Τέλος τα Ιταλικά από το Λύκειο. Και με τα παιδιά που τα μάθαιναν 3 χρόνια στο Γυμνάσιο τι θα γίνει;
Ένα επιπλέον άγχος
Η αγάπη των Ελλήνων για τις ξένες γλώσσες έχει πιστοποιηθεί εδώ και χρόνια στο εκπαιδευτικό σύστημα της χώρας με την εκμάθηση ξένων γλωσσών κυρίως κατά τη διάρκεια του Γυμνασίου και του Λυκείου. Στο Γυμνάσιο τα Αγγλικά είναι υποχρεωτικά, ενώ μαθητές και γονείς καλούνται να επιλέξουν μια δεύτερη ξένη γλώσσα μεταξύ των Γαλλικών, των Γερμανικών και, όπου υπάρχει καθηγητής, των Ιταλικών. Και στο κομμάτι των Ιταλικών υπάρχει πλέον θέμα.
Πανελλαδικά υπάρχουν περίπου 35 καθηγητές Ιταλικών στην δευτεροβάθμια εκπαίδευση οι οποίοι καλύπτουν τις ανάγκες μερικών χιλιάδων μαθητών που επέλεξαν την Ιταλική ως δεύτερη ξένη γλώσσα στο Γυμνάσιο. Με τις αλλαγές που έχουν γίνει στο Λύκειο οι μαθητές εξακολουθούν να έχουν τα Αγγλικά ως υποχρεωτικό μάθημα αλλά στο κομμάτι της δεύτερης ξένης γλώσσας μπορούν να επιλέξουν μόνο μεταξύ των Γαλλικών και των Γερμανικών.
Ένα παιδί που διδάχθηκε Ιταλικά 3 χρόνια στο Γυμνάσιο θα πρέπει με άλλα λόγια να επιλέξει μια δεύτερη ξένη γλώσσα την οποία, κατά πάσα πιθανότητα, δεν γνωρίζει καθόλου και να βρεθεί στην ίδια τάξη με συμμαθητές του που ενδεχομένως να την έχουν διδαχθεί για τουλάχιστον 3 χρόνια, καθώς ένα παιδί που επέλεξε Γαλλικά στο Γυμνάσιο είναι σχεδόν σίγουρο πως θα συνεχίζει με τα Γαλλικά και στο Λύκειο.
Άρα, την ώρα που για την πρόσβαση των μαθητών στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση προβλέπεται πλέον πως θα μετράει και ο βαθμός απολυτηρίου, επομένως και ο βαθμός της δεύτερης ξένης γλώσσας αναμένεται να δημιουργηθούν τάξεις με παιδιά που θα έχουν εντελώς διαφορετικό επίπεδο γνώσης.
Εύλογα προκύπτει το ερώτημα εάν προβλέπεται διαφοροποιημένη διδασκαλία στο συγκεκριμένο κομμάτι καθώς αλλιώς διδάσκεις στους αρχάριους αλλιώς στους προχωρημένους. Μια πρώτη απάντηση είναι πως τελικά δεν προβλέπεται γεγονός που τους αδικεί όλους. Αφενός αδικεί τα παιδιά που θα κληθούν να μάθουν μια ξένη γλώσσα από την αρχή σε ένα περιβάλλον με συμμαθητές που ήδη γνωρίζουν τα βασικά, έχοντας μάλιστα και το άγχος του βαθμού, αφετέρου αδικεί και όσους θα αισθάνονται πως διδάσκονται πράγματα που ήδη ξέρουν επειδή απλώς πρέπει μερικοί συμμαθητές τους να τους προφτάσουν.
Διαβάστε επίσης: