Οικονομία

«Κινούμαι Ηλεκτρικά ΙΙ»: Δίχως πόρους το πρόγραμμα επιδότησης

Η σχετική πλατφόρμα απορρίπτει συνεχώς τις αιτήσεις

Parallaxi
κινούμαι-ηλεκτρικά-ιι-δίχως-πόρους-862167
Parallaxi

Λόττο καλούνται να παίξουν, όσοι ενδιαφέρονται να αγοράσουν ηλεκτρικό αυτοκίνητο και να ωφεληθούν από την επιδότηση των 8.000 ευρώ στο πλαίσιο του προγράμματος «Κινούμαι Ηλεκτρικά ΙΙ». Η σχετική πλατφόρμα απορρίπτει συνεχώς τις αιτήσεις, καθώς τα σχετικά κονδύλια έχουν εξαντληθεί και ο πελάτης θα πρέπει να επιμείνει και να επαναλάβει τις προσπάθειες, μήπως σταθεί τυχερός. Για να γίνει αυτό, θα πρέπει να υπάρξει κάποια ακύρωση ήδη εγκεκριμένης αίτησης ή να μεταφερθούν αδιάθετα κονδύλια, που είχαν δεσμευτεί αρχικά για την επιδότηση αγοράς ηλεκτρικών ποδηλάτων και σκούτερ.

9 μήνες χρόνος αναμονής Ακόμη όμως και στις περιπτώσεις, που έχει εγκριθεί μια αίτηση και αγοράσει ο πελάτης ένα καινούργιο ηλεκτρικό όχημα, καλείται να περιμένει γύρω στους 9 μήνες, μέχρι να μπουν τα χρήματα της επιδότησης στον λογαριασμό του. Ο χρόνος αναμονής δεν αποτελεί πάντως το μεγαλύτερο πρόβλημα, καθώς το κίνητρο της επιδότησης των 8.000 ευρώ είναι πολύ σημαντικό, για να μην αξιοποιηθεί λόγω καθυστερημένης καταβολής των χρημάτων. Το μεγάλο πρόβλημα είναι η έλλειψη πόρων, που έχει οδηγήσει και άλλες ευρωπαϊκές χώρες στη μείωση ή και την κατάργηση των επιδοτήσεων για την αγορά ηλεκτρικών οχημάτων. Αν υπήρχε ρευστότητα και άνοιγε η τρέχουσα πλατφόρμα «Κινούμαι Ηλεκτρικά ΙΙ», εκτιμάται ότι θα έμπαιναν μέσα σε μια ημέρα στο σύστημα γύρω στις 1.000 με 1.200 αιτήσεις ενδιαφερομένων.

Λιγότερα για περισσότερους Απόρροια αυτής της κατάστασης είναι και η καθυστέρηση του ανοίγματος του τρίτου κύκλου του προγράμματος «Κινούμαι Ηλεκτρικά», ο οποίος έχει εξαγγελθεί εδώ και καιρό, όμως δεν προχωράει. Πρόσφατα μάλιστα διέρρευσαν φήμες, ότι το νέο πρόγραμμα «Κινούμαι Ηλεκτρικά ΙΙΙ» θα προβλέπει αυξημένη επιδότηση της τάξης των 10.000 ευρώ, αλλά με εισοδηματικό κριτήριο του ενδιαφερόμενου έως 40.000 ευρώ. Σουρεαλιστικό σενάριο φυσικά, όταν την ίδια στιγμή αδυνατεί η κυβέρνηση να ανταποκριθεί στις απαιτήσεις των ενδιαφερόμενων αγοραστών ηλεκτρικών οχημάτων με χαμηλότερη επιδότηση.

Ο Σύνδεσμος Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτου, ΣΕΑΑ, επιχειρηματολογεί εδώ και καιρό, ότι θα πρέπει να μειωθεί το ποσό της επιδότησης, π.χ. στο αρχικό των 5.000 ευρώ και όχι να αυξηθεί, ώστε να επωφεληθούν όσο το δυνατόν περισσότεροι καταναλωτές. Επίσης, διαφωνεί με την εισαγωγή εισοδηματικών κριτηρίων, θεωρώντας ότι θα αξιοποιηθούν τα κονδύλια από έναν σημαντικό αριθμό φοροφυγάδων και ότι θα αδικηθούν οι ειλικρινείς -και βαριά φορολογούμενο- πολίτες.

Πηγή: ieidiseis.gr / Πέτρος Πιτσίνης

Σχετικά Αρθρα
Σχετικά Αρθρα