Τέμπη: Οι εγκληματικές παραλείψεις μέχρι την τραγωδία- Στο εδώλιο η Ελλάδα

Τι όφειλε και δεν έκανε το κράτος για τα τρένα και άλλα νεότερα μετά το σοκαριστικό δυστύχημα.

Parallaxi
τέμπη-οι-εγκληματικές-παραλείψεις-μέ-979110
Parallaxi

Χρονικό μιας προαναγγελθείσας τραγωδίας είναι η παραπομπή της Ελλάδας στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο. Η παραπομπή ανακοινώθηκε επισήμως από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, μόλις 15 ημέρες πριν από την πολύνεκρη σύγκρουση των τρένων στα Τέμπη. Ανατρέχοντας στην υπόθεση, δίνονται απαντήσεις στο ερώτημα που πλανάται μετά το δυστύχημα που βύθισε στο πένθος δεκάδες οικογένειες:

Τι έφταιξε τελικά και συνέβη το αδιανόητο στα Τέμπη; Το κράτος οδηγείται στο σκαμνί για μια σειρά παραλείψεων στις θεσμοθετημένες υποχρεώσεις του προς τον ΟΣΕ. Η υπόθεση της παραπομπής της χώρας μας στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο αναδεικνύει πολλές παραλείψεις, που έμελλε να αποδειχθούν εγκληματικές. Ας δούμε πώς έχει το θέμα με τα τρένα στην Ελλάδα.

Αυτά αναφέρει στο ρεπορτάζ του σήμερα ο Πασχάλης Κορωναίος στο ieidiseis και αποκαλύπτει τις παραλείψεις που έγιναν:

Το χρονικό της υπόθεσης

Οι υποχρεώσεις κάθε κράτους – μέλους της ΕΕ για τις σιδηροδρομικές μεταφορές είναι συγκεκριμένες. Πολύ απλά, πρώτα από όλα: Η Κομισιόν διαπιστώνει ότι το κράτος στην Ελλάδα δεν εκπληρώνει ούτε τις βασικές υποχρεώσεις, που ορίζει η σχετική ευρωπαϊκή οδηγία. Μερικές από αυτές, μάλιστα, έχουν να κάνουν με την ασφάλεια του σιδηροδρομικού δικτύου.

Το πλαίσιο έχει ως εξής: Οι υποδομές στα τρένα (ράγες – δίκτυο) είναι κρατικές και ο φορέας διαχείρισης είναι ο ΟΣΕ. Το κράτος, λοιπόν, είναι αυτό που οφείλει να χρηματοδοτεί και ο ΟΣΕ να υλοποιεί τα έργα. Αλλά αυτά, λέει η Κομισιόν, πρέπει να είναι συγκεκριμένα: Να γίνονται με συμβάσεις υλοποίησης των έργων, τουλάχιστον πενταετούς διάρκειας. Έτσι ώστε και το κράτος να καθορίζει με σύμβαση για ποια έργα χρηματοδοτεί τον ΟΣΕ, και ο ΟΣΕ να δίνει περιοδικά αναφορά στο κράτος τι έργα υλοποιεί.

Αυτή είναι η «προπαίδεια» της οδηγίας της ΕΕ που παραβίασε η Ελλάδα. Η χώρα μας έπρεπε να έχει συνάψει σύμβαση μεταξύ της εθνικής αρμόδιας αρχής και του διαχειριστή σιδηροδρομικής υποδομής από το 2015. Αυτή ήταν η προθεσμία που είχε και δεν το έκανε. Υπέβαλλε άραγε αναφορές ο ΟΣΕ προς το κράτος; Και αυτές αγνοούνται…

Μπροστά σε αυτό το μπάχαλο, όπως γίνεται σε τέτοιες περιπτώσεις, ακολούθησε η ανταλλαγή επιστολών μεταξύ Κομισιόν και Ελλάδας. Αποτέλεσμα ουδέν:

«Παρά τις ανταλλαγές επιστολών μεταξύ της Επιτροπής και της Ελλάδας, οι εθνικές αρχές εξακολουθούν να μην έχουν υπογράψει και δημοσιεύσει τη συμβατική συμφωνία με τον ελληνικό οργανισμό διαχείρισης της σιδηροδρομικής υποδομής, τον ΟΣΕ», επισήμανε χαρακτηριστικά η Κομισιόν.

Έτσι, η Επιτροπή κίνησε διαδικασία επί παραβάσει κατά της Ελλάδας τον Δεκέμβριο του 2020 και απέστειλε αιτιολογημένη γνώμη τον Δεκέμβριο του 2021. Αλλά η Ελλάδα συνέχισε στο ίδιο τροπάρι. Για να φτάσουμε 15 ημέρες πριν από δυστύχημα στα Τέμπη, που η Κομισιόν ανακοίνωσε επίσημα:

«Δεδομένου ότι η Ελλάδα εξακολουθεί να παραβιάζει την οδηγία, η Επιτροπή αποφάσισε τώρα να παραπέμψει την υπόθεση στο Δικαστήριο της Ευρωπαϊκής Ένωσης».

Η Κομισιόν από την πλευρά της επιμένει στην εφαρμογή της Ευρωπαϊκής Οδηγίας για τα τρένα γιατί μόνο έτσι καλύπτονται οι απαιτήσεις διαλειτουργικότητας για τη δημιουργία ενός ενιαίου ευρωπαϊκού δικτύου. Με άλλα λόγια, δεν έχει εικόνα τι γίνεται στην Ελλάδα (πλαίσιο, συμβάσεις κράτους – ΟΣΕ) και φτάνοντας στο μη περαιτέρω αποφάσισε την παραπομπή της χώρας μας στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο.

Τι όφειλε και δεν έκανε το κράτος για τα τρένα

Σημαντικό στοιχείο της οδηγίας για τον ενιαίο ευρωπαϊκό σιδηροδρομικό χώρο, επισημαίνει η Κομισιόν, είναι η υποχρέωση σύναψης και δημοσίευσης συμφωνιών μεταξύ εθνικών αρμόδιων αρχών και διαχειριστών σιδηροδρομικής υποδομής. Οι συμφωνίες είναι τουλάχιστον πενταετούς διάρκειας κάθε φορά. Οι συμφωνίες αυτές περιλαμβάνουν τα δικαιώματα και τις υποχρεώσεις του κράτους – μέλους και του διαχειριστή της υποδομής, δηλαδή του ΟΣΕ.

Καλύπτουν δε, όλες τις πτυχές διαχείρισης της υποδομής:

τις οικονομικές υποχρεώσεις του κράτους, τις απαιτήσεις αποδοτικότητας για τον διαχειριστή υποδομής, τις υποχρεώσεις υποβολής αναφορών τους κανόνες για την αντιμετώπιση καταστάσεων έκτακτης ανάγκης και σοβαρών διαταραχών στη λειτουργία. Περιλαμβάνουν επίσης διορθωτικά μέτρα ως «δικλείδες» ασφαλείας: Λαμβάνονται, όπως σημειώνεται, σε περίπτωση που ένα από τα μέρη (κράτος ή ΟΣΕ) παραβαίνει τις συμβατικές του υποχρεώσεις ή, σε εξαιρετικές περιστάσεις, σε περίπτωση που επηρεάζεται η διαθεσιμότητα δημόσιας χρηματοδότησης. Αλλά στην περίπτωση της Ελλάδας τα πράγματα είναι ακόμα χειρότερα, αφού – σύμφωνα με την υπόθεση της παραπομπής στο δικαστήριο – τέτοιες συμβάσεις δεν υπάρχουν καν.

Είναι οι συμφωνίες, που θα έπρεπε να περιλαμβάνουν ένα πενταετές χρηματοδοτικό πλαίσιο για την κατασκευή, την αναβάθμιση και τη συντήρηση της σιδηροδρομικής υποδομής με δημόσια χρηματοδότηση.

Ο παράγοντας ασφάλεια στα τρένα

Η συμφωνίες κράτους – ΟΣΕ, που επί σειρά ετών αναζητά η Ευρωπαϊκή Επιτροπή για την Ελλάδα και η τύχη τους αγνοείται, δεν αφορούν μόνο τα οικονομικά. Αφορούν και στην ασφάλεια του σιδηροδρομικού δικτύου. Θέμα που ήρθε στην επιφάνεια επιτακτικά μετά το πολύνεκρο δυστύχημα στα Τέμπη.

Συγκεκριμένα, στο άρθρο 30 της οδηγίας, επισημαίνεται ότι λαμβάνονται δεόντως υπόψη τα θέματα ασφάλειας καθώς και συντήρησης και βελτίωσης της ποιότητας εξυπηρέτησης της υποδομής, παρέχοντας κίνητρα στον διαχειριστή. Το κράτος συνάπτει με τον ΟΣΕ συμφωνία που καλύπτει, μεταξύ άλλων, την υποδομή και τις εγκαταστάσεις για την παροχή υπηρεσιών, συμπεριλαμβανομένης της συντήρησης και της ανανέωσης της ήδη λειτουργούσας υποδομής.

Θέτει μάλιστα στόχους, δείκτες και κριτήρια ποιότητας που καλύπτουν στοιχεία όπως:

Τις επιδόσεις των συρμών, ταχύτητα γραμμών, αξιοπιστία. Τον έλεγχο των συρμών, συμπεριλαμβανομένης της σηματοδότησης καθώς και της επικοινωνίας και της παροχής πληροφοριών για την κίνηση των συρμών. Τα επίπεδα ασφάλειας. Τη χωρητικότητα δικτύου.

Συμπέρασμα: Η υποχρέωση κατάρτισης συμβατικής συμφωνίας, σύμφωνα με την οδηγία της ΕΕ είναι αυτή που καθορίζει τους κανόνες του παιχνιδιού στον σιδηρόδρομο. Δηλαδή, ορίζει ποιος χρηματοδοτεί και τι ακριβώς χρηματοδοτεί αλλά και ποιος υλοποιεί και αναφέρει δεόντως.

Από τη στιγμή που στην Ελλάδα δεν υπάρχει σχετική συμφωνία, πολύ απλά αυτό σημαίνει ότι η σιδηροδρομική υποδομή του δικτύου και ό,τι τη συνοδεύει είναι σε …αυτόματο πιλότο. Και αυτό ακριβώς ανέδειξε η πολύνεκρη τραγωδία. Δεν φταίει απλά ένα λάθος ενός σταθμάρχη – όλο το σύστημα αποδεικνύεται ότι είναι στον αέρα.

Τι λένε τα στατιστικά

Τα στατιστικά στοιχεία δείχνουν ότι τα τρένα είναι από τα ασφαλέστερα μέσα μεταφοράς. Μιλάμε για τα στατιστικά στο σύνολο της ΕΕ, όπου στις περισσότερες ευρωπαϊκές χώρες δεν ισχύουν οι προδιαγραφές ασφάλειας αλά ελληνικά.

Τo 2021, σε σιδηροδρομικά δυστυχήματα στην ΕΕ έχασαν τη ζωή τους 683 άτομα. Το 59% των απωλειών αφορούσε άτομα που βρέθηκαν χωρίς λόγο σε γραμμές τρένου και το 34% παραβίαση οριζόντιων διαβάσεων.

Η ΕΕ, με σειρά συστηματικών μέτρων και παρεμβάσεων, ενισχύει σταθερά την ασφάλεια του σιδηροδρόμου, περιορίζοντας χρόνο με το χρόνο των αριθμό των ανθρώπινων απωλειών. Και πράγματι, αυτά δείχνουν τα στατιστικά της Eurostat. Από την άλλη, στην Ελλάδα, οι «Μένουμε Ευρώπη», αποδεικνύεται ότι αρνούνται επί σειρά ετών να εφαρμόσουν τις κατευθύνσεις της ΕΕ για τα τρένα.

Και πλέον δεν είναι το μείζον ότι το αρνούνται σε τέτοιο βαθμό, που οδηγούν τη χώρα στο Δικαστήριο της ΕΕ για παραβίαση των σχετικών Ευρωπαϊκών οδηγιών για τα τρένα. Αλλά ότι μη εφαρμογή βασικών κανόνων, τελικά ήταν εγκληματική: Προετοίμασε το έδαφος για να γραφτεί μια τραγωδία, όπως αυτή στα Τέμπη.

Πηγή: Πασχάλης Κορωναίος/ ieidiseis 

Σήμερα απολογείται ο σταθμάρχης της Λάρισας

Στις 11 σήμερα το πρωί απολογείται ο σταθμάρχης της Λάρισας, στη βάρδια του οποίου συνέβη το πολύνεκρο σιδηροδρομικό δυστύχημα.

Ο 59χρονος ήταν να απολογηθεί χθες, αλλά ο συνήγορός του πήρε προθεσμία αφού όπως υποστήριξε «υπήρξαν νέα στοιχεία».

Καθώς περνούν οι μέρες, πληθαίνουν τα στοιχεία που έρχονται στη δημοσιότητα για τα όσα συνέβησαν εκείνη την ημέρα.

Δύο λάθη την ίδια μέρα Σύμφωνα με νέες πληροφορίες ο 59χρονος σταθμάρχης μόλις μία ώρα πριν από το τραγικό δυστύχημα με το Intercity 62 και την εμπορική αμαξοστοιχία είχε στείλει τον προαστιακό της Λάρισας προς λάθος κατεύθυνση.

Συγκεκριμένα, όταν ο προαστιακός γεμάτος με επιβάτες έφτασε στο σημείο Ψαλίδι- Παλιοφάρσαλο, ο σταθμάρχης άλλαξε το κλειδί με αποτέλεσμα το τρένο να πάει σε λάθος γραμμή.

Ωστόσο, ο μηχανοδηγός του προαστιακού κατάλαβε το λάθος του σταθμάρχη με αποτέλεσμα να του ζητήσει να κάνει όπισθεν το τρένο και να συνεχίσει την πορεία του στη γραμμή που βρισκόταν.

Το ίδιο λάθος όμως δεν αντιλήφθηκε ο μηχανοδηγός του Intercity 62.

Εντοπίστηκε το «μαύρο κουτί» Την ίδια στιγμή, οι έρευνες στο σημείο της σύγκρουσης συνεχίζονται με τις Αρχές να έχουν εντοπίσει το «μαύρο κουτί» χωρίς ωστόσο να είναι γνωστό αν πρόκειται γι αυτό της επιβατική αμαξοστοιχίας ή της εμπορικής.

Το «μαύρο κουτί» αναμένεται να δώσει περισσότερα στοιχεία για τα αίτια που οδήγησαν στην μοιραία σύγκρουση όπως στοιχεία για την ταχύτητα του τρένου, για το αν χρησιμοποιήθηκαν τα φρένα και πότε, αν χρησιμοποιήθηκε το έκτακτο φρένο αλλά και για την μηχανολογική κατάσταση των βαγονιών και της μηχανής.

Η πρώτη ανακοίνωση της Hellenic Train

Την πρώτη αναλυτική ανακοίνωση για το τραγικό δυστύχημα στα Τέμπη που στοίχισε τη ζωή σε 57 άτομα εξέδωσε σήμερα Σάββατο η Hellenic Train, δηλώνοντας πως συνεργάζεται στενά με τους διασώστες και τους φορείς ήδη από τις πρώτες στιγμές μετά το δυστύχημα καθώς και πως προσφέρει με κάθε τρόπο τη στήριξή της στους συγγενείς των θυμάτων.

Δίνει διευκρινίσεις για τον αριθμό των επιβατών αναφέροντας πως μόνο τα ονόματα των επιβατών που είχαν αγοράσει διαδικτυακό εισιτήριο περιλαμβάνει ο κατάλογος που παρέδωσε η Hellenic Train στις Αρχές καθώς και ότι δεν υπήρχαν φιάλες υγραερίου στο τρένο.

Ολόκληρη η ανακοίνωση της εταιρείας έχει ως εξής:

«Οι ημέρες που διανύουμε είναι ιδιαίτερα δύσκολες για όλη τη χώρα και για την εταιρεία μας, η οποία έχασε 9 εργαζόμενους στο δυστύχημα. Η Hellenic Train εκφράζει τα συλλυπητήριά της στους συγγενείς των θυμάτων στους οποίους προσφέρει με κάθε τρόπο την στήριξή της.

Η Hellenic Train, εταιρεία επιβατικών και εμπορευματικών μεταφορών, συνεργάζεται στενά με τους διασώστες και τους φορείς ήδη από τις πρώτες στιγμές μετά το δυστύχημα που προκλήθηκε από τη σύγκρουση των δύο συρμών στα Τέμπη, στο ύψος του Ευαγγελισμού.

Το προσωπικό της Hellenic Train βρισκόταν από την πρώτη στιγμή στον τόπο του δυστυχήματος και παρείχε υποστήριξη, σε συνεργασία με τις αρχές, την Υπηρεσία Πολιτικής Προστασίας και τις ομάδες διάσωσης, ενώ μέσω της Υπηρεσίας Πολιτικής Προστασίας υποστήριξε την κινητοποίηση των ψυχολόγων που θα βρίσκονταν στα νοσοκομεία.

Επιπλέον, η Hellenic Train παρείχε λεωφορεία για να διευκολύνει τη μεταφορά των επιβατών που κατάφεραν να αποβιβαστούν προκειμένου να μεταφερθούν στη Θεσσαλονίκη που ήταν ο τελικός προορισμός. Αμέσως μετά το συμβάν, τέθηκε σε πλήρη λειτουργία ειδικό τηλεφωνικό κέντρο της εταιρείας, με σκοπό να παρέχει πληροφορίες και να παραπέμπει στις αρμόδιες αρχές για πληροφορίες σχετικά με το ατύχημα.

Η Hellenic Train διευκρινίζει ότι ο κατάλογος των ονομάτων των επιβατών που δόθηκε στις αρχές περιλαμβάνει μόνο τους επιβάτες που είχαν αγοράσει διαδικτυακό εισιτήριο.

Στην περίπτωση των επιβατών που αγόρασαν εισιτήρια στα εκδοτήρια εισιτηρίων, το εισιτήριό τους, αν και αντιστοιχεί σε συγκεκριμένη θέση, δεν ήταν ονομαστικό.Η εταιρεία ενημερώνει ότι ο αριθμός των εισιτηρίων που πωλούνται δεν υπερβαίνει ποτέ τον αριθμό των προσφερόμενων θέσεων.

Στους υπεραστικούς συρμούς, όλα τα εισιτήρια αντιστοιχούν σε συγκεκριμένες θέσεις και, ως εκ τούτου, ανεξαρτήτως τρόπου αγοράς, είτε μέσω διαδικτύου είτε μέσω του εκδοτηρίου ή στο τρένο, ο αριθμός των εισιτηρίων που πωλούνται δεν μπορεί ποτέ να υπερβαίνει τον αριθμό των διαθέσιμων θέσεων.

Η Hellenic Train επιβεβαιώνει ότι δεν υπάρχουν φιάλες υγραερίου στο τρένο. Ο εξοπλισμός εξυπηρέτησης στο βαγόνι του εστιατορίου είναι ηλεκτρικός.

Η εταιρεία συνεχίζει το έργο της, βοηθώντας και υποστηρίζοντας τα θύματα, σε στενή συνεργασία με το Υπουργείο Μεταφορών και όλες τις αρμόδιες αρχές» .

Πηγή: skai.gr

Νέα μαρτυρία φοιτήτριας για τα Τέμπη: «Ήταν να επιβιβαστώ στο 2ο βαγόνι, ο φίλος μου είπε μπες στο τελευταίο»

Νέα μαρτυρία για το δυστύχημα στα Τέμπη βγήκε στη δημοσιότητα, καθώς μια νεαρή γυναίκα από την Κοζάνη μίλησε για το πώς γλίτωσε από την τραγωδία.

Η Αγνή Τιτέλη, φοιτήτρια στο ΑΠΘ, επέβαινε στο μοιραίο τρένο που στοίχισε τη ζωή δεκάδων ανθρώπων. Η νεαρή φοιτήτρια είχε φύγει για το τριήμερα, και στο τρένο μπήκε ξεκινώντας από Αθήνα για να πάει Θεσσαλονίκη. Αρχικά, ήταν να επιβιβαστεί, όπως λέει στο kozanimedia, στο δεύτερο βαγόνι και ο φίλος της είπε «πήγαινε στο τελευταίο, λες και είχε το προαίσθημα», ενώ στο δεύτερο βαγόνι η κοπέλα είχε και ένα πρόβλημα με το πάσο.

«Συνήθως κάθομαι μπροστά-μπροστά και για πρώτη φορά έκατσα στο τέλος, νιώθω υπερβολικά τυχερή, όπως και τα παιδιά που σώθηκαν, είναι τύχη, δεν μπορώ να το περιγράψω αλλιώς».

Στη συνέχεια, η φοιτήτρια περιέγραψε με λεπτομέρειες όσα έζησε το μοιραίο βράδυ στο τρένο, με ουρλιαχτά, πανικό και φωτιά.

Η μαρτυρία της φοιτήτριας από την Κοζάνη για την τραγωδία στα Τέμπη

«Υπήρξε καθυστέρηση μισής ώρας περίπου στα Παλαιοφάρσαλα, δεν είχα καταλάβει πολλά γιατί φορούσα και ακουστικά, μετά ξεκίνησε φυσιολογικά και δεν πέρασε μια ώρα και αρχίζει το βαγόνι μας να τρέμει, έπεφταν κάτω οι άνθρωποι, τα πράγματα, τσιρίδες, δεν μπορείς να δεις έξω τι συμβαίνει επειδή είναι τα φώτα ανοιχτά, νόμιζα ότι είμαστε σε γκρεμό και πέφτουμε.

»Δεν μπορώ να διανοηθώ τι περάσαν τα παιδιά στο πρώτο βαγόνι. Εν τέλει σταμάτησε το τρένο, πανικός, καπνός, ακόμα και στο έβδομο βαγόνι είχε καπνό, μύριζε καμένο και μας φώναζαν όλοι βγείτε έξω».

«Όταν βγήκα ήμουν σε τούνελ, άνοιξε η πόρτα και βγήκα, πανικός, μας τρόμαξαν γιατί μας έλεγαν για κίνδυνο έκρηξης. Βγαίνω έξω, μαυρίλα, δεν είχα ιδέα τι είχε γίνει, νομίζαμε απλώς ότι εκτροχιάστηκε το τρένο. Δεν μπορώ να περιγράψω τις τσιρίδες του κόσμου, φώναζαν ότι καίγονται, πήγα προς τα εκεί και είδα πολλή φωτιά, μας έλεγαν να φύγουμε και έφυγα από την άλλη πλευρά.

»Ήρθε κατευθείαν η αστυνομία, πάρα πολύ γρήγορα, μετά Πυροσβεστική και ασθενοφόρα, φύγαμε με λεωφορεία κατά τις 2. Σκέφτηκα ότι μπορεί να πεθάνω, πήρα τον μπαμπά μου, έπαθα κρίσεις πανικού. Δεν έχω λόγο για τα παιδιά που μας βοήθησαν, κάποιοι ήταν πολύ ψύχραιμοι, βοήθησαν ακόμα κι εμένα που απλώς έπεσα».

Η νεαρή είπε ότι δεν ξέρει αν θα μπορέσει να μπει σε τρένο ξανά, ενώ πρόσθεσε ότι δυσκολεύεται να μένει μόνη της πλέον.

Πηγή: iefimerida 

Τέμπη: Συγκλονίζει ο αστυνομικός που έφτασε πρώτος στην τραγωδία -«Αντικρίσαμε ήρωες και αγγέλους…»

Συγκλονίζει ο αστυνομικός που έφτασε πρώτος στον τόπο του δυστυχήματος στα Τέμπη, που είχε ως αποτέλεσμα τον θάνατο 57 ανθρώπων.

Ειδικότερα, ο αστυνομικός μίλησε στον τηλεοπτικό σταθμό ALPHA, σχετικά με τις πρώτες εικόνες που αντίκρισε λίγο μετά την σύγκρουση των δύο τρένων στη Λάρισα.

Ο αστυνομικός εμφανώς συγκινημένος ανέφερε χαρακτηριστικά: «Πολλές από τις εικόνες που μου έρχονται δεν θέλω να τις μοιραστώ δημόσια. Η εικόνα ήταν δραματική. Είδα μια κοπέλα που υπέφερε από τους πόνους να κάθεται σε ένα πεζούλι και να τρέμει από το σοκ που είχε υποστεί. Μία άλλη κοπέλα που είχε τραυματιστεί, πήγα και την επισκέφθηκα στο νοσοκομείο. Είχε εγκαύματα και υποθέτω πως βρισκόταν στα πρώτα βαγόνια».

«Αντικρίσαμε πολλούς ήρωες, πολλούς αγγέλους και μου έρχεται στο μυαλό ένα 20χρονο ξανθό παιδί που παρέμεινε για να απεγκλωβίσει ανθρώπους και τα κατάφερε και έσωσε 10 άτομα», κατέληξε ο αστυνομικός.

Δείτε τι είπε ο αστυνομικός για την τραγωδία στα Τέμπη:

Συγκέντρωση μνήμης και διαμαρτυρίας σήμερα στο Σύνταγμα

Σε συγκέντρωση μνήμης και διαμαρτυρίας για τα θύματα της πολύνεκρης σιδηροδρομικής τραγωδίας στα Τέμπη καλούν στις 11 το πρωί στο Σύνταγμα τα Σωματεία Εργαζομένων στο Σιδηρόδρομο.

Συμμετέχουν η ΑΔΕΔΥ, εργατικά συνδικάτα, φοιτητικοί, μαθητικοί και εκπαιδευτικοί σύλλογοι και άλλοι φορείς.

Πηγή: skai.gr

Απεργία σήμερα στο Μετρό – Χωρίς τρένα και προαστιακό

Σε 24 απεργία προχωρά σήμερα, Κυριακή, στις Γραμμές 1,2 και 3 του Μετρό, το Σωματείο Ηλεκτροδηγών και λοιπών εργαζομένων κίνησης ΣΤΑΣΥ ΑΕ, απευθύνοντας κάλεσμα για συμμετοχή στο παλλαϊκό συλλαλητήριο στις 11 π.μ. στο Σύνταγμα.

Ταυτόχρονα, το Σωματείο ενημερώνει ότι οι συρμοί θα κινηθούν από τις 9 π.μ. έως τις 4 μ.μ., προς διευκόλυνση της προσέλευσης των διαδηλωτών στη συγκέντρωση.

Στο μεταξύ, ακινητοποιημένα θα παραμείνουν και σήμερα τα τρένα λόγω της 48ωρης απεργίας Σωματείων Εργαζομένων στον σιδηρόδρομο. Ως εκ τούτου σύμφωνα με ενημέρωση της Hellenic Train, αναστέλλονται όλα τα δρομολόγια της εταιρείας.

Όπως αναφέρει το Σωματείο Ηλεκτροδηγών και λοιπών εργαζομένων κίνησης ΣΤΑΣΥ ΑΕ σε ανακοίνωσή του, «σοκαρισμένοι και βαθιά θλιμμένοι για το φρικτό δυστύχημα στα Τέμπη, μικροί μπροστά στο μέγεθος της καταστροφής, δεν έχουμε λόγια για να εκφραστούμε για την ασύλληπτου μεγέθους τραγωδία. Ο πόνος των οικείων και των συγγενών των θυμάτων του τραγικού σιδηροδρομικού δυστυχήματος δεν απαλύνεται τούτες τις ώρες με λόγια παρηγοριάς. Ο θρήνος τους, έχει τη συμπαράσταση και συμπαράταξη όλων, που επεκτείνεται και πέρα από τα σύνορα της χώρας».

Το ΣΗΕΚ, συνεχίζει η ανακοίνωση, εκφράζοντας την αμέριστη στήριξη στους συγγενείς των αδικοχαμένων, καθώς και στα Σωματεία που δραστηριοποιούνται στη HELLENIC TRAIN, αύριο 5 Μάρτη, πραγματοποιεί 24ωρη απεργία (Γραμμές 1, 2 & 3).

Παρά τις προειδοποιήσεις, γραπτές και προφορικές από τα Συνδικάτα των εργαζομένων, αναφορικά με τα προβλήματα και τα κενά ασφάλειας, την απουσία μέτρων προστασίας, τις σοβαρές ελλείψεις σε προσωπικό και εξοπλισμό, οι αρμόδιοι κώφευαν επιδεικτικά! Προφανώς, αποτελούν θιασώτες του “αν δεν προκύψει η αναποδιά, τότε δεν λαμβάνουμε μέτρα για να την αποτρέψουμε”. Και να που η αναποδιά προέκυψε και μάλιστα έλαβε δυσθεώρητες και αβάσταχτες διαστάσεις, φέρνοντας στα χείλη μας αναπάντητα “γιατί;”.

Γιατί οι τεράστιες παραλείψεις, η εγκληματική αδιαφορία σε Θέματα ασφαλείας, οι αδικαιολόγητες καθυστερήσεις να στοιχίσουν τη ζωή σε τόσους αθώους ανθρώπους και να στερήσουν μια για πάντα το χαμόγελο από τα χείλη των δικών τους; Είναι τεράστια η πολιτική ευθύνη γι αυτό και δε Θα ανεχθούμε τη μετακύλισή της σε αποδιοπομπαίους τράγους. Απαίτησή μας: Να αναζητηθούν οι ευθύνες και να αποδοθεί δικαιοσύνη!».

«Να ληφθούν άμεσα μέτρα για την αποκατάσταση και διασφάλιση αυτού που λέγεται “ασφάλεια Σιδηροδρόμου” για να μην βιώσουμε ποτέ άλλοτε τέτοιου εύρους τραγωδία! Θρηνούμε τους αδικοχαμένους συμπολίτες και συναδέλφους μας, εκφράζουμε τα ειλικρινή μας συλλυπητήρια στις οικογένειες τους και ως ελάχιστο φόρο τιμής συμμετέχουμε στο συλλαλητήριο που θα πραγματοποιηθεί στο Σύνταγμα την Κυριακή 5 Μαρτίου και ώρα 11 π.μ. Γι αυτό το λόγο οι συρμοί θα κινηθούν από τις 9 πμ έως τις 4μμ, προς διευκόλυνση της προσέλευσης των διαδηλωτών στη συγκέντρωση που οργανώνουν τα Σωματεία των σιδηροδρομικών» καταλήγει η ανακοίνωση του Σωματείου Ηλεκτροδηγών και λοιπών εργαζομένων κίνησης ΣΤΑΣΥ ΑΕ.

Πηγή: skai.gr

Πηγές: Πασχάλης Κορωναίος / ieidiseis, skai.gr, iefimerida 

Σχετικά Αρθρα
Σχετικά Αρθρα