Τραγωδία στα Τέμπη: Στον εισαγγελέα τα πολυσέλιδα πορίσματα των πραγματογνωμόνων
Πρόκειται για κρίσιμα στοιχεία που θα δώσουν φως στα αίτια και τους υπεύθυνους
Φως στα αίτια και τους υπεύθυνους της ανείπωτης τραγωδίας στα Τέμπη, με κρίσιμα δεδομένα για τις δικαστικές αρχές, που ερευνούν τι πραγματικά έγινε και ποιοι φταίνε, ρίχνουν τα πορίσματα των δικαστικών πραγματογνωμόνων.
Σύμφωνα με πληροφορίες του skai.gr, οι δικαστικοί πραγματογνώμονες, δύο τον αριθμό, εξειδικευμένοι επιστήμονες, που ορίστηκαν από τον προϊστάμενο της Εισαγγελίας Λάρισας Απόστολο Τζαμαλή για να συντάξουν πόρισμα για την τραγωδία, μέσα σε μία εβδομάδα από τα τραγικά γεγονότα, παρέδωσαν το πόρισμα τους στις αρμόδιες ανακριτικές αρχές.
Σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες, τα πορίσματα είναι πολυσέλιδα και βρίσκονται ήδη στα χέρια της ανακρίτριας.
Πληροφορίες από δικαστικές πηγές κάνουν λόγο για κρίσιμα στοιχεία που περιλαμβάνονται στα πορίσματα.
Παράλληλα, οι ανακριτικές ενέργειες βρίσκονται σε πλήρη εξέλιξη και εκτός απροόπτου ενδέχεται να ασκηθούν και αύριο νέες ποινικές διώξεις.
Οι ανακριτικές διαδικασίες έχουν προχωρήσει για την απόδοση ποινικών ευθυνών σε αυτή τη φάση, στον επιθεωρητή που έβαλε τον ακατάλληλο και άπειρο σταθμάρχη στις νυχτερινές βάρδιες, ενώ οι έρευνες ήδη στρέφονται και στον σταθμάρχη της προηγούμενης βάρδιας που όφειλε να είναι στο πόςτο του ως τις 11 και έφυγε νωρίτερα.
Την ίδια ώρα ενδιαφέρον παρουσιάζουν πληροφορίες από ανακριτικές πηγές, ότι ο μηχανοδηγός της μοιραίας αμαξοστοιχίας που έχαςε τη ζωή του στο δυστύχημα, δεν επικοινώνησε με τον σταθμάρχη της Λάρισας στο ραδιοτηλέφωνο, καθώς τέτοιες κλήσεις δεν έχουν καταγραφεί.
Παράμένει όμως άγνωστο αν προσπάθησε να τον βρει στο κινητό, αν τον πήρε και δεν απαντούσε, κάτι που θα φανεί από τις έρευνες στο τηλέφωνο του σταθμάρχη που έχει ήδη κατασχεθεί.
Την ίδια ώρα για την Παρασκευή έχει οριστεί να συγκληθεί η Ολομέλεια των Εφετών της Λάρισας, 21 συνολικά ανώτεροι δικαστικοί, προκειμένου να επιλέγουν τους δύο εφέτες ανακριτές που θα τρέξουν στο εξής τις έρευνες μετά απο την πρωτοβουλία αναβάθμισης των ερευνών, που έγινε από τον προϊστάμενο της Εισαγγελίας Εφετών Λάρισας Σταμάτη Δασκαλόπουλο.
Αποκάλυψη βόμβα: Δεν λειτουργούσε κανένα σύστημα ασφαλείας – Το ηλεκτρονικό σύστημα έδινε λάθος εντολές!
Η «δημοκρατία» αποκαλύπτει μια επίσημη επιστολή του ΟΣΕ που είχε σταλεί στις 29 Απριλίου 2022 από τη ∆ιεύθυνση Κυκλοφορίας Μακεδονίας – Θράκης
Τη στιγμή που -ακόμα και χθες- στη Θεσσαλονίκη συγγενείς αποχαιρετούσαν τους νεκρούς από την τραγωδία των Τεμπών, ο νέος υπουργός Μεταφορών και Επικοινωνιών Γιώργος Γεραπετρίτης επισκέφτηκε το γραφείο τηλεδιοίκησης του ΟΣΕ στην πόλη – και, μάλιστα, υπό άκρα μυστικότητα αλλά και με απαγόρευση προσέγγισης από τους δημοσιογράφους!
Στην προσπάθεια των δημοσιογράφων να προσεγγίσουν το γραφείο τηλεδιοίκησης, ενημερώθηκαν ότι με απόφαση του Γιώργου Γεραπετρίτη απαγορεύτηκε η πρόσβαση στους δημοσιογράφους ακόμα και έξω από το κτίριο.
Να σημειωθεί ότι, σύμφωνα με τις επίσημες ανακοινώσεις, ο κ. Γεραπετρίτης επρόκειτο να πραγματοποιήσει αυτοψία σε συγκοινωνιακές υποδομές και στο σημείο του κόμβου ΑΧ.
Μέσα σε όλα αυτά που ακούστηκαν τελευταία, όμως, ότι, δηλαδή, τα φανάρια σε όλη τη διαδρομή του σιδηρόδρομου Θεσσαλονίκης – Αθήνας λειτουργούν κανονικά, όπως τουλάχιστον ανέφεραν υπουργοί της κυβέρνησης, η «δημοκρατία» αποκαλύπτει σήμερα ένα έγγραφο που είχε σταλεί στις 29 Απριλίου 2022 από τη Διεύθυνση Κυκλοφορίας Μακεδονίας – Θράκης, όπου οι αρμόδιοι του ΟΣΕ αναφέρουν πως δεν λειτουργεί τίποτα!
Τα αποκαλυπτικά έγγραφα για τα προβλήματα του συστήματος τηλεχειρισμού Υπογράφει η κυρία Μπέλλου Αικατερίνη και το έγγραφο απευθύνεται στον διευθύνοντα σύμβουλο του ΟΣΕ, αλλά ιεραρχικά και στη ΔΚ/ΥΥΚΜΘ/ΤΕ.Θ, και αρχίζει αναφέροντας:
«Ανακεφαλαιώνοντας τα προβλήματα του συστήματος τηλεχειρισμού του ΤΧ, ένα τεράστιο πρόβλημα για την ασφαλή κυκλοφορία σε ένα από τα πιο κομβικά σημεία της Ελλάδας, αναλυτικά σας αναφέρουμε ότι δεν λειτουργούν τα φωτόσημα από το Νο 1 έως και το Νο 29 προς οποιαδήποτε κατεύθυνση», δηλαδή δεν λειτουργούν τα κόκκινα φανάρια, που αναφέρουν κάποιοι υπουργοί ότι λειτουργούσαν κανονικά, σε όλους τους σταθμούς!
Ακόμα, η επιστολή αναφέρει: «Κάποια στιγμή το σύστημα τηλεχειρισμού κλειδώνει διαδρομές που δεν του έχει ζητήσει ο χειριστής. Δεν λειτουργεί το ηχητικό σύστημα προειδοποίησης, απώλειας ελέγχου των αιχμών, επειδή πολλές αιχμές δεν κλειδώνουν ηλεκτρονικά, αλλά με αρπάγες».
Στην επιστολή-φωτιά προστίθεται: «Οπως, λοιπόν, προκύπτει από τα παραπάνω, το σύστημα ΙΝΤΕΡΛΟΚΙΝΚ του ΤΧ1 δεν ανταποκρίνεται σε καμία από τις κύριες λειτουργίες του και όσο οξυδερκείς, παρατηρητικοί και αφοσιωμένοι στην εργασία τους να είναι οι χειριστές, σε καμία περίπτωση δεν αντικαθιστούν το σύστημα ηλεκτρομανδάλωσης και τις προδιαγραφές τους για αποτροπή του λάθους χειρισμού που μπορεί να προξενήσει βλάβες υλικές ή ακόμη και ανθρώπινων ζωών, συναδέλφων ή συνανθρώπων μας. Επισυνάπτουμε πλήθος τηλεγραφημάτων για να γίνει αντιληπτό ότι η επιφανειακή αντιμετώπιση του προβλήματος, όπως έχει γίνει μέχρι σήμερα, θα είναι σπατάλη χρημάτων, χωρίς αποτέλεσμα».
Και καταλήγει: «Για όλους τους ανωτέρω λόγους, προτείνουμε άμεση παύση λειτουργίας του συστήματος και η κυκλοφορία να διεξάγεται με χειροκίνητο χειρισμό των αιχμών από κλειδούχους»!
Όλα αυτά έρχονται ως συνέχεια και της απαράδεκτης φιέστας που πήγαν να στήσουν την 1η Μαρτίου για να εγκαινιάσουν σύστημα τηλεδιοίκησης σε όλο τον σιδηρόδρομο, χωρίς φυσικά να υπάρχει, κάτι που είχε αποφασιστεί να κάνει ο πρωθυπουργός με επίσκεψή του στη Θεσσαλονίκη. Εκεί είχαν στήσει τις τέντες για τους επισήμους σε περίπτωση βροχής, είχαν κλείσει το… κέτερινγκ, αλλά «ξέχασαν» να τοποθετήσουν το σύστημα τηλεδιοίκησης των τρένων, με αποτέλεσμα να ζήσουμε μια εθνική τραγωδία στα Τέμπη…