Το 90% των οδηγών που εισέρχονται στο αντίθετο ρεύμα είναι ηλικιωμένοι
Σοκαριστικά στοιχεία πίσω από τα τροχαία
Μετά την απώλεια τριών ζωών την Τρίτη 25 Οκτωβρίου στην εθνική οδό στα Μέγαρα, άνοιξαν ξανά τα θέματα δικλείδων ασφαλείας στις εθνικές οδούς και πιο συγκεκριμένα η κίνηση στην αντίθετη λωρίδα αλλά και η ανανέωση των διπλωμάτων σε ηλικιωμένους οδηγούς. Το τραγικό δυστύχημα της Τρίτης συνέβη όταν μία οδηγός μπήκε ξαφνικά στο αντίθετο ρεύμα.
Η ηλικιωμένη οδηγός με τον σύζυγό της, έφυγαν από το εξοχικό τους στην Κινέτα με το αυτοκίνητό τους και μπήκαν ανάποδα στον κόμβο της Εθνικής ενώ, επί σχεδόν ένα χιλιόμετρο, κινούνταν στο αντίθετο ρεύμα, μέχρι τη στιγμή της σφοδρής σύγκρουσης με διερχόμενη μηχανή. Η 83χρονη οδηγός του ΙΧ αλλά και ο οδηγός της μηχανής σκοτώθηκαν σχεδόν ακαριαία, ενώ ο συνοδηγός σύζυγός της μεταφέρθηκε στο νοσοκομείο σε κρίσιμη κατάσταση. Λίγη ώρα αργότερα, υπέκυψε στα τραύματά του.
Όπως επισήμανε ο πρόεδρος Ε.ΣΥ.ΠΡΟ.ΤΑ (Εθελοντικός Σύλλογος Πρόληψης Τροχαίων Ατυχημάτων), Γιάννης Λιονάκης, στην ΕΡΤ, «πάνω από το 90% των περιπτώσεων που έχουμε είσοδο σε αυτοκινητόδρομο στο αντίθετο ρεύμα κυκλοφορίας, αναφέρεται σε οδήγηση από υπερήλικους οδηγούς. Αγαθή τύχη θα έλεγα είναι το γεγονός ότι τόσα χρόνια που συμβαίνουν αυτά τα περιστατικά δεν έχουμε τέτοια αποτελέσματα».
Ωστόσο, δεν πρόκειται για μοναδικό περιστατικό, καθώς ανάλογα παραδείγματα έχουν σημειωθεί και στο παρελθόν στις εθνικές οδούς.
Ενδεικτικά:
- Στις 3 Σεπτεμβρίου του 2020 στο τμήμα ΣΧΗΜΑΤΑΡΙ – ΧΑΛΚΙΔΑ
- Στις 22 Μαρτίου του 2021, στις 26 Απριλίου και στις 5 Μαΐου στον ΒΟΑΚ
- Στις 26 Σεπτεμβρίου στο τμήμα Λάρισα Βόλος
Οι ειδικοί τονίζουν ότι θα πρέπει τα πρωτόκολλα να αυστηροποιηθούν περαιτέρω και, σε ανάλογες περιπτώσεις, να ενταχθούν ενδεδειγμένοι μέθοδοι ακινητοποίησης των οχημάτων. Ο πρόεδρος Πανελλήνιου Συλλόγου Εκπαιδευτών Οδήγησης και Κυκλοφοριακής Αγωγής, Άρης Ζωγράφος, υπογραμμίζει ότι «πρέπει άμεσα να δράσουν οι διαχειριστές των αυτοκινητοδρόμων και να υλοποιήσουν τεχνικές και πρωτόκολλα τα οποία υπάρχουν ώστε να μην μπορεί να μπει κανείς ανάποδα στον αυτοκινητόδρομο και αν μπει να ακινητοποιείται».
Πώς ανανεώνονται τα διπλώματα οδήγησης στους άνω των 65 ετών
Ένας οδηγός σήμερα, όταν συμπληρώνει τα 65 έτη του, για την ανανέωση του διπλώματος οδήγησής του, είναι υποχρεωμένος να εξετασθεί από παθολόγο και οφθαλμίατρο κάθε τρία χρόνια. Για τους οδηγούς άνω των 80 ετών απαιτείται η εξέταση από τέσσερις γιατρούς, μεταξύ των οποίων και νευρολόγος ενώ η ανανέωση του διπλώματος γίνεται για δύο ή και λιγότερα χρόνια, ανάλογα με τα αποτελέσματα των εξετάσεων.
Όπως είπε και ο οδηγός ταξί, Ανδρέας Σκουπιώτης, «δυστυχώς ο κόσμος μπερδεύεται στον κόμβο και δεν θέλουν να πληρώσουν ή έχουν κάνει λάθος στη διαδρομή και κάνουν αναστροφή στην εθνική οδό. Οι ηλικιωμένοι δεν έχουν τα αντανακλαστικά που έχει ένας νέος οδηγός. Ο ηλικιωμένος πάντα έχει πρόβλημα στην οδήγηση».
πηγή – ΕΘΝΟΣ