Το παγωτό θύμα της ακρίβειας και των ανατιμήσεων
Αύξηση στις τιμές των πρώτων υλών - Τι αναφέρουν δύο από τα πιο γνωστά... παγωτοσημεία της πόλης
Ακριβότερο φέτος και το παγωτό, σε συνέχεια μίας σειράς ανατιμήσεων που «καίνε» τους καταναλωτές τους τελευταίους μήνες.
Η… αθώα ή ένοχη απόλαυση μικρών και μεγάλων που προτιμούν σε μεγάλο βαθμό τα καλοκαίρια, φαίνεται πως το 2022 περισσότερο θα «κάψει» τους λάτρεις του, παρά θα τους δροσίσει, με τις τιμές του να παίρνουν την ανιούσα λόγω αύξησης τιμής των πρώτων υλών και όχι μόνο…
Σύμφωνα με παραγωγούς παγωτών, οι ανατιμήσεις στον κλάδο του παγωτού δεν περιορίζονται στις πρώτες ύλες, αλλά πηγαίνουν στον χώρο της ενέργειας που όλοι γνωρίζουμε τον τελευταίο καιρό το πρόβλημα, καθώς και στα αναλώσιμα που σχετίζονται με το παγωτό.
Χαρακτηριστικά, ο Λουίζος Συμεωνίδης, ιδιοκτήτης του VANILLA, αναφέρει πως « Η τιμή της ζάχαρης έχει αυξηθεί από πέρυσι 100%. Δηλαδή πέρυσι αγόραζα περίπου στο μισό ευρώ το κιλό και φέτος στο ένα ευρώ. Που η ζάχαρη για εμάς είναι βασικό συστατικό. Στο γάλα η ανατίμηση ήταν μικρή αλλά έχει κι εκεί διαφορά. Βασικά, υπάρχει ανατίμηση σε όλα τα υλικά. Όπως και στην ενέργεια που είναι βασικό έξοδο σε εμάς γιατί δουλεύουμε με μηχανήματα παραγωγής, αλλά και στα αναλώσιμα, όπως τα κουταλάκια και τα κυπελάκια που έχουν ανέβει πάνω από 20%.», ενώ ο Θοδωρής Φιλιούδης του BOMBOLO μιλάει για ακόμα περισσότερα έξοδα που «βαραίνουν» την γευστική απόλαυση ενός παγωτού: «Πρώτες ύλες που έρχονται κυρίως από Ιταλία, όπως πάστες παγωτού ή αυτά που μπαίνουν πάνω από το παγωτό ως ντεκόρ και αποτελούν οργανικό κομμάτι του παγωτού.
Όλες αυτές οι πρώτες ύλες έχουν ανέβει ραγδαία, συν το ότι έχουν αυξηθεί πολύ τα μεταφορικά και το ρεύμα που χρειαζόμαστε για μηχανήματα όπως παστεριωτές, καταψύξεις, παγωτομηχανές. Επιπλέον, σε βασικά προϊόντα όπως είναι το γάλα, επειδή οι προμηθευτές γάλακτος έχουν πρόβλημα με τις συσκευασίες τους που φέρνουν από το εξωτερικό, με αποτέλεσμα να ανέβει η τιμή στο γάλα, όπως υπάρχει και ένα θέμα κατά πόσο μπορούν τελικά αυτοί οι προμηθευτές να καλύψουν τις ανάγκες της αγοράς.
Επίσης, αυτή τη στιγμή έχουμε κι ένα πρόβλημα με τις εταιρίες ντελίβερι, που θέλουν να αυξήσουν το ποσοστό που κρατάνε από το κατάστημα λόγω πως, όπως λένε, δεν βγαίνουν κι αυτοί», ενώ όπως είναι λογικό «Όλα είναι μία αλυσίδα, ένα ντόμινο που συμπαρασύρει το ένα το άλλο» αναφέρει χαρακτηριστικά ο κ. Φιλιούδης στην Parallaxi.
ΟΧΙ ΑΛΛΗ ΑΝΑΤΙΜΗΣΗ
Σύμφωνα με τον κ. Συμεωνίδη, έχει γίνει ήδη μία ανατίμηση στο κατάστημα του, ενώ εύχεται να μη χρειαστεί να κάνει και δεύτερη μέσα στο ίδιο καλοκαίρι
«Όλα αυτά τα έξοδα, αναγκαστικά θα μετακυλήσουν από εμάς στους καταναλωτές. Εγώ έκανα μία ανατίμηση της τάξης του 10% και κάτι παραπάνω σε σχέση με πέρυσι, δηλαδή ενώ το 2021 πουλούσα το κιλό 16,80, φέτος το πουλάω 18,80. Οι ανατιμήσεις ήρθαν και εξακολουθούν να έρχονται. Εγώ προσωπικά δε θέλω να διορθώσω την τιμή μου πάλι φέτος. Μέχρι στιγμής τουλάχιστον. Αλλά αν χρειαστεί μπορεί να το κάνω εκ νέου.»
Από την άλλη, ο Θοδωρής Φιλιούδης μιλάει για προσπάθεια της επιχείρησης του ώστε να μη προβεί σε ανατιμήσεις, μέχρι που τελικά… ήρθε ο τρίτος λογαριασμός ρεύματος, όπως απογοητευμένος λέει: «Οι αυξήσεις που έγιναν στα παγωτά είναι πολύ μικρότερες της πραγματικής ανατίμησης. Εμείς προσπαθήσαμε να μη κάνουμε καμία ανατίμηση, αλλά όταν ήρθε και ο τρίτος λογαριασμός ρεύματος και όταν είδαμε ότι δεν μπορούμε να πάρουμε τίποτα που να γνωρίζουμε από πριν την τιμή του, τότε δεν είναι εύκολο να μείνεις στην αρχική σου απόφαση.
Αυτή τη στιγμή για να καταλάβετε, αν θέλει κάποιος να κάνει μια παραγγελία από Ιταλία και ρωτήσει την τιμή, η απάντηση που θα πάρει από εκεί, είναι «τη μέρα που θα ξεκινήσει η παραγγελία, θα σου πω την τιμή της ημέρας».
Αυτές οι αυξήσεις στην τιμή του παγωτού βέβαια, φτάνουν στο πορτοφόλι του μέσου καταναλωτή, που βλέπει το εισόδημα του να «τρέχει» με χίλια και να εξαφανίζεται πριν καλά καλά μπορέσει να το αποκτήσει. Από τους λογαριασμούς που έρχονται ο ένας μετά τον άλλον, μέχρι μία μικρή απόλαυση που, κάποτε, συμβόλιζε απλά τις πιο ζεστές και φωτεινές μέρες του καλοκαιριού μας. Τώρα, τα πράγματα άλλαξαν και δυστυχώς, ακόμα και το παγωτό τείνει να μετατραπεί σε ένα ακόμα ακριβό προϊόν που θα επιβαρύνει μοιραία τις τσέπες του καταναλωτή. Καταστήματα και παραγωγοί προσπαθούν να κρατήσουν τις τιμές σε λογικά πλαίσια, χωρίς όμως να περνάει τελικά από το δικό τους μόνο χέρι.
ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ