Πώς επέδρασε η πανδημία στις ζωές των παιδιών- Τα νεότερα για τους εμβολιασμούς
Ανοίγουν αύριο νηπιαγωγεία, δημοτικά και γυμνάσια.
Ανοίγουν αύριο νηπιαγωγεία, δημοτικά και γυμνάσια, σύμφωνα με τη νέα ΚΥΑ που δημοσιεύτηκε σε ΦΕΚ σήμερα.
Σημειώνεται ότι, θα λειτουργήσουν κανονικά τα ολοήμερα σχολεία, καθώς και όλων των τύπων τα λύκεια. Υποχρεωτικά θα είναι, ωστόσο, για την προσέλευση τα self test για τα μέλη της εκπαιδευτικής κοινότητας, μαθητές, εκπαιδευτικούς, βοηθητικό και λοιπό προσωπικό.
Επιπλέον «η χρήση του self-test δρα συμπληρωματικά στα ήδη ισχύοντα μέτρα, που περιλαμβάνουν υποχρεωτική χρήση μάσκας σε εσωτερικούς και εξωτερικούς χώρους, διαφορετικά διαλείμματα για ομάδες μαθητών, σταθερές ομάδες μαθητών σε αθλήματα και άλλες δραστηριότητες, χρήση αντισηπτικών, σχολαστικούς καθαρισμούς χώρων, τακτικούς αερισμούς χώρων, ειδικότερα τώρα που και ο καλός καιρός βοηθά, εξειδικευμένα μέτρα για προσαρμοσμένη λειτουργία κυλικείων, εργαστηρίων πληροφορικής, χρήσης μουσικών οργάνων κ.ά.».
«Οι σχολικές μονάδες έχουν λάβει κατευθυντήριες γραμμές για την ψυχοκοινωνική προσαρμογή των μαθητών/μαθητριών στις παρούσες συνθήκες κατά την επιστροφή στη διά ζώσης διδασκαλία, οδηγίες για τη διαπίστωση του βαθμού αφομοίωσης της ύλης από την πλευρά των μαθητών/μαθητριών, καθώς και προτάσεις και κατευθύνσεις για την εκπαιδευτική λειτουργία».
Το σχολικό έτος θα παραταθεί ως την Παρασκευή 25 Ιουνίου για τα νηπιαγωγεία και δημοτικά και έως την Παρασκευή 11 Ιουνίου για τα γυμνάσια και λύκεια,
Οι προαγωγικές και απολυτήριες εξετάσεις δε θα διεξαχθούν ούτε φέτος. Στις 14 Ιουνίου θα πραγματοποιηθούν Πανελλαδικές Εξετάσεις για τα Γενικά Λύκεια και στις 15 Ιουνίου για τα Επαγγελματικά Λύκεια.
Επαναλειτουργούν δια ζώσης τμήματα φροντιστηρίων – κέντρα ξένων γλωσσών Από τη Δευτέρα επαναλειτουργούν τα φροντιστήρια και τα κέντρα ξένων γλωσσών, που σχετίζονται με τη διενέργεια εξετάσεων, όπως οι Πανελλήνιες και οι εξετάσεις τίτλων επάρκειας ξένων γλωσσών.
Self test: Διάθεση μόνο για μαθητές και εκπαιδευτικούς έως την Τετάρτη 12 Μαΐου
Μόνο εκπαιδευτικοί, μαθητές και εργαζόμενοι σε σχολεία θα μπορούν να λάβουν από τα φαρμακεία τα selft test από τη Δευτέρα 10 Μαΐου μέχρι και την Τετάρτη.
Η ανακοίνωση του Πανελλήνιου Φαρμακευτικού Συλλόγου:
«Ο Πανελλήνιος Φαρμακευτικός Σύλλογος ενημερώνει ότι από την Δευτέρα 10 Μαΐου μέχρι και την Τετάρτη 12 Μαΐου θα γίνεται δωρεάν διάθεση 2 self tests ΜΟΝΟ στην εκπαιδευτική κοινότητα.
Οι δικαιούχοι του δημοσίου και ιδιωτικού τομέα θα μπορούν να παραλάβουν δωρεάν 2 self tests από την Πέμπτη 13 Μαΐου μέχρι και την Τετάρτη 19 Μαΐου. Υπενθυμίζουμε ότι η πλατφόρμα δωρεάν διάθεσης self tests παραμένει κλειστή κάθε Σάββατο από το απόγευμα στις 5 το απόγευμα μέχρι και την Δευτέρα στις 8 το πρωί.
Ο Πανελλήνιος Φαρμακευτικός Σύλλογος απευθύνει εκ νέου έκκληση στους δικαιούχους δωρεάν self tests όπως προσέρχονται μόνο στις ημερομηνίες που αναφέρονται πιο πάνω, για την αποφυγή συγχρωτισμού και για λόγους προστασίας Δημόσιας Υγείας.
Self test: Από Δευτέρα δωρεάν διάθεση 2 self tests μόνο στην εκπαιδευτική κοινότητα
Η «κληρονομιά» της πανδημίας στις ζωές των παιδιών
Στο μεταξύ, σημαντικές φαίνεται ότι είναι οι συνέπειες των κλειστών σχολείων εξαιτίας της πανδημίας.
Έτσι, παραμένει το ερώτημα «πόσο μπορεί να τους στοίχισαν όλες αυτές οι εβδομάδες που έμειναν μακριά από το πραγματικό σχολικό περιβάλλον;».
Σύμφωνα με το in.gr, η Παιδοψυχιατρική Κλινική του Πανεπιστημίου Αθηνών αυτή την περίοδο διενεργεί μια μελέτη για την επίδραση που είχαν οι καραντίνες του τελευταίου ενός χρόνου στην παιδική ψυχική υγεία.
Ωστόσο, μια ματιά σε αντίστοιχες έρευνες που έχουν διεξαχθεί αλλού – στη Βρετανία π.χ. – δίνει μια ιδέα όσων ήδη ψυχανεμίζονται εκπαιδευτικοί και γονείς.
Κατά το ίδιο δημοσίευμα, στα τέλη Ιανουαρίου ο πρόεδρος του Βασιλικού Κολεγίου Παιδιατρικής και Παιδικής Υγείας, ενημερώνοντας την Επιτροπή για την Εκπαίδευση του βρετανικού κοινοβουλίου, είπε: «Οταν κλείνουμε τα σχολεία κλείνουμε τις ζωές τους».
Οι καταστροφικές συνέπειες
Για μοναξιά, αϋπνίες, μειωμένη σωματική δραστηριότητα κάνει λόγο το δημοσίευμα.
Πρόσθετες επισημάνσεις του δημοσιεύματος:
Δυσκολία συγκέντρωσης, νευρικότητα, δυσφορία, νωχελικότητα είναι μερικά από εκείνα που δήλωσαν ισπανοί και ιταλοί γονείς συμμετέχοντας σε μια σχετική μελέτη πέρυσι. Προσκόλληση στους γονείς, πάλι, διακρίνουν οι πιο πολλοί από αυτούς που έχουν μικρά παιδιά στο σπίτι. Παρατηρούνται, ωστόσο, και άλλα – τα μελλοντικά αποτελέσματα των οποίων ίσως αποδειχθούν τόσο αρνητικά όσο υπονόησε ο διευθυντής του ευρωπαϊκού παραρτήματος του ΠΟΥ όταν προειδοποιούσε ότι «πρέπει να κρατήσουμε τα σχολεία ανοιχτά έως το τέλος, διότι δεν μπορούμε να επιτρέψουμε να υπάρξει μια γενιά χαμένη από την Covid-19».
Στα τέλη Απριλίου το BBC δημοσίευσε τα στοιχεία από μια έρευνα του Education Endowment Foundation η οποία έγινε σε 50.000 μαθητές σε όλη την Αγγλία. Ενα από τα πιο εντυπωσιακά ευρήματα ήταν πως ο αριθμός των τετράχρονων και των πεντάχρονων που χρειάζονται πλέον βοήθεια με τη γλώσσα αυξήθηκε. Η περιορισμένη γλωσσική ανάπτυξη ενδέχεται να επηρεάσει μακροπρόθεσμα τις μαθησιακές δεξιότητες, πιστεύουν αρκετοί επιστήμονες. Αν ένα παιδί προσχολικής ή πρώιμης σχολικής ηλικίας παρουσιάζει δυσκολίες στον λόγο – υποστηρίζει η βιβλιογραφία -, έχει και τέσσερις φορές περισσότερες πιθανότητες να δυσκολευτεί στο διάβασμα κατά τη διάρκεια της εφηβείας καθώς και τρεις φορές περισσότερες να έχει ψυχολογικά ζητήματα. Κι έτσι αποκτά τελικά διπλάσιες πιθανότητες να γίνει ένας άνεργος ενήλικος.
Στην έκθεση «Ψυχική Υγεία των Παιδιών και των Νέων Ατόμων στην Αγγλία για το 2020», την οποία εκπονεί το βρετανικό Εθνικό Σύστημα Υγείας σε συνεργασία με τη Στατιστική Υπηρεσία, σημειώνεται ότι ένα στα έξι παιδιά από 5 μέχρι 16 ετών εμφάνιζε ψυχική διαταραχή όταν η αναλογία πριν από τρία χρόνια ήταν ένα στα εννιά – τα υψηλότερα ποσοστά, μάλιστα, καταγράφηκαν στα κορίτσια μεγαλύτερης ηλικίας.
Επικοινωνία και ανάπτυξη
Τα μέτρα κοινωνικής αποστασιοποίησης, που κρίθηκαν από την πλειονότητα των κυβερνήσεων αναγκαία για τον περιορισμό της διασποράς του κορωνοϊού, στέρησαν από τα μικρά παιδιά την κοινωνική επαφή και τις εμπειρίες που συμβάλλουν καθοριστικά στη διαμόρφωση του λεξιλογίου τους. Από τα 58 δημοτικά που έλαβαν μέρος στη μελέτη του Education Endowment Foundation, στο 76% αυτών οι μαθητές που ξεκίνησαν σχολείο τον περασμένο Σεπτέμβριο είχαν ανάγκη περισσότερης υποστήριξης στην επικοινωνία σε σύγκριση με αυτούς των προηγούμενων σχολικών ετών.
Μια μελέτη της βρετανικής εποπτικής Αρχής της Εκπαίδευσης το 2020 έδειξε ότι τα νήπια εξαιτίας του πρώτου λοκντάουν ξέχασαν να χρησιμοποιούν πιρούνι και μαχαίρι ή ξαναφόρεσαν τις πάνες τους. Τα λίγο μεγαλύτερα παιδιά, του δημοτικού, έχασαν το «σθένος» τους στην ανάγνωση. Τέτοιες αρνητικές συνέπειες, επεσήμαιναν οι επιθεωρητές της Ofsted, δεν οφείλονταν τόσο σε ταξικές ή οικονομικές αιτίες – προέκυψαν από τον χρόνο που διέθεταν οι εργαζόμενοι γονείς για να τους αφιερώσουν.
Τραύματα
Η «κληρονομιά» της πανδημίας είναι φυσικά βαρύτερη για τους ανηλίκους των χαμηλότερων κοινωνικών στρωμάτων – μιας κι αυτοί δεν βρίσκονται αντιμέτωποι μόνο με μαθησιακά κενά ή με ψυχικές διαταραχές εξαιτίας της απομόνωσης, αλλά και με το ενδεχόμενο να πέσουν θύματα ενδοοικογενειακής κακοποίησης.
Ανεξάρτητα πάντως από τις συνθήκες που βίωσαν μένοντας σπίτι, τα παιδιά πέρασαν ένα μεγάλο χρονικό διάστημα διδασκόμενα πως απαγορεύεται – κυριολεκτικά, από το κράτος – να παίζουν με τους φίλους τους ή να τους συναντούν. Αυτό αρκεί, σημειώνουν έλληνες και ξένοι ειδικοί, για να δημιουργήσει σε κάποια τραύματα που δύσκολα γίνονται ορατά με γυμνό μάτι.
Γεωργαντάς στον ΣΚΑΪ: Θα ξεπεράσουμε τους 5,5 εκατ. εμβολιασμούς ώς τα τέλη Μαΐου
Aναφορικά με τους εμβολιασμούς, το Σάββατο αυτοί ξεπέρασαν τα 3,64 εκατ.
Μάλιστα, τουλάχιστον μία δόση έχουν λάβει περισσότερα από 2,45 εκατ. άτομα.
Όπως εκτίμησε στον ΣΚΑΪ ο υφυπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης Γιώργος Γεωργαντάς, με το ρυθμό που πηγαίνουν οι εμβολιασμοί θα ξεπεράσουμε τον αρχικό προγραμματισμό.
Όπως είπε γίνονται πλέον πάνω από 110 χιλιάδες εμβολιασμοί την ημέρα, και ενώ ο αρχικός στόχος ήταν μέχρι τέλος Μαΐου να έχουν γίνει 4,5 με 5 εκατ εμβολιασμοί συνολικά, όπως δείχνουν τα στοιχεία θα ξεπεράσουμε τα 5,5 εκατ. εμβολιασμούς.
Κατά τον κ. Γεωργαντά, έως τα τέλη Ιουνίου θα έχουν εμβολιαστεί με τουλάχιστον μία δόση το 33% του πληθυσμού και με δύο δόσεις πάνω από το 20%.
Με πληροφορίες από Έθνος /skai.gr/ in.gr, Καρολίνα Παπακώστα
Βασιλακόπουλος: Γιατί δεν πρέπει να κολλήσουν κοροναϊό όσοι έχουν εμβολιαστεί με την α’ δόση
ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ