Στον «πάγο» οι πληρωμές πελατών – επιχειρήσεων
Προβλήματα στις σχέσεις πελατών- προμηθευτών εξαιτίας της πανδημίας.
Προβλήματα έχουν δημιουργηθεί στις σχέσεις πελατών-προμηθευτών εξαιτίας της πανδημίας μιας και η μείωση της ζήτησης και των εσόδων για πολλές επιχειρήσεις οδηγεί σε καθυστερήσεις στις πληρωμές.
Σύμφωνα με στοιχεία της εταιρείας ασφάλισης πιστώσεων Atradius, για τα οποία κάνει λόγο η εφημερίδα “Kαθημερινή”, οι πληρωμές σε καθυστέρηση αγγίζουν πλέον το 48% της συνολικής αξίας των πωλήσεων μεταξύ επιχειρήσεων, από 28% το 2019.
Πρόκειται, ουσιαστικά για μια αύξηση κατά 71% σε ετήσια βάση, η οποία υποδεικνύει το πόσο προβληματική είναι η κατάσταση.
Περίπου 50% των επιχειρήσεων που πήραν μέρος στην έρευνα της Atradius είπαν ότι έχουν πελάτες με τιμολόγια σε καθυστέρηση, με την καθυστέρηση αυτή να είναι μάλιστα μεγαλύτερη κατά 26 ημέρες (κατά μέσον όρο) σε σύγκριση με το 2019.
Σημειώνεται ότι, ένα σημαντικό μέρος των οφειλών επιχειρήσεων προς επιχειρήσεις δεν αποπληρώνεται ποτέ. Ειδικότερα, το 6% της αξίας των εισπρακτέων διαγράφηκε οριστικά μετά την εκδήλωση της πανδημίας.
Ο μέσος όρος πληρωμών ανέρχεται στις 50 ημέρες, με το 52% των συμμετεχόντων να δηλώνει ότι αύξησε τον συμβατικό χρόνο πληρωμής κατά 30 ημέρες μετά την πανδημία.
Ο φόβος για επικείμενες επιπτώσεις από τις καθυστερήσεις πληρωμών αποτυπώνεται στα εξής στοιχεία: 55% των επιχειρήσεων δήλωσαν ότι η συσσώρευση οφειλών από τους πελάτες τους προκαλεί σε αυτές δυσκολία στις ταμειακές ροές ώστε οδηγούνται σε δράσεις μείωσης του κόστους. Αυτές περιλαμβάνουν κυρίως την καθυστέρηση πληρωμών προς τους δικούς τους προμηθευτές (49% των επιχειρήσεων) και «πάγωμα» νέων προσλήψεων (44% των επιχειρήσεων).
Πηγή: H Καθημερινή
ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ