Featured

Από viral σειρά, κοινωνική μανία

Το φαινόμενο Squid Game και το αποτύπωμα του σε σχολεία και κοινωνία.

Parallaxi
από-viral-σειρά-κοινωνική-μανία-826348
Parallaxi

Κοινωνικές διαστάσεις, σε κάποιες περιπτώσεις μέχρι και σε ανησυχητικό βαθμό, λαμβάνει η νέα τηλεοπτική μανία του Netflix, Το Παιχνίδι του Καλαμαριού (Squid Game), που έχει «τρελάνει» τους χρήστες του Netflix με την παρακολούθηση της πρώτης σεζόν να σπάει κάθε ρεκόρ και να γίνεται μέσα σε λίγες ημέρες μια από τις πιο επιτυχημένες σειρές της πλατφόρμας.

Η κορεάτικη παραγωγή αποτελεί πλέον ένα φαινόμενο και κανείς δεν ξέρει τι θα ακολουθήσει μιας και όσα διαδραματίζονται στις τηλεοπτικές μας οθόνες έχουν αρχίσει να περνάνε και στην πραγματική ζωή με τον έναν ή με τον άλλον τρόπο.

Η αρχή έγινε με έναν τηλεφωνικό αριθμό ο οποίος εμφανίζεται σε ένα από τα επεισόδια της viral σειράς του Netflix. Κάποιοι πορώθηκαν τόσο πολύ που ήθελαν να πάρουν μέρος και αυτοί στη δράση και έτσι άρχισαν να καλούν στο νούμερο αυτό που εμφανίζονταν στις οθόνες τους.

Η κάτοχος του, μια ανυποψίαστη γυναίκα από τη Νότια Κορέα, είδε την καθημερινότητα της να αλλάζει απρόσμενα, αφού είδε στο τηλέφωνο που χρησιμοποιεί τα τελευταία δέκα χρόνια να δέχεται μέσα σε λίγες ημέρες χιλιάδες κλήσεις, χωρίς να γνωρίζει και η ίδια για το τι πρόκειται. Έπρεπε ένας φίλος της να της εξηγήσει τι συμβαίνει με την… Squid Game-μάνια για να καταλάβει τι είχε συμβεί. Το Netflix και η εταιρεία παραγωγής καταλαβαίνοντας το τι προκάλεσε άθελα τους, έχουν δηλώσει ότι θα προβούν σε επεξεργασία των σκηνών που εμφανίζεται ο συγκεκριμένος αριθμός. Οι ίδιοι δήλωσαν ότι έδειξαν σκόπιμα μόνο τα τελευταία οκτώ ψηφία του αριθμού κινητού τηλεφώνου αλλά αγνοούσαν ότι, όταν καλείται, το πρόθεμα προστίθεται αυτόματα και συμπληρώνεται ο αριθμός.

Η γυναίκα που είχε τον συγκεκριμένο αριθμό αποκάλυψε σε δηλώσεις της ότι είχε απορρίψει μια προσφορά ύψους 1 εκατομμυρίου γουόν (84.023 δολάρια) ως αποζημίωση, ενώ τα μέσα ενημέρωσης της χώρας αναφέρουν ότι της έγινε και νέα πρόταση αυτή τη φορά ύψους 5 εκατομμυρίων γουόν.

Πάνω στο «θόρυβο» που προκάλεσε το παραπάνω γεγονός, ο υποψήφιος για την προεδρία Χου Κιούνγκ-γιουνγκ έγινε πρωτοσέλιδο την περασμένη εβδομάδα, όταν προσέφερε 100 εκατομμύρια γουόν στο Facebook για να αγοράσει τον αριθμό που διέρρευσε στο σόου.

Από την οθόνη στην πράξη

Το Άμπου Ντάμπι αποφάσισε να εκμεταλλευτεί την τρέλα που υπάρχει γύρω από τη σειρά και να τη μεταφέρει στην πραγματική ζωή, χωρίς βέβαια τους πυροβολισμούς και την αιματοχυσία.

Συγκεκριμένα, το Κορεατικό Πολιτιστικό Κέντρο στα Αραβικά Εμιράτα, διοργανώνει μια αναπαράσταση του Παιχνιδιού του Καλαμαριού, στην οποία θα συμμετέχουν δύο ομάδες από 15 άτομα η καθεμιά.

Οι συμμετέχοντες θα παίξουν τα τέσσερα από τα έξι παιχνίδια που υπάρχουν στη σειρά.

«Red Light Green Light» και «Dalgona Candy» που έχουν ήδη γίνει viral στους χρήστες, καθώς και τα «Marbles» και «Djakji» θα βρεθούν στο επίκεντρο όσων λάβουν μέρος σε αυτή την εμπειρία.

Πάντως σε αντίθεση με ότι βλέπουμε στη σειρά, στα… πραγματικά Squid Games, δεν θα υπάρχει κάποιο χρηματικό έπαθλο, αλλά αναμνηστικά, όπως η πράσινη φόρμα, σήμα κατατεθέν της σειράς.

Για να μπουν στο κλίμα, οι συμμετέχοντες θα βρουν απέναντι τους διοργανωτές και προσωπικό οι οποίοι θα εμφανίζονται ακριβώς όπως και στη σειρά, δηλαδή με τις ροζ φόρμες με τον κύκλο, το τρίγωνο και το τετράγωνο.

Σχολεία και παιδικές χαρές σε… αρένες

Η σύσταση περί απαγόρευσης της παρακολούθησης της σειράς σε ηλικίες κάτω των 16 ετών φαίνεται αποδεδειγμένα ότι πάει… περίπατο. Ήδη, σε σχολείο του Βελγίου έγινε γνωστό ότι ένα 11χρονο κοριτσάκι χτυπήθηκε βίαια από συμμαθητές του, όταν αποφάσισαν να μιμηθούν το παιχνίδι «Στρατιωτάκια αμίλητα, ακούνητα, αγέλαστα».

Αναστάτωση επικρατεί και σε γονείς στη Γαλλία που βλέπουν τις παιδικές χαρές της χώρας να έχουν μετατραπεί σε αρένες αναπαράστασης των όσων διαδραματίζονται στη σειρά με πρωταγωνιστές όμως τα παιδιά τους.

Οι εκπαιδευτικοί της χώρας έχουν λάβει ισχυρή σύσταση από το υπουργείο Παιδείας, ώστε να εξετάζουν με ιδιαίτερη προσοχή τις επικίνδυνες διαστάσεις που λαμβάνει το φαινόμενο της σειράς στα σχολεία.

Στις πρώτες αναφορές των εκπαιδευτικών δεν παρατηρείται για την ώρα τουλάχιστον κάποιο φαινόμενο που να θεωρείται ανησυχητικό, αλλά επιβεβαιώνουν ότι η σειρά έχει γίνει βασικό θέμα συζήτησης στα πηγαδάκια των παιδιών.

Άλλωστε, το γεγονός ότι η σειρά απαγορεύεται στις ηλικίες κάτω των 16 φαίνεται ότι εξιτάρει ακόμα περισσότερο τους ανήλικους μαθητές, ώστε όχι μόνο να τη δουν, αλλά στη συνέχεια να μιμηθούν και τα όσα παρακολουθούν.

«Αρχίζει με ένα παιχνίδι και γίνεται τρόπος σκέψης και τελικά επεκτείνεται στη ζωή. Τέτοια παιχνίδια θα μπορούσαν να ενισχύσουν το bullying», προειδοποιεί η Αγκνές Φλορίν, ομότιμη καθηγήτρια παιδικής ψυχολογίας και εκπαίδευσης στο Πανεπιστήμιο της Νάντ.

«Θα ήθελα να σας επισημάνω ότι υπάρχει λόγος που το συγκεκριμένο πρόγραμμα είναι ακατάλληλο για παιδιά κάτω των 15 ετών», ανέφερε το John Bramston Primary School της Μεγάλης Βρετανίας, τονίζοντας ότι από εδώ και πέρα, αν υπάρχουν ανάλογα φαινόμενα θα καλούνται οι γονείς στο σχολείο.

Το Παιχνίδι του Καλαμαριού στη Θεσσαλονίκη

Ξεπέρασε κάθε φαντασία

Ούτε στα πιο τρελά τους όνειρα οι δημιουργοί της σειράς δε θα περίμεναν ότι η επιδραστικότητα των εννέα επεισοδίων θα ήταν πέρα από κάθε φαντασία. Πώς άλλωστε να το πιστέψουν, όταν το σενάριο (αρχικά για ταινία) έχει γραφτεί εδώ και 13 χρόνια, αλλά ποτέ μέχρι πρόσφατα δεν μετουσιώθηκε σε πράξη καθώς η ιδέα θεωρούνταν δυστοπική, αν και ενδιαφέρουσα, με αποτέλεσμα να παραμείνει στο συρτάρι.

Η ηθοποιός και μοντέλο Jung Ho-yeon, μια από τις πρωταγωνίστριες της σειράς, είδε το λογαριασμό της στο Instagram να αυξάνεται από τους 400.000 σε περισσότερους από 19 εκατομμύρια followers!

Την ίδια ώρα, oι πωλήσεις των αθλητικών παπουτσιών Van’s που φορούν οι παίκτες αυξήθηκαν πάνω από 7000 μέσα σε 15 μέρες.

Χρήμα με κάθε κόστος

«Eίσαι διατεθειμένος να κάνεις τα πάντα για να κερδίσεις;». Αυτό το ερώτημα μπαίνει στο επίκεντρο των ειδικών μετά τις διαστάσεις που έχει λάβει η σειρά σε κοινωνικό επίπεδο. Αναλυτές επιχειρούν να κατανοήσουν πώς γίνεται μια κορεάτικη σειρά και μάλιστα με ένα τέτοιο περιεχόμενο να έχει τέτοια απήχηση από άκρη σε άκρη του πλανήτη.

Κοινωνικές ανισότητες; Μια νέα καθημερινότητα μετά την πανδημία; Μια προσπάθεια να ανακαλύψουμε ποιος είναι ο πραγματικός μας εαυτός; Θυσία όλων στο βωμό του χρήματος;

Σε μια χώρα που το κατά κεφαλήν χρέος των νοικοκυριών είναι το υψηλότερο στον κόσμο, με τους νέους να βλέπουν μπροστά τους ένα αβέβαιο μέλλον, οδηγεί όντως τους ανθρώπους στο να «κυνηγήσουν» το χρήμα σε ένα πλαίσιο «ο θάνατος σου, η ζωή μου».

Σχετικά Αρθρα
Σχετικά Αρθρα