Ελλάδα

Τέμπη: Στο φως νέα ηχητικά για τη διάλυση στον ΟΣΕ

Συγκλονίζει το εισιτήριο – κάλεσμα των μαθητών στη συγκέντρωση για τα Τέμπη.

Parallaxi
τέμπη-στο-φως-νέα-ηχητικά-για-τη-διάλυσ-981216
Parallaxi

Εικόνα: Από το πολύνεκρο δυστύχημα στα Τέμπη / Μυρτώ Τούλα

Το Πρώτο ΘΕΜΑ και το protothema.gr φέρνουν στο φως νέα ηχητικά ντοκουμέντα που “φωτίζουν” το σοκαριστικό παρασκήνιο του πολύνεκρου δυστυχήματος στα Τέμπη.

Συγκεκριμένα αποκαλύπτουν σε πέντε ηχητικές ενότητες τους αυθεντικούς διαλόγους ανάμεσα στους πρωταγωνιστές της απίστευτης τραγωδίας.

Παρακάτω αναλυτικά όλα όσα αποκαλύπτει σήμερα Πρώτο Θέμα και protothema.gr:

“Οι κρίσιμες αποφάσεις, τα ολέθρια σφάλματα, η αγωνία -αλλά και η ανεπανόρθωτη επιπολαιότητα αποτελούν πειστήρια της χαοτικής κατάστασης που επικρατούσε στο σιδηροδρομικό δίκτυο, πριν, κατά και μετά το πολύνεκρο δυστύχημα σε 24, νέα, ηχητικά ντοκουμέντα.

Από τα 24 νέα ηχητικά αποσπάσματα της 28ης Φεβρουαρίου που παρουσιάζει εδώ το protothema.gr αναδύεται ο ντροπιαστικός εκτροχιασμός σχεδόν ενός ολόκληρου οργανισμού, του ΟΣΕ/Hellenic Train.

Ενότητα 1: Μια καταραμένη ημέρα

Την 28η Φεβρουαρίου 2023 όλα έμοιαζαν να πηγαίνουν στραβά για το σιδηρόδρομο στην περιοχή της Λάρισας. Αλλεπάλληλα τεχνικά προβλήματα, καθυστερήσεις στα δρομολόγια, αυξημένος φόρτος αλλά και φόρτιση στο σταθμαρχείο. Εικόνα χάους και σύγχυσης.

Τραγωδία στα Τέμπη, ηχητικά ντοκουμέντα: Κομμένα καλώδια, σουβλάκια… γκόμενες και αχταρμάς!

Ενότητα 2: Πώς ο Σαμαράς στέλνει το Intercity στη λάθος γραμμή

Οι διάλογοι πριν συμβεί το κακό δείχνουν ξεκάθαρα πόσο ανέτοιμος, ανεπαρκής και εν τέλει ακατάλληλος ήταν για τη θέση του σταθμάρχη ο μοιραίος Βασίλης Σαμαράς.

Τραγωδία στα Τέμπη, ηχητικά ντοκουμέντα: Ο μοιραίος σταθμάρχης πιάνει βάρδια και το δολοφονικό λάθος

Ενότητα 3: «Το 62 ακούει;»

Ακούστε πώς γίνεται αντιληπτό το δυστύχημα και ποιες ήταν οι αντιδράσεις όσων βρέθηκαν στην πρώτη γραμμή των τραγικών εξελίξεων.

Τραγωδία στα Τέμπη, ηχητικά ντοκουμέντα: «…Τρένο έχει πάρει φωτιά…» – «Αμάν…»

Ενότητα 4: «Αμάν! Έγινε τράκα»

Ο Σαμαράς προσπαθεί να παραστήσει τον ανήξερο και ακούγεται υπερβολικά ψύχραιμος. Κάποιοι όμως έχουν ήδη καταλάβει ακριβώς το γιατί συγκρούστηκαν τα δύο τρένα -έστω και εάν προς στιγμήν αρνούνται να το πιστέψουν.

Τραγωδία στα Τέμπη, ηχητικά ντοκουμέντα: «Έγινε τράκα» – «Εφυγε το 62, πρέπει να μπήκε στην κάθοδο»

Τα «αστειάκια» για τις σεξουαλικές επιδόσεις μεταξύ σταθμαρχών και η απορία «ξέρεις κανένα σουβλατζίδικο;»

Ανήκουστη, απαράδεκτη ελαφρότητα εν ώρα υπηρεσίας -και δη σε μια τόσο δύσκολη ημέρα: Πολύπειροι και αποδεδειγμένα ικανοί σταθμάρχες χαλαρώνουν και χρησιμοποιούν την κρατική ραδιοσυχνότητα του ΟΣΕ για να ανταλλάξουν μεταξύ τους χοντροκομμένα, χυδαία σεξουαλικά αστεία και πληροφορίες για ντελίβερι”.

Πηγή: Πρώτο Θέμα και protothema.gr 

Οι πρώτες ερωτήσεις των αστυνομικών στον σταθμάρχη μετά τη σύγκρουση

Η εφ. «Πατρίς» αποκάλυψε τις ερωτήσεις που δέχτηκε ο 59χρονος σταθμάρχης εκείνες τις πρώτες ώρες της αδιανόητης τραγωδίας καθώς και τις απαντήσεις που έδινε:

Ερώτηση: Πριν αναχωρήσει η υπ’ αριθμόν 62 αμαξοστοιχία από το σιδηροδρομικό σταθμό της Λάρισας με τελικό προορισμό τη Θεσσαλονίκη, αναφέρατε στον μηχανοδηγό της εν λόγω αμαξοστοιχίας, πως θα κυκλοφορούσε σε διπλή γραμμή ανόδου;

Σταθμάρχης: Όχι.

Ερώτηση: Στην προκειμένη περίπτωση, τι πιστεύετε πως δεν πήγε καλά και έγινε το ατύχημα; Σταθμάρχης: Είμαι συντετριμμένος ψυχολογικά από το ατύχημα και πέραν όσων ανωτέρω ανέφερα επιφυλάσσομαι να ανασύρω στη μνήμη περισσότερες λεπτομέρειες.

Ερώτηση: Τι ακριβώς συνετέλεσε στην πρόκληση του ατυχήματος;

Σταθμάρχης: Δεν μπορώ να πω κάτι αυτή τη στιγμή είμαι πολύ χάλια.

Ερώτηση: Η μη γραπτή και προφορική ενημέρωση του μηχανοδηγού της υπ’ αριθμόν 62 αμαξοστοιχίας, από μέρους σας, συνετέλεσε στο ατύχημα;

Σταθμάρχης: Πιθανόν ναι. Αν όμως, o μηχανοδηγός είχε ενημερώσει ότι είχε μπει στη γραμμή καθόδου, θα τον είχα ενημερώσει ότι είναι σε λάθος γραμμή.

Ερώτηση: Θα μπορούσε αυτό να το είχε αντιληφθεί ο μηχανοδηγός;

Σταθμάρχης: Ναι βεβαίως καθώς ο μηχανοδηγός επιβαίνει μπροστά στην αμαξοστοιχία, έχει ορατότητα και θα μπορούσε να είχε αντιληφθεί ότι το κλειδί δεν ήτανε στην κύρια και έμπαινε από διαγώνιο σε γραμμή καθόδου. «Γιατί δεν έδωσα υπόδειγμα 1001, ήταν αμέλειά μου»

Ερώτηση: Γιατί δεν δώσατε γραπτή ειδοποίηση, υποδείγματος 1001 στο μηχανοδηγό της υπ’ αριθμόν 62 αμαξοστοιχίας, πληροφορώντας τον πως θα κυκλοφορούσε σε διπλή γραμμή ανόδου;

Σταθμάρχης: Ήταν αμέλεια μου, καθώς μέσα στο σταθμό υπήρχαν και άλλα τρένα και έπρεπε να διευθετηθούν πως θα φύγουν και σε ποια γραμμή θα μπούν.

Ερώτηση: Ποιο/α κλειδί/ά αφορούσαν την κυκλοφορία της υπ’ αριθμόν 62 αμαξοστοιχίας, επί της γραμμής που κινούνταν;

Σταθμάρχης: Το 117 και το 118 κλειδί είναι για την κύρια γραμμή ανόδου. Το 118 κλειδί (διπλό) πρέπει να είναι σε ευθεία για την κυκλοφορία στη γραμμή ανόδου και καθόδου.

Ερώτηση: Ποια είναι η φορά στρέψης των κλειδιών αυτών, πως λειτουργούν και ποιο από αυτά, δημιουργεί παρακαμπτήριο με τη γραμμή καθόδου;

Σταθμάρχης: Το 118 είναι το κλειδί που μπορεί να αλλάζει την άνοδο με την κάθοδο και αντίστροφα.

Ερώτηση: Περιγράψτε μας, ποιος ήτανε ο χειρισμός των κλειδιών αυτών από μέρους σας και ιδίως του κλειδιού 118, όταν αναχώρησε η υπ’ αριθμόν 62 αμαξοστοιχία από τον σιδηροδρομικό σταθμό της Λάρισας;

Σταθμάρχης: Μετά τη διέλευση της αμαξοστοιχίας 2597F το Κλειδί 118 που ήταν από την κάθοδο στην άνοδο και το 117 από την άνοδο στην τρίτη γραμμή επανέφερα τα κλειδιά στην κύρια και έδωσα εντολή με κλειδί 117 και 118 να έρθει το 62 στη κύρια γραμμή ανόδου. Από κει και μετά πως έγινε και τι έγινε δεν το θυμάμαι καθόλου, αλλά εφησυχάστηκα θεωρώντας ότι έχουν κλειδώσει ηλεκτρονικά τα κλειδιά όπως υποδήλωναν και οι φωτεινές ενδείξεις των λυχνιών του πίνακα. «Εμπιστεύθηκα τις ενδείξεις» Οι αστυνομικοί επιμένουν στις ερωτήσεις τους πολύ στο τεχνικό κομμάτι τόσο του πίνακα κυκλοφορίας όσο και των κλειδιών.

Ερώτηση: Μετά τον εν λόγω χειρισμό σας, ελέγξατε προς βεβαιότητα τα υπ’ αριθμόν 117 και 118 ηλεκτροκίνητα κλειδιά της κύριας γραμμής, δηλαδή εάν όντως είχαν γυρίσει στην κύρια γραμμή;

Σταθμάρχης: Δεν το θεώρησα σκόπιμο, εμπιστευόμενος τις ενδείξεις.

Ερώτηση: Ποια είναι τα κλειδιά επιβεβαίωσης ως αναφέρατε παραπάνω και ποια η λειτουργία τους;

Σταθμάρχης: Τα κλειδιά επιβεβαίωσης είναι τρία. Το ένα είναι που γυρίζουμε από την κύρια σε παρακαμπτήριο, το δεύτερο είναι οι λυχνίες στον πίνακα οι οποίες αναβοσβήνουν και θα πρέπει να παραμείνουν μόνιμα αναμμένες ως ένδειξη ότι κλείδωσε το κλειδί κανονικά και το τρίτο κλειδί ασφαλείας είναι να δώσει εντολή ο σταθμάρχης στον κλειδούχο για να χειριστεί το κλειδί χειροκίνητα.

Ερώτηση: Υπάρχει κάποιο από τα κλειδιά αυτά επιβεβαίωσης που αναφέρατε παραπάνω, όπου επιβεβαιώνει το γύρισμα των λοιπών κλειδιών;

Σταθμάρχης: Υπάρχει το κλειδί επιβεβαίωσης στην πάνω μεριά του πίνακα καθώς και η λυχνία ένδειξης ή βλάβης, τα οποία επιβεβαιώνουν το γύρισμα του κλειδιού. Ερώτηση: Παρατηρήσατε τις ενδείξεις επιβεβαίωσης γυρίσματος των κλειδιών; Σταθμάρχης: Σίγουρα παρατήρησα το κλειδί επιβεβαίωσης (1), καθώς και το κλειδί επιβεβαίωσης (2). Για τον λόγο αυτό δεν χρειάστηκε να καταφύγω στο κλειδί επιβεβαίωσης (3) δηλαδή να στείλω τον κλειδούχο στο σημείο.

Ερώτηση: Θεωρείτε ότι γνωρίζετε επαρκώς τον πίνακα κυκλοφορίας των κλειδιών;

Σταθμάρχης: Με όση επάρκεια μπορούσα να λάβω κατά τον χρόνο της εκπαίδευσής μου.

Ερώτηση: Τότε πως διατεθήκατε να εκτελέσετε κανονική υπηρεσία και όχι συνεπικουρούμενη;

Σταθμάρχης: Αυτό το ερώτημα μπορεί να απαντηθεί από τη διοίκηση.

Ερώτηση: Στον πίνακα ελέγχου κυκλοφορίας πόσο χρόνο εκπαιδευτήκατε -— μαθητεύσατε;

Σταθμάρχης: Ήταν μία βδομάδα μετά την θεωρία, μία βδομάδα μετά το τέλος των εξετάσεων και της πρακτικής και μία μέρα πριν πιάσω βάρδια κανονικά.

Ερώτηση: Τυχόν ιδιαιτερότητες του πίνακα κυκλοφορίας, της γνωρίζατε είτε ο ίδιος, είτε από έτερους παλαιότερους σταθμάρχες και αν ναι, ποιες ήτανε αυτές;

Σταθμάρχης: Το μόνο που γνωρίζω από τους παλαιότερους είναι ότι, κάποια κλειδιά δεν γυρνούσανε με την πρώτη αλλά με τη δεύτερη προσπάθεια ή την τρίτη, ενώ σε κάποια κλειδιά που είχαν πρόβλημα έχουν βάλει αρπάγες (κλειδί 101) για να είναι σταθερά και χειρίζονται μόνο χειροκίνητα. Επίσης το κλειδί 116 την Δευτέρα προς Τρίτη, δηλαδή 27 προς 28-02-2023 γύρισε με την τέταρτη προσπάθεια, ενώ προς επιβεβαίωση και πριν κουμπώσει είχα δώσει εντολή στον κλειδούχο να μεταβεί στο σημείο να του κάνει έλεγχο. Στην πορεία κούμπωσε – κλείδωσε και ενημέρωσα τον κλειδούχο να γυρίσει πίσω. Στη συνέχεια η αμαξοστοιχία 1571 από Βόλο για Λάρισα δεν ανέφερε κανένα πρόβλημα στο κλειδί.

Ερώτηση: Διαπιστώσατε να υπάρχει κάποια βλάβη στον πίνακα των κλειδιών;

Σταθμάρχης: Χθες τα κλειδιά 115 και 116 είχαν παρουσιάσει κάποια δυσλειτουργία με αποτέλεσμα ο μηχανοδηγός του προαστιακού 2597 να με ενημερώσει πως τα κλειδιά ήτανε ανάποδα.

Ερώτηση: Οι άλλοι σταθμάρχες τυχόν παλαιοί, πως αντιμετωπίζουν τις όποιες ιδιαιτερότητες ή βλάβες του πίνακα και συγκεκριμένα με ποιους απαιτούμενους χειρισμούς ενδεχομένως τις απαλείφουν;

Σταθμάρχης: Όταν ο σταθμάρχης βλέπει τη λυχνία βλάβης σε κλειδί ή σε κάποιο άλλο σημείο ειδοποιεί τον κλειδούχο να πάει επιτόπου να κάνει έλεγχο και σε περίπτωση που δεν καταφέρουν να επιδιορθώσουν τη βλάβη, ειδοποιούν τον κατάλληλο τεχνίτη, που έχει αναλάβει τη συντήρηση. «Δεν αισθανόμουν αδιαθεσία και δεν με απασχολούσε κάτι»

Ερώτηση: Πριν την ανάληψη έως και κατά την εκτέλεση της υπηρεσίας σας, γενικά, σας απασχολούσε κάτι;

Σταθμάρχης: Όχι.

Ερώτηση: Αισθανθήκατε κάποια αδιαθεσία;

Σταθμάρχης: Όχι.

Ερώτηση: Ποιες ήταν οι δραστηριότητές σας μέσα στην ημέρα, ήσασταν ξεκούραστος;

Σταθμάρχης: Το πρωί πήγα στην Επιθεώρηση Λάρισας για να αφήσω κάποια έγγραφα για τις δευτερεύουσες απολαβές του μηνός Φεβρουαρίου, μετά πήγα το αυτοκίνητο στο συνεργείο το άφησα για φτιάξιμο, πήγα σπίτι και το απόγευμα πήγα, πήρα το αυτοκίνητο από το συνεργείο που ήταν έτοιμο και επέστρεψα στο σπίτι μου.

Ερώτηση: Κοιμηθήκατε;

Σταθμάρχης: Ναι τρεις ώρες το μεσημέρι και πέντε ώρες το πρωί.

Πηγή: patrisnews 

Ρόδος: Οι μαθητές παρέλασαν με μαύρη κορδέλα στο πέτο ως ένδειξη πένθους για τα Τέμπη

Με κάθε επισημότητα εορτάστηκε σήμερα στη Ρόδο η 75η επέτειος Ενσωμάτωσης της Δωδεκανήσου με την Ελλάδα.

Εκπρόσωποι της τοπικής αυτοδιοίκησης, των πολιτικών κομμάτων καθώς και δεκάδες πολίτες έχουν συγκεντρωθεί στο κέντρο της πόλης για να παρακολουθήσουν την μεγαλοπρεπή μαθητική και στρατιωτική παρέλαση.

Σημειώνεται ότι σε αρκετά σχολεία οι μαθητές παρέλασαν φορώντας μια μικρή μαύρη κορδέλα στο πέτο ως ένδειξη πένθους για την τραγωδία στα Τέμπη ενώ κάποιοι από τους εκπροσώπους τοπικών αρχών και φορέων επέλεξαν να μην καθίσουν στην εξέδρα των επισήμων και να παρακολουθήσουν την παρέλαση μαζί με τους πολίτες.

Νωρίτερα, τελέστηκε η επίσημη Δοξολογία στον Ιερό Ναό Ευαγγελισμού Ρόδου ενώ ακολούθησε επιμνημόσυνη δέηση και κατάθεση στεφάνων στον Βωμό της Πατρίδας.

Πηγή: rodiaki.gr

Λάρισα: Συγκλονίζει το εισιτήριο – κάλεσμα των μαθητών στη συγκέντρωση για τα Τέμπη

Σε μια συγκλονιστική κίνηση εν όψει του σημερινού συλλαλητηρίου στην Κεντρική Πλατεία της Λάρισας, προχώρησε η Συντονιστική Επιτροπή Μαθητών Λάρισας.

Συγκεκριμένα, οι μαθητές της πόλης, τύπωσαν ένα εισιτήριο τρένου, στο οποίο απεικονίζονται ο τόπος προορισμού και ο τόπος άφιξης, δυστυχώς όμως το εισιτήριο είναι χωρίς επιστροφή, όπως αναγράφεται χαρακτηριστικά, όπως ακριβώς ήταν για τουλάχιστον 57 συνανθρώπους μας.

Αναμφίβολα, οι νεαροί μαθητές και φοιτητές, κέρδισαν τις εντυπώσεις στις συγκεντρώσεις των προηγούμενων ημερών για το δυστύχημα στα Τέμπη, στέλνοντας πολλαπλά μηνύματα προς όλες τις κατευθύνσεις και φαίνεται πως συνεχίζουν ακάθεκτοι.

Πηγή: LARISSANET.GR

Πηγές: Πρώτο Θέμα/ protothema.gr, patrisnews, rodiaki.gr, LARISSANET.GR

Σχετικά Αρθρα
Σχετικά Αρθρα