ΟΛΘ: Το λιμάνι της αγωνίας για τους εργαζόμενους

Μέτρα ασφάλειας και προστασίας ζητούν οι εργαζόμενοι – Πληθαίνουν τα εργατικά ατυχήματα

Φίλιππος Δεργιαδές
ολθ-το-λιμάνι-της-αγωνίας-για-τους-εργα-905288
Φίλιππος Δεργιαδές

Πέρσι περίπου τέτοιο καιρό, στα τέλη Ιουνίου του 2021, ένας από τους πιο γνωστούς και αγαπητούς συνδικαλιστές του ΟΛΘ, ο λιμενεργάτης Δημήτρης Θηρίου, στα 59 του χρόνια έχασε τη ζωή του από εργατικό ατύχημα τα ξημερώματα ενός Σαββάτου, ενώ εργαζόταν στον καταπέλτη κάποιου εμπορικού πλοίου.

Ενάμιση σχεδόν χρόνο μετά, δεν έχει εκδοθεί ούτε το πόρισμα για το θανατηφόρο αυτό ατύχημα, δεν έχει γίνει κάποια δίκη, ούτε έχουν αποδοθεί ευθύνες.

Από τότε, παρά τις διαβεβαιώσεις των αρμοδίων η κατάσταση στον ΟΛΘ, το μεγαλύτερο εξαγωγικό λιμάνι της χώρας και η κύρια θαλάσσια πύλη των Βαλκανίων και της Νοτιοανατολικής Ευρώπης, που απασχολεί άμεσα σχεδόν 500 εργαζόμενους, δεν έχει αλλάξει στο βαθμό ώστε τα εργατικά ατυχήματα να ελαχιστοποηθούν και να είναι η σπάνια εξαίρεση στις ώρες απασχόλησης των εργαζομένων.

img-20220511-141451.jpg

Το τελευταίο δεκαπενθήμερο, σύμφωνα με αναφορές των εργαζομένων συνέβησαν 4 ατυχήματα στον ΟΛΘ, γεγονός που επανέφερε με ηχηρό τρόπο και πάλι σε πρώτο πλάνο το θέμα των εργατικών ατυχημάτων και την ανάγκη ενίσχυσης των μέτρων προστασίας, ασφάλειας και υγιεινής των εργαζομένων.

Σύμφωνα με τα υπάρχοντα στοιχεία, ο απολογισμός των ημερών είναι εξής:

  • Στις 28/7 εργαζόμενος τραυματίστηκε κατά τη μεταφορά υλικών με περανοφόρο όχημα.
  • Στις 3/8 εργαζόμενος τραυματίστηκε κατά τη διάρκεια εκφόρτωσης πλοίου.
  • Στις 5/8 εργαζόμενος τραυματίστηκε κατά την φόρτωση σε αποθήκη.
  • Την Τρίτη 9/8, εργαζόμενος οδηγός κλαρκ τραυματίστηκε στο χέρι κατά τη διάρκεια εκτέλεσης εργασιών.

Οι πληροφορίες αναφέρουν ότι η διοίκηση του ΟΛΘ, έχει προβεί σε κινήσεις προκειμένου να ενισχυθούν τα μέτρα προστασίας και ασφάλειας στους εργασιακού χώρους ενώ έχει αλλάξει και το υπεύθυνο τεχνικό ασφάλειας, αλλά οι ίδιοι οι εργαζόμενοι θεωρούν ότι το Λιμάνι, πρέπει να προχωρήσει σε τομές και αλλαγές ώστε να καταστεί ένας ασφαλής χώρος εργασίας για όλους.

Μάλιστα έχουν στείλει και σχετικές αναφορές στην τεχνική υπηρεσία του ΣΕΠΕ ώστε να ενταθούν οι έλεγχοι και να υποχρεωθεί η εταιρία να λάβει περισσότερα και πιο αποτελεσματικά μέτρα.

img-20220511-143427.jpg

Θέτουν επιτακτικά το θέμα της συντήρησης των μηχανημάτων, πολλά εκ των οποίων είναι παλιά και ξεπερασμένης τεχνολογίας από την δεκαετία του 1980, αλλά και αλλαγή λειτουργίας και διαδικασιών στους ελέγχους του εξοπλισμού. Επίσης ζητούν να προσληφθούν περισσότεροι τεχνικοί ώστε να υπάρχει έγκαιρη πρόληψη και αποτροπή των ατυχημάτων.

Υπάρχει έλλειψη τεχνικού προσωπικού αλλά εντατικοποίηση της δουλειάς

Ο Τριαντάφυλλος Αφεντουλίδης, πρόεδρος του Συλλόγου Υπαλλήλων του ΟΛΘ, τονίζει στην Parallaxi, ότι ο ΟΛΘ πρέπει να προχωρήσει σε προσλήψεις τεχνικού προσωπικού για τον έλεγχο και συντήρηση των μηχανημάτων, ώστε να ελαχιστοποιούνται οι εργασιακοί κίνδυνοι.

Όπως αναφέρει «στο τεχνικό προσωπικό υπάρχουν ελλείψεις σε πολλές ειδικότητες και υπάρχει εντατικοποίηση της δουλειάς. Σε πρόσφατο ατύχημα με λαμαρίνες όπου λόγω της εμπειρίας των λιμενεργατών δεν θρηνήσαμε θύματα, διαπιστώθηκε ότι το πρόβλημα ήταν ένα ρελέ. Αν υπήρχε η διαδικασία του ενδελεχούς ελέγχου, η βλάβη θα είχε βρεθεί. Συντήρηση υπάρχει, αλλά πρέπει να αλλάξουν οι διαδικασίες ελέγχου».

Επίσης, αναφέρει ότι υπάρχουν στο Λιμάνι υπάρχουν και παλιά μηχανήματα που απαιτούν συνεχή συντήρηση, γεγονός που επιβάλει την ενίσχυση του τεχνικού προσωπικού. «Χειριστές έχουμε, χρειαζόμαστε τεχνικούς ώστε να έχουμε τη δυνατότητα να είναι όλα στην ώρα τους, και να προλαβαίνουμε ότι μπορούμε, αλλά και να έχουμε και το χρόνο να ελέγχουμε. Χρειαζόμαστε τουλάχιστον 20 άτομα με έμφαση στους ηλεκτρολόγους και τους μηχανοτεχνίτες», αναφέρει και τονίζει πως η εργασία στο Λιμάνι απαιτεί εκτός από εξειδίκευση και μεγάλη εμπειρία που αποκτάται στο πεδίο της εργασίας.

img-20220511-141733.jpg

Σχετικά με τα ατυχήματα, τονίζει πως σε ένα μεγάλο εργασιακό χώρο όπως ο ΟΛΘ είναι κάτι που λόγω του ανθρώπινου παράγοντα αναπόφευκτα συμβαίνει, όμως το μείζον και κεντρικό θέμα είναι η πρόληψη και η βελτίωση των διαδικασιών ελέγχου. «Το πιο σημαντικό είναι να ελαχιστοποιήσουμε τα ατυχήματα και να έχουμε καλύτερες και πιο αποτελεσματικές διαδικασίες ελέγχου, ώστε να μην έχουμε δυστυχήματα», τονίζει και αναφέρει ότι ο Σύλλογος Υπαλλήλων του ΟΛΘ είναι αρωγός σ’ αυτή την προσπάθεια.

Ο αντιπρόεδρος του Σωματείου Λιμενεργατών ΟΛΘ και αντιπρόεδρος της Ομοσπονδίας Φορτοεκφορτωτών Ελλάδος (Ο.Φ.Ε), Γιώργος Καφαντάρης, τονίζει στην Parallaxi, ότι το μείζον θέμα είναι η συντήρηση και η αλλαγή νοοτροπίας των υπευθύνων

«Εμείς υλοποιούμε τη φορτοεκφόρτωση στα βαπόρια κάτω από όλες τις συνθήκες και όλες τις ώρες και γνωρίζουμε πολύ καλά αυτό που συμβαίνει. Με την αλλαγή καθεστώτος, υπήρξε μία πολύ καλή προσπάθεια να βελτιωθούν τα πράγματα και οι συνθήκες εργασίας, αλλά δυστυχώς η δημοσιοϋπαλληλική νοοτροπία δεν έχει φύγει. Χρειάζεται αλλαγή νοοτροπίας και συνείδησης αυτών που έχουν τις υπεύθυνες θέσεις», τονίζει και αναφέρει πως αυτοί που κάνουν τους ελέγχους πρέπει να τηρούν τις διαδικασίες. «Το γνωστό, «ωχ αδελφέ, δούλεψε το», δεν ισχύει» λέει χαρακτηριστικά.

Πέντε βασικά ζητήματα και το εξαφανισμένο πόρισμα

Μάλιστα θέτει πέντε βασικά ζητήματα τα οποία αν υλοποιηθούν τα ατυχήματα στον ΟΛΘ θα ελαχιστοποιηθούν:

  • Δεν θα δουλέψει μηχάνημα αν δεν υπάρχει υπογραφή μηχανικού που έκανε τον έλεγχο. Μέχρι τώρα γινόταν ακριβώς το αντίθετο διότι υπήρχαν πιέσεις.
  • Απόδοση ευθυνών σε αυτόν που παραδίδει το μηχάνημα αλλά και σε αυτόν που το παραλαμβάνει, διότι οι εργαζόμενοι χειριστές γνωρίζουν αν ένα μηχάνημα είναι ασφαλές.
  • Οι υπεύθυνοι των τμημάτων να τηρούν με συνείδηση και άλλη νοοτροπία τις διαδικασίες ελέγχου
  • Οι έλεγχοι και η συντήρηση των μηχανημάτων να ενισχυθούν και να γίνονται με πιστοποίηση και τήρηση αρχείων – βιβλίων για κάθε μηχάνημα.
  • Σύγχρονο σύστημα πυρόσβεσης σε όλα τα τμήματα και μηχανήματα, διότι έχουμε μηχανήματα χωρίς πυρόσβεση.

«Κατεβαίνουμε σε αμπάρια και δεν υπάρχει πυρόσβεση» αναφέρει και τονίζει πως οι λιμενεργάτες βιώνουν μία δύσκολη πραγματικότητα ενώ αναφερόμενος στην απώλεια του Δ. Θηρίου, σημειώνει πως «ακόμα αναμένουμε το πόρισμα και τη δίκη».

img-20220511-134233.jpg

ΟΛΘ: Τηρούμε όλα τα προβλεπόμενα μέτρα

Να σημειωθεί ότι η Parallaxi, επικοινώνησε με τα γραφεία διοίκησης του ΟΛΘ και ζήτησε από κάποιο εκπρόσωπο της εταιρίας να τοποθετηθεί σχετικά με τα εργατικά ατυχήματα στο χώρο του Λιμανιού.

Από το τμήμα επικοινωνίας της ΟΛΘ ΑΕ, η Ζωή Μακραντωνάκη, τόνισε ότι η εταιρία τηρεί όλα τα προβλεπόμενα μέτρα ασφαλείας των εργαζομένων και προσπαθεί διαρκώς να τα βελτιώσει. Όσο για τις παρατηρήσεις των εργαζομένων, τόνισε πως υπάρχει διάθεση συνεργασίας με τα σωματεία των εργαζομένων και πως όλες οι θέσεις και προτάσεις τους θα ληφθούν υπόψη.

Σχετικά Αρθρα
Σχετικά Αρθρα