθωριστικές πιέσεις δεν φαίνεται να αποκλιμακώνονται σε μεσοβραχυπρόθεσμο ορίζοντα, ενώ την ίδια στιγμή το κόστος της ενέργειας συνεχίζει να αυξάνεται παρά τις κρατικές επιδοτήσεις, οι εκπρόσωποι του κλάδου εκφράζουν τον προβληματισμό τους τι μέλλει γενέσθαι τη νέα χρονιά.

Διαβεβαιώνουν ωστόσο ότι οι τιμές καταναλωτή θα συνεχίσουν να συγκρατούνται στα σημερινά επίπεδα ελέω και σταδιακής αποκλιμάκωσης του κόστους της πρώτης ύλης.

Το τελευταίο διάστημα η τιμή του καφέ έχει αρχίσει να καταγράφει σημάδια αποκλιμάκωσης με την χρηματιστηριακή του τιμή να κυμαίνεται από 157 σεντς έως 170 σεντς του δολαρίου ανά λίβρα, όταν το προηγούμενο διάστημα είχε «χτυπήσει» υψηλό 50ετίας ακόμα και 230 σεντς ανά λίβρα.

Στον αντίποδα, σχεδόν σε επίπεδα πανδημίας διατηρούνται οι πωλήσεις καφέ στο λιανεμπόριο.

Σημειώνεται ότι με βάση τα στοιχεία της IRI, η αγορά του καφέ στα σούπερ μάρκετ κατέγραψε άνοδο 10%-11% σε όγκο και αξία πωλήσεων το 2020 σε σχέση με το 2019.

Η συνολική αξία των πωλήσεων καφέ στο ράφι – και των μικρότερων καταστημάτων συμπεριλαμβανομένων – ανέρχεται σε 400 εκατ. ευρώ.

Την πρωτοκαθεδρία στην κατανάλωση εντός σπιτιού συνεχίζει να κατέχει ο ελληνικός καφές, καθώς κατέχει περίπου το 50% των συνολικών πωλήσεων στα σούπερ μάρκετ. Αντίστοιχα ο στιγμιαίος έχει το 20% του τζίρου στα σούπερ μάρκετ, ο εσπρέσο συμπεριλαμβανομένης της κάψουλας το 15% και ο φίλτρου το 14%.

ΠΗΓΗ: pointmedia.gr

#TAGS
Σχετικά Αρθρα
Σχετικά Αρθρα