Beauty is life, το νέο φιλμ της Jovana Reisinger
Εσύ μέχρι πού θα έφτανες για την ομορφιά;
Θέλεις ένα καλύτερο σώμα; Οι άθλιες διαφημίσεις τηλεμάρκετινγκ θα σου δείξουν τον τρόπο.
Ράβδοι κατά της κολπικής χαλάρωσης, ιμάντες αδυνατίσματος, συσκευές για μασάζ προσώπου και θήκες σιλικόνης για μεγαλύτερο στήθος … Το να δείχνει μια γυναίκα όμορφη δεν υπήρξε ποτέ πιο περίπλοκο για τις δέκα γυναίκες της ταινίας αυτής, που παρουσιάζουν τις τελευταίες τεχνολογίες ομορφιάς. Το νέο σατιρικό φιλμ της συγγραφέως και σκηνοθέτη Jovana Reisinger, Beauty is Life, συνεχίζει στο ίδιο πνεύμα με την προηγούμενη δουλειά της διερευνώντας συμπεριφορές όπως τις “υπαγορεύει” η κοινωνία καθώς και αποφάσεις που που διαμορφώνονται από την αγορά. Σε αυτό το τελευταίο έργο, η καλλιτέχνης με έδρα το Μόναχο κρατά έναν καθρέφτη στην παγκόσμια βιομηχανία ομορφιάς μόνο για να αποκαλύψει μια ρωγμή στην αντανάκλασή του.
Οι εταιρείες ομορφιάς αποτελούν μέρος ενός συστήματος που επωφελείται από τη διαιώνιση της γυναικείας ανασφάλειας και στη συνέχεια αναγκάζει τις γυναίκες να κατηγορηθούν για αυτό», λέει η Reisinger. «Σήμερα επενδύονται περισσότερα χρήματα από ποτέ στην ομορφιά παγκοσμίως.»
Η σκηνοθέτης δημιουργεί μια ψευδή αίσθηση ασφάλειας στην αρχή του Beauty is Life με τα απαλά παστέλ χρώματα και το κομψό δέντρο Bonsai που γεμίζουν το πλάνο. Φορώντας μεταξωτές ρόμπες και χαμόγελα που δεν φτάνουν ποτέ στα μάτια, οι γυναίκες του Reisinger επιστρατεύουν σιωπηλά την αμήχανη γοητεία ενός μοντέλου τηλεαγορών αργά το βράδυ. Από μίνι αποτριχωτές έως φουτουριστικές μάσκες προσώπου με UV ακτινοβολία, η μειωμένη εξοικείωση του κοινού με αυτά τα gadget ομορφιάς τονίζει ακόμη περισσότερο τον παραλογισμό των σύγχρονων τάσεων της ομορφιάς.
Η ταινία παίρνει μια απροσδόκητη στροφή κατά το δεύτερο μέρος, συνεχίζοντας σε διαφορετικό τόνο αλλά εξακολουθώντας να συνδέεται με τα γενικότερα μηνύματα της ταινίας. Τώρα πλήρως ντυμένες, οι γυναίκες συμμετέχουν σε μια συζήτηση στρογγυλής τραπέζης σχετικά με τη γυναικεία εμπειρία, την αντικειμενοποίησή τους και τον σεξισμό. Με αυτές τις συζητήσεις, το φιλμ της Reisinger αποφεύγει να εμφανιστεί ως κριτική απέναντι σε αυτούς που θέλουν να αυξήσουν μέρη του σώματός τους. Αντίθετα, το Beauty is Life είναι μια άκρως αιχμηρή εξερεύνηση του βάρους της θηλυκότητας, η οποία διαμορφώθηκε από το μάρκετινγκ των γυναικείων σωμάτων με όφελος το οικονομικό συμφέρον της βιομηχανίας ομορφιάς.
Πηγή: www.nowness.com