Μετρό Θεσσαλονίκης: Υπεγράφη η σύμβαση για την διαμόρφωση του τερματικού σταθμού Ν. Ελβετίας
Το χρονοδιάγραμμα προβλέπει παράδοση τον Νοέμβριο με την έναρξη λειτουργίας της βασικής γραμμής του Μετρό – Πόσο συνολικά θα κοστίσει.
Με κόστος 35 εκατομμύρια ευρώ, η ολοκλήρωση των υποστηρικτικών έργων στον τερματικό σταθμό Νέας Ελβετίας του Μετρό Θεσσαλονίκης, έχει εισέλθει στην τελική ευθεία μετά και την υπογραφή, σήμερα νωρίς το απόγευμα, της σύμβασης για τα συνοδά έργα, στο χώρο του ίδιου του σταθμού, μάλιστα λίγα μέτρα από τις αποβάθρες του συρμού.
Η πολιτική ηγεσία του υπουργείο Μεταφορών και Υποδομών κ.κ. Χρήστος Σταικούρας και Νίκος Ταχιάος, μίλησαν για ένα έργο που αφενός θα ολοκληρώσει τη λειτουργία της βασικής γραμμής του μετρό και αφετέρου θα αναπλάσει και θα αλλάξει και την όψη και τον περιβάλλοντα χώρο συνολικά στην περιοχή της Νέας Ελβετίας, με τις διανοίξεις στην οδό Ψελλού και τη δημιουργία του σταθμού μεταφόρτωσης, όπου θα σταθμεύουν και λεωφορεία του ΟΑΣΘ και ταξί και θα υπάρχει παρκινγκ αυτοκινήτων.
Δείτε πως είναι σήμερα ο χώρος:
Σε ότι αφορά τις απαλλοτριώσεις, οι υπουργοί ανέφεραν ότι είναι θέμα χρόνου να ολοκληρωθούν καθώς έχουν πιστωθεί 24,5 εκατομμύρια ευρώ για την υλοποίηση τους,12 εκατομμύρια μέσω του υπουργείου Εσωτερικών και 12,5 μέσω του υπουργείου Μεταφορών και Υποδομών, χρήματα που περιμένουν να διατεθούν άμεσα.
Το κόστος της κατασκευής και διαμόρφωσης του τερματικού σταθμού της Νέας Ελβετίας ανέρχεται σε 10,5 εκατομμύρια ευρώ ενώ ο χρόνος παράδοσης του υπολογίζεται σε 5 μήνες, δηλαδή τον ερχόμενο Νοέμβριο, όταν θα ξεκινήσει η λειτουργία της βασικής γραμμής του Μετρό.
Να σημειωθεί ότι υπόγεια ο σταθμός είναι σχεδόν έτοιμος. «Μένουν κάποιες λεπτομέρειες με κάποια μηχανήματα» ανέφερε ο Ν. Ταχιάος και τόνισε πως η ολοκλήρωση των υποστηρικτικών έργων του τερματικού σταθμού οπτικά μπορεί να δημιουργούν την εντύπωση ότι δεν θα τελειώσουν γρήγορα καθώς όπως είπε «επάνω βλέπετε μία τεράστια αλάνα», ωστόσο δήλωσε βέβαιος ότι τα έργα θα προχωρήσουν και θα ολοκληρωθούν τον Νοέμβριο.
Ωστόσο από την πλευρά του υπουργός Χρήστος Σταικούρας, στις δηλώσεις του αφού εξήρε την προσπάθεια όλων των εμπλεκόμενων φορέων με ιδιαίτερη αναφορά στο δήμο Θεσσαλονίκης και στην Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας, για την υλοποίηση ενός σημαντικού έργου για την Ανατολική Θεσσαλονίκης άφησε να εννοηθεί πως αν χρειαστεί «το έργο θα υλοποιείται ταυτόχρονα με την λειτουργία του μετρό» ενώ για την σύμβαση ανέφερε πως έχει εγκριθεί από το Ελεγκτικό Συνέδριο.
Πάντως από την πλευρά της κοινοπραξίας που ανέλαβε το έργο, ο διευθύνων σύμβουλος της Intrakat Αλ. Εξάρχου, τόνισε πως «η διάνοιξη της Ψελλού ήταν ένα δύσκολο στοίχημα και είμαστε υπόχρεοι να είναι έτοιμο το έργο το Νοέμβριο», οπότε, όπως είπε, “θα υπάρχει στη Θεσσαλονίκης ένα πλήρως λειτουργικό μετρό».
Σε ότι αφορά τις επεκτάσεις, θέμα που έθιξε ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης Στελιος Αγγελούδης, ζητώντας μετά τον Νοέμβριο άμεσα να κινηθούν οι διαδικασίες για τις επεκτάσεις προς τα δυτικά, την Καλαμαριά και την Τούμπα, ο Νίκος Ταχιάος αναφέρθηκε στην επέκταση της Καλαμαριάς και στο πρόβλημα της διάνοιξης του Πόντου. Όπως είπε «εκεί υπάρχουν 3 ημιλειτουργικοί σταθμοί του Μετρό λόγω πρόσβασης και είναι ένα θέμα που θα δούμε άμεσα με τον δήμο Καλαμαριάς».