Ρεπορτάζ

Οδικό δίκτυο Θεσσαλονίκης: Όλη η πόλη μία λακκούβα

Όλοι σχεδόν οι δρόμοι της πόλης δίνουν μάχη για την πρωτιά σε σαμαράκια, λακκούβες τρύπες, εγκοπές, πτυχώσεις λιωμένης ασφάλτου και ανύπαρκτες διαγραμμίσεις

Φίλιππος Δεργιαδές
οδικό-δίκτυο-θεσσαλονίκης-όλη-η-πόλη-μ-930007
Φίλιππος Δεργιαδές

Την ώρα που η κυβέρνηση εξαγγέλλει έργα επί έργων στην Θεσσαλονίκη, υποσχέσεις ως συνήθως κενού περιεχομένου, και η πόλη εξωραΐζεται ενόψει της ΔΕΘ, το οδικό δίκτυο της πόλης μοιάζει με πίστα αγώνα ανώμαλου δρόμου.

Εκτός από τις κεντρικές αρτηρίες, που βρίσκονται σε μία σχετικά ανεκτή κατάσταση, όλοι οι δρόμοι της πόλης δίνουν μάχη για την πρωτιά σε σαμαράκια, λακκούβες τρύπες, εγκοπές, πτυχώσεις λιωμένης ασφάλτου και ανύπαρκτες διαγραμμίσεις. Επίσης δεν υπάρχει δρόμος σε όλη την πόλη που να μην έχει ένα καπάκι υπονόμου το οποίο, είτε να προεξέχει, είτε να βρίσκεται πιο χαμηλά από τη στάθμη της ασφάλτου, γεγονός ακόμα και επικίνδυνο για οδηγούς, πεζούς και οχήματα.

Σε πολλά σημεία, μάλιστα και στους πλέον κεντρικούς δρόμους της πόλης, όπως στις οδούς Τσιμισκή, Εγνατία και Κ. Καραμανλή, η άσφαλτος έχει λιώσει και φθαρεί σε τέτοιο βαθμό, που βλέπει κανείς το υπόστρωμα και την υπόβαση του δρόμου. Θλιβερές εικόνες για μία πόλη που αυτοθαυμάζεται ως συμπρωτεύουσα ή πρωτεύουσα των Βαλκανίων και ψάχνει τη θέση της ανάμεσα στους πιο δημοφιλείς τουριστικούς προορισμούς της χώρας.

Χιλιόμετρα οδοστρώματος σε όλη την πόλη τελούν υπό διάλυση και αποτελούν καθημερινό βασανιστήριο για οδηγούς, αυτοκίνητα και δίκυκλα, ιδίως τους επαγγελματίες που χρησιμοποιούν οχήματα κάθε είδους για τις επαγγελματικές τους δραστηριότητες.

Επαγγελματίες ταξί: Οι δρόμοι θέλουν επιδιόρθωση ταλαιπωρούν οδηγούς και οχήματα

Ο Κλήμης Λεοντιάδης, πρόεδρος του σωματείου ιδιοκτητών ταξί Θεσσαλονίκης «ο Ερμής», τονίζει ότι κυρίως οι «περιφερειακοί» δρόμοι στην πόλη, αντιμετωπίζουν μεγάλα προβλήματα, που δυσχεραίνουν την οδήγηση και προκαλούν φθορές στα οχήματα. «Οι κεντρικοί δρόμοι βρίσκονται σε μία σχετικά καλή κατάσταση, αλλά και αυτοί επιδέχονται διορθώσεις σε κάποια σημεία. Όμως άλλοι περιφερειακοί δρόμοι, αλλά πολυσύχναστοι, που τους χρησιμοποιούν χιλιάδες οδηγοί κάθε μέρα, όπως η Παπαναστασίου, η Παπάφη, η Μοναστηρίου και η Αγίων Πάντων, έχουν πολλά προβλήματα με λακκούβες και σαμαράκια που ταλαιπωρούν τους οδηγούς και προκαλούν ακόμα και ζημιές στα αυτοκίνητα», τονίζει και αναφέρει ότι ένα κακό οδικό δίκτυο αυξάνει το κόστος συντήρησης ενός επαγγελματικού οχήματος.

img-20220531-135917.jpg
img-20220713-204118-xLDsH.jpg
img-20220620-143824.jpg
img-20220901-142142.jpg
img-20220608-153936.jpg
img-20220608-154337.jpg

«Εμείς κάνουμε μέχρι και 200 και 300 χιλιόμετρα ημερησίως. Όταν ο δρόμος δεν είναι καλός προκαλεί ζημιές στα αυτοκίνητα, ιδίως στα αμορτισέρ, στα συνεμπλόκ και αλλού», τονίζει και επισημαίνει ότι ένας δρόμος που πρέπει άμεσα να διορθωθεί άμεσα είναι ο δρόμος προς το νοσοκομείο Άγιος Δημήτριος. Τονίζει δε, ότι «ως σωματείο ενημερώνουμε τακτικά την αρμόδια υπηρεσία του δήμου για επιδιορθώσεις» ενώ ζητά περισσότερα έργα ασφαλτοστρώσεων.

Διανομείς: Για μας οι δρόμοι της πόλης είναι βασανιστήριο

Πιο τραγικά χαρακτηριστικές, του τι συμβαίνει στους δρόμους της πόλης, είναι οι περιγραφές των οδηγών των δικύκλων, που κάνουν τις διανομές σε σπίτια και καταστήματα, οι γνωστοί ντελιβεράδες, οι οποίοι αναφέρουν ότι δεν υπάρχει δρόμος στην πόλη που να μην έχει πρόβλημα.

«Δεν υπάρχει ίσιος δρόμος στην πόλη. Κουβαλάς π.χ καφέδες και το μυαλό σου είναι μη πέσεις σε κάποια τρύπα ή ανωμαλία και σου χυθούνε. Παντού υπάρχουν σαμαράκια, ανωμαλίες, τρύπες και τρυπούλες. Αυτό δημιουργεί προβλήματα πρώτα στον αναβάτη αλλά και στο δίκυκλο. Αυτοί οι κραδασμοί χτυπούν την σπονδυλική στήλη και οι περισσότεροι έχουμε πρόβλημα με τη μέση», τονίζει ο Σάκης Αποστολάκης, διανομέας φαγητού στην πόλη.

Επίσης τονίζει ότι οι πτυχώσεις που δημιουργούνται στις άκρες των δρόμων από την λιωμένη άσφαλτο, ιδίως όταν βρέχει, είναι κίνδυνος θάνατος για τους δικυκλιστές αν χάσουν την ισορροπία τους. «Εκεί φοβόμαστε να μη πέσουμε γιατί είναι κάποια σημεία που αν δεν προσέξεις μπορείς να πέσεις χωρίς να το καταλάβεις. Είμαστε σε μία διαρκή ένταση γιατί δεν υπάρχει ίσιος δρόμος στην πόλη», τονίζει και επισημαίνει ότι αυτά τα προβλήματα, σε συνδυασμό με την κακή οδική συμπεριφορά των οδηγών, αποτελούν ένα πολύ επικίνδυνα μείγμα για τους επαγγελματίες διανομείς.

Παπάφη: Δεκαεννιά εγκοπές και σαμαράκια μόλις σε μερικά μέτρα

Πράγματι σε μερικούς δρόμους η κατάσταση με τα σαμαράκια και τις ανωμαλίες που προκαλούν οι εργασίες για την τοποθέτηση διαφόρων δικτύων, είναι κυριολεκτικά αφόρητη για τους οδηγούς των δικύκλων.

Επί παραδείγματι στο κομμάτι της Παπάφη, από την οδό Κανάρη μέχρι τη Μάρκου Μπότσαρη, σε μερικά μέτρα δρόμου υπάρχουν 19 ανωμαλίες στο οδόστρωμα από τις διάφορες κάθετες εγκοπές για να περάσουν κάθε είδους καλώδια, σωλήνες και δίκτυα. Ανάλογη κατάσταση και στη Καραολή Δημητρίου από την πλατεία Αντιγονιδών μέχρι την Εγνατία, υπάρχουν πάνω από 15 ανωμαλίες από τομές επι της ασφάλτου.

Ανάλογη η κατάσταση σε πάρα πολλούς δρόμους της πόλης που αν δεν έχουν λακκούβες θα έχουν τα γνωστά σαμαράκια απο τις διάφορες εργασίες για τα δίκτυα .Υπάρχουν επίσης δρόμοι στην πόλη που μοιάζουν σαν να τους διαπερνούν φλέβες, με τις διάφορες τομές των δικτύων να τους διασχίσουν κατά μήκος παράλληλα με τα πεζοδρόμια. δημιουργώντας κανάλια πολύ επικίνδυνα για τα δίκυκλα.

Δυστυχώς αυτή η ανεξέλεγκτη κακοτεχνία συμβαίνει διότι δεν υπάρχει κανένας έλεγχος από τις αρμόδιες υπηρεσίες των δήμων και της περιφέρειας. Γιατί προφανώς, κανένας εργολάβος και καμία υπηρεσία ή εταιρία, δεν κλήθηκε ποτέ να ανακατασκευάσει την κακοτεχνία της ή να υποστεί τις συνέπειες με πρόστιμα και αποκλεισμούς από διαγωνισμούς και έργα.

Τι κάνει ο κεντρικός δήμος;

Κατά καιρούς ο δήμος Θεσσαλονίκης ανακοινώνει έργα ασφαλτοστρώσεων, με τους αρμόδιους αντιδημάρχους να φωτογραφίζονται δίπλα στα μηχανήματα και τους οδοστρωτήρες, αλλά το πρόβλημα δεν λύνεται επικοινωνιακά.

Οι πολίτες οδηγοί της πόλης που βιώνουν καθημερινά το χάλι των δρόμων της Θεσσαλονίκη, απαιτούν μία συστηματική ανακατασκευή του οδικού δικτύου που θα βελτιώσει τις συνθήκες οδήγησης και θα ενισχύσει την οδική ασφάλεια, διότι ένας κακός δρόμος είναι ένας επικίνδυνος δρόμος για οδηγούς και πεζούς.

Οι πληροφορίες που διακινούνται και μέσω ανακοινώσεων της διοίκησης του δήμου σχετικά με το πρόγραμμα ασφαλτοστρώσεων του δήμου Θεσσαλονίκης αναφέρουν ότι το επόμενο διάστημα θα γίνουν και γίνονται ασφαλτοστρώσεις ώστε 100 δρόμοι της πόλης σε όλα τα δημοτικά διαμερίσματα να αποκτήσουν νέο οδόστρωμα.

img-20220620-142412.jpg
img-20220531-135857.jpg

Ωστόσο η εικόνες από την κατάσταση των δρόμων της πόλης μιλούν από μόνες τους με τις λακκούβες να δείχνουν ατρόμητες μπροστά στις υποσχέσεις της διοίκησης του δήμου ότι σύντομα οι μπουλντόζες και οι οδοστρωτήρες θα βάλουν μπρός τις μηχανές.

Μάλιστα διαβάζουμε ότι μέχρι σήμερα από την αρχή της θητείας της νυν διοίκησης με συμφωνίες πλαίσιο έχουν ασφαλτοστρωθεί δεκάδες δρόμοι και πως οι αρμόδιοι πιέζουν για πιο εντατικούς ρυθμούς.

Ωστόσο κάποιοι επιμένουν ότι επί της ουσίας δεν υπάρχει κανένα σοβαρό σχέδιο και πως κάποιοι δρόμοι στρώνονται επιλεκτικά από εργολάβους που διατηρούν «άριστες και φιλικές» σχέσεις με παράγοντες του δήμου, ενώ σε πολλούς δρόμους δεν ασφαλτοστρώνεται το κομμάτι του δρόμου, όπου παρκάρουν αυτοκίνητα και δεν υπάρχει καμία πρόβλεψη και μελέτη για τα καπάκια των υπονόμων.

«Για τα καπάκια πρέπει να υπάρχει ξεχωριστή μελέτη και πρόβλεψη ώστε αφού σκαφτούν και ξυθούν τα σημεία, να τοποθετούνται στεφάνες ώστε να έρθουν στο ίδιο ύψος με το δρόμο, ενώ όταν δεν ασφαλτοστρώνεις από ένα σταθερό σημείο σε ένα άλλο, δεν πετυχαίνεις την συμπύκνωση που χρειάζεται και έχεις θρυμματισμό του οδοστρώματος, όπως και όταν ασφαλτοστρώνεις σε συνθήκες μεγάλης ζέστης και χαμηλής θερμοκρασίας» αναφέρει πολιτικός μηχανικός.

Όσο για τις διαγραμμίσεις τονίζει χαρακτηριστικά: «δεν μπορεί να ασφαλτοστρώνεις το πρωί ή το μεσημέρι και το απόγευμα να κάνει διαγράμμιση. Η άσφαλτος πρέπει πρώτα να κρυώσει καλά. Αλλά αυτά είναι ψιλά γράμματα για τις τεχνικές υπηρεσίες του δήμου».

292541097-2247857355376685-5332495314108272538-n.jpg
Σχετικά Αρθρα
Σχετικά Αρθρα