Οι πτήσεις γίνονται φθηνότερες και οι αεροπορικές εταιρείες πιέζονται
Πώς φτάσαμε στην ύφεση των τιμών των αεροπορικών εισιτήριων
Μπορεί να μην φαίνεται, αλλά υπάρχουν πολλές φτηνές πτήσεις που πρέπει να πραγματοποιηθούν αυτό το καλοκαίρι, και η πληθώρα οικονομικών θέσεων σε χαμηλές τιμές, συχνά με απώλεια χρημάτων, βάζει τις αεροπορικές εταιρείες επί ποδός πολέμου.
«Η ασύμφορη χωρητικότητα απλώς δεν είναι βιώσιμη», είπε στους επενδυτές ο επικεφαλής εμπορικός διευθυντής της United Airlines, Άντριου Νοσέλα.
Παρά το γεγονός ότι ανέφερε αύξηση 23% στα κέρδη του δεύτερου τριμήνου σε σχέση με το προηγούμενο έτος, η προσδοκία της United για τα κέρδη για το επόμενο τρίτο τρίμηνο ήταν κατώτερη των προσδοκιών της Wall Street.
«Πρόκειται για ένα τρίμηνο όπου η αύξηση της παραγωγικής ικανότητας του κλάδου έχει υπερβεί τη σταθερή ζήτηση», δήλωσε ο Διευθύνων Σύμβουλος Σκοτ Κέρμπι στην ανακοίνωση αποτελεσμάτων.
Πληθώρα εισιτήριων οικονομικών θέσεων
Τους τελευταίους μήνες, οι αεροπορικές εταιρείες έχουν κατακλύσει την αγορά με εισιτήρια οικονομικής θέσης, οδηγώντας σε χαμηλότερους ναύλους καθώς οι αερομεταφορείς μειώνουν τις τιμές για να γεμίσουν τα αεροπλάνα τους καθώς η ζήτηση ταξιδιών εκτινάσσεται στα ύψη.
Σύμφωνα με το Γραφείο Στατιστικών Εργασίας-TSA, οι μέσες τιμές εισιτηρίων τον Ιούνιο ήταν οι φθηνότερες των τελευταίων 15 ετών, εξαιρουμένων των ετών της πανδημίας, 2020 και 2021. Και τον Ιούλιο, οι προβολές TSA σημείωσαν ρεκόρ.
Όμως, καθώς το κόστος εργασίας, καυσίμων και άλλων γενικών εξόδων παραμένει υψηλό, οι αεροπορικές εταιρείες, ειδικά οι αερομεταφορείς χαμηλού κόστους, πούλησαν θέσεις με ζημία σε μια απέλπιδα προσπάθεια να αποφέρουν όσο το δυνατόν περισσότερα έσοδα. Την ίδια στιγμή οι μεγαλόπνοες επενδύσεις στην αεροπλοϊα μεγαλώνουν.
«Η πίεση που αντιμετωπίζουν σήμερα άλλες αεροπορικές εταιρείες των ΗΠΑ οφείλεται σε μεγάλο βαθμό στις μη επικερδείς πτήσεις τους σε πολλές εγχώριες αγορές», δήλωσε ο Κέρμπι.
Ο Νοσέλα πρόσθεσε: «Στο παρελθόν, το μέγεθος των χειρότερων πτήσεων δεν ήταν ποτέ τόσο κακό για τις αεροπορικές εταιρείες με χαμηλότερο περιθώριο κέρδους», δήλωσε ο CCO της United.
Οι εταιρείες χαμηλού κόστος αισθάνονται περισσότερο πόνο
Οι αεροπορικές εταιρείες χαμηλού κόστους επωμίζονται το μεγαλύτερο βάρος αυτής της δυσάρεστης συγκυρίας
Ο Διευθύνων Σύμβουλος της Delta, Αντ Μπάστιαν, αμφισβήτησε επίσης τη μακροπρόθεσμη οικονομική βιωσιμότητα της επιχειρηματικής στρατηγικής των αερομεταφορέων χαμηλού κόστους κατά τη διάρκεια της ανακοίνωσης αποτελεσμάτων της αεροπορικής εταιρείας την περασμένη εβδομάδα.
«Δεν μπορείτε, εάν βρίσκεστε στο χαμηλότερο άκρο της τροφικής αλυσίδας του κλάδου, να συνεχίσετε να σημειώνετε απώλειες, ιδιαίτερα δεδομένης της καλής ζήτησης που έχουμε δει τα τελευταία δύο χρόνια», είπε ο Μπάστιαν. Ο αερομεταφορέας έκανε την αρχή σε μια σειρά από άσχημα νέα για τις αεροπορικές εταιρείες νωρίτερα τον Ιούνιο, δημοσιεύοντας απογοητευτικά κέρδη που κατέβασαν ολόκληρο τον κλάδο.
Η Southwest Airlines, για παράδειγμα, έχασε 231 εκατομμύρια δολάρια το πρώτο τρίμηνο του 2024, ενώ οι άλλες εταιρείες χαμηλού κόστους Spirit και Frontier έχασαν 143 εκατομμύρια δολάρια και 26 εκατομμύρια δολάρια αντίστοιχα, κατά την ίδια περίοδο.
Η πιο αποτελεσματική και άμεση μέθοδος αντιμετώπισης αυτού του ζητήματος για τις αεροπορικές εταιρείες είναι η επιβράδυνση της εισαγωγής πρόσθετων θέσεων προς πώληση. Κάτι που οι αεροπορικές εταιρείες προσπαθούν να κάνουν γρήγορα. Στην Ευρώπη, οι εταιρείες έχουν να αντιμετωπίσουν και τις αυστηρές ρυθμιστικές αρχές.
Επερχόμενες αλλαγές
«Ήταν αναπόφευκτο ότι οι αερομεταφορείς θα άρχιζαν να ακυρώνουν αυτές τις ασύμφορες πτήσεις, και βλέπετε ότι αυτό συμβαίνει σοβαρά το δεύτερο μισό του Αυγούστου», είπε ο Κέρμπι, επαναλαμβάνοντας παρόμοιες προβλέψεις της Delta.
Με βάση τα επερχόμενα προγράμματα πτήσεων, ο Κέρμπι είπε ότι η αεροπορική εταιρεία αναμένει ότι η εγχώρια αύξηση της χωρητικότητας σε ολόκληρο τον κλάδο θα μειωθεί κατά 5% έως το τέταρτο τρίμηνο του 2024.
Εκτός από τη μείωση της χωρητικότητας, οι αεροπορικές εταιρείες κύριας γραμμής των ΗΠΑ στηρίζονται στις premium θέσεις τους με υψηλότερο περιθώριο κέρδους για να καλύψουν τις απώλειες.
Η United ανέφερε αύξηση εσόδων 8,5% κατά το δεύτερο τρίμηνο από τις premium θέσεις, όπως η Polaris business class και η εγχώρια πρώτη θέση.
Η Delta χρησιμοποιεί επίσης τις premium θέσεις της, οι οποίες αντιπροσώπευαν το 56% των εσόδων της για το δεύτερο τρίμηνο.
Επιπλέον, η Alaska Airlines ανακοίνωσε αυτή την εβδομάδα ότι επανεξοπλίζει τον στόλο της Boeing 737 για να προσθέτει 1,3 εκατομμύρια θέσεις πρώτης θέσης και premium οικονομικής θέσης ετησίως. Η μετασκευή ξεκινά τον Σεπτέμβριο και θα εξασφαλίσει ότι κάθε Boeing 737 της Αλάσκας έχει 16 καθίσματα πρώτης θέσης και 30 premium οικονομικές θέσεις.
Η American Airlines θα παρουσιάσει τις επιδόσεις της για το δεύτερο τρίμηνο στις 25 Ιουλίου.
Πηγή: OT