Τραγωδία στα Τέμπη: Στους 40 έφτασε ο αριθμός των θυμάτων

Εκτιμάται ότι θα ανέβει κι άλλο - «Έδωσα εντολή για αλλαγή πορείας, το σύστημα δεν υπάκουσε» λέει ο σταθμάρχης της Λάρισας

Parallaxi
τραγωδία-στα-τέμπη-στους-40-έφτασε-ο-αρι-979264
Parallaxi

Σε εθνική τραγωδία εξελίσσεται η φονική σύγκρουση επιβατικής αμαξοστοιχίας με εμπορευματική αργά χθες το βράδυ στην περιοχή Ευαγγελισμός, κοντά στα Τέμπη.

Ο επιβεβαιωμένος αριθμός των νεκρών ανέρχεται σε 40, ενώ εκτιμάται ότι θα ανέβει κι άλλο, καθώς υπάρχει οπτική επαφή των διασωστών με τουλάχιστον δύο ακόμα σορούς.

Επτά εκ των θυμάτων εντοπίστηκαν απανθρακωμένοι. Περίπου 130 είναι οι τραυματίες, εκ των οποίων οι 66 νοσηλεύονται σε νοσοκομεία της Λάρισας, της Κατερίνης και της Θεσσαλονίκης.

Επτά εκ των θυμάτων εντοπίστηκαν απανθρακωμένοι. Περίπου 130 είναι οι τραυματίες, εκ των οποίων οι 66 νοσηλεύονται σε νοσοκομεία της Λάρισας, της Κατερίνης και της Θεσσαλονίκης.

Ανάμεσα στους νεκρούς είναι πολλά νέα παιδιά, φοιτητές που γύριζαν από τη Λάρισα και την Αθήνα στο Πανεπιστήμιό τους στη Θεσσαλονίκη. Νεκροί είναι επίσης και εννέα εργαζόμενοι του ΟΣΕ. Αυτό που προκαλεί ιδιαίτερη ανησυχία για αύξηση των νεκρών είναι ότι όλα τα θύματα ανασύρθηκαν από το τρίτο βαγόνι, ενώ η έρευνα στο πρώτο και το δεύτερο βαγόνι δεν είχε ξεκινήσει μέχρι τις 09:00 το πρωί.

Την ώρα της σύγκρουσης στην επιβατική αμαξοστοιχία, που εκτελούσε το δρομολόγιο Αθήνα – Θεσσαλονίκη, επέβαιναν 352 άνθρωποι, εκ ων οποίων οι 342 ήταν επιβάτες και οι 10 εργαζόμενοι. Δύο άτομα προσωπικό βρίσκονταν στην εμπορική αμαξοστοιχία. Η σύγκρουση έγινε υπό συνθήκες που διερευνώνται, ωστόσο αυτό που φαίνεται πως έγινε είναι ότι οι δυο αμαξοστοιχίες βρέθηκαν, μετά τον σταθμό της Λάρισας, να κινούνται στην ίδια γραμμή, καταλήγοντας να συγκρουστούν μετωπικά.

Συγκεκριμένα, άνθρωποι του ΟΣΕ αναφέρουν ότι δεν λειτουργεί εδώ και καιρό το ηλεκτρονικό σύστημα, γίνεται δηλαδή χειροκίνητα. Σύμφωνα με πληροφορίες, σημειώθηκε βλάβη σε στύλο της ΔΕΗ στο Παλαιοφάσαρλο και έτσι καθοδηγήθηκε η αμαξοστοιχία στη γραμμή καθόδου για την αποφυγή ηλεκτροπληξίας. Επανήλθε στη γραμμή της ανόδου και λίγο μετά τη Λάρισα καθοδηγήθηκε ξανά στην γραμμή της καθόδου, όπου βρισκόταν η εμπορική αμαξοστοιχία, με αποτέλεσμα να συγκρουστούν. Αυτό που επίσης λένε οι άνθρωποι του ΟΣΕ είναι ότι δεν λειτουργούν οι φωτεινοί σηματοδότες εδώ και πολύ καιρό, με αποτέλεσμα να πηγαίνουν στα τυφλά.

Ο σταθμάρχης της Hellenic Trains συνελήφθη με τις κύριες ευθύνες να επιρρίπτονται σε αυτόν για το τραγικό δυστύχημα, ενώ ο κλειδούχος κλήθηκε για εξηγήσεις και έδωσε ανωμοτί κατάθεση στο Τμήμα Τροχαίας Λάρισας που διενεργεί την προανάκριση και συγκεντρώνει την ογκώδη δικογραφία για το πρωτοφανές αυτό σιδηροδρομικό δυστύχημα. Οι καταθέσεις των επιζώντων ωστόσο και η πραγματογνωμοσύνη θα ρίξουν περισσότερο φως στα ακριβή αίτια του δυστυχήματος. Καταθέσεις έχουν δώσει ακόμη ο εκπρόσωπος της Hellenic Trains και δύο προϊστάμενοι τμημάτων, Μηχανοδηγών και Εκδοτηρίων. Σύμφωνα με πληροφορίες, ο σταθμάρχης είναι 56 ετών και ανέλαβε πριν από ένα μήνα. Ήταν υπάλληλος του ΟΣΕ σε άλλες θέσεις.

Σταθμάρχης της Λάρισας: «Έδωσα εντολή για αλλαγή πορείας, το σύστημα δεν υπάκουσε»

Ο σταθμάρχης της Hellenic Train στη Λάρισα, ανακρίνεται αυτή την ώρα στο Τμήμα Τροχαίας Λάρισας, όπου προσήχθη νωρίτερα για παροχή εξηγήσεων, παρουσία εισαγγελέα, στο πλαίσιο της έρευνας για τα αίτια της εθνικής τραγωδίας από τη σύγκρουση των δύο τρένων έξω από τα Τέμπη.

Όπως έγινε γνωστό, η προσαγωγή μετατράπηκε σε σύλληψη, καθώς ο σταθμάρχης φέρεται ως υπεύθυνος για την κίνηση των τρένων που βρέθηκαν στην ίδια γραμμή.

Σύμφωνα με τον ΣΚΑΪ, ο συλληφθείς τόνισε πως ο ίδιος έδωσε εντολή για αλλαγή πορείας, αλλά το σύστημα δεν λειτούργησε.

Αν και προς το παρόν τα αίτια παραμένουν αδιευκρίνιστα, οι απομαγνητοφωνημένες συζητήσεις θα ρίξουν περισσότερο «φως».

Σχετικά Αρθρα
Σχετικά Αρθρα