Βέλγιο: Ο αντισημιτισμός κερδίζει έδαφος στα social media
Δεδομένα έρευνας που προκαλούν ανησυχία
Πλατφόρμες όπως το Instagram και το TikTok χρησιμοποιούνται για τη διάδοση αντισημιτικού περιεχομένου σε χρήστες νεαρής ηλικίας, σύμφωνα με μια έκθεση ευρωπαϊκών οργανώσεων που δόθηκε στη δημοσιότητα την Τετάρτη, 13 Οκτωβρίου.
Στο Instagram, το 70% των χρηστών του οποίου είναι ηλικίας 13-34 ετών, υπάρχουν «εκατομμύρια» αντισημιτικά hashtag. Στο TikTok, οι χρήστες του οποίου είναι ακόμη νεότεροι (το 69% είναι μεταξύ 16-24 ετών), τρία hashtag που συνδέονται με αντισημιτικές θεωρίες είχαν περισσότερες από 25 εκατομμύρια θεάσεις μέσα σε έξι μήνες. «Σε μια νέα γενιά χρηστών των ιστοτόπων κοινωνικής δικτύωσης παρουσιάζονται αντισημιτικές ιδέες, τις οποίες προφανώς δεν θα είχαν δει αλλού», σχολίασε ο Τζο Μάλχολ, υπεύθυνος έρευνας στην οργάνωση Hope not hate. Η έκθεση υπογραμμίζει επίσης ότι ορισμένες πλατφόρμες δεν κατάφεραν να λύσουν το πρόβλημα, μολονότι έχουν τα μέσα για να δράσουν.
Σύμφωνα πάντα με την ανάλυση αυτή, στις πλατφόρμες μεγάλης εμβέλειας ο αντισημιτισμός έφτασε στους νέους χρήστες με τη μορφή θεωριών συνωμοσίας οι οποίες παρουσίασαν «άνευ προηγουμένου αύξηση» κατά τη διάρκεια της πανδημίας. Τον Μάρτιο του 2020 η αναζήτηση της έκφρασης «νέα παγκόσμια τάξη» (μια αντισημιτική θεωρία συνωμοσίας) στο Google κατέρριψε ρεκόρ 15ετίας. Ένας εκπρόσωπος του Facebook δήλωσε ότι ο αντισημιτισμός είναι «απολύτως απαράδεκτος» και υπενθύμισε ότι η εταιρεία έχει αλλάξει από πέρσι την πολιτική της, ώστε να καταπολεμήσει το μίσος στο διαδίκτυο και την άρνηση του Ολοκαυτώματος.
Από την πλευρά του, ένας εκπρόσωπος του TikTok είπε ότι η πλατφόρμα «καταδικάζει τον αντισημιτισμό» και «συνεχίζει να ενισχύει τα εργαλεία της» για να αντιμετωπίσει το αντισημιτικό περιεχόμενο.
Πηγή: ethnos.gr