Τέμπη: Τα τελευταία πέντε δραματικά λεπτά

Συνεχίζεται η ταυτοποίηση σορών.

Parallaxi
τέμπη-τα-τελευταία-πέντε-δραματικά-λε-980509
Parallaxi

Eικόνα εξωφύλλου: Από πλάνα που μετέδωσε το Open

Οι αρχές εξετάζουν λεπτομερώς το υλικό από τις κάμερες ασφαλείας του σιδηροδρομικού σταθμού στη Λάρισα, αλλά και όσα κατέγραψε η κάμερα που βρίσκεται πάνω από το γραφείο του σταθμάρχη τη μοιραία 28η Φεβρουαρίου, όταν σημειώθηκε η φονική σύγκρουση των δύο τρένων στα Τέμπη.

Σύμφωνα μάλιστα με τον απεσταλμένο της ΕΡΤ, Αλέξανδρο Καλαφάτη, από την αυτοψία στην κονσόλα που αλλάζουν τα κλειδιά προέκυψε ότι για 5 λεπτά ο Σταθμάρχης θα μπορούσε να σώσει 57 ζωές.

Με το που πήρε το τρένο λανθασμένη τροχιά για 5 λεπτά μπορούσε να δει στην κονσόλα του Σταθμαρχείου ότι το τρένο έχει μπει στις ράγες της ανόδου.

Εν συνεχεία, η κονσόλα δεν παρέχει τη δυνατότητα στον σταθμάρχη να δει προς τα πού κινείται το τρένο.

Σήμερα απομακρύνονται το 4ο και το 5ο βαγόνι -Συνεχίζονται οι ταυτοποιήσεις θυμάτων

Την ώρα που η χώρα βρίσκεται σε πένθος μετά το τραγικό δυστύχημα με τα τα τρένα στα Τέμπη, οι έρευνες και οι εργασίες στο σημείο της τραγωδίας συνεχίζονται, καθώς σήμερα αναμένεται τα ειδικά συνεργεία να απομακρύνουν το 4ο μαι το 5ο της μοιραίας επιβατικής αμαξοστοιχίας.

Την ίδια ώρα σε πλήρη εξέλιξη βρίσκεται και η διαδικασία των ταυτοποιήσεων των σορών με τη μέθοδο DNA συνεχίζεται από τα ειδικά εγκληματολογικά εργαστήρια της Ελληνικής Αστυνομίας. Υπενθυμίζεται πως η λίστα των νεκρών από την τραγωδία αριθμεί 57 άτομα, ενώ τραγικές σκηνές συνεχίζουν να εκτυλίσσονται στο Ληξιαρχείο Λάρισας, από όπου εκδίδονται τα πιστοποιητικά θανάτου.

Σύμφωνα με την τελευταία επίσημη ενημέρωση από την εκπρόσωπο Τύπου της ΕΛΑΣ, ολοκληρώθηκε η εξέταση όλων των δειγμάτων που έχει λάβει μέχρι στιγμής η Διεύθυνση Εγκληματολογικών Ερευνών και έχουν ταυτοποιηθεί 54 νεκροί. Παράλληλα, αναμένεται η αποστολή νέων δειγμάτων, τα οποία ομοίως θα εξετασθούν στα εγκληματολογικά εργαστήρια. Σημειώνεται ότι σύμφωνα με την επίσημη ενημέρωση της Πυροσβεστικής ο αριθμός των επιβεβαιωμένων θυμάτων παραμένει στους 57, ενώ 48 είναι οι τραυματίες, μεταξύ αυτών επτά νοσηλεύονται σε μονάδες εντατικής θεραπείας, ως πολυτραυματίες.

Την Παρασκευή έγινε η πρώτη κηδεία θύματος -Άλλες δύο σήμερα

Χθες Παρασκευή στην Κατερίνη έγινε η πρώτη κηδεία θύματος της φρικτής σιδηροδρομικής τραγωδίας στα Τέμπη. Σε κλίμα βαθιάς οδύνης και σπαραγμού, συγγενείς και φίλοι αποχαιρέτησαν την 34χρονη Αθηνά Κατσάρα.

Συγγενείς, φίλοι και απλός κόσμος είπαν το τελευταίο αντίο, με την μητέρα της συγκλονισμένη να φωνάζει «Αγάπη μου. Κορίτσι μου. Αθηνά μου.» την ώρα που έβγαινε το φέρετρο από τον Ιερό Ναό της Αγίας Άννας, στην Κατερίνη.

Λίγο νωρίτερα μάλιστα, μην μπορώντας να πιστέψει πως έχασε την κόρη της με αυτό τον τρόπο έλεγε με πόνο ψυχής «Δεν μπορεί να είναι το παιδί μου, είναι άδικο».

Σήμερα θα γίνουν οι κηδείες της 42χρονης νοσηλεύτριας από τη Λάρισα, αλλά και της 23χρονης Ιφιγένειας.

Πέτσας στον ΣΚΑΪ: Απαιτείται να αποδοθούν άμεσα, δίκαια και ονομαστικά οι ευθύνες για το τραγικό δυστύχημα

«Οφείλουμε όλοι ως πολιτικό σύστημα συγγνώμη και για την ελληνική κοινωνία και για τις οικογένειες των θυμάτων για τις διαχρονικές παθογένειες των ελληνικών σιδηροδρόμων που οδήγησαν σε αυτό το τραγικό δυστύχημα που έχει πληγώσει όλους μας», ανέφερε στον ΣΚΑΪ και την εκπομπή «Καλημέρα» με τον Γιώργο Αυτιά ο Αναπληρωτής Υπουργός Εσωτερικών, Στέλιος Πέτσας.

«Εκτός από τη συγγνώμη απαιτείται να αποδοθούν άμεσα, δίκαια και ονομαστικά οι ευθύνες για το τραγικό δυστύχημα αλλά και να εξασφαλίσουμε ότι δεν θα επαναληφθεί ποτέ κάτι τέτοιο», πρόσθεσε ο κ. Πέτσας.

Επίσης, ο αναπληρωτής υπουργός Εσωτερικών τόνισε ότι «υπάρχουν υπερδεκαετείς καθυστερήσεις σε αυτό το έργο. Το πολιτικό σύστημα διαχρονικά δεν έδειξε την ευαισθησία που έπρεπε στο ζήτημα των σιδηροδρόμων», υπογραμμίζοντας: «δεν θα ξαναγίνει κάτι τέτοιο μόλις αυτή η πολυπαθή σύμβαση που έχει να κάνει με την τηλεδιοίκηση. μέχρι τον Σεπτέμβριο του 2023 θα έχει ολοκληρωθεί και το υπόλοιπο 30% που απομένει».

«Δεν είναι πανάκεια κανένα αυτοματοποιημένο σύστημα. Οι κανόνες αασφαλείας πρέπει να διέπουν όλους μας, πρέπει να τις λαμβάνουμε σοβαρά υπ’ όψιν μας»,είπε ο κ. Πέτσας.

Αναφορικά με τις κατηγορίες του ΣΥΡΙΖΑ σχετικά με σχέσεις του σταθμάρχη με βουλευτή της ΝΔ, ο κ. Πέτσας είπε ότι «μικροπολιτικές αντιπαραθέσεις με αυτό που έχει συμβεί προκαλούν εμετό στην ελληνική κοινωνία», διευκρινίζοντας: «προκηρύχθηκαν 18 θέσεις μέσω της κινητικότητας και εκδηλώθηκε ενδιαφέρον από δύο πρόσωπα».

Όλγα Γεροβασίλη στον ΣΚΑΪ για δυστύχημα στα Τέμπη: Μιλάμε για λάθη του παρελθόντος και του παρόντος

Δεν είναι η στιγμή που θα γίνει ο απολογισμός, αυτά προφανώς θα γίνουν, είναι στιγμή πένθους και οδύνης, σπαραγμού για τις οικογένειες που έχασαν τα παιδιά τους, σπαραγμός για τη νεολαία που έχει υποστεί τις μνημονιακές πολιτικές της χρεοκοπημένης χώρας και την πανδημία για δύο χρόνια, μια νεολαία που χθες διαμαρτυρήθηκε σιωπηρά σε όλη τη χώρα σε συγκεντρώσεις που επέλεξε το κράτος και πάλι να επιτεθεί, δήλωσε η βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ, Όλγα Γεροβασίλη μιλώντας στην εκπομπή Καλημέρα με τον Γιώργο Αυτιά.

Είμαστε υποχρεωμένοι ως πολιτικό σύστημα αυτό το θυμό, το πένθος, την θλίψη και την οργή των νέων να τους πείσουμε να μετατραπεί σε θετική δράση, ως ενεργοί πολίτες αναλάβουν τις τύχες τους στα χέρια τους και να προχωρήσουν, πρόσθεσε η κ. Γεροβασίλη και συμπλήρωσε πως είναι μια νεολαία εξαιρετική που όμως την έχουμε απαξιωμένη στα σχολεία, στα πανεπιστήμια, στις εργασιακές σχέσεις από το 2010 με όσα δεινά επιβλήθηκαν στη χώρα μας εξατίας και προηγούμενων πολιτικών επιλογών.

Η κ. Γεροβασίλη είπε ότι μιλάμε για λάθη και του παρελθόντος και του παρόντος και πρόσθεσε ότι ο επιμερισμός θα βρεθεί.

«Είναι τυχαίο ότι από τη μεταπολιτευτική περίοδο δεν αναπτύχθηκαν στη χώρα μας τα σιδηροδρομικά δίκτυα ή είναι επιλογή; Γιατί έγινε η γέφυρα Ρίου – Αντιρρίου χωρίς σιδηροδρομική γραμμή; Έγινε τυχαία ή είναι επιλογή καρτέλ;» αναρωτώθηκε η κ. Γεροβασίλη.

Αναφορικά με τη δαιδαλώδη διαδρομή των συμβάσεων είπε ότι δυο συμβάσεις παρελήφθησαν το 2015, η μία έρχεται από το 2007 που δεν υλοποιήθηκε γιατί δεν υπήρχε σηματοδότηση, και μία το 2014 για να γίνει η σηματοδότηση για να μπορεί να γίνει η πρώτη.

«Για να δουλέψει οποιοδήποτε σύστημα τηλεδιοίκησης χρειάζεται υποδομή για να την υποδεχτεί και το σύστημα. Επίσης πρέπει να ολοκληρωμένες οι υποδομές γαι να μπει πάνω το σύστημα» εξήγησε.

Πρόσθεσε ότι το 2015 παραλαμβάνουμε και βρίσκουμε τη σύμβαση του 2007 που δεν μπορεί να υλοποιηθεί, ταυτόχρονα όμως κάναμε την υποδομή που θα δεχθεί το σύστημα, έγιναν η διπλή γραμμή Αθηνα-Θεσσαλονίκη, έγιναν οι γέφυρες πάνω από τα ρήγματα και οι σήραγγες για να υποδεχτούν το σύστημα τηλεδιοίκησης.

«Το 2019 παραδώσαμε το σύστημα τηλεδιοίκησης στο 68% αλλά αν δεν είναι ολόκληρο το έργο δεν μπορεί να λειτουργήσει. Τον Οκτώβριο του 2019 έπρεπε να γίνει μια ακόμη σύμβαση τελευταία, αλλά η κυβέρνηση την υπέγραψε το 2021» συμπλήρωσε.

Παράλληλα, πρόσθεσε, απαξιώθηκε ο ΟΣΕ όλα αυτα τα χρόνια πριν από μας, από την περίοδο διακυβέρνησης Σαμαρά, με διευθύνοντα σύμβουλο «αυτόν που βάζουνε τώρα να ελέγξει τον εαυτό του σε μια επιτροπή που δεν είναι υπερκομματική».

Για την επιτροπή εμπειρογνωμόνων που ανακοινώθηκε χθες σχολίασε ότι «η κυβέρνηση είναι ελεγχόμενη, δεν ελέγχει» και πρόσθεσε ότι «δεν μας ζητήθηκε να προτείνουμε εμπειρογνώμονα, μας είπαν τη δέχεστε την επιτροπή ή δεν τη δέχεστε».

Η κ. Γεροβασίλη πρόσθεσε πως στον ΣΥΡΙΖΑ «δεν διστάζουμε να κάνουμε αυτοκριτική και ανοικτά».

Εξήγησε τέλος ότι επί ΣΥΡΙΖΑ ιδιωτικοποιήθηκε το μεταφορικό έργο, όλες οι υποδομές έμειναν στο ελληνικό κράτος. «Σήμερα κρίνεται το ελληνικό κράτος» είπε και εξήγησε ότι η πώληση ήταν υποχρεωτική από το τρίτο μνημόνιο και ήταν η μοναδική προσφορά.

Κούγιας: Δεν έχω τολμήσει να μιλήσω με τους γονείς

Ο Αλέξης Κούγιας, ο οποίος έχει αναλάβει κάποιες από τις οικογένειες θυμάτων και τραυματιών μίλησε το πρωί στην εκπομπή “Στούντιο με θέα” του ΑΝΤ1.

Μεταξύ άλλων είπε πότε αναμένεται να ξεκινήσει η δίκη καθώς και το πως θα κινηθεί η διαδικασία.

Σχετικά με το τι του έχουν πει οι γονείς αναφέρει: “Δεν έχω τολμήσει να μιλήσω με τους γονείς, δεν έχουν συζητήσει το παραμικρό μαζί μου. Περιμένουν σε ένα ξενοδοχείο στη Λάρισα να ταυτοποιηθούν οι σοροι”, ανέφερε ο δικηγόρος και υπογράμμισε πως οι άνθρωποι, πενθούν και η κατάστασή τους είναι πολύ δύσκολη.

“Αν κινηθούν γρήγορα οι διαδικασιες, η δίκη θα ξεκινήσει σε έναν χρόνο” ενώ είπε ότι τον είχε προσεγγίσει και ο σταθμάρχης, κύριος κατηγορούμενος” τόνισε ακόμη σχετικά με το πότε θα ξεκινήσει η δίκη.

“Ο κύριος κατηγορούμενος, είναι ο σταθμάρχης και οι κύριοι κατηγορούμενοι, είναι αυτοί που τον επέλεξαν, αν ισχύουν όσα ακούγονται” είπε επίσης ο δικηγόρος.

Guardian: Χιλιάδες διαδηλωτές στην Ελλάδα και έντονη κριτική στην κυβέρνηση της ΝΔ

Ακολουθεί μέρος του κειμένου του ieidiseis:

Οι διασώστες ολοκλήρωσαν τις προσπάθειες για τον εντοπισμό των σορών των θυμάτων της μετωπικής σύγκρουσης δύο τρένων στα Τέμπη, καθώς αυξάνεται η οργή για το θανατηφόρο δυστύχημα. Λίγες ημέρες αφότου η επιβατική αμαξοστοιχία με προορισμό τη Θεσσαλονίκη προσέκρουσε σε επερχόμενη εμπορική αμαξοστοιχία, με αποτέλεσμα να σκοτωθούν τουλάχιστον 57 άτομα, η επιχείρηση για τον εντοπισμό των αγνοούμενων επιβατών έφτασε στο τέλος της, όπως δήλωσαν αξιωματούχοι.

«Γερανοί έχουν μετακινήσει τα [πρώτα] δύο βαγόνια, διευκολύνοντας την έρευνα», δήλωσε ο εκπρόσωπος της πυροσβεστικής Βασίλης Βαθρακογιάννης και πρόσθεσε: «Εκτιμάται ότι η επιχείρηση θα ολοκληρωθεί [σύντομα]». Οι Αρχές ανακοίνωσαν προηγουμένως ότι 56 άνθρωποι παρέμεναν αγνοούμενοι. Το τρένο υψηλής ταχύτητας μετέφερε περισσότερους από 350 επιβάτες, όταν τυλίχθηκε στις φλόγες προτού εκτραπεί από τις γραμμές και πέσει σε ένα φαράγγι περισσότερα από 320 χιλιόμετρα βόρεια της Αθήνας, σύμφωνα με τον «Guardian».

Καθώς οι ελπίδες για την ανεύρεση ζωντανών ή νεκρών εξανεμίστηκαν, η προσοχή στράφηκε στην επιστροφή των σορών στις οικογένειες. Οι αξιωματούχοι δήλωσαν, την Παρασκευή (03/03), ότι με τη βοήθεια των συγγενών που έδωσαν δείγματα DNA, 54 θύματα είχαν ταυτοποιηθεί, αλλά η δύναμη της σύγκρουσης ήταν τέτοια που η διαδικασία διαρκούσε περισσότερο από το αναμενόμενο. Σε θερμοκρασίες που ξεπέρασαν τους 1.300 βαθμούς Κελσίου, όσοι ταξίδευαν στα τρία βαγόνια που επλήγησαν περισσότερο, δηλαδή στο μπροστινό μέρος του τρένου, σχεδόν σίγουρα αποτεφρώθηκαν, ενώ επέζησε μόνο ένας νεαρός άνδρας που καθόταν εκεί, ο οποίος έκτοτε υποβλήθηκε σε πολλαπλές επεμβάσεις.

Οι ιατροδικαστές χρειάστηκε να αναγνωρίσουν τα θύματα – σχεδόν όλοι φοιτητές – μέσω διακριτικών στοιχείων όπως τα τατουάζ και τα σκουλαρίκια. Με εντολή του Υπουργείου Υγείας, οι σοροί θα επιστραφούν στους συγγενείς σε σφραγισμένα φέρετρα «για ψυχολογικούς λόγους».

Ξεχειλίζει η οργή του λαού

Την Παρασκευή (03/03) ήταν η τρίτη ημέρα επίσημου πένθους στην Ελλάδα με τις σημαίες να κυματίζουν μεσίστιες από την Ακρόπολη, στα μουσεία και στα δημόσια κτήρια. Η οργή του λαού, όμως, γίνεται αισθητή για μια σύγκρουση που θεωρείται ευρέως ότι θα μπορούσε να αποφευχθεί.

Οι εργαζόμενοι στους σιδηροδρόμους παρέτειναν τις απεργιακές κινητοποιήσεις σε ένδειξη διαμαρτυρίας για τα πρότυπα ασφαλείας και γενικότερα για τις άθλιες συνθήκες των ελληνικών σιδηροδρόμων, αρχής γενομένης από την απουσία κατάλληλης σηματοδότησης, και οι φοιτητές διαδήλωσαν σε όλη την επικράτεια, προσπαθώντας να γίνουν «η φωνή των νεκρών» και απαιτώντας δικαιοσύνη. Στην Αθήνα, μάλιστα, χιλιάδες άνθρωποι βγήκαν στους δρόμους φωνάζοντας «τα κέρδη τους, οι νεκροί μας».

Η Hellenic Train συγκαταλέγεται μεταξύ μιας σειράς δημόσιων υπηρεσιών κοινής ωφέλειας που ιδιωτικοποιήθηκαν στο αποκορύφωμα της κρίσης χρέους της χώρας. Το 2016 εξαγοράστηκε από τον ιταλικό κρατικό σιδηροδρομικό όμιλο Ferrovie dello Stato (FS) Italiane. Η εταιρεία εγκαινίασε, πέρσι, τη νέα της υπηρεσία ηλεκτροκίνητων επιβατικών τρένων υψηλής ταχύτητας μεταξύ Αθήνας και Θεσσαλονίκης, δηλώνοντας στην ιστοσελίδα της ότι «με ταχύτητες έως και 250 χλμ/ώρα τα τρένα θα μπορούσαν να μεταφέρουν επιβάτες από τη μία στην άλλη σε λιγότερο από τέσσερις ώρες». Το μοιραίο τρένο Intercity εκτελούσε, την Τρίτη (28/02), αυτή τη διαδρομή προτού συγκρουστεί με ταχύτητα άνω των 100 χιλιομέτρων/ώρα με την αντίθετη εμπορική αμαξοστοιχία που μετέφερε φορτίο από τη Θεσσαλονίκη στη Λάρισα.

Καθ’ όλη τη διάρκεια της εβδομάδας, εξαγριωμένοι διαδηλωτές συγκεντρώνονταν έξω από τα κεντρικά γραφεία της αυστηρά φρουρούμενης εταιρείας στην Αθήνα. Την Παρασκευή (03/03) το έκαναν και πάλι φωνάζοντας «δολοφόνοι», μια λέξη που οι διαδηλωτές έγραψαν στη συνέχεια με κόκκινο σπρέι στα παράθυρα του κτηρίου της Hellenic Train. Ακόμα, το απόγευμα ξέσπασαν συγκρούσεις στην Πλατεία Συντάγματος ανάμεσα σε νεαρούς και στην Αστυνομία που έριχνε δακρυγόνα. Παρόμοιες σκηνές εκτυλίχθηκαν και στη Θεσσαλονίκη.

Με πληροφορίες από ΕΡΤ, iefimerida, skai.gr, Ant1, ieidiseis 

Σχετικά Αρθρα
Σχετικά Αρθρα