Οι μουσικοί Β. Ελλάδος ζητούν την ένταξη τους στα πληττόμενα επαγγέλματα

Ο Σύλλογος Μουσικών Β. Ελλάδος επιθυμεί την άμεση επιδότηση για το διάστημα εφαρμογής των μέτρων κατά της διασποράς του ιού

Parallaxi
οι-μουσικοί-β-ελλάδος-ζητούν-την-ένταξ-640106
Parallaxi
εικόνα unsplash

Την ένταξη του κλάδου στα πληττόμενα επαγγέλματα και την άμεση επιδότηση όλων των μουσικών για όσο διάστημα διαρκούν τα μέτρα για την αντιμετώπιση της διασποράς του κορονοϊού ζητά ο Σύλλογος Μουσικών Βορείου Ελλάδος, υπογραμμίζοντας τις συνέπειες της πανδημίας στον κλάδο.

Οι μουσικοί της Β. Ελλάδας, με ανοιχτή επιστολή τους προς τον πρωθυπουργό και τους υπουργούς Πολιτισμού και Εργασίας, ζητούν επίσης, άμεσα, συνάντηση με τους αρμοδίους γ.γ. των υπουργείων Πολιτισμού και Εργασίας, “για να καταθέσουμε τις προτάσεις μας σε ό,τι αφορά το εργασιακό – ασφαλιστικό και τις προϋποθέσεις της επιδότησης για όλους τους μήνες της αναγκαστικής παύσης εργασίας, καθώς και των κινήτρων που πρέπει να δοθούν στις επιχειρήσεις για να απασχολήσουν μουσικούς με βάση τις μειωμένες χωρητικότητες”.

Τονίζουν ακόμη την ανάγκη για άμεση “υλοποίηση και ενεργοποίηση του καλλιτεχνικού μητρώου σε συνεργασία και με τη γνωμοδότηση των πρωτοβάθμιων οργάνων”.

Ειδικότερα η επιστολή:

«Έπειτα από την ακύρωση όλων των πανηγυριών και μετά από την ουσιαστική μη πραγματοποίηση των συναυλιών (λόγω της ανάληψης αστικής ευθύνης η οποία αποθαρρύνει τους διοργανωτές ή τις τοπικές αρχές), πληροφορηθήκαμε σήμερα ότι σχεδόν στη μισή επικράτεια τα καταστήματα υγειονομικού ενδιαφέροντος θα κλείνουν στις 12 το βράδυ. Πρόκειται για μια κίνηση που στην πραγματικότητα καταργεί το επάγγελμα του μουσικού!

Έχετε άραγε αναλογιστεί μέχρι στιγμής πόσοι άνθρωποι χάνουν τα ελάχιστα μεροκάματα που με δυσκολία κατάφεραν να κλείσουν για τις ημέρες του Δεκαπενταύγουστου; Ακόμα και οι ελάχιστες επιχειρήσεις που τόλμησαν να προσλάβουν μουσικούς παρόλη τη μειωμένη χωρητικότητα και παρόλο το διπλό ένσημο του Αυγούστου, τώρα με το μειωμένο ωράριο δεν αντέχουν οικονομικά να μας απασχολήσουν.  Στην πραγματικότητα μας έχετε εξαναγκάσει σε παύση εργασίας, χωρίς όμως ούτε για μια στιγμή να αναλαμβάνετε την ευθύνη, ούτε για τους μουσικούς ούτε για τα καταστήματα ή τους φορείς που εργαζόμαστε.

Προσπαθήσαμε να σας εξηγήσουμε από την αρχή της υγειονομικής κρίσης ότι έχουμε πληγεί πολύ νωρίτερα από την 1η Μαρτίου. Δεν είχατε συμπεριλάβει τις συμβάσεις ορισμένου χρόνου και ευτυχώς καταφέραμε να σας πείσουμε ότι αποτελούν το 65% του συνόλου των συμβάσεων και τις συμπεριλάβατε, και πάλι όμως με ελλιπή κριτήρια που άφησαν πολλούς μουσικούς χωρίς επιδότηση. Όσο για τους υπόλοιπους, επιδοτηθήκαμε με 800€ για δύο μήνες. Αναρωτηθήκατε άραγε πως ζούμε από τον Μάιο μέχρι σήμερα;

Από το Υπουργείο Εργασίας ενημερωθήκαμε ότι υπάρχουν αδιάθετα 800άρια. Γιατί άραγε; Εάν το Εργάνη εμφανίζει εργαζόμενους ως δικαιούχους, γιατί δεν αντλούνται τα στοιχεία τους ώστε να ενημερωθούν μέσω των οικίων σωματείων ότι τα δικαιούνται. Ακόμα όμως κι αν οι δικαιούχοι βρεθούν, τα 800€ αφορούν τους μήνες Μάρτιο και Απρίλιο. Πότε επιτέλους θα γίνει λόγος για τους μήνες Μάιο, Ιούνιο, Ιούλιο, Αύγουστο, Σεπτέμβριο;

Πως είναι δυνατόν εν μέσω αυτής της κρίσης να διοργανώνει ο Δήμος Θεσσαλονίκης συναυλία με τίτλο “secret consert” με κοινό τον Δήμαρχο και 3 θεατές και να πληρώνει σχεδόν 24000€, εκ των οποίων τα 6000 είναι για ηχητική κάλυψη; (Με 6000€ καλύπτεται το Ηρώδειο με ήχο)! Με 24000€ θα μπορούσαν να πραγματοποιηθούν τουλάχιστον 5 συναυλίες! Αυτοί είναι άραγε οι τρόποι διανομής των 20.000.000€ που χορήγησε το Υπουργείο Πολιτισμού;

Ζητούμε:

  1. Την ένταξη του κλάδου στα πληττόμενα επαγγέλματα και την άμεση επιδότηση όλων των μουσικών για όσο διάστημα διαρκούν τα μέτρα.
  2. Άμεσα μια συνάντηση με τους αρμοδίους  Γ. Γραμματείς των Υπουργείων Πολιτισμού και Εργασίας, για να καταθέσουμε τις προτάσεις μας σε ότι αφορά το εργασιακό – ασφαλιστικό και τις προϋποθέσεις της επιδότησης για όλους τους μήνες της αναγκαστικής παύσης εργασίας, καθώς και των κινήτρων που πρέπει να δοθούν στις επιχειρήσεις για να απασχολήσουν μουσικούς με βάση τις μειωμένες χωρητικότητες.
  3. Άμεση υλοποίηση και ενεργοποίηση του καλλιτεχνικού μητρώου σε συνεργασία και την γνωμοδότηση των πρωτοβάθμιων οργάνων».

Πηγή: ΑΠΕ

Σχετικά Αρθρα
Σχετικά Αρθρα