Πως το TikTok αλλάζει τον κόσμο της μουσικής βιομηχανίας

Ο Marketing Manager, Νίκος Δαλέζιος εξηγεί πως η πλατφόρμα μπήκε ξαφνικά στα προωθητικά σχέδια των εταιρειών

Νίκος Γκάγιας
πως-το-tiktok-αλλάζει-τον-κόσμο-της-μουσικής-902002
Νίκος Γκάγιας

Τα τελευταία χρόνια έχει αλλάξει ραγδαία ο τρόπος που ακούμε μουσική. Από εκεί που περιμέναμε στο ραδιόφωνα να παίξει το αγαπημένο μας κομμάτι, πλέον με ένα «κλικ» μπορούμε να ακούσουμε απεριόριστα ό,τι αγαπάμε. 

Φυσικά με τον ίδιο ταχύ ρυθμό αναδεικνύονται νέοι καλλιτέχνες. Υπάρχουν δεκάδες φρέσκα πρόσωπα που με λίγες αναρτήσεις τους στο TikTok έχουν δει τις προβολές, τα σχόλια και τα likes τους να εκτοξεύονται. 

Το TikTok διαφέρει από τα υπόλοιπα social media, καθώς διαθέτει ένα “χάρισμα” που το κάνει να ξεχωρίζει από το Instagram, το Facebook, το Twitter. Ο χρόνος που μπορεί να γίνει κάτι viral είναι πραγματικά τρομακτικός. 

Γι’ αυτό άλλωστε νέοι μουσικοί, αλλά και εταιρείες ποντάρουν πια στο συγκεκριμένο social network για την προώθηση νέων κομματιών, καθώς από εκεί που δεν το περιμένεις μπορεί η επόμενη ανάρτηση σου να γίνει το απόλυτα viral video.

Όπως εξηγεί στη Parallaxi ο Νίκος Δαλέζιος, Marketing Manager στην Kiwibash «το TikTok ανήκει πια στα social media που οι εταιρείες ποντάρουν για την προώθηση ενός νέου κομματιού»

«Εξαιτίας της πανδημίας και των απανωτών lockdown το TikTok «εξαπλώθηκε» με ταχύτητα φωτός σε όλο τον κόσμο με αποτέλεσμα να έχει εκατομμύρια χρήστες μέσα σε διάστημα λίγων μηνών. Αυτό είναι που του έδωσε και τόσο μεγάλη δύναμη. Είναι πολύ σημαντικό το γεγονός ότι το χρησιμοποιεί ένα αρκετά μεγάλο μέρος του κοινού στο οποίο απευθύνονται συνήθως οι εταιρίες, οπότε είναι πολύ χρήσιμο μέσο για να επικοινωνήσουν οι εταιρείες ένα νέο κομμάτι»

Βέβαια όπως επισημαίνει το TikTok δεν είναι μία εφαρμογή την οποία ο κόσμος επιλέγει για να ανακαλύψει νέα μουσική.

«Εξαρχής το TikTok ήταν μία πλατφόρμα σχεδιασμένη για να έχει ο χρήστης μια ευχάριστη εμπειρία. Συνήθως ο κόσμος μέσα από τα διάφορα βιντεάκια και τα challenges έρχεται σε επαφή με τραγούδια είτε παλιότερα που αναβιώνουν είτε καινούργια και χρησιμοποιώντας τα ξανά και ξανά τα κάνει, αυτό που λέμε, viral»

Είναι γεγονός πως υπάρχουν πια αρκετοί καλλιτέχνες που έγιναν “εν μία νυκτί” γνωστοί μέσω της εφαρμογής καθώς τα βίντεο τους συγκέντρωσαν εκατομμύρια προβολές και οι ήχοι τους χρησιμοποιήθηκαν από χιλιάδες χρήστες.

«Υπάρχουν καλλιτέχνες που έγιναν πολύ γρήγορα γνωστοί μέσα από το TikTok. Σίγουρα όμως αυτό δεν είναι αρκετό για να βασίσουν μια ολόκληρη καριέρα. Είναι πολλοί οι παράγοντες που συντελούν σε μία πετυχημένη πορεία στη μουσική βιομηχανία, οπότε μόνο ο χρόνος θα αποδείξει αν ένα TikTok μπορεί να φέρει την άνοιξη. Δεν χρειάζεται απαραίτητα ένας/μία μουσικός να έχει καλή φωνή. Αυτό που χρειάζεται είναι η αυθεντικότητα και αυτό που ανεβάζει ο εκάστοτε καλλιτέχνης να έχει αξία για τον κόσμο. Να είναι δηλαδή κάτι που θα «τραβήξει» τον θεατή -χρήστη να πατήσει like, να κάνει σχόλιο και να το μοιραστεί με τους φίλους του. Ο κόσμος απεχθάνεται τα στημένα και τα δήθεν. Δεν είναι λίγες οι περιπτώσεις καλλιτεχνών με μέτριων δυνατοτήτων φωνές να κάνουν θραύση στο TikTok εξαιτίας του δυνατού περιεχομένου που ανεβάζουν»

Όπως είναι λογικό οι εκατομμύρια προβολές που συγκεντρώνουν τα promo κομματιών πριν καν κυκλοφορήσουν αλλάζουν τον κόσμο της μουσικής βιομηχανίας. Το φορμάτ της πλατφόρμας και η δύναμη του virality της δημιουργούν νέες δυνατότητες και προσφέρουν ευκαιρίες σε νέους αλλά και σε ήδη καταρτισμένους καλλιτέχνες για να προωθήσουν την δουλειά τους.

«Πιστεύω ότι το TikTok έχει μπει για τα καλά στη ζωή μας και ειδικά στον κόσμο της μουσικής. Είναι αναπόσπαστο κομμάτι των προωθητικών ενεργειών για ένα καινούργιο κομμάτι και δεν είναι λίγες οι περιπτώσεις που οι καλλιτέχνες σκέφτονται τι θα ήταν αυτό που θα ήταν πιο δελεαστικό για το TikTok. Είμαι βέβαιος ότι υπάρχει πολύ μέλλον ακόμη καθώς η πλατφόρμα συνεχώς εξελίσσεται και κερδίζει όλο και περισσότερο έδαφος παγκοσμίως» καταλήγει ο κ. Δαλέζιος.

Σχετικά Αρθρα
Σχετικά Αρθρα