Ζέρβας: «Η παραδοσιακή αγορά της πόλης, στο Καπάνι ανακτά την αίγλη της»

"Σίγουρα κατά την εξέλιξη των έργων θα υπάρξουν κάποια προβλήματα, αλλά μπροστά σε αυτό που θα γίνει θα κάνουμε όλοι υπομονή."

Parallaxi
ζέρβας-η-παραδοσιακή-αγορά-της-πόλης-990184
Parallaxi

Σε ένα ανοιχτό κέντρο εμπορίου, το οποίο θα διατηρεί τον παραδοσιακό χαρακτήρα της αγοράς και συγχρόνως θα συγκεντρώνει προϋποθέσεις οικονομικής ανάπτυξης και ενίσχυσης της επισκεψιμότητας, αναδεικνύεται το ιστορικό Καπάνι, στην καρδιά της Θεσσαλονίκης, αναφέρει σε ανακοίνωση του ο  Δήμαρχος Θεσσαλονίκης Κωνσταντίνος Ζέρβας.

Τα έργα ανάπλασης που εξελίσσονται στην παραδοσιακή αγορά τροφίμων της πόλης επιθεώρησε σήμερα (30/03) το πρωί ο Δήμαρχος Θεσσαλονίκης Κωνσταντίνος Ζέρβας, συνοδευόμενος από τον Αντιδήμαρχο Τεχνικών Έργων και Βιώσιμης Κινητικότητας Εφραίμ Κυριζίδη.

Ο Δήμαρχος Θεσσαλονίκης εξέφρασε την πεποίθηση ότι η παραδοσιακή αγορά, που παρά τη μοναδικότητά της ήταν εγκαταλειμμένη επί δεκαετίες, θα ανακτήσει την παλιά αίγλη της. «Για δεκαετίες το Καπάνι στερούνταν βασικών υποδομών, στερούνταν παρεμβάσεων που θα οδηγούσαν στην αναβάθμισή του. Ακριβώς αυτήν την εικόνα ερχόμαστε να αντιστρέψουμε, προχωρώντας σε έργα ζωτικής σημασίας και σε μια ουσιαστική ανάπλαση. Αυτή η παραδοσιακή αγορά σε μερικούς μήνες από σήμερα θα είναι πολύ πιο όμορφη, πολύ πιο ελκυστική και μαζί με την παρακείμενη αγορά Μοδιάνο, που ανακαινίστηκε, θα αποτελεί έναν σημαντικό πόλο έλξης για το κέντρο της Θεσσαλονίκης και σημείο αναφοράς για την οικονομία της πόλης», ανέφερε ο κ. Ζέρβας.

«Στόχος της παρέμβασης που υλοποιείται είναι η αναβάθμιση των καταστημάτων και η αύξηση της εμπορικής κίνησης», σημείωσε από την πλευρά του ο Αντιδήμαρχος Τεχνικών Έργων και Βιώσιμης Κινητικότητας Εφραίμ Κυριζίδης, κάνοντας γνωστό ότι κατά τη σημερινή επίσκεψη στο Καπάνι συζητήθηκαν με τους επαγγελματίες της περιοχής και οι δυνατότητες επιτάχυνσης του έργου.

«Το Καπάνι υπάρχει από την Τουρκοκρατία. Η τελευταία παρέμβαση στην αγορά -μια μερική παρέμβαση, πρόχειρη- έγινε επί Πολιτιστικής Πρωτεύουσας, το 1997. Τότε μπήκαν κάποια στέγαστρα, αλλά οι ατέλειες ήταν πολλές. Από τότε δεν είχε γίνει τίποτε στην αγορά και για αυτό δημιουργήθηκε αυτή η άσχημη κατάσταση», ανέφερε ο Πρόεδρος του Συλλόγου Επαγγελματιών Ιστορικού Κέντρου Θεσσαλονίκης Χρήστος Νικολόπουλος, προσθέτοντας: «Τώρα, με αυτό το έργο, το Καπάνι θα γίνει μια αγορά πάρα πολύ καλή, που θα προσελκύει τουρίστες. Σίγουρα κατά την εξέλιξη των έργων θα υπάρξουν κάποια προβλήματα, αλλά μπροστά σε αυτό που θα γίνει θα κάνουμε όλοι υπομονή».

Έργα υποδομής Στο πλαίσιο της παρέμβασης που βρίσκεται σε εξέλιξη το Καπάνι αποκτά τις αναγκαίες υποδομές για τη σωστή λειτουργία και την ανάπτυξή του, καθώς σε συνεργασία με την ΕΥΑΘ γίνονται εκτεταμένες εργασίες στα δίκτυα ύδρευσης και αποχέτευσης.

«Όταν ζητήσαμε από την ΕΥΑΘ να συμβαδίσει με τον Δήμο, φοβηθήκαμε ότι θα υπάρχουν ανάμεσα στα έργα μεγάλα κενά. Βλέπουμε όμως ότι Δήμος και ΕΥΑΘ συνεργάζονται αρμονικά -συμπληρώνει ο ένας τον άλλο- και δουλεύουν ταυτόχρονα. Κι αυτό είναι πολύ θετικό για την εξέλιξη του έργου», παρατήρησε ο κ. Νικολόπουλος.

Αναπλάσεις και ενιαία αισθητική Το έργο ανάπλασης, που υλοποιεί ο Δήμος Θεσσαλονίκης, αφορά την αγορά Βλάλη και συγκεκριμένα την περιοχή που περικλείεται από τις οδούς Εγνατία, Αριστοτέλους, Ερμού και Βενιζέλου. Ειδικότερα, αναβαθμίζονται οι πεζόδρομοι Μενεξέ, Βλάλη, Σολωμού, Ασκληπιού, Χαλκέων, Κυδωνιάτη, Σπανδώνη κ.ά. Παράλληλα προβλέπονται ανακατασκευές πεζοδρόμων και οδών ήπιας κυκλοφορίας, έργα φωτισμού και νέες δενδροφυτεύσεις όπως και η αξιοποίηση εφαρμογών έξυπνης πόλης.

Η παρέμβαση για τη δημιουργία ανοιχτού κέντρου εμπορίου στο Καπάνι υλοποιείται σε συνεργασία με τον Σύλλογο Επαγγελματιών Ιστορικού Κέντρου Θεσσαλονίκης, που προχωρά σε διαγωνισμό για την αναβάθμιση των προσόψεων στα καταστήματα, ώστε αυτά να αποκτήσουν ενιαία αισθητική.  «Πρόκειται για ομοιόμορφες τέντες, στόρια και επιχρίσματα στις προσόψεις των καταστημάτων, ώστε να υπάρξει μια ταυτότητα ενός έργου ευρωπαϊκού», εξήγησε ο κ. Νικολόπουλος.

Το έργο, προϋπολογισμού 2,8 εκατ. ευρώ, συγχρηματοδοτείται από το Ευρωπαϊκό Ταμείο Περιφερειακής Ανάπτυξης (ΕΤΠΑ) στο πλαίσιο του επιχειρησιακού προγράμματος «Ανταγωνιστικότητα – Επιχειρηματικότητα και Καινοτομία».

Σχετικά Αρθρα
Σχετικά Αρθρα