Σερβία δεν είναι μόνο το Βελιγράδι
Το 1ο Ελληνο – Σερβικό Φόρουμ Τουρισμού "Ελλάδα – Σερβία: 12 Μήνες Τουριστικός Προορισμός'' θα γίνει στη Θεσσαλονίκη.
“Σερβία δεν είναι μόνο το Βελιγράδι – Ελλάδα δεν είναι μόνο ήλιος και θάλασσα το καλοκαίρι”. Η αύξηση του τουριστικού ρεύματος από την Ελλάδα σε ενδιαφέροντες προορισμούς της Σερβίας που δεν είναι τόσο γνωστοί στους Έλληνες και η διατήρηση του κύματος τουριστών από τη Σερβία στην Ελλάδα, όλες τις εποχές του χρόνου, είναι ο στόχος του 1ου Ελληνο – Σερβικό Φόρουμ Τουρισμού “Ελλάδα – Σερβία: 12 Μήνες Τουριστικός Προορισμός” που θα διεξαχθεί στις 9 Νοεμβρίου στη Θεσσαλονίκη, στο πλαίσιο της έκθεσης Philoxenia 2018.
Το Φόρουμ, που διοργανώνουν το Ελληνο – Σερβικό Εμπορικό, Βιομηχανικό, Τουριστικό και Επαγγελματικό Επιμελητήριο Βόρειας Ελλάδος και το Επιμελητήριο Ελλάδας – Σερβίας, με την υποστήριξη της Δ.Ε.Θ. Helexpo και των υπουργείων Τουρισμού και Εσωτερικών, θα περιλαμβάνει τέσσερα πάνελ, στα οποία θα παρουσιαστούν περιοχές της Σερβίας και οι συμμετέχοντες σε B2B συναντήσεις θα έχουν τη δυνατότητα να διερευνήσουν τις δυνατότητες επιχειρηματικών συνεργασιών.
“Το Φόρουμ Τουρισμού διοργανώνεται επειδή διαπιστώσαμε ότι υπάρχει μία ανάγκη. Ενώ ένα εκατομμύριο Σέρβοι επισκέπτονται την Ελλάδα σε ετήσια βάση, πάνω από το 80% έρχεται μόνο τους καλοκαιρινούς μήνες. Από την άλλη, είναι πολύ χαμηλό το ποσοστό Ελλήνων τουριστών που επιλέγουν ως τουριστικό προορισμό τη Σερβία”, δήλωσε ο πρόεδρος του Ελληνο – Σερβικού Εμπορικού, Βιομηχανικού Τουριστικού και Επαγγελματικού Επιμελητηρίου Βόρειας Ελλάδος”, Κώστας Γεωργάκος, στη διάρκεια συνέντευξης τύπου. “Αποφασίσαμε να δημιουργήσουμε ένα φόρουμ, στο οποίο θα δίνουμε την ευκαιρία σε σερβικούς τουριστικούς οργανισμούς να παρουσιάσουν τη Σερβία, όχι μόνο το Βελιγράδι, αλλά και άλλους κοντινότερους και εξίσου όμορφους προορισμούς”, πρόσθεσε.
Από σερβικής πλευράς το ενδιαφέρον είναι αρκετά μεγάλο και μέχρι σήμερα έχουν δηλώσει ενδιαφέρον περισσότερες από 80 σερβικές επιχειρήσεις και για το φόρουμ και για τις συναντήσεις B2B. Επίσης, θα λάβουν μέρος φορείς και επιχειρήσεις από τη Σερβική Δημοκρατία της Βοσνίας. Από ελληνικής πλευράς ο αριθμός, σε συνεργασία με τη ΔΕΘ Helexpo είναι πάρα πολύ μεγάλος, πάνω από 200 επιχειρήσεις ενδιαφέρονται για τη Σερβία.
Παρουσιάζοντας στοιχεία είπε ότι παρατηρείται μία σταθερή άνοδος των αφίξεων Ελλήνων τουριστών. Το 2017, 67.395 Έλληνες τουρίστες επισκέφθηκαν τη Σερβία και οι συνολικές διανυκτερεύσεις επισκεπτών από την Ελλάδα ήταν 125.336 με μέσο όρο τη διαμονή δύο ημερών. Το 2018, καταγράφεται μέχρι τώρα αύξηση 2%, 43.480 Έλληνες επισκέφθηκαν τη Σερβία και οι διανυκτερεύσεις ανέρχονται σε 79.545.
“Η Σερβία είναι κοντά μας και είναι ένας προορισμός που έχει για τον Έλληνα αρκετές περιοχές να επισκεφθεί και να περάσει καλά”, είπε ο κ. Γεωργάκος, υπογραμμίζοντας ότι έως το τέλος του 2018 θα ολοκληρωθεί στο σερβικό τμήμα ο ευρωπαϊκός οδικός άξονας που συνδέει την Ουγγαρία με τη Θεσσαλονίκη.”Πλέον ο χρόνος μετάβασης με αυτοκίνητο από Θεσσαλονίκη στο Βελιγράδι θα είναι κάτω από έξι ώρες σε έναν δρόμο με ασφάλεια (απομένει μόνο ένα σημείο που είναι προβληματικό και δεν έχει δοθεί στην κυκλοφορία). Από τη Θεσσαλονίκη μέχρι τη Σερβία ο χρόνος διαδρομής οδικώς είναι μόλις 2,5 ώρες” τόνισε.
“Το φόρουμ αποτελεί μία καλή αρχή για να ξεκινήσουν να επισκέπτονται περισσότεροι Έλληνες τη Σερβία” σημείωσε ο πρόεδρος του Ελληνο – Σερβικού Εμπορικού, Βιομηχανικού, Τουριστικού και Επαγγελματικού Επιμελητηρίου Βόρειας Ελλάδος και πρόσθεσε: “από την άλλη θεωρούμε ότι οι Σέρβοι πρέπει να μάθουν ότι στην Ελλάδα δεν έρχεσαι μόνο για τη θάλασσα και τον ήλιο, ότι είναι πανέμορφη όλες τις εποχές του χρόνου”.
Ο κ. Γεωργάκος, αναφέρθηκε και στη στενή συνεργασία με τη διοίκηση της ΔΕΘ, η οποία – όπως είπε – αγκάλιασε την ιδέα του φόρουμ και ότι έχει ιδιαίτερη σημασία το γεγονός ότι το φόρουμ θα διεξαχθεί στις 9 Νοεμβρίου, την ημέρα των εγκαινίων της Philoxenia 2018.
“Δεν μπορούμε να δημιουργήσουμε διανυκτερεύσεις, όμως μπορούμε να προσφέρουμε μία εξαιρετική πλατφόρμα επιχειρηματικής συνεργασίας, ούτως ώστε πάνω σε αυτό να δημιουργηθούν διανυκτερεύσεις”, τόνισε ο διευθύνων σύμβουλος της ΔΕΘ – Helexpo, Κυριάκος Ποζρικίδης, υπογραμμίζοντας ότι εκτός από το φόρουμ, στο οποίο θα γίνει παρουσίαση εναλλακτικών προτάσεων και διαφορετικών προορισμών, οι Σέρβοι επιχειρηματίες θα έχουν τη δυνατότητα, στις 10 Νοεμβρίου στον ημιώροφο του περίπτερου 15 της ΔΕΘ, να συναντώνται με Έλληνες εκθέτες προκειμένου να εξετάσουν τρόπους συνεργασίας.
“Στόχος είναι να αυξηθούν οι επισκέψεις και από τις δύο πλευρές. Η Σερβία, εκτός από το Βελιγράδι, έχει ομορφιές, μυστικούς προορισμούς που βρίσκονται σε κοντινή απόσταση και μπορούμε να τους ανακαλύψουμε με μικρό κόστος”, ανέφερε ο κ. Ποζρικίδης, σημειώνοντας ότι και οι Σέρβοι, για να επιτευχθεί αμφίπλευρη αύξηση στο τουριστικό ισοζύγιο, πρέπει να έρχονται στην Ελλάδα και τους χειμερινούς μήνες.
Η πρόξενος της Σερβίας στη Θεσσαλονίκη, Ντράγκανα Γκλίσιτς, τόνισε ότι οι σχέσεις των δύο χωρών βασίζονται όχι μόνο στην αμοιβαία φιλία, αλλά και στην ιστορική, θρησκευτική και πολιτιστική εγγύτητα που υπάρχει ανάμεσα στον σερβικό και ελληνικό λαό. “Κοινή επιθυμία είναι αυτή την εγγύτητα να την εμβαθύνουμε, να την κάνουμε ακόμη πιο ισχυρή και να λάβει καινούριο περιεχόμενο, γι αυτό υποστηρίζουμε κάθε συνάντηση, στην οποία γίνεται ανταλλαγή εμπειριών, εδραίωση νέων γνωριμιών και προωθούνται συνεργασίας στον οικονομικό τομέα”, ανέφερε η κ. Γκλίσιτς.
Πηγή: ΑΠΕ