Σοβαρή καταγγελία για συνωστισμό στο Άγιο Όρος
Η λογική, η ισορροπία, το μέτρο είναι όχι μόνο δυσεύρετα αλλά φαίνεται να χάνονται.
Μια σοβαρή καταγγελία φέρνει στο φως με ανάρτηση του ο π.Γεώργιος Οικονόμου, ένας φωτισμένος ιεράρχης. Ο π. Γεώργιος Οικονόμου είναι Δρ. Θεολογίας – Καθηγητής Μ.Ε. Εφημέριος Ι.Ν. Αγ.Κωνσταντίνου & Ελένης, Ι.Μ.Νεαπόλεως & Σταυρουπόλεως και αναφέρεται σε συνωστισμό σε Σκήτη του Αγίου Όρους:
”Με ρώτησε κάποιος – κρατώντας μάλλον επιδεικτικά τη μάσκα στο χέρι – “τί κάνουμε με αυτά στην εκκλησία”; Του απάντησα ότι ακολουθούμε τις οδηγίες της πολιτείας, όπως τις λάβαμε διά της Ιεράς Συνόδου, δηλαδή φοράμε κανονικά μάσκα μέσα στην εκκλησία. Μου απάντησε ότι μόλις επέστρεψε από μία Σκήτη του Αγίου Όρους, όπου βρίσκονταν για την πανήγυρη 270 άτομα και δεν φορούσε κανείς. Βασικά, φορούσαν λίγοι αλλά αναγκάστηκαν να τις βγάλουν ύστερα από την δημόσια επίπληξη γέροντος “τι είστε εσείς, καραγκιόζηδες; Αν θέλετε να φοράτε μάσκα, έξω από εδώ”.
Με αφορμή το γεγονός αυτό, όπως μου το μετέφεραν, διαπιστώνω για ακόμα μία φορά ότι ο διχασμός αναδεικνύεται σε εθνικό σπορ. Έχουμε τους ψευδο-ομολογητές, που θεωρούν μαρτύριο το να μην φορούν τη μάσκα και προδότες της πίστης όσους φορούν. Διατυπώνουν πιασάρικα θεολογικά τσιτάτα περί ελευθερίας του προσώπου, όταν την ίδια στιγμή αμφισβητούν ανένοχα τον Πατριάρχη, τον Αρχιεπίσκοπο, την Ιερά Σύνοδο, τον επίσκοπό τους. Έχουμε επίσης τους αγραμμάτους, που ξέρουν πολύ καλύτερα από τους ειδικούς, που θεωρούν ψέματα και συνωμοσίες όλα αυτά, σαφώς συνδεδεμένα με τον Αντίχριστο και το 666.
Η λογική, η ισορροπία, το μέτρο είναι όχι μόνο δυσεύρετα αλλά φαίνεται να χάνονται.
Η ευκαιρία που μας δόθηκε να μπει κάποια τάξη στη λατρεία χάνεται για ακόμα μία φορά. Όποιος μάλιστα αναφέρεται σε τήρηση μέτρων, όπως η αυτονόητη απόσταση, ιδιαίτερα κατά την προσέλευση στη Θεία Κοινωνία και τη διανομή του αντιδώρου, θεωρείται εύκολα ως προδότης, άπιστος, δειλός.
Την ίδια στιγμή αδιαφορούμε για τον αδελφό μας, αν ανήκει σε ευπαθείς ομάδες και εκτίθεται σε κίνδυνο, αν η συνείδησή του είναι αδύναμη, αν τον σκανδαλίζει η συμπεριφορά μας.
Πόσο δύσκολο θα ήταν όλες οι ενορίες και όλα τα μοναστήρια να λέγαμε “να είναι ευλογημένο”! Να κάναμε με αγάπη και χαρά υπακοή στις συνοδικές οδηγίες. Στο κάτω κάτω όλα αυτά τα δυσάρεστα μέτρα λαμβάνονται για την προστασία της δημόσιας υγείας, δηλαδή ημών των ιδίων, των οικογενειών μας, των φίλων, καθενός ανθρώπου.
Ωστόσο, δεν τρέφω αυταπάτες. Ο μοναδικός τρόπος να συνειδητοποιήσουμε την κατάσταση είναι σκληρός και οδυνηρός. Αν – Θεός φυλάξοι – αρχίσουμε να θρηνούμε αγαπημένα πρόσωπα, γονείς, αδέλφια, παιδιά, φίλους, γείτονες, δασκάλους, ιερείς, μόνο τότε θα αφυπνιστούμε. Μα θα είναι ήδη πολύ αργά.
Ας αναλάβουμε την προσωπική και κοινωνική ευθύνη, που μας αναλογεί, όχι γιατί μας το επιβάλλουν αλλά επειδή ακριβώς αγωνιζόμαστε να τηρούμε την θεία εντολή της προς τον πλησίον αγάπης.
Υστερόγραφη σημείωση και οφειλόμενη αναγνώριση: η εκκλησία από την πρώτη στιγμή τήρησε τα μέτρα σε γενικές γραμμές με πολύ καλύτερο τρόπο από οποιονδήποτε άλλο. Διέψευσε με τον πιο κατηγορηματικό τρόπο τους εμμονικούς εμπαθείς ιδεολόγους, που προσπάθησαν να την στοχοποιήσουν ως κίνδυνο για τη δημόσια υγεία, ενώ επίσης κοινώνησαν πάλιν και πολλάκις εκατοντάδες χιλιάδες πιστοί χωρίς να μεταδοθεί ο ιός. Δόξα τω Θεώ.”