Ο πραγματογνώμονας ανατρέπει τα δεδομένα για το τροχαίο του 23χρονου Αλέξανδρο Ζαχαριά
Αλλάζουν τα δεδομένα στην υπόθεση του 23χρονου
To πόρισμα του ανεξάρτητου πραγματογνώμονα που ερεύνησε το τροχαίο που στοίχησε τη ζωή στον 23χρονο Αλέξανδρο Ζαχαριά, ανατρέπει όλα όσα πιστεύαμε.
Η αρχική εκτίμιση ήταν πως ο 23χρονος ανέπτυξε μεγάλη ταχύτητα και “καρφώθηκε” σε ένα δέντρο, στην προσπάθεια του να αποφύγει προπορευόμενο όχημα.
Ο πραγματογνώμονας, όμως, κατέληξε στο συμπέρασμα ότι η πρόσκρουση του αυτοκινήτου στο δέντρο έγινε με ταχύτητα 95 χιλιομέτρων την ώρα. Ο 23χρονος δεν φορούσε ζώνη και βρήκε ακαριαίο θάνατο. Φαίνεται όμως πως ακόμη και να φορούσε ζώνη πάλι δε θα απέγευγε το θάνατο.
Ο πραγματογνώμονας υπολόγισε την ταχύτητα του οχήματος πριν την πρόσκορουση στα 105 χιλιόμετρα την ώρα. Ο Αλέξανδρος Ζαχαριάς έκανε έναν απότομο ελιγμό για να αποφύγει προπορευόμενο όχημα που έστριβε αριστερά, σε ένα μικρό κάθετο δρόμο στη λεωφόρο. Στη συνέχεια το αυτοκίνητο προσέκρουσε σε κράσπεδο, μετά σε έναν μαντρότοιχο και τελικώς καρφώθηκε σε δέντρο. Οι προσκρούσεις, πριν από την τελική πρόσκρουση, μείωσαν κατά περίπου 10% την ταχύτητά του.
Στο οδόστρωμα δε βρέθηκαν ίχνη φρεναρίσματος από τα λάστιχα. Βέβαια το αυτοκίνητο του Ζαχαριά είχε σύστημα αντιμπλοκαρίσματος των τροχών κατά το φρενάρισμα. Σαφώς είναι πιθανό και να μην πρόλαβε να αντιδράσει.
Από τη στιγμή της προσπέρασης μέχρι το σημείο του μοιραίου ελιγμού μεσολαβούσαν 200 μέτρα. Ο 23χρονος ολοκλήρωσε την προσπέραση, αλλά δεν πρόλαβε να αντιδράσει όταν στην επαναφορά του οχήματός του όταν αντιλήφθηκε ότι το προπορευόμενο όχημα είχε σχεδόν σταματήσει, με σκοπό να στρίψει αριστερά σε έναν στενό δρόμο.
Ο πραγματογνώμονας καταλήγει πως το ατύχημα προκάλεσε ένας συνδιαμός αιτιών: Η ταχύτητα του αυτοκινήτου του Αλέξανδρου Ζαχαριά, η στενότητα της λεωφόρου που χωράει αποκλειστικά δύο οχήματα και ο πολύ μικρός χρόνο αντίδρασης που είχε ο οδηγός προσπαθώντας να αποφύγει το προπορευόμενο όχημα.