Στη Μόσχα οι ταξιτζήδες κάνουν μεταφορές λόγω αναδουλειάς
Αυτή τη στιγμή γίνονται μια-δύο κούρσες την ημέρα. Οι διεθνείς πτήσεις έχουν σταματήσει, όλοι όσοι δουλεύουν στην εταιρεία βρίσκονται στην ‘απομόνωση’.
Οι εταιρείες ταξί στη Μόσχα μπορεί να έχουν πληγεί σημαντικά, καθώς έχει μειωθεί η ζήτηση λόγω κορονοϊού, αλλά δεν παύουν να είναι ευρηματικές και να προσαρμόζονται στις νέες συνθήκες, ενώ σε πιo δύσκολη θέση βρίσκονται οι μικρές εταιρείες ταξί. Πράγματι η ζήτηση σε ταξί που μεταφέρουν πελάτες όπως σε κάθε χώρα έχει πέσει δραματικά και στη Ρωσία, την πρώτη εργάσιμη εβδομάδα του μήνα, από 30 Μαρτίου έως 3 Απριλίου.
Όπως δείχνουν τα στοιχεία των εταιρειών Gett και Citimobil, η ζήτηση έχει μειωθεί κατά 20-40%. Το πρακτορείο TASS στην έρευνα που έκανε διαπίστωσε ότι η κρίση που υπέστησαν πολλοί κλάδοι της οικονομίας ανάγκασε τις εταιρείες ταξί και τους ιδιοκτήτες ταξί να προσαρμόσουν την δουλειά τους στις νέες συνθήκες και να μεταφέρουν αντί επιβάτες, εμπορεύματα και τρόφιμα, δηλαδή τις παραγγελίες που κάνουν οι πελάτες εμπορικών καταστημάτων και τροφίμων.
Η εταιρεία «Yandex.Taxi» ανέφερε στο ρωσικό πρακτορείο ότι η μείωση της ζήτησης ήταν αναμενόμενη, αφού ο κόσμος κάθεται σπίτι του και έχει περιορίσει τις μετακινήσεις του στη πόλη. Σήμερα κάποιοι οδηγοί έχουν προσαρμοσθεί στις νέες αυτές συνθήκες και εξυπηρετούν εταιρείες και πελάτες μεταφέροντας τρόφιμα και διάφορα είδη προϊόντων. Η ίδια η εταιρεία έχει υπογράψει συμφωνία με αλυσίδες μεγάλων εμπορικών καταστημάτων, όπως το Leroy Merlin, ώστε να μεταφέρουν τις παραγγελίες των πελατών τους. Εκτός των άλλων η εταιρεία «Yandex.Taxi» αναλαμβάνει την μεταφορά δεμάτων έως 10 κιλά.
Η προσαρμογή αυτή στις νέες συνθήκες των εταιρειών ταξί, γίνεται δεκτή με ικανοποίηση από πολλούς πελάτες. Η Νατάλια Αμπιάσοβα, η οποία παρασκευάζει τούρτες κατά παραγγελία, είναι ευχαριστημένη από τις νέες αυτές υπηρεσίες γιατί μπορεί να στέλνει τις τούρτες στους πελάτες της. «Όλες οι αποστολές γίνονται ανέπαφα καθώς οι παραγγελίες είναι προπληρωμένες. Ο οδηγός παίρνει τηλέφωνο και αφήνει την τούρτα έξω από την πόρτα και αυτός είναι ένας τρόπος ασφαλής σε συνθήκες πανδημίας» λέει Αμπιάσοβα.
Ωστόσο, αν μια μερίδα πολιτών χρησιμοποιεί αυτές τις υπηρεσίες και είναι ικανοποιημένη, οι άνθρωποι που εκπροσωπούν τον κλάδο, βλέπουν τα πράγματα διαφορετικά. Η Νατάλια Λοζίνσκαγια , εκτελεστική διευθύντρια του «Εθνικού συμβουλίου οδηγών ταξί» λέει ότι η μεταφορά εμπορευμάτων με τη χρήση ταξί δεν μπορεί φυσικά να αναπληρώσει τα εισοδήματα των οδηγών ταξί που έχουν ήδη πληγεί, ούτε φυσικά την μείωση της ζήτησης σε ταξί.
Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις της σε μερικές περιοχές της χώρας η ζήτηση σε ταξί έχει μειωθεί κατά 80%. Αυτός σχετίζεται με το ότι σε μερικές περιοχές έχουν μπει περιορισμοί στην κυκλοφορία των αυτοκινήτων και τα ταξί χρειάζονται ειδική άδεια, που είναι μια χρονοβόρα διαδικασία, ενώ επιπλέον δεν επαρκούν οι μάσκες που απαιτείται να φορούν οι οδηγοί ταξί, με αποτέλεσμα πολλοί οδηγοί να μην μπορούν να πάρουν την ειδική αυτή άδεια Η ίδια λέει, ότι για τα ταξί πρέπει να δίνονται περισσότερες άδειες, επισημαίνοντας παράλληλα ότι σε κάθε περιοχή υπάρχει μητρώο στο οποίο καταγράφονται οι ειδικές άδειες κυκλοφορίας που δίνονται στα ταξί σε αυτές τις συνθήκες.
Όλοι όμως όσοι απασχολούνται στο κλάδο αυτό, όπως και η πρόεδρος του συμβουλίου που είναι αρμόδιο για την εξέλιξη του επαγγέλματος του οδηγού ταξί, Ιρίνα Ζαρίποβα, εκτιμά ότι η αναγκαστική αυτή αλλαγή δραστηριότητας των οδηγών ταξί θα τους βοηθήσει ελάχιστα από οικονομικής απόψεως στην παρούσα κατάσταση.
Επιφυλακτικοί πολύ είναι και οι ιδιοκτήτες μικρών εταιρειών ταξί, που λένε ότι οι μακροχρόνιοι περιορισμοί, θα δημιουργήσουν δυσκολίες στη λειτουργία των ίδιων τους των επιχειρήσεων. Ο Βιτάλι Ράτνικοφ, ο οποίος έχει 12 ταξί στην εταιρεία του στη Μόσχα, δηλώνει ότι αν η κατάσταση αυτή συνεχιστεί θα αναγκαστεί να κλείσει την επιχείρηση του, καθώς μπορεί να πληρώσει στους οδηγούς μόνο τον μισθό του Μαρτίου, ενώ στην συνέχεια θα πράξει ανάλογα με το πως θα εξελιχθεί η κατάσταση.
«Αυτή τη στιγμή γίνονται μια-δύο κούρσες την ημέρα. Οι διεθνείς πτήσεις έχουν σταματήσει, όλοι όσοι δουλεύουν στην εταιρεία βρίσκονται στην ‘απομόνωση’. Το Απρίλιο βλέπω να καθόμαστε», δηλώνει ο Ράτνικοκ αμφιβάλλοντας αν θα έχει τότε την δύναμη να αντέξει σ αυτή την κατάσταση.