Χαλκιδική: Τι λένε για την τουριστική σεζόν οι επιχειρηματίες του νομού
Τι αποτυπώθηκε σε συνέδριο του Επιμελητηρίου
Την αισιοδοξία των επιχειρηματιών του νομού Χαλκιδικής για την επερχόμενη τουριστική σεζόν, αλλά και την ικανοποίησή τους για τη συνδρομή της τοπικής αυτοδιοίκησης, η οποία ωστόσο θεωρούν ότι μπορεί να βελτιωθεί ακόμη περισσότερο, αποτυπώνει το 12ο Οικονομικό Βαρόμετρο του Επιμελητηρίου Χαλκιδικής, που διενεργήθηκε τους μήνες Φεβρουάριο-Μάρτιο 2024 και καταγράφει την πορεία της οικονομίας.
Συγκεκριμένα, με βάση τα αποτελέσματα της έρευνας, ο δείκτης οικονομικής συγκυρίας των επιχειρήσεων της Χαλκιδικής «σκαρφάλωσε» το διάστημα Φεβρουαρίου-Μαρτίου στο 4,9%, από 3,4% το αμέσως προηγούμενο δίμηνο.
Τι λέει η έρευνα
Όπως επισημαίνεται σε σχετική ανακοίνωση, στην έρευνα καταγράφεται σαφή μείωση αυτών που κρίνουν μέτρια και κακή την κατάσταση των επιχειρήσεών τους. Ειδικότερα, διαμορφώνεται πλέον στο 13% το ποσοστό αυτών που κρίνουν καλή την κατάσταση των επιχειρήσεων τους και στο 32% ικανοποιητική, έναντι του 19%. Υποχώρηση στο 45%, από το 50%, παρουσίασε στο δίμηνο Φεβρουαρίου-Μαρτίου 2023 το ποσοστό αυτών που κρίνουν μέτρια την κατάσταση της επιχείρησής τους και το 10% την κρίνει κακή, από το 12% που ήταν στο αμέσως προηγούμενο δίμηο, «δείχνοντας γενικά την τάση βελτίωσης», όπως τονίζεται στην ανακοίνωση.
Σε ό,τι αφορά τον τζίρο της επιχείρησής τους, ποσοστό 12% των επιχειρηματιών που συμμετείχε στην έρευνα κάνει λόγο για αύξηση, 53% ότι παρέμεινε ο ίδιος και 35% ότι μειώθηκε, ενώ στο «μέτωπο» των προσλήψεων ενόψει της καλοκαιρινής σεζόν, το 89% μιλά για διατήρηση του προσωπικού του, 10% αναφέρει ότι θα το αυξήσει και 1% κάνει λόγο για απολύσεις.
Σημαντική καταγράφεται η αύξηση του ποσοστού των επιχειρηματιών που αναμένουν καλύτερα αποτελέσματα το επόμενο εξάμηνο, φτάνοντας το 54% σε σύγκριση με το 45% του προηγούμενου κύματος. Ποσοστό 41% δεν εκτιμά ότι θα υπάρξει κάποια διαφοροποίηση το επόμενο εξάμηνο, ενώ για χειροτέρευση κάνει λόγο το 5%, από 15% που ήταν στην προηγούμενη μέτρηση.
Σε ερώτηση για το εάν έχουν έρθει σε επαφή με την τοπική αυτοδιοίκηση, το 60% των επιχειρηματιών του νομού απάντησε θετικά, με το 38% να δηλώνει ότι έχει έρθει σε επαφή με τον Δήμο και το 19% με την Περιφέρεια (57% συνολικά). Το υπόλοιπο 43% των συμμετεχόντων επιχειρηματιών στην έρευνα δηλώνει ότι δεν ήρθε σε επαφή με κανέναν από την τοπική αυτοδιοίκηση.
Το 40% των επιχειρηματιών που ήρθε σε επαφή με φορέα της Τοπικής Αυτοδιοίκησης δηλώνει ικανοποίηση, με το 42% να διευκρινίζει ότι το θέμα του λύθηκε, το 46% να απαντά «λίγο/καθόλου» και ότι το θέμα του δεν λύθηκε, ενώ 12% δηλώνει «δεν ξέρω/δεν απαντώ».
Ειδικότερα για τον Δήμο, ποσοστό 35% των επιχειρηματιών δηλώνει ότι βοηθά την επιχειρηματικότητα, όπου μπορεί και όπου χρειαστεί στην περιοχή τους, 39% ότι αδιαφορεί για τα προβλήματα των επιχειρηματιών, ενώ 26% δηλώνει ότι είτε δεν γνωρίζει, είτε ότι δεν απαντά.
Μοιρασμένο (50-50) είναι το ποσοστό αυτών που δηλώνουν ότι ο Δήμος συνεργάζεται με τις επιχειρήσεις για τη δημιουργία υγιούς επιχειρηματικού περιβάλλοντος, με αυτούς που δηλώνουν το αντίθετο, 39% δηλώνει ότι ο Δήμος συνεργάζεται με τις επιχειρήσεις για τη δημιουργία ενός υγιούς επιχειρηματικού περιβάλλοντος, 41% ότι όχι/μάλλον όχι, ενώ 20% δηλώνουν «δεν γνωρίζω/δεν απαντώ».
Την έρευνα διεξήγαγε για λογαριασμό του Επιμελητηρίου Χαλκιδικής η εταιρεία Interview, σε δείγμα 355 επιχειρήσεων διαφόρων μεγεθών, μέλη του παραγωγικού φορέα.
ΠΗΓΗ: ΑΠΕ-ΜΠΕ