Featured

Πλατεία Ελευθερίας: Στην τελική ευθεία. Όλα θα εξαρτηθούν από τις επιλογές Ζέρβα

Με ενδιαφέρον αναμένονται οι σχετικές ανακοινώσεις, πιθανά την προσεχή Κυριακή

Φίλιππος Δεργιαδές
πλατεία-ελευθερίας-στην-τελική-ευθεί-896367
Φίλιππος Δεργιαδές

 

Από τις πολιτικές αποφάσεις και την πολιτική βούληση του δημάρχου Θεσσαλονίκης Κ. Ζέρβα, εξαρτάται αν τελικά το θέμα της πλατείας Ελευθερίας θα καταλήξει σε μία δίνη μακρόχρονης ανακατασκευής για τη δημιουργία του υπόγειου πάρκινγκ, ή θα μετατραπεί άμεσα σε πάρκο μνήμης και χώρο πρασίνου, με την δημοτική αντιπολίτευση να επιμένει πως η δεύτερη επιλογή είναι μονόδρομος για την πόλη.  

Την Κυριακή στις 11 το πρωί από το χώρο θα ξεκινήσει η σιωπηρή πορεία μνήμης για το Ολοκαύτωμα των Εβραίων συμπολιτών μας, παρουσία μάλιστα της προέδρου της Δημοκρατίας Κατερίνας Σακελλαροπούλου, η οποία θα καταλήξει στον παλιό σιδηροδρομικό σταθμό, από όπου στις 15 Μαρτίου 1943, ξεκίνησε το πρώτο τρένο για το Άουσβιτς – Μπίρκεναου.

Εκεί στο πλαίσιο της σύντομης τελετής που θα ακολουθήσει, ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης αναμένεται να προβεί σε σχετικές ανακοινώσεις. Ωστόσο τίποτα δεν προδικάζει ότι ο Κ. Ζέρβας και η διοίκηση του έχουν αφουγκραστεί τον παλμό και τη θέληση της πόλης για την απόδοση της πλατείας Ελευθερίας, το συντομότερο δυνατό, ως χώρο μνήμης αλλά και πρασίνου, ιδίως σε μία περιοχή που κυριαρχεί το τσιμέντο της ελληνικής αστικής δόμησης.

Μπουτάρης: δεν είναι κακό ο δήμαρχος να αλλάξει θέση

Ο πρώην δήμαρχος Γιάννης Μπουτάρης σχολίασε στην Parallaxi «ο δήμος Θεσσαλονίκης πρέπει να ανακαλέσει την απόφαση που είχε πάρει να διερευνηθεί η δυνατότητα δημιουργίας υπόγειου παρκινγκ δύο ή τριών ορόφων στην πλατεία και να προχωρήσει στην εφαρμογή της βραβευθείσας μελέτης που είχε γίνει για τη διαμόρφωση της πλατείας σε χώρο μνήμης και πρασίνου, διότι αυτό θέλει η πόλη».

Σχετικά δε για την επίμαχη μελέτη, που προκρίνει ως βιώσιμο το υπόγειο παρκινγκ, τόνισε πως πρόκειται για μία προμελέτη, καθώς δείχνει ότι το υπόγειο παρκινγκ «μπορεί να είναι βιώσιμο». «Από όσα ξέρω δεν έχει γίνει προϋπολογισμός του έργου, ούτε οι απαιτούμενες κυκλοφοριακές μελέτες. Εμείς πάντως ως διοίκηση είχαμε κάνει μία χοντρική εκτίμηση, όχι ακριβώς μελέτη, και είχαμε δει ότι θα χρειαζόταν, τότε, 12 με 15 εκατομμύρια και τουλάχιστον 3 χρόνια για να ολοκληρωθεί το έργο με ΣΔΙΤ. Ρωτήσαμε κάποιους εργολάβους να θα ήθελαν να αναλάβουν το έργο και μας είπαν ότι είναι ασύμφορο» επισήμανε και ευχήθηκε η διοίκηση του δήμου και ο ίδιος ο δήμαρχος να ακούσει την πόλη και τους πολίτες. «Δεν θα ήταν κακό να αλλάξει θέση, θα ήταν καλό για τον ίδιο γιατί θα έδειχνε ότι ακούει και σέβεται την άλλη άποψη» τονίζει.

Γιώργος Ορφανός: Πρέπει να διώξουμε τα ΙΧ και όχι να τα φέρουμε στο κέντρο

Ο επικεφαλής της παράταξης «Η Θεσσαλονίκη είναι το μέλλον», Γιώργος Ορφανός, τόνισε στην Parallaxi πως πρόκειται για μία μελέτη μίας ιδιωτικής εταιρίας που δείχνει ίσως για αυτούς που την παρήγγειλαν το επιθυμητό αλλά όχι το αναγκαίο. Τάχθηκε κατά της δημιουργίας του υπόγειου σταθμού και παρατήρησε πως «δεν χρειαζόμαστε άλλα αυτοκίνητα στο κέντρο. Υπάρχουν άλλες λύσεις, όπως μέσα στο λιμάνι, το οκταώροφο που ανήκει στο ΤΑΙΠΕΔ, να δούμε μέσα στη ΔΕΘ, υπάρχουν λύσεις για το κέντρο ώστε να αποφύγουμε την μεγάλη κυκλοφοριακή κίνηση. Πρέπει να διώξουμε τα ΙΧ και όχι να τα φέρουμε στο κέντρο. Υπάρχουν και τα καταστήματα που διευκολύνονται αλλά εμείς πρέπει να δούμε το σύνολο, να λειτουργήσει καλύτερα η πόλη και το κέντρο της πόλης». Τόνισε δε πως «ο δήμος Θεσσαλονίκης πρέπει να προχωρήσει άμεσα στην υλοποίηση του πάρκου μνήμης. Άλλωστε ο ίδιος ο δήμαρχος είχε δείξει ότι κατανοεί αυτή την ανάγκη, εκτός βέβαια αν υπάρχουν άλλες πιέσεις».

Σπύρος Βούγιας: Να μη να μπούμε στην περιπέτεια της κατασκευής του υπόγειο πάρκινγκ. 

Ανάλογη είναι η θέση και του επικεφαλής της παράταξης, «Πολήχρωμη Θεσσαλονίκη», Σπύρου Βούγια, που τονίζει ότι πλέον δεν χρειάζεται να μπούμε στην περιπέτεια της κατασκευής του πάρκινγκ. Όπως τονίζει «πρέπει να γίνει το πάρκο και εύχομαι ο Κ. Ζέρβας θα αξιοποιήσει αυτή τη μελέτη με διαφορετικό τρόπο και να δείξει ότι μπορεί να αλλάξει θέση» εξηγώντας πως ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης αν κάνει πίσω κι αλλάξει θέση θα βγει διπλά κερδισμένος καθώς θα μπορεί να ισχυριστεί ότι η μελέτη τον δικαιώνει αλλά και να δείξει ότι ακούει και σέβεται την επιθυμία των πολιτών. Σχετικά με τη μελέτη εκτιμά ότι είναι μία πρώτη γνωμάτευση και πως  η εταιρία δεν προχώρησε σε βάθος τη μελέτη αλλά δείχνει ότι το έργο είναι εφικτό. Ωστόσο σχολιάζει πως “όλα τα έργα είναι εφικτά αλλά το θέμα πάντα είναι το κόστος και αν το πάρκινγκ λειτουργήσει, για να γίνει η απόσβεση, σαφώς δεν θα λειτουργήσει με τις τιμές που λειτουργεί σήμερα το υπαίθριο δημοτικό πάρκινγκ”.

Ο πρώην πρόεδρος του δημοτικού συμβουλίου και ανεξάρτητος δημοτικός σύμβουλος,  Δρόσος Τσαβλής, τονίζει πως «πρέπει να γίνει το πάρκο μνήμης και όποια άλλη άποψη θα μας πάει πολύ πίσω». Σημειώνει δε, πως η απόφαση της Αποκεντρωμένης Διοίκησης, για το χώρο είναι ξεκάθαρη και ορίζει το χώρο ως χώρο ιστορικής μνήμης και πρασίνου και αυτό πρέπει να γίνει σεβαστό. «Θέλουμε χώρους στάθμευσης  στο κέντρο της πόλης αλλά μπορούν να γίνουν αλλού να μη μπούμε σε μία νέα περιπέτεια που θα κρατήσει χρόνια» τονίζει.

Ανδρέας Κουράκης: Το θέμα πλέον είναι καθαρά πολιτικό

Ο δημοτικός σύμβουλος, Ανδρέας Κουράκης, εκτιμά πως το ερώτημα είναι καθαρά πολιτικό και αφορά τις αποφάσεις της διοίκησης. Τονίζει πως υπάρχει η δυνατότητα να γίνει ο σταθμός αλλά αυτό θα αποβεί κακό για την πόλη καθώς με τις πιο πρόχειρες εκτιμήσεις το έργο θα χρειαστεί 3-4 χρόνια. «Αν με ρωτούσατε πριν 3 χρόνια θα έλεγα να γίνει ο υπόγειο σταθμός. Σήμερα τα πράγματα έχουν προχωρήσει και αλλάξει. Να επισημάνω ότι ολοκληρώνεται και το μετρό που θα αποσυμφορήσει την πόλη οπότε  σήμερα τάσσομαι ξεκάθαρα υπέρ της επιφανειακής διαμόρφωσης ώστε η πόλη να αποκτήσει ένα χώρο πρασίνου και να τιμήσει την ιστορία της», τονίζει ενώ για την επίμαχη μελέτη επισημαίνει ότι δεν έχει δοθεί στο δημοτικό συμβούλιο ούτε έχει κοινοποιηθεί ώστε «να γνωρίζουμε τι ακριβώς προβλέπει».

Διαφορετική είναι η τοποθέτηση του δημοτικού συμβούλου Σταύρου Καλαιτζίδη ο οποίος θεωρεί ότι ο υπόγειος σταθμός θα ήταν χρήσιμος στο κέντρο της πόλης. Ωστόσο διατυπώνει έντονες επιφυλάξεις για το κόστος και το χρόνο κατασκευής. «Ένας χώρος στάθμευσης είναι πάντα χρήσιμος αλλά εδώ είμαστε δίπλα στη θάλασσα και η θάλασσα είναι ανίκητη. Η στεγανοποίηση ενός υπόγειου χώρου δίπλα στο νερό δεν είναι εύκολο πράγμα, οπότε θα θα χρειαστεί μεγάλη επένδυση. Δεν ξέρω ποιος ιδιώτης θα μπορούσε να αναλάβει αυτό το έργο Εκτός και αν το κάνει ο δήμος» σχολιάζει.

Δείτε επίσης:

Σχετικά Αρθρα
Σχετικά Αρθρα