Γερμανία: Πτώση πωλήσεων για την Tesla
Κυριαρχούν οι VW, BMW και Mercedes στην αγορά ηλεκτρικών αυτοκινήτων
Η Tesla και η Opel ήταν οι κύριοι «χαμένοι» της εξασθενημένης αγοράς ηλεκτρικών αυτοκινήτων στη Γερμανία πέρυσι, ενώ η VW, η BMW και η Mercedes κατάφεραν να κερδίσουν σημαντικό μερίδιο αγοράς, σύμφωνα με στοιχεία της Ομοσπονδιακής Αρχής Αυτοκινήτων που ανέλυσε η Deutsche Presse – Agentur.
Ορισμένοι κατασκευαστές ηλεκτρικών αυτοκινήτων στη Γερμανία, μεταξύ των οποίων η BMW και η Skoda, κατάφεραν όχι μόνο να αντισταθούν στην πτωτική τάση, αλλά και να σημειώσουν κέρδη.
Ο αριθμός των νέων ταξινομήσεων αμιγώς ηλεκτροκίνητων αυτοκινήτων με μπαταρία (BEV) στη Γερμανία μειώθηκε κατά 27% σε λίγο κάτω από 381.000 το 2024. Ο καθοριστικός παράγοντας για τη μείωση ήταν πιθανώς η διακοπή της κρατικής πριμοδότησης αγοράς.
Οι μεγαλύτεροι «χαμένοι»
Καμία άλλη μάρκα δεν είδε τις πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων να μειώνονται τόσο απότομα όσο η Tesla. Οι νέες ταξινομήσεις μειώθηκαν κατά 26.000 σε λίγο κάτω από 38.000. Αυτό αντιστοιχεί σε μερίδιο αγοράς 9,9%. Ως αποτέλεσμα, η εταιρεία του Έλον Μασκ υποχώρησε από τη δεύτερη στην τρίτη θέση της γερμανικής αγοράς BEV.
Οι ειδικοί εξήγησαν πρόσφατα την αδυναμία της αυτοκινητοβιομηχανίας με ένα πρόβλημα στο image της, το οποίο μπορεί επίσης να αποδοθεί στον μεγαλομέτοχο Μασκ και στην πολιτική του εμπλοκή, καθώς ο Μασκ υποστηρίζει τον Ντόναλντ Τραμπ.
Η Opel έχασε επίσης πολύ έδαφος, από σχεδόν 28.000 σε λιγότερα από 8.000 ηλεκτρικά αυτοκίνητα και με μερίδιο αγοράς μόλις 2%. Όταν ρωτήθηκε, η εταιρεία εξήγησε την πτώση λέγοντας ότι τα μικρά αυτοκίνητα όπως το Corsa Electric υπέστησαν πολύ περισσότερο από την απότομη διακοπή των επιδοτήσεων από ό,τι τα ακριβά μοντέλα που δεν ήταν ήδη επιλέξιμα για επιδοτήσεις. Επιπλέον, το SUV Grandland δεν ήταν διαθέσιμο ως έκδοση με μπαταρία μέχρι την αλλαγή του μοντέλου. Η Fiat και η Hyundai υπέστησαν επίσης πενταψήφιες απώλειες.
Οι νικητές
Ορισμένες μάρκες κατάφεραν να αντισταθούν στην πτωτική τάση, όπως η BMW. Η εταιρεία με έδρα το Μόναχο αύξησε τις νέες ταξινομήσεις BEV κατά 1.600 μονάδες σε περισσότερες από 40.000, γεγονός που ήταν αρκετό για να πάρει τη δεύτερη θέση από την Tesla και να αυξήσει το μερίδιο αγοράς της κατά 4,1 μονάδες σε 11,1 μονάδες. Η BMW έχει επίσης πρόσφατα ξεπεράσει τους Γερμανούς ανταγωνιστές της διεθνώς όσον αφορά τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα.
Η Skoda, η Seat, η Volvo και η Porsche κατάφεραν επίσης να αυξήσουν τις νέες ταξινομήσεις και τα μερίδια αγοράς τους, σε ορισμένες περιπτώσεις σημαντικά. Η Volvo πέτυχε τη μεγαλύτερη αύξηση με καλά 5.000 BEV, αν και σε χαμηλό επίπεδο με συνολικά λιγότερα από 14.000 αυτοκίνητα.
Και οι άλλοι μεγάλοι Γερμανοί κατασκευαστές;
Η εικόνα εδώ είναι μικτή. Η VW κατάφερε να αυξήσει σημαντικά το μερίδιο αγοράς της από 13,5% σε 16,3% και να εδραιώσει την ηγετική της θέση. Ωστόσο, οι νέες ταξινομήσεις μειώθηκαν κατά 8.500 σε 62.000, αλλά επειδή η συνολική αγορά συρρικνώνεται ταχύτερα, το μερίδιό της εξακολουθεί να αυξάνεται.
Η νούμερο τέσσερα, Mercedes, έχει παρόμοια πορεία, με το μερίδιο αγοράς της να αυξάνεται από 7 σε 8,9%, αν και οι νέες ταξινομήσεις μειώνονται κατά 2.700 σε 34.000.
Η ανταγωνιστική Audi, από την άλλη πλευρά, σημείωσε σημαντική πτώση κατά 8.800 σε 22.000 νέες ταξινομήσεις. Αυτό είχε επίσης ως αποτέλεσμα το μερίδιο αγοράς της να μειωθεί ελαφρώς στο 5,7%, γεγονός που έριξε την εταιρεία με έδρα το Ingolstadt στην έκτη θέση και πίσω από την αδελφή της εταιρεία Skoda, η οποία βελτιώθηκε στο 6,6%.
Για το σύνολο του Ομίλου VW, η εικόνα είναι επίσης μικτή. Το μερίδιο αγοράς αυξάνεται όντως κατά 7,2 μονάδες στο 35,4%. Ωστόσο, ο συνολικός αριθμός των νέων ταξινομήσεων μειώθηκε κατά 13.000 στις 135.000.
Πηγή: newsit.gr