Unesco: Η πανδημία ενίσχυσε τις ανισότητες στην εκπαίδευση
Υπογράμμισε σήμερα η Unesco παρουσιάζοντας την ετήσια παγκόσμια έκθεσή της για την παιδεία.
H πανδημία covid-19, που προκάλεσε μεγάλες αναταραχές στην εκπαίδευση, ενδέχεται να επιδεινώσει ακόμη περισσότερο τη θέση των πιο ευάλωτων: των φτωχών, των κοριτσιών, των ατόμων με ειδικές ανάγκες, υπογράμμισε σήμερα η Unesco παρουσιάζοντας την ετήσια παγκόσμια έκθεσή της για την παιδεία.
“Οι εμπειρίες του παρελθόντος, όπως με την επιδημία του Έμπολα, έδειξαν ότι κάποιες υγειονομικές κρίσεις ενδέχεται να αφήσουν μεγάλο αριθμό ανθρώπων στην άκρη του δρόμου, και κυρίως τα πιο φτωχά κορίτσια, πολλά από τα οποία κινδυνεύουν να μην επιστρέψουν στο σχολείο”, αναφέρει η διευθύντρια της Unesco Οντρεΐ Αζουλέ στον πρόλογο της έκθεσης με τίτλο: “Συμπερίληψη και εκπαίδευση- όλοι χωρίς εξαίρεση”.
Διότι παντού, εκτός “από τις χώρες με αυξημένο εισόδημα της Ευρώπης και της Βόρειας Αμερικής, για κάθε 100 πλούσιους νέους που περνούν στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση, μόνο 18 φτωχοί τα καταφέρνουν”.
“Σε τουλάχιστον 20 χώρες, κυρίως στην υποσαχάρια Αφρική, ουσιαστικά κανένα φτωχό νεαρό κορίτσι από την επαρχία δεν καταφέρνει να ολοκληρώσει τη δευτεροβάθμια εκπαίδευση”, σύμφωνα με την έκθεση.
Το 2018 είχε καταγραφεί στην υποσαχάρια Αφρική ο μεγαλύτερος αριθμός παιδιών που δεν πηγαίνουν σχολείο, ξεπερνώντας για πρώτη φορά την κεντρική και νότια Ασία: το 19% των παιδιών του δημοτικού, το 37% των παιδιών του γυμνασίου και το 58% των παιδιών του λυκείου δεν πηγαίνουν σχολείο.
Σε όλο τον κόσμο σχεδόν 260 εκατομμύρια νέοι δεν έχουν πρόσβαση στην εκπαίδευση, δηλαδή το 17% όσων είναι σε ηλικία που θα έπρεπε να πηγαίνουν σχολείο. Μεταξύ αυτών που αποκλείονται από την εκπαίδευση είναι τα πιο φτωχά παιδιά, τα κορίτσια, τα παιδιά με ειδικές ανάγκες, όσα ανήκουν σε μειονότητες, τα παιδιά μεταναστών.
Ίντερνετ στο σπίτι
Η υγειονομική κρίση έφερε στο προσκήνιο περισσότερο από ποτέ τις διαφορές μεταξύ των χωρών: “Οι απαντήσεις στην κρίση που προκάλεσε η covid-19, η οποία επηρέασε 1,6 δισεκατομμύριο μαθητές, δεν ήταν επαρκείς ώστε να διασφαλιστεί η συμπερίληψη όλων των μαθητών”, υπογραμμίζουν οι συντάκτες της έκθεσης.
“Την ώρα που το 55% των χωρών με μέσο εισόδημα επέλεξαν την εξ αποστάσεως εκπαίδευση μέσω του διαδικτύου στην πρωτοβάθμια και τη δευτεροβάθμια εκπαίδευση, μόνο το 12% των πιο φτωχών νοικοκυριών έχουν πρόσβαση στο ίντερνετ στο σπίτι (…) Εξάλλου μεταξύ του 20% των πιο φτωχών νοικοκυριών στην Αιθιοπία μόνο το 7% διαθέτει ραδιόφωνο και κανένα τηλεόραση”, αποκαλύπτει η έρευνα.
Πηγή: ΑΠΕ