ΟΛΘ: Συγκριτικό πλεονέκτημα οι δύο νέες γερανογέφυρες

Σε δύο μήνες θα τεθούν σε πλήρη λειτουργία – Θα μπορούν να φορτοεκφορτώνουν και πλοία τύπου «New Panamax» με χωρητικότητας άνω των 10.000 TEUs

Φίλιππος Δεργιαδές
ολθ-συγκριτικό-πλεονέκτημα-οι-δύο-νέε-928916
Φίλιππος Δεργιαδές

Αλλάζει επίπεδα λειτουργίας και ανταγωνιστικότητας και αποκτά νέες προοπτικές ανάπτυξης το λιμάνι της Θεσσαλονίκης, με τις δύο γερανογέφυρες που τοποθετήθηκαν στον 6ο προβλήτα του ΟΛΘ και θα τεθούν σε πλήρη λειτουργία σε δύο μήνες.

Οι δύο γερανογέφυρες κινέζικης κατασκευής, αυτή τη στιγμή βρίσκονται στο στάδιο της προετοιμασίας και όταν τεθούν σε λειτουργία, εκτιμάται ότι θα αυξήσουν σημαντικά την παραγωγική δυνατότητα του Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων του λιμανιού.

Όπως ανέφεραν στελέχη της διοίκησης του ΟΛΘ, κατά τη σημερινή ξενάγηση των δημοσιογράφων της πόλης, στο χώρο του προβλήτα όπου τοποθετήθηκαν οι δύο νέες γερανογέφυρες, ο νέος εξοπλισμό είναι το πιο σύγχρονο και εξελιγμένο υπάρχει σε ό,τι αφορά τις λιμενικές εγκαταστάσεις και αναμένεται να προσφέρει μία νέα δυναμική στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης.

img-20220511-134539.jpg

Οι νέες γερανογέφυρες, έχουν ύψος 72 μέτρα, πλάτος 20 μέτρα και μήκος 28 μέτρα και έχουν τη δυνατότητα ανύψωσης 65 και 50 τόνους, σε διπλή και σε μονή φόρτωση αντίστοιχα. Επίσης μπορούν να εξυπηρετήσουν και μεγάλα πλοία, τύπου «New Panamax», με χωρητικότητα άνω των 10.000 TEUs (μονάδα μέτρησης εμπορευματοκιβωτίων).

Οι υπάρχουσες γερανογέφυρες παλιάς τεχνολογίας, καλύπτουν πλοία με 12 – 16 σειρές εμπορευματοκιβωτίων, ενώ οι δύο νέες γερανογέφυρες μπορούν να φορτοεκφορτώσουν πλοία για 20 σειρές κοντέινερ.

Πλέον ο Σταθμός Εμπορευματοκιβωτίων (ΣΕΜΠΟ) του λιμανιού της Θεσσαλονίκης διαθέτει έξι γερανογέφυρες: μία κατασκευής του 1983, δύο κατασκευής 1989-1990, δύο κατασκευής 1996-1997 και τις δύο νέες κατασκευής 2021-2022.

liakos.jpg

Όπως τόνισε κατά την παρουσίαση, ο Θάνος Λιάγκος, εκτελεστικός πρόεδρος της ΟΛΘ «με τις νέες γερανογέφυρες αξίας 15,7 εκατ. Ευρώ η ΟΛΘ ολοκληρώνει το 80% των υποχρεωτικών επενδύσεων αναβαθμίζοντας παράλληλα το λιμάνι και καθιστώντας το ικανό και σε συνδυασμό με την επέκταση του έκτου προβλήτα να εξυπηρετεί πλοία μεγαλύτερης δυναμικότητας».

Επίσης, ανέφερε ότι οι δύο νέες γερανογέφυρες προσφέρουν μεγαλύτερη ταχύτητα στο ΣΕΜΠΟ κατά 40% ενώ είναι σημαντικά πιο εύκολες στην αντιμετώπιση βλαβών και έχουν πολλές δυνατότητες που ενισχύουν τις υποδομές συνολικά του ΟΛΘ. «Πλέον είναι το συγκριτικό μας πλεονέκτημα έναντι όλων των λιμανιών του Βόρειου Τόξου, γεγονός που προσφέρει την ευκαιρία στον ΟΛΘ και στη Θεσσαλονίκη να ενισχύσουν το ρόλο τους διεθνώς» τόνισε ο εκτελεστικός πρόεδρος της ΟΛΘ.

Ανάλογα και ο Franco Cupolo, διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας, μίλησε για ένα ιστορικό γεγονός, καθώς όπως είπε, “ο νέος εξοπλισμός, μετά από πολλά χρόνια το λιμάνι της Θεσσαλονίκης θα μπορεί να εξυπηρετεί πλοία μεγαλύτερης δυναμικότητας (πάνω από 10.000 BTUs ενώ θα ενωθεί με λιμάνια από Ευρώπη, Αμερική και Ασία”.

gheranoghefira-olth-zkSA6.jpg

Μειώνονται οι χρόνοι για τα φορτηγά

Σχετικά με τις καθυστερήσεις στην διέλευση των φορτηγών από την πύλη 16 του λιμανιού, ο Αθανάσιος Λιάγκος, ανέφερε ότι ο ΟΛΘ πέτυχε μία συμφωνία με τις τελωνειακές αρχές ώστε να αποφορτιστεί η κίνηση των φορτηγών.

Όπως ανέφερε ο ΟΛΘ έχει υπογράψει σύμφωνο με τις τελωνειακές αρχές, ώστε τα κενά φορτηγά να βγαίνουν από το λιμάνι από την Πύλη 10, ώστε να απελευθερωθεί η πύλη 16 από το συνωστισμό των φορτηγών και να μειωθούν οι χρόνοι διέλευσης και η προσέγγιση στο τέρμιναλ των containers.

Σχετικά Αρθρα
Σχετικά Αρθρα