Οικολογία Αλληλεγγύη: Η διοίκηση Ζέρβα, «αναβαθμίζει» με μπάζωμα τη Νέα Ελβετία
"Ο σχεδιασμός είναι απαράδεκτος, βιαστικός και καταστροφικός και υπονομεύει τον σχεδιασμό για την ανάπτυξη των πράσινων χώρων της ανατολικής Θεσσαλονίκης"
Δριμεία κριτική στη διοίκηση του δήμου Θεσσαλονίκης, για την τροποποίηση του εγκεκριμένου ρυμοτομικού σχεδίου προκειμένου να προχωρήσει η κατασκευή του σταθμού μετεπιβίβασης των μέσων μαζικής μετακίνησης και η διαμόρφωση του περιβάλλοντος χώρου στην περιοχή της Νέας Ελβετίας, ασκεί η δημοτική παράταξη Οικολογία Αλληλεγγύη, υποστηρίζοντας ότι η τροποποίηση έγινε προκειμένου να εξυπηρετηθούν ιδιωτικά συμφέροντα.
Όπως τονίζεται στην σχετική ανακοίνωση της Ο.Α:
Εντάχθηκε τελικά στον νόμο 5039/2023 (ΦΕΚ 83Α/3.4.23) για τα μέτρα στήριξης των συγγενών των θυμάτων και των πληγέντων του σιδηροδρομικού δυστυχήματος των Τεμπών, διάταξη για την τροποποίηση του εγκεκριμένου ρυμοτομικού σχεδίου του δήμου Θεσσαλονίκης για την κατασκευή του σταθμού μετεπιβίβασης των μέσων μαζικής μετακίνησης και τη διαμόρφωση του περιβάλλοντος χώρου στην περιοχή της Νέας Ελβετίας.
Στα τέλη του 2022 είχε ήδη υπογραφεί Προγραμματική Σύμβαση μεταξύ Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας, Δήμου Θεσσαλονίκης και ΟΣΕΘ Α.Ε. για το θέμα της περιμετρικής ζώνης και έχει προκηρυχθεί διαγωνισμός για την εκπόνηση μελετών ανάπλασης της περιοχής με χρονοδιάγραμμα 11 μήνες.
Ο Δήμος Θεσσαλονίκης δηλώνει πως θέλει να οργανώσει τις χρήσεις γης του περιβάλλοντος χώρου του Σταθμού του Μετρό, ώστε να ολοκληρωθεί και η περιβαλλοντική αδειοδότησή του. Ωστόσο, ουσιαστικά πρόκειται για την ανατροπή και κατάργηση του υπάρχοντος εγκεκριμένου ρυμοτομικού σχεδίου του δήμου, ώστε ταυτόχρονα να εξυπηρετηθούν και τα ιδιωτικά «αναπτυξιακά» σχέδια συγκεκριμένης εταιρείας που σκοπεύει να ανεγείρει ουρανοξύστη 100μ. στη γειτονική περιοχή των Κεραμείων Αλλατίνη.
Ολόκληρη η περιοχή από το υφιστάμενο πάρκο της Νέας Ελβετίας μέχρι και τα Κεραμεία Αλλατίνη, περιλαμβανομένης και της κοίτης του ρέματος Αλλατίνη, προβλεπόταν κοινόχρηστος πράσινος χώρος με υπερτοπικό χαρακτήρα, από την εποχή του Εμπράρ ακόμη. Όλος αυτός ο σχεδιασμός εγκαταλείπεται, ο θεσμοθετημένος ευρύς χώρος πρασίνου κατακερματίζεται και ουσιαστικά ισοπεδώνεται το μεγαλύτερο μέρος του ώστε να κατασκευαστεί δρόμος που θα εξυπηρετεί τον σταθμό του Μετρό («διάνοιξη της οδού Μ. Ψελλού»), πολυόροφο κτίριο στάθμευσης αυτοκινήτων 1000 θέσεων και σταθμός μετεπιβίβασης λεωφορείων και ταξί ενώ ήδη αναπτύσσεται οικοδομική δραστηριότητα στην περιοχή.
Η Οικολογία Αλληλεγγύη έχει επισημάνει και κατά το παρελθόν τη λανθασμένη επιλογή της συγκεκριμένης περιοχής για την κατασκευή “τερματικού” και “πολυτροπικού” σταθμού του Μετρό, εντός της κοίτης πρώην χειμάρρου, ο οποίος τακτικά πλημμύριζε κατά τη διάρκεια της κατασκευής του και έπρεπε να πέσουν πρόσθετοι τόννοι τσιμέντου για να στεγανοποιηθεί. Η πρόσθετη προοπτική της κατασκευής ενός ουρανοξύστη θα επιβαρύνει σε απίστευτο βαθμό τις κυκλοφοριακές συνθήκες της Ανατολικής Εισόδου της Θεσσαλονίκης και των παρακείμενων συνοικιών, όπως και όλες τις υποδομές που έχουν κατασκευαστεί με εντελώς διαφορετικές προδιαγραφές.
Ο σχεδιασμός της διοίκησης Ζέρβα είναι απαράδεκτος, βιαστικός και καταστροφικός. Υπονομεύει τον σχεδιασμό για την ανάπτυξη των πράσινων χώρων της ανατολικής Θεσσαλονίκης, επιδεινώνει την πολεοδομική και κυκλοφοριακή πύκνωση, μετατρέπει ήσυχες γειτονιές σε περιοχές που θα επικρατεί το κομφούζιο και το μποτιλιάρισμα. Αυτή είναι η πραγματική απάντηση του Δημάρχου στην πρόσφατη καταδίκη της χώρας από το Ευρωπαϊκό Δικαστήριο για τα επικίνδυνα αιωρούμενα σωματίδια στον αέρα της πόλης. Ότι τη γράφει στα παλιά του τα παπούτσια και προτιμά να μείνει στην ιστορία ως ο Δήμαρχος των πάρκινγκ, του τσιμέντου, της κοπής των δέντρων, των αιωρούμενων σωματιδίων, της ατμοσφαιρικής ρύπανσης, της περιβαλλοντικής υποβάθμισης και της τριτοκοσμικοποίησης της Θεσσαλονίκης.