Ρεπορτάζ

Το νέο υβριδικό σπορ… θαύμα από την Peugeot

Το νέο 308 R Hybrid 500 ίππων από την Peugeot, που βασίζεται στην ευέλικτη πλατφόρμα EMP2, έρχεται να εξιτάρει τους λάτρεις της γρήγορης και ασφαλούς οδήγησης και ν’ αποδείξει πως τα υβριδικά δεν έχουν να ζηλέψουν τίποτα από τα κλασσικά βενζινοκίνητα αυτοκίνητα. Το 308 από τη στιγμή που λανσαρίστηκε έχει κερδίσει ήδη 280.000 οδηγούς παγκοσμίως, […]

Γιάννης Βήκας
το-νέο-υβριδικό-σπορ-θαύμα-από-την-peugeot-39102
Γιάννης Βήκας
308rhybrid_1504pc003_bd.jpg

Το νέο 308 R Hybrid 500 ίππων από την Peugeot, που βασίζεται στην ευέλικτη πλατφόρμα EMP2, έρχεται να εξιτάρει τους λάτρεις της γρήγορης και ασφαλούς οδήγησης και ν’ αποδείξει πως τα υβριδικά δεν έχουν να ζηλέψουν τίποτα από τα κλασσικά βενζινοκίνητα αυτοκίνητα. Το 308 από τη στιγμή που λανσαρίστηκε έχει κερδίσει ήδη 280.000 οδηγούς παγκοσμίως, επιβεβαιώνοντας γι’ ακόμη μια φορά την ηγετική παρουσία της Peugeot στη συγκεκριμένη κατηγορία.

Η εσωτερική διακόσμηση του νέου δυνατού χαρτιού της γαλλικής αυτοκινητοβιομηχανίας ξεχωρίζει και πάλι, καθώς υπάρχουν τέσσερα ανεξάρτητα μπάκετ καθίσματα για μεγαλύτερη απόλαυση της σπορ αίσθησης, ενώ εξωτερικά η έντονη αντίθεση μεταξύ μαύρου και μπλε – γαλάζιου σίγουρα κεντρίζει το ενδιαφέρον και τραβάει τα βλέμματα θαυμαστών και μη των τεσσάρων τροχών. Το μπλε – γαλάζιο δίνει έμφαση στην υβριδική τεχνολογία, καθώς και στα παραδοσιακά γαλλικά αγωνιστικά αυτοκίνητα, ενώ το μαύρο ματ δε χρειάζεται επεξήγηση. Είναι απαραίτητο στοιχείο κάθε ultra – sport μοντέλου, που «σέβεται τον εαυτό του».

Αποτελώντας μια τεράστια εμπορική επιτυχία, το 308 έχει ήδη διακριθεί με 24 βραβεία, συμπεριλαμβανομένου του “Car of the Year 2014”, ενώ το λανσάρισμα του 308 R Hybrid αλλά και του νέου 308s στην Κίνα, το καθιστούν το πιο σύγχρονο icon μοντέλο της μαμάς εταιρείας.

Εξωτερικά το αμάξωμα, όπως αναφέρουμε και πριν, τραβάει τα βλέμματα. Όμως πώς το καταφέρνει αυτό; Τα μεγαλύτερα –κατά 80 mm- μετατρόχια και οι τροχοί 19’’ με ελαστικά 235/35 δίνουν αέρα δυναμικότητας, με το διογκωμένο καπό, τις μεγάλες εισαγωγές αέρα στον προφυλακτήρα και τη μεγάλη γρίλια να υπερτονίζουν τη δύναμη που βρίσκεται κάτω από το καπό. Και μιλάμε για 500 άλογα. Η διακριτική αεροτομή που στολίζει το πίσω μέρος του αμαξώματος, ο ειδικής σχεδίασης προφυλακτήρας, καθώς και οι θυρίδες εξαερισμού, που βοηθάνε στην αποβολή θερμού αέρα από τις μπαταρίες, κάνουν τον καθένα να θαυμάζει τα χαρακτηριστικά του πολλά υποσχόμενου υβριδικού hatch.

Η μοναδικότητα του 308 R Hybird αποκαλύπτεται και με το ποιοτικά άρτιο και καλοσχεδιασμένο ταμπλό, τη γκρίζα οροφή, τα μπάκετ καθίσματα, επενδεδυμένα με άριστης ποιότητας δέρμα, αλλά και με τις λεπτομέρειες που κάνουν τη διαφορά και τις συναντά κανείς στον πίνακα οργάνων, στο σιρίτι του τιμονιού και την κεντρική κονσόλα, τα οποία τονίζονται με κόκκινο χρώμα. Το επιπλέον στοιχείο της υπόθεσης είναι πως για πρώτη φορά, το συγκεκριμένο μοντέλο «ντύνεται» με υλικά από άλλα πρωτότυπα μοντέλα, όπως το ύφασμα που καλύπτει το ταμπλό, το οποίο έχει παραχθεί με ψηφιακή πλεχτή τεχνική, η οποία βοηθά στη δημιουργία μεγάλων πολύπλοκων εξαρτημάτων που είναι απαλά στην αφή, δίχως να χρειάζεται να είναι αφρώδη. Η ψηφιακή αυτή επένδυση χρησιμοποιείται στα πάνελ των πορτών αλλά και σε άλλα σημεία του εσωτερικού.

Εργονομικά τώρα, το σπορ υβριδικό hatch δίνει τη δυνατότητα στον οδηγό να έχει υπό τον πλήρη έλεγχό του τον πανίσχυρο και σύγχρονο κινητήρα, με το κόμπακτ τιμόνι –ντυμένο με δέρμα- να εξασφαλίζει τον απόλυτο έλεγχο στις στροφές, ενώ οι διακόπτες αλλαγής των έξι σχέσεων (paddles) βρίσκονται σε σημείο που εξυπηρετεί τον οδηγό. Οι ευκολίες όμως δεν τελειώνουν εδώ, καθώς το head-up display παρέχει όλες τις χρήσιμες πληροφορίες χωρίς να αποσπάται το βλέμμα του οδηγού από το δρόμο, ενώ, τέλος, τα δύο μπουτόν στην κεντρική κονσόλα επιτρέπουν στον οδηγό να ελέγχει άμεσα την κατάσταση του σασί, με το πρώτο να ενεργοποιεί το πανίσχυρο σύστημα πρόωσης (κίνησης) και το δεύτερο να δίνει πρόσβαση στα τέσσερα προγράμματα κίνησης, τα οποία είναι τα παρακάτω:

– Το πρόγραμμα Hot Lap είναι το ισχυρότερο, με τις τρεις πηγές ισχύος να προσφέρουν το μέγιστο της ισχύος που φτάνει τους 500 ίππους και τα 730 Nm ροπής.

– Το πρόγραμμα Track προσφέρει 400 ίππους και 530 Nm, κυρίως από τον βενζινοκινητήρα και τον πίσω ηλεκτροκινητήρα. Ο εμπρός ηλεκτροκινητήρας χρησιμεύει σαν booster στην διάρκεια επιτάχυνσης.

– Το πρόγραμμα Road έχει σχεδιασθεί αποκλειστικά για χρήση στον δρόμο προσφέροντας 300hp και 400 Nm ροπής. Ο κινητήρας βενζίνης προσφέρει τα μέγιστα, ενώ ο πίσω ηλεκτροκινητήρας υποβοηθά στις επιταχύνσεις. Σε αυτό το πρόγραμμα ο εμπρός ηλεκτροκινητήρας δεν χρησιμοποιείται καθόλου.

– Το πρόγραμμα ZEV χρησιμοποιεί τον πίσω ηλεκτρικό κινητήρα για να ωθήσει το PEUGEOT 308R HYbrid. Στην κίνηση συμμετέχει και ο εμπρός ηλεκτροκινητήρας, ανάλογα με την πίεση που ασκεί ο οδηγός στο πεντάλ του γκαζιού.

Χάρη στην μετάδοση της κίνησης στους τέσσερις τροχούς, το κράτημα του Peugeot 308 R HYbrid είναι υποδειγματικό ενώ το σύστημα πέδησης διαθέτει μπροστινά τετραπίστονα αεριζόμενα δισκόφρενα 380 mm και πίσω 290 mm. Ανάλογα με τις συνθήκες κίνησης, στην επιβράδυνση του αυτοκινήτου συμβάλλουν και οι ηλεκτροκινητήρες, χάρη στην έξυπνη διαχείριση από την PEUGEOT Sport για μέγιστη ανάκτηση ενέργειας και επιπλέον προστασία για τα τακάκια από την φθορά. Εκτός από την ανάκτηση ενέργειας κατά την επιβράδυνση, η συστοιχία μπαταριών επαναφορτίζει είτε από τον μπροστινό ηλεκτροκινητήρα που λειτουργεί ως γεννήτρια, είτε από την ταχυφόρτιση σε μόλις 30 λεπτά της ώρας. Οι κινητήρες ξεχωρίζουν σε:

–  4-κύλινδρο 1.6L THP 270 S&S κινητήρα που έχει την υψηλότερη ειδική ισχύ – στο μέγεθος του – από κάθε άλλον που υπάρχει στον κόσμο

–  ηλεκτροκινητήρα 85 kW / 115 hp που συνεργάζεται με 6-τάχυτο κιβώτιο

–  ηλεκτροκινητήρα, στον πίσω άξονα, με τα παραπάνω χαρακτηριστικά

Τέλος, το θαυματουργό «εργαλείο» της Peugeot διαθέτει περιορισμένη ηλεκτρονικά τελική ταχύτητα στα 250 km/h, η διαδικασία του 0-100 km/h διαρκεί μόλις 4,0 δλ., ενώ τα πρώτα 1.000 μέτρα από στάση καλύπτονται σε μόλις 22,0 δλ. Όλα αυτά με την εκπομπή CO2 να βρίσκεται μόλις στα 70 g/km, ενώ η κατανομή βάρους είναι 60% στον εμπρός άξονα και 40% στον πίσω, γεγονός που εμφανίζει απίστευτη αναλογία κιλών ανά ίππο, μόλις 3,1 kg/hp.

Καλές βόλτες!

Σχετικά Αρθρα
Σχετικά Αρθρα