Ελλάδα

Στα «τυφλά» η επανεκκίνηση του προαστιακού – Δίνει εξηγήσεις ο Καραμανλής

Ανεβαίνει το πολιτικό θερμόμετρο στη Βουλή: Καραμανλής, Σπίρτζης και Χρυσοχοϊδης στη Θεσμών και Διαφάνειας - Τι θα πουν

Parallaxi
στα-τυφλά-η-επανεκκίνηση-του-προαστ-986380
Parallaxi

Ο Προαστιακός είναι έτοιμος να επανεκκινήσει την Τετάρτη, όμως δεκάδες αμαξοστοιχίες του ετοιμάζονται να μπουν ξανά στις ράγες ενώ θα κινούνται μέσα από τον αστικό ιστό της Αθήνας σχεδόν στα… τυφλά, καθώς μεγάλο τμήμα της διαδρομής από Πειραιά μέχρι και Αγίους Αναργύρους δεν είναι τηλεδιοικούμενη.

Το σύστημα της τηλεδιοίκησης στον προαστιακό από τον Πειραιά μέχρι και τους Αγίους Αναργύρους δεν λειτουργεί ακόμα.

Το OPEN και ο δημοσιογράφος Γιάννης Ζιάκας βρέθηκαν στον σταθμό του Ρουφ από τον οποίο περνάνε τόσο αμαξοστοιχίες του προαστιακού όσο και intercity επιβατικές -αλλά και εμπορευματικές. Μάλιστα, όπως φαίνεται κανένα από τα τρία φανάρια στον σταθμό δεν λειτουργεί.

Κοντά στον σταθμό Λεύκα του Προαστιακού στον Πειραιά, πρόσφατα, η μπάρα της διάβασης κόπηκε. Αντί όμως να αντικατασταθεί, κολλήθηκε… Ακόμα και αυτό, σύμφωνα με τους κατοίκους, έγινε μετά από αρκετές ημέρες. Και οι φθορές δεν σταματούν εκεί.

Στον Πειραιά υπάρχει ένα κλειδί, στην κορυφή του οποίου υπάρχει ένας κλωβός -ο οποίος υποτίθεται πως είναι φωτιζόμενος και δείχνει και την κατεύθυνση των γραμμών στα διερχόμενα τρένα. Όπως φαίνεται από το βίντεο του OPEN που βρέθηκε στο σημείο, έχει λεηλατηθεί. Το πορτάκι του έχει σπάσει, ενώ στο ντουί -στο οποίο υποτίθεται πως υπήρχε η λάμπα- αυτή τη στιγμή δεν υπάρχει τίποτα…

Τα προβλήματα, όμως, επεκτείνονται και εκτός Αττικής. Στο Πήλιο, στη διαδρομή Άνω Λεχώνια – Μηλιές, τα όσα καταγγέλλει ο πρώην σταθμάρχης του Βόλου σοκάρουν:

«Δεν υπάρχει ραδιοτηλεφωνική κάλυψη της αμαξοστοιχίας με τον σταθμό. Όπου πιάνει το κινητό τηλέφωνο του καθενός. Πρέπει, λοιπόν, για να επικοινωνήσει η Αθήνα, ο ρυθμιστής κυκλοφορίας ή ο οποιοσδήποτε, να μάθει ποιος είναι ο μηχανοδηγός και να τον πάρει τηλέφωνο αν πιάνει το κινητό του, αν οτιδήποτε συμβεί», είπε μιλώντας στον ΣΚΑΪ 100,3.

Και στην Πάτρα, ο προαστιακός θα λειτουργήσει ξανά εν μέσω σοβαρών καταγγελιών από σιδηροδρομικούς.

«Δεν έχει γίνει καμία ουσιαστική ανάταξη της γραμμής από το 1959 που μπήκαν αυτά τα σίδερα όταν αλλάξαμε από τον ατμό και πήγαμε στο πετρέλαιο», καταγγέλλει ο Σταύρος Πήλιος, γραμματέας Σιδηροδρομικών Πελοποννήσου.

Στην Πάτρα οι ισόπεδες διαβάσεις του τρένου είναι όλες αυτόματες εκτός από αυτή που βρίσκεται μπροστά από την εκκλησία του Αγίου Ανδρέα όπου είναι χειροκίνητη και υπάρχει άνθρωπος 24 ώρες το 24ωρο, σύμφωνα με το ρεπορτάζ του Νίκου Γιαπρακά για το OPEN.

Τέλος, σημειώνεται πως η επαναλειτουργία του προαστιακού σιδηρόδρομου, σύμφωνα με τις μέχρι τώρα ανακοινώσεις, θα γίνει με μείωση της ταχύτητας στα 80 ή 100 χιλιόμετρα στα σημεία χωρίς σηματοδότηση, με δύο μηχανοδηγούς καθώς και με έναν συνοδό σε κάθε αμαξοστοιχία.

Ανεβαίνει το πολιτικό θερμόμετρο στη Βουλή: Καραμανλής, Σπίρτζης και Χρυσοχοϊδης στη Θεσμών και Διαφάνειας – Τι θα πουν

Στο κόκκινο αναμένεται να βρεθεί το πολιτικό θερμόμετρο σήμερα στη Βουλή, καθώς στην Επιτροπή Θεσμών και Διαφάνειας θα βρεθεί ο Κώστας Ax. Καραμανλής αλλά και οι πρώην Υπουργοί Υποδομών, Χρήστος Σπίρτζης και Μιχάλης Χρυσοχοϊδης. Το ενδιαφέρον προφανώς στρέφεται στον πρώην γαλάζιο υπουργό, ο οποίος μετά την παραίτησή του ουσιαστικά δεν έχει μιλήσει (πλην μιας… διαρροής στα «Νέα»).

Ο Κώστας Καραμανλής αναμένεται να απαντήσει στις ερωτήσεις των βουλευτών σε ό,τι αφορά την κατάσταση του σιδηροδρομικού δικτύου, αναλαμβάνοντας το μερίδιο της ευθύνης που του αναλογεί, ωστόσο, όπως πρόκειται να πει, η κατάσταση δεν χειροτέρεψε επί δικής του θητείας, ακριβώς το αντίθετο. Επίσης, αναμένεται να παρουσιάσει στοιχεία και ντοκουμέντα για τις συμβάσεις των έργων στον σιδηρόδρομο, προκειμένου να αναδείξει τι έκανε ο ίδιος ως υπ. Μεταφορών και τι δεν έγινε τα προηγούμενα χρόνια.

Τι θα πει ο Σπίρτζης

Σε ό,τι αφορά τον Χρήστο Σπίρτζη αναμένεται να επιμείνει στο ότι η ΝΔ «διέλυσε τις δικλίδες ασφαλείας που υπήρχαν και λειτουργούσαν, ώστε να υπάρχει η στοιχειώδης ασφάλεια στο σιδηροδρομικό δίκτυο και οι οποίες θα είχαν αποτρέψει την τραγωδία αν λειτουργούσαν έως σήμερα».

Θα απαντήσει, ακόμα, για τις συμβάσεις που υλοποιήθηκαν επί θητείας του καθώς και για όσες δεν προχώρησαν και τους λόγους για τους οποίους δεν έγιναν. Σε κάθε περίπτωση, η σημερινή συνεδρίαση αναμένεται με ιδιαίτερο ενδιαφέρον, αφού 3 πρώην Υπουργοί και κυρίως ο κ. Καραμανλής θα βρεθούν ενώπιον των μελών της Θεσμών και Διαφάνειας.

Στο μεταξύ, σε σημαντικές αλλαγές των μελών της Επιτροπής Θεσμών και Διαφάνειας προχώρησαν οι κοινοβουλευτικές ομάδες των κομμάτων εν όψει της αυριανής συνεδρίασης της Επιτροπής όπου έχουν κληθεί οι κκ Καραμανλής, Σπίρτζης, Γεραπετρίτης και Χρυσοχοϊδης.

Συγκεκριμένα, σύμφωνα με πληροφορίες, αντικαταστάθηκε ο πρόσφατα επανακάμψας στα ψηφοδέλτια του ΣΥΡΙΖΑ, Παύλος Πολάκης από τον αρμόδιο τομεάρχη Νίκο Παππά ενώ μέλος της Επιτροπής θα είναι και ο Γιάννης Ραγκούσης, τομεάρχης Διαφάνειας του ΣΥΡΙΖΑ, ο οποίος αντικατέστησε τον Θ. Ξανόπουλο. Τέλος, ο Χ. Γιαννούλης πήρε τη θέση του Σπ. Λάππα. Την ίδια ώρα, από πλευράς ΝΔ επιλέχθηκε να αντικατασταθεί ο Κωνσταντίνος Τζαβάρας (που πολλές φορές έχει διαφωνήσει με τη στρατηγική της ΝΔ) από τον Δημήτρη Καιρίδη, ο οποίος θα είναι και ο εισηγητής στην αυριανή συνεδρίαση.

ΠΗΓΗ: ethnos.gr

Σχετικά Αρθρα
Σχετικά Αρθρα