Ποια είναι η διαφορά μιας εταιρίας από μια άλλη;

Μια μικρή ιστορία για το marketing της σύγχρονης εποχής. Μια κουβέντα με δυο ειδικούς στην Θεσσαλονίκη.

Parallaxi
ποια-είναι-η-διαφορά-μιας-εταιρίας-από-492254
Parallaxi

Μια μικρή ιστορία για το marketing της σύγχρονης εποχής.

Marketing το σωτήριο έτος 2019! Τι σημαίνει; Φυλλάδια και ραδιοφωνικά σποτ; Ή μήπως τα πράγματα έχουν πάρει άλλη τροπή; Γιατί μια εταιρία επιλέγει να ‘μιλάει’ στους πελάτες της και μια άλλη όχι; Και πως τελικά το καταναλωτικό κοινό επιλέγει τελικά; Με βάση το προϊόν και την υπηρεσία ή με βάση το marketing που κάνει η κάθε εταιρία για να κερδίσει την προσοχή του;

Κάνουμε τις βασικές αυτές ερωτήσεις στον Στέφανο Σκλαβενίτη και στον Γιάννη Βαφειάδη της Flipside. Για να καταλάβουμε πως το σκέφτονται οι marketers από τη δική τους πλευρά…

“Έχεις μια εταιρία και φοβάσαι να απευθυνθείς στο κοινό σου; Αυτόματα δείχνεις φόβο, εσωστρέφεια. Πόσες τέτοιες εταιρίες νομίζετε είναι στην πρωτοπορία του κλάδου τους; Ελάχιστες, ίσως και καμία…Ο καταναλωτής έχει τη δύναμη και το ξέρει πια” μας εξηγεί ο Στέφανος, ενώ ο Γιάννης από την πλευρά του συμπληρώνει “Τα μονόπλευρα διαφημιστικά μηνύματα του στυλ ‘είμαστε οι καλύτεροι’ ή ‘είμαστε οι φτηνότεροι’ τελειώσανε. Χρειάζεσαι ένα αφήγημα, μια ιστορία, αλλιώς ο κόσμος δεν σχετίζεται μαζί σου, δεν αγοράζει την ιστορία σου και επομένως δεν αγοράζει και το προϊόν ή την υπηρεσία σου”.

“Ειλικρινά, νομίζω πως η αγορά είναι ακόμα πολύ ανώριμη στην εφαρμογή κάποιων βασικών πρακτικών σε σημείο που βλέπω αυτούς που θεωρούνται επιτυχημένοι να μην κάνουν παρά το… αυτονόητο, τίποτε το εξωπραγματικό. Απλά ο ανταγωνισμός τους μοιάζει να είναι σε ύπνωση είτε από συνήθεια είτε από φόβο” παρατηρεί ο Γιάννης και δεν μπορώ παρά να συμφωνήσω διαπιστώνοντας πως έτσι αντιμετωπίζεται το επιχειρείν από πολλούς επιχειρηματίες εκεί έξω. “Έχουμε μια φράση που σε κάποιους ίσως να μην λεει πολλά” λέει ο Στέφανος, “λέγεται digital transformation, ψηφιακός μετασχηματισμός. Πως θα προσαρμοστεί κάθε εταιρία στον νέο ψηφιακό κόσμο, δηλαδή, ενώ δημιουργήθηκε και λειτουργούσε όλα τα προηγούμενα χρόνια…αναλογικά! Η αλλαγή αφορά τον μετασχηματισμό σε πολλά επίπεδα μεν αλλά το βασικό είναι η νοοτροπία. Και εκεί συνεισφέρουμε και στρατηγικά αλλά και στην υλοποίηση”.

Την αλλαγή όλοι την επιζητούν, λίγοι την ξεκινούν από τον εαυτό τους. Τι θα ήταν αυτό, όμως, που θα έκανε μια εταιρία να την τολμήσει, ποιο κίνητρο μπορεί να ωθήσει έναν επιχειρηματία στο να επιχειρήσει ηλεκτρονικά ή στο να προσπαθήσει να δώσει διαδικτυακή διάσταση στο επιχειρηματικό του παιδί;

“Αν ας πούμε η αγορά σου είναι στη Θεσσαλονίκη, οι δυνατότητες ανοίγματος σε όλη την Ελλάδα ανοίγουν ορίζοντες για πολλαπλάσιο κοινό και αντίστοιχες πωλήσεις. Και μιλάμε πάντα για εταιρίες που δεν τολμούν ακόμα το άνοιγμα στο εξωτερικό. Γιατί αυτοί που έχουν στο DNA τους την εξωστρέφεια ξέρουν ότι η απόσταση που τους χωρίζει από την αγορά του παγκόσμιου χωριού είναι σε πολλές περιπτώσεις εξίσου μικρή” υπερθεματίζει ο Γιάννης, με την σιγουριά του ανθρώπου που το έχει δει το έργο και έχει συμμετάσχει σε αυτό αρκετές φορές.

“Δυστυχώς, ζούμε συχνότερα το έργο του FOMO (Fear of Missing Out) όπου κάποιος θέλει να κάνει πράγματα γιατί απλά τα κάνει ο ανταγωνισμός. Εμείς όμως θέλουμε να μπαίνεις στο χορό συνειδητά και με ανοιχτό μυαλό. Και αυτές είναι πάντα οι καλύτερες συνεργασίες, όχι οικονομικά, ως επίπεδο δουλειάς και δημιουργίας. Γιατί οι ιδέες σε αυτές τις περιπτώσεις δεν έχουν ταβάνι…” μας λέει ο Στέφανος, που μιλά για τις καμπάνιες όπως θα μιλούσε ένα παιδί για την επίσκεψη στο Λούνα Πάρκ!

Όλα κινούνται γύρω από τον αστερισμό των social media. Μιλώντας με τον Γιάννη και τον Στέφανο μαθαίνω πως το Instagram ξεπέρασε στην Ελλάδα τα 3,1 εκ. χρήστες. Πως το YouTube και επίσημα έχει γίνει η νέα τηλεόραση (μαζί με το Netflix) και πως τα παραδοσιακά κανάλια είναι και για τους διαφημιζόμενους πραγματικά πολύ λιγότερο ελκυστικά.

Έχει πλάκα να σε ρωτάνε πια όλοι γι’αυτό που κάνεις. ‘Ξέρεις αυτό το κόλπο για το Insta;’, ‘άκουσες τι πρόκειται να κάνει το Fb;’ κτλ. Όταν ξεκινήσαμε το digital 10 χρόνια πίσω ήξερα ότι θα γινόμασταν εμείς κάποια στιγμή από …’flipside (άλλη πλευρά) of marketing’ το mainstream. Δεν ξέρω αν είναι καλό, ξέρω ότι υπάρχει πλέον ανταγωνισμός εκεί έξω και γίνονται καλές δουλειές. Και επειδή ανήκω σε αυτού που εκπαιδεύουν τους digital marketers της επόμενης γενιάς ως instructor σε γνωστό digital diploma είμαι σίγουρος ότι θα μας κάνουν δύσκολη τη ζωή! Ως ανταγωνιστές, εννοώ…” λέει γελώντας ο Στέφανος.

Ο Γιάννης από την άλλη μοιάζει να μην τον ενδιαφέρει τι κάνουν οι άλλοι. “Υπάρχει πεδίο για όλους, θα υπάρχει απλά μεγαλύτερη εξειδίκευση. Έχω μεγάλη εμπιστοσύνη στην ομάδα μας γιατί τα τελευταία χρόνια καταφέραμε και συγκεντρώσαμε μια ομάδα από προγραμματιστές, γραφίστες, performance managers και φυσικά social media managers που μπορούν να ανταποκριθούν στα πιο απαιτητικά projects. Και γι’ αυτό με αργά αλλά αποφασιστικά βήματα κάνουμε την διείσδυσή μας και στην αγορά της Αθήνας”.

Είναι πάντα ευχάριστο να ακούς από ομάδες της πόλης, όπως τα παιδιά της Flipside να πετυχαίνουν σε αυτό που κάνουν, παρά τις αντιξοότητες που πολλές φορές φέρνει αυτή η πόλη. “Ίσως τελικά να είναι και αυτό που μας δυναμώνει. Μέσα από τις δυσκολίες των τελευταίων ετών μεγαλώσαμε, μέσα από τις σταθερές μας συνεργασίες βελτιωνόμαστε μαζί με τους πελάτες μας, αν και μου αρέσει να τους λέω συνεργάτες μας, είμαστε μαζί σε αυτό” μας λέει ο Στέφανος.

Κλείνοντας τη συνέντευξη ο Γιάννης δεν ξεχνάει να μιλήσει γι’αυτό που ρωτήσαμε στον τίτλο “Κατάλαβες γιατί μια εταιρία ξεχωρίζει από μια άλλη; Είναι η προσαρμοστικότητα στο σήμερα, η εμμονή στις λεπτομέρειες, η άγνοια φόβου για το νέο. Και στα μάτια του κάθε ενός που συναντάμε αυτά τα στοιχεία τα αναγνωρίζουμε αν τα δούμε”. Τα βλέπετε; ρωτάω…”Όλο και πιο συχνά” μου απαντούν.

Η Flipside Digital Marketing αναλαμβάνει projects που αφορούν websites, e-shops, διαφημιστική προβολή και προώθηση σε social πλατφόρμες καθώς και στρατηγική marketing για εταιρίες που χρειάζονται αυτού του είδους τη συνεργασία.

Αδριανουπόλεως 11, Καλαμαριά, Θεσσαλονίκη flipside.gr 2310312908

#TAGS
Σχετικά Αρθρα
Σχετικά Αρθρα