Βρετανία: Τα νοικοκυριά αναζητούν φθηνότερες λύσεις για τα Χριστούγεννα

Σε ποια προϊόντα στρέφονται οι Βρετανοί και τι δηλώνουν.

Parallaxi
βρετανία-τα-νοικοκυριά-αναζητούν-φθη-943825
Parallaxi

Eικόνα: Unsplash

Είναι βέβαιο πως οι τιμές των προϊόντων στο Ηνωμένο Βασίλειο ανεβαίνουν με ραγδαίο ρυθμό τα τελευταία 45 χρόνια.

Κατά την Εθνική Στατιστική Υπηρεσία (ONS) ο πληθωρισμός των προϊόντων, δε, για το μήνα Οκτώβριο άγγιξε το 16,2% με βασικά τρόφιμα όπως γάλα, αυγά και μακαρόνια να γίνονται «απλησίαστα».

Πώς όμως αντιδρούν σε αυτό οι Βρετανοί; Παρακάτω όσα αναφέρονται στο σχετικό κείμενο της Ζωής Καραγιαννάκη για την DW:

“Σε αυτό το σκηνικό, περισσότεροι από τους μισούς Βρετανούς καταναλωτές (46%) θα περιορίσουν φέτος τις χριστουγεννιάτικες αγορές τους σε όλο τους το φάσμα: από λιγότερο και φθηνότερο φαγητό μέχρι λιγότερα και φθηνότερα δώρα.

Έρευνα της βρετανικής εταιρείας «Which?» (η κορυφαία βρετανική εταιρεία καταναλωτικών ερευνών) αναδεικνύει τις αλλαγές στην καταναλωτική συμπεριφορά. Συγκεκριμένα το 41% των καταναλωτών θα αγοράσει φέτος λιγότερα δώρα, το 30% θα στραφεί σε λιγότερα και φθηνότερα προϊόντα ενώ το 23% θα μείνει σπίτι ώστε να εξοικονομήσει χρήματα. Ακόμα και το 8% των ερωτηθέντων που δήλωσε ότι θα χαλάσει περισσότερα χρήματα φέτος, η απάντηση αυτή ήταν παρακινούμενη από την αύξηση των τιμών.

Κατεψυγμένα φρούτα και λαχανικά και λευκό κρέας στο βρετανικό πιάτο

Η συγκεκριμένη έρευνα έρχεται σε εναρμόνιση με τις σημερινές δηλώσεις του διευθύνοντος συμβούλου της Tesco, της μεγαλύτερης αλυσίδας σουπερμάρκετ στο Ηνωμένο Βασίλειο. Ο Κεν Μέρφι, μιλώντας στο BBC, δήλωσε ότι ήδη παρατηρείται στροφή των νοικοκυριών στα κατεψυγμένα προϊόντα αντικαθιστώντας τα ακριβά φρέσκα ενώ παράλληλα αναδεικνύει ότι οι Βρετανοί μειώνουν το κόκκινο κρέας επιλέγοντας στη θέση του το φθηνότερο λευκό κρέας, όπως κοτόπουλο.

Χαρακτηριστικό αυτής της αλλαγής είναι ότι στην ιστοσελίδα του σουπερμάρκετ αυξήθηκαν οι αναζητήσεις των κατεψυγμένων προϊόντων κατά 40% σε σχέση με το προηγούμενο έτος. «Είναι αναπόφευκτο ότι οι άνθρωποι θα χαλάσουν περισσότερα χρήματα αυτή την περίοδο όμως με διάφορους τρόπους και αλλαγή της καταναλωτικής τους συμπεριφοράς διαχειρίζονται τα χρήματά τους πολύ πιο σφιχτά», συμπληρώνει.

Είναι αλήθεια πως το αυξανόμενο κόστος ζωής έχει δώσει μια τελείως διαφορετική οπτική στα φετινά Χριστούγεννα παρά το γεγονός ότι είναι η πρώτη ελεύθερη εορταστική περίοδος μετά την πανδημία. Οι περισσότεροι Βρετανοί δεν μπορούν να ανταπεξέλθουν σε άλλες βασικότερες  υποχρεώσεις και οι έρευνες που πραγματοποιούνται σχεδόν καθημερινά αναδεικνύουν το πρόβλημα.

Η παραπάνω έρευνα της Which? έδειξε ότι 2,2 εκατομμύρια νοικοκυριά στην χώρα είτε καθυστέρησαν είτε δεν πλήρωσαν καθόλου δόσεις στεγαστικών δανείων, ενοίκιο και λογαριασμούς, αποδεικνύοντας εντονότερα τα οικονομικά προβλήματα και ανησυχίες των Βρετανών”.

Πηγή: DW, Ζωή Κατζαγιαννάκη, Λονδίνο

Σχετικά Αρθρα
Σχετικά Αρθρα