Τα τουριστικά “όπλα” της Κ. Μακεδονίας για το 2023
Οι προτεραιότητες που βάζει η Περιφέρεια για την προβολή της στο εξωτερικό και η ρουμανική αγορά που έκανε φέτος την έκπληξη.
Η συμμετοχή σε τουριστικές εκθέσεις στο εξωτερικό, η αύξηση της αγοράς του κλάδου της κρουαζιέρας και η προσέλκυση νέων οπτικοακουστικών παραγωγών συγκαταλέγονται ανάμεσα στις βασικές προτεραιότητες της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας για την τουριστική προβολή της περιοχής το 2023. Σύμφωνα με τον αντιπεριφερειάρχη Τουρισμού, Αλέξανδρο Θάνο, τα δεδομένα στον κλάδο του τουρισμού φαίνεται να διαμορφώνονται ήδη θετικά, μετά από την πανδημία και τις εξελίξεις στην Ουκρανία.
Ειδικότερα, παρουσιάζοντας στο Περιφερειακό Συμβούλιο το σχέδιο δράσεων τουριστικής προβολής της Περιφέρειας για το 2023, ο κ. Θάνος επισήμανε ότι αυτή τη στιγμή, τα δεδομένα από την αγορά δείχνουν ότι το κόστος που άφησαν πίσω τους η πανδημία και οι εξελίξεις στην Ουκρανία έχει υπερκεραστεί και τόνισε: «είχαμε απώλειες 1 εκατομμύριο επιβάτες εξαιτίας του πολέμου στην Ουκρανία, κυρίως από την Ρωσική και την Ουκρανική αγορά, ενώ στο πρώτο εννεάμηνο του 2022 σημειώθηκε πτώση κατά 40% στον οδικό τουρισμό σε εθνικό επίπεδο». Ωστόσο υπογράμμισε ότι έχουμε καλύψει και το κενό που δημιούργησε ο πόλεμος σε σχέση με το 2019 και είμαστε σε πολύ καλό επίπεδο σε ό,τι αφορά τον εισερχόμενο τουρισμό από τον οδικό άξονα σε σχέση με την υπόλοιπη χώρα.
Μεταξύ άλλων, σημείωσε ότι η ρουμανική αγορά έκανε φέτος την έκπληξη αυξάνοντας την εισροή των τουριστών και τα μεγέθη των δαπανών ανά άτομο και κάλυψε και ένα κομμάτι της ρωσικής οικονομίας που απασχολούσε τους επαγγελματίες της Κεντρικής Μακεδονίας. Παράλληλα από το Βελιγράδι ήρθαν στην Ελλάδα ένα εκατομμύριο τουρίστες και αναμένονται ακόμη περισσότεροι την επόμενη χρονιά. Αύξηση 20% καταγράφηκε ακόμη στις αφίξεις τουριστών από την Ιταλία, κυρίως με τη μορφή του τουρισμού city break, ενώ αύξηση 30% σημειώθηκε στην εισροή τουριστών από τη Γαλλία και τη Βρετανία.
Σχεδιασμός για συμμετοχή της Περιφέρειας σε 29 εκθέσεις
Σε ό,τι αφορά τη συμμετοχή της Περιφέρειας σε εκθέσεις, ο προγραμματισμός αφορά 29 διοργανώσεις, γενικού και ειδικού – θεματικού τουρισμού, μεταξύ άλλων, στη Μαδρίτη, το Ελσίνκι, το Δουβλίνο και τις Βρυξέλλες αλλά και στο Τελ Αβίβ, τη Βουδαπέστη και το σκανδιναβικό Χέρνινγκ, το Βερολίνο, τη Φρανκφούρτη, το Παρίσι, τη Βιέννη, τη Νάπολη κλπ. Στο πλαίσιο αυτό αναμένεται ακόμη μεγαλύτερη άνοδος από τη βρετανική αγορά ενώ επιχειρείται ένα πολύ μεγάλο άνοιγμα σε χώρες της Βαλτικής και της Σκανδιναβίας. «Είμαστε μια περιοχή που την αναζητούν οι επαγγελματίες από τις χώρες αυτές ως έναν ανερχόμενο προορισμό» δήλωσε χαρακτηριστικά ο κ. Θάνος.
Αναμένεται διπλασιασμός των οικονομικών μεγεθών στην κρουαζιέρα
Μιλώντας για την αγορά της κρουαζιέρας, ο αντιπεριφερειάρχης σημείωσε ότι η προσπάθεια γίνεται σε συνεργασία με τον ΟΛΘ και πρόσθεσε: «έχουμε ένα πολύ σημαντικό πρόγραμμα και η αγορά της κρουαζιέρας θα μας απασχολήσει. Βρισκόμαστε σε μια καμπή αυτής της αγοράς παγκοσμίως, ψάχνουμε νέους προορισμούς. Υπολογίζουμε ότι στην ερχόμενη πενταετία θα έχουμε διπλασιάσει και τριπλασιάσει τα οικονομικά μας μεγέθη όσον αφορά την προσέλκυση ξένων κρουαζιεροπλοίων στην περιοχή μας». Γνωστοποίησε, ακόμη, ότι έχει δρομολογηθεί η διοργάνωση, για πρώτη φορά, στα τέλη Απριλίου στη Θεσσαλονίκη, του Poseidonia Forum, του μεγαλύτερου συνεδρίου κρουαζιέρας που γίνεται στην Ελλάδα.
Έσοδα αλλά και τουρισμό φέρνουν οι οπτικοακουστικές παραγωγές
Στο κομμάτι των οπτικοακουστικών παραγωγών, ο κ. Θάνος τόνισε ότι το film office της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας, έχει να επιδείξει ένα εξαιρετικό έργο τον τελευταίο 1,5 χρόνο, γεγονός που συμβάλλει στην προσέλκυση ξένων παραγωγών, με προστιθέμενη αξία όσον αφορά τα έσοδα και τον τουρισμό. «Το film office έχει καταφέρει να προσελκύσει ξένες και ελληνικές παραγωγές αφήνοντας προστιθέμενη αξία 88 εκ. ευρώ στην Περιφέρεια της Κεντρικής Μακεδονίας και όσον αφορά τον τουρισμό, 15.000 διανυκτερεύσεις ανά ταινία» είπε και τόνισε ότι στο πλαίσιο αυτό διοργανώνεται για το 2023 η παρουσία του film office σε διεθνή φεστιβάλ, υπό το εθνικό περίπτερο του Ελληνικού Κέντρου Κινηματογράφου και του ΕΚΟΜΕ, στο Βερολίνο, τις Κάννες, τη Βενετία και το Λονδίνο.
Μάρκετινγκ, γαστρονομία και ψηφιακά εργαλεία
Μιλώντας, τέλος για την υποστήριξη μάρκετινγκ σε αεροπορικές εταιρείες ο κ. Θάνος αναφέρθηκε σε ένα πρόγραμμα που σε συνεργασία με τη Fraport στοχεύει να στηρίξει συγκεκριμένες αεροπορικές αερογραμμές, προβάλλοντας τον προορισμό μέσα από τα κανάλια των αεροπορικών εταιρειών. «Στρατηγικός στόχος είναι σίγουρα ως το 2024 να υπάρχει και η πρώτη υπερατλαντική πτήση από τις ΗΠΑ. Είναι ένας στόχος εφικτός, έχουν ωριμάσει και οι συνομιλίες. Ενδεχομένως σύντομα να έχουμε και τυπικά ανακοινώσεις γι αυτό το ζήτημα» είπε.
Στους στόχους της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας για τον τουρισμό το 2023 περιλαμβάνονται ακόμη η προώθηση του γαστρονομικού τουρισμού και της Μακεδονικής κουζίνας, η ενδυνάμωση του τομέα του τουρισμού υγείας και ευεξίας με σημείο αιχμής τις ιαματικές πηγές και το ανθρώπινο δυναμικό στον τομέα της ιατρικής και η δημιουργία ενός ετήσιου προγράμματος για την προβολή, με συνεκτικό τρόπο, του προορισμού στις αγορές στόχους ακολουθώντας τα ψηφιακά εργαλεία.
Πηγή: ΑΠΕ